ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
про затвердження звіту ліквідатора та
закриття провадження у справі
"21" жовтня 2019 р.м. Одеса Справа № 25-32-7-3-24-2/6-06-298 Господарський суд Одеської області у складі судді Грабован Л.І.,
за участі секретаря судового засідання Майданик Ю.В.
дослідивши матеріали справи
за заявою: Головного управління ДФС в Одеській області
про визнання банкрутом
у відкритому судовому засіданні за участю
представників сторін та учасників:
від кредиторів: Головного управління ДФС України в Одеській області - Харькіна А.Д. за довіреністю №208/9/15-32-10-06-43 від 18.04.2019р.; Одеського обласного центру зайнятості - Гусаков О.В. за довіреністю №764/10/42-19 від 21.02.2019р.; АТ "Одесаобленерго" - Швидкий О.О.за довіреністю №203 від 17.05.2019р.; Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області - Терешенкова Ю.В. за довіреністю №25 від 03.04.2019р.;
ліквідатор банкрута: арбітражний керуючий Колмикова Т.О.
Всі сторони та учасники були належним чином повідомлені про дату і місце проведення судового засідання, про що свідчать їх підписи на розписці про оголошення призначення судового засідання (т. 20 а.с. 140), рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень (т. 20 а.с. 141-147, 149, 156-158, 168) та рекомендовані повідомлення про повернення поштових відправлень (т. 20 а.с. 154-155, 162-163, 166-167).
Історія справи
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 23.01.2006р. (суддя - Бахарєв О.Б.) порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ „Одеське" у порядку ст. 52 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визннаня його банкрутом , введено мораторій на задоволення вимог кредиторів (т. 1 а.с. 1).
Постановою Господарського суду Одеської області від 07.02.2006р. визнано ТОВ „Одеське" банкрутом; відкрито відносно нього ліквідаційну процедуру; призначено ліквідатором банкрута представника ініціюючого кредитора Сивака В.А. (т. 1 а.с. 47).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 05.04.2007р. (т. 1 а.с. 197-199), яка скасована постановою Одеського апеляційного господарського суду від 22.05.2007р. (т. 1 а.с. 219-222), припинено процедуру ліквідації та перейти до загальних судових процедур у
справі про банкрутство; введено процедуру розпорядження майном боржника; призначено розпорядником майна арбітражного керуючого Ільєнок Л.С.
Постановою Вищого господарського суду України від 23.10.2007р. касаційну скаргу арбітражного керуючого Ільєнок Л.С. задоволено частково; постанову Одеського апеляційного господарського суду від 22.05.2007р. та ухвалу Господарського суду Одеської області від 05.04.2007р. скасовано; справу передано на новий розгляд до Господарського суду Одеської області (т. 3 а.с. 74-77).
Ухвалою Господарського суду Одеської області 16.11.2007р. суддею Д`яченко Т.Г. справу прийнято до свого провадження (т. 3 а.с. 100).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 29.11.2007р. замінено кредитора по справі №3-24-2/6-06-298 ДПІ у Комінтернівському районі Одеської області його правонаступником - Комінтернівською об`єднаною державною податковою інспекцією Одеської області (т. 3 а.с. 121).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.12.2007р. припинено процедуру ліквідації ТОВ „Одеське", передбачену ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; здійснено перехід до загальних судових процедур у справі про банкрутство ТОВ „Одеське", передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; введено процедуру розпорядження майном боржника ТОВ „Одеське"; призначено розпорядником майна ТОВ „Одеське" арбітражного керуючого Шейк-Сейкіна О.М. (т. 3 а.с. 131-132).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.01.2008р. справу прийнято до свого провадження суддею Грабован Л.І. (т. 3 а.с. 142).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 19.03.2008р. (т. 6 а.с. 19-21), яка скасована постановою Одеського апеляційного господарського суду від 20.05.2008р. (т. 6 а.с. 136-139) та залишена без змін постановою Вищого господарського суду України від 16.09.2008р. (т. 7 а.с. 83-87), усунено арбітражного керуючого Шейк-Сейкіна О.М від виконання ним обов`язків розпорядника майна ТОВ„Одеське" та припинено його повноваження; призначено розпорядником майна ТОВ „Одеське" арбітражного керуючого Демченка Г. Г .
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 24.03.2008р. тимчасово покладено виконання обов`язків керівника боржника ТОВ "Одеське" на розпорядника майна арбітражного керуючого Демченка Г.Г. до призначення в порядку, визначеному законодавством та установчими документами, нового керівника боржника (т. 6 а.с. 47-48).
Ухвалою попереднього засідання суду від 04.04.2008р. затверджено реєстр вимог кредиторів ТОВ „Одеське" з вказівкою розміру вимог та черговості їх задоволення (т. 6 а.с. 85-86).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 29.05.2008р. суддею Лепеха Г.А. справу прийнято до свого провадження (т. 7 а.с. 53).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 15.10.2008р. справу прийнято до свого провадження суддею Грабован Л.І. (т. 7 а.с. 93).
Постановою Господарського суду Одеської області від 22.12.2008р. визнано банкрутом ТОВ „Одеське", відкрито відносно нього ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено Демченка Г.Г. (т. 8 а.с. 8-10).
Оголошення про визнання банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури відносно ТОВ „Одеське" опубліковано у газеті „Урядовий кур`єр" №32 від 21.02.2009р. (т. 8 а.с. 57).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 13.05.2009р. визнано Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Комінтернівському районі кредитором до Товариства з обмеженою відповідальністю „Одеське" з поточними грошовими вимогами в сумі 36430,90 грн. (т. 8 а.с. 106).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 13.05.2009р. визнано Управління Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі Одеської області кредитором до Товариства з обмеженою відповідальністю „Одеське" з поточними грошовими вимогами в сумі 134 960,04 грн. (т. 8 а.с. 107).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 03.06.2009р. справу прийнято до свого провадження суддею Малярчук І.А. (т. 8 а.с. 108).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 03.03.2015р. справу прийнято до свого провадження суддею Ровинським О.Ю. (т. 12 а.с. 83-84).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.03.2015р. відсторонено арбітражного керуючого Демченка Г.Г. від виконання повноважень ліквідатора ТОВ „Одеське" у справі № 25-32-7-3-24-2/6-06-298; призначено ліквідатором ТОВ „Одеське" арбітражного керуючого Ратушного А.І. (т. 12 а.с. 116-120).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.03.2015р. замінено ДПІ у Комінтернівському районі ГУ Міндоходів в Одеській області на його правонаступника ДПІ у Комінтернівському районі ГУ ДФС України (т. 12 а.с. 121-122).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 05.01.2016р. справу прийнято до свого провадження суддею Грабован Л.І. (т. 14 а.с. 5).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 02.03.2016р. припинено повноваження ліквідатора ТОВ „Одеське" арбітражного керуючого Ратушного А.І.; ліквідатором ТОВ „Одеське" призначено арбітражного керуючого Дєчеву О.М. (т. 14 а.с. 96-98).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.05.2016р. заяву Управління Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі Одеської області про визнання грошових вимог у сумі 92 833, 22 грн. № 1739/04 від 03.06.2010р. задоволено частково та визнано поточні грошові вимоги Управління Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі Одеської області до ТОВ „Одеське" в сумі 31 559, 16 грн. (т. 15 а.с. 45-49).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 26.12.2016р. замінено Комінтернівський районний центр зайнятості на його правонаступника Лиманський районний центр зайнятості (т. 16 а.с. 54-55).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 06.03.2017р. замінено відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві ат професійних захворювань в Комінтернівському районі Одеської області на відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Лиманському районі Одеської області (т. 16 а.с. 110-112).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.10.2017р. замінено відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Лиманському районі Одеської області на його правонаступника Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області (т. 17 а.с. 143-145).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 20.12.2017р. затверджено розмір оплати послуг ліквідатору ТОВ „Одеське" арбітражному керуючому Дєчевій О.М. в розмірі двох мінімальних заробітних плат за рахунок майна банкрута (т. 18 а.с. 33-34).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 25.07.2018р. припинено повноваження ліквідатора ТОВ „Одеське" арбітражного керуючого Дєчевої О.М.; ліквідатором ТОВ „Одеське" призначено арбітражного керуючого Колмикову Т.О. (т. 18 а.с. 144-147).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.03.2019р. замінено управління Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі Одеської області на правонаступника Суворовське об`єднане управління Пенсійного фонду України в м. Одесі (т. 19 а.с. 166-168).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 15.05.2019р. замінено Лиманський районний центр зайнятості на Одеський обласний центр зайнятості (т. 19 а.с. 207-210).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 15.05.2019р. замінено Державну податкову інспекцію у Комінтернівському районі ГУ ДФС України на Головне управління ДФС в Одеській області (т. 19 а.с. 211-213).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 02.08.2019р. затверджено звіт арбітражного керуючого Дєчевої О.М., яка виконувала повноваження ліквідатора ТОВ „Одеське" в період з 02.03.2016р. по 25.07.2018р., про оплату грошової винагороди в сумі 153 401, 52 грн. та відшкодування витрат в сумі 3985 грн. (т. 20 а.с. 75-78).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.09.2019р. затверджено звіт арбітражного керуючого Ратушного А.І., який виконував повноваження ліквідатора ТОВ „Одеське" в період з 18.03.2015р. по 01.03.2016р., про оплату послуг на загальну суму 29 423 грн.; затверджено звіт арбітражного керуючого Ратушного А.І., який виконував повноваження ліквідатора ТОВ „Одеське" в період з 18.03.2015р. по 01.03.2016р., про відшкодування витрат в сумі 9500 грн. (т. 20 а.с. 129-132).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 18.09.2019р. замінено Суворовське об`єднане управління Пенсійного фонду України в м. Одесі на правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області (т. 20 а.с. 133-135).
Ухвалами Господарського суду Одеської області від 13.05.2009р. (т. 8 а.с. 105), 30.03.2011р. (т. 9 а.с. 118), 30.09.2011р. (т. 10 а.с. 49), 28.03.2012р. (т.11 а.с. 10), 29.10.2012р. (т. 11 а.с. 76), 02.03.2016р. (т. 14 а.с. 99-100), 04.07.2016р. (т. 15 а.с. 87), 26.12.2017р. (т. 16 а.с. 56-58), 26.04.2017р. (т. 16 а.с. 152-154), 18.08.2017р. (т. 17 а.с. 71-73), 19.02.2018р. (т. 18 а.с. 64-66), 21.05.2018р. (т. 18 а.с. 100-103), 19.12.2018р. (т. 18 а.с. 49-52), 18.03.2019р. (т. 19 а.с. 169-172), 18.09.2019р. (т. 20 а.с. 136-139) продовжувався строк ліквідаційної процедури та строк повноважень ліквідатора банкрута.
Зміст питань, що розглядаються судом. Клопотання учасників
11.10.2019р. ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Колмиковою Т.О. надано звіт про результати проведення ліквідаційної процедури відносно ТОВ „Одеське" (т. 21 а.с. 1-7) з підтверджуючими документами (т. 21 а.с. 8-55).
11.10.2019р. ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Колмиковою Т.О. надано клопотання про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу ТОВ „Одеське" (т. 21 а.с. 56).
Обставини, встановленні судом
Згідно звіту з метою пошуку та виявлення майна банкрута ліквідатором банкрута були направлені запити до відповідних установ та організацій, за результатами яких отримані наступні відповіді: Головного управління регіональної статистики №23-07/1364 від 09.08.2018р. (т. 21 а.с. 21), в якій зазначено, що ТОВ „Одеське" не значиться засновником інших суб`єктів господарської діяльності; Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області №6817/08/22 від 10.08.2018р. (т. 21 а.с. 22), згідно якої за ТОВ „Одеське" транспортні засоби не зареєстровані; відділу у Лиманському районі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області №9-15-0.220-1288/110-18 від 07.09.2018р. (т. 21 а.с. 23), відповідно до якої станом на 31.12.2012р. за ТОВ „Одеське" відсутні відомості щодо реєстрації правовстановлюючих документів, що посвідчують право власності або користування землею за території Лиманського району Одеської області; Головного управління Держпраці в Одеській області №15/01-33-7135 від 03.08.2018р. (т. 21 а.с. 25), в якій повідомлено, що відомості щодо зареєстрованих великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування за ТОВ „Одеське" в Головному управлінні відсутні; Державної фіскальної служби України №11754/К/99-99-07-03-01-14 від 08.08.2018р. (т. 21 а.с. 26), відповідно до якої ТОВ „Одеське" не перебуває в реєстрі осіб, які здійснюють операції з товарами; Капітана морського порту Одеса №25А/ДВ-38-428 від 06.08.2018р. (т. 21 а.с. 27), згідно якої відсутні зареєстровані судна, які належать на праві власності ТОВ „Одеське", а також відсутні записи стосовно дій ТОВ, пов`язаних з виникненням, зміною або припиненням права власності (володіння, користування, розпорядження) на плавзасоби за останні три роки.
Відповідно до Інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта №141701330 від 18.10.2018р. (т. 21 а.с. 32-33), ТОВ „Одеське" є власником нерухомого майна, а саме будівлі контори-магазину загальною площею 965, 2 кв.м., яка знаходиться за адресою: Одеська обл., Лиманський район, с. Красносілка, вул. Радгоспна, буд. 6 на підставі дублікату свідоцтва про право власності від 14.04.2005р.; у Єдиному державному реєстрі заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, у Державному реєстрі іпотек відомості відсутні.
На підставі наказу №3 від 27.08.2018р. (т. 21 а.с. 34) було розпочато проведення інвентаризації майна ТОВ „Одеське" з 28.08.2018р.; створено інвентаризаційну комісію у складі ліквідатора ТОВ „Одеське" Колмикова Т.О. - голова комісії.
За результатами проведення інвентаризації 29.08.2019р. були складені інвентаризаційні описи №01 товарно-матеріальних цінностей необоротні активи (т. 21 а.с. 35), №02 товарно-матеріальних цінностей оборотні активи (т. 21 а.с. 36), №03 товарно-матеріальних цінностей грошові кошти на рахунках (т. 21 а.с. 37), №04 товарно-матеріальних цінностей довгострокові зобов`язання, цільове фінансування та забезпечення (т. 21 а.с. 38), №05 товарно-матеріальних цінностей поточні кредиторські зобов`язання, кредиторська заборгованість (т. 21 а.с. 39),
Із зазначених інвентаризаційних описів вбачається наявність у ТОВ „Одеське" основних засобів, а саме: будівлі контори-магазину, що знаходиться за адресою: Одеська обл., Лиманський район, с. Красносілка, вул. Радгоспна, буд. 6, загальна площа 965, 2 кв.м.; наявність кредиторської заборгованості за розрахунками з бюджетом, інша заборгованість відсутня, не виявлено заборгованості із оплати праці та доходи майбутніх періодів, інші поточні зобов`язання; відсутність у ТОВ „Одеське" незавершених капітальних інвестицій, довгострокових біологічних активів, довгострокових фінансових інвестицій, інших оборотних активів, виробних запасів, поточних біологічних активів, готової продукції, дебіторської заборгованості за товари, роботи, послуг дебіторської заборгованості за розрахунками з бюджетом, поточних фінансових інвестицій, грошових коштів та їх еквіваленти в касі, в іноземній валюті, в національній валюті, інших оборотних активів, залишків грошових коштів на відкритих рахунка в банківських установах, довгострокових зобов`язань, цільового фінансування та забезпечення.
У звіті ліквідатором банкрута зазначено, що з метою задоволення вимог кредиторів, відповідно до Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" арбітражними керуючими, які виконували повноваження ліквідатора ТОВ „Одеське" було розпочато проведення аукціонів з продажу майна банкрута. В період з 18.10.2017р. по 01.11.2018р. на офіційному веб-сайті ВГСУ розміщувались оголошення про проведення аукціонів з продажу майна ТОВ „Одеське", однак у зв`язку із відсутністю заяв від бажаючих прийняти участь у аукціонах, останні визнавалися такими, що не відбулися.
Відповідно до рішення комітету кредиторів ТОВ „Одеське", оформленого протоколом від 18.02.2019р. (т. 19 а.с. 105-106), вирішено здійснити продаж на аукціоні майна ТОВ „Одеське" частинами, розділивши на лоти. Визначити до продажу на аукціону майно, що належить ТОВ „Одеське": лот №1: нерухоме майно - будівля контори-магазину, що розташована за адресою: Одеська обл., Лиманський район, с. Красносілка, вул. Радгоспна, 6. Встановити початку вартість майна ТОВ „Одеське", що включено до лоту №1 у сумі 315 984,27 грн.
В період з 27.02.2019р. по 22.04.2019р. на офіційному веб-сайті ВГСУ розміщувались оголошення про проведення аукціонів з продажу майна ТОВ „Одеське", однак у зв`язку із тим, що не було подано жодної заявки на участь в них, аукціони визнавались такими, що не відбулися.
Згідно протоколу №1 від 24.05.2019р. про проведення аукціону (т. 21 а.с. 40) переможцем аукціону став учасник №1 Красносільська сільська рада Лиманського району Одеської області.
Відповідно до свідоцтва від 16.08.2019р. (т. 21 а.с. 41) приватним нотаріусом Лиманського районного нотаріального округу Одеської області відповідно до ст. 75 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та на підставі акта про передання права власності на куплене нерухоме майно від 30.05.2019р. і протоколу №1 про проведення аукціону, складеного Одеською філією ТОВ „Центр з реалізації проблемних активів" 24.05.2019р., посвідчено, що Красносільській сільській раді Лиманського району Одеської області належить на праві власності нерухоме майно, що складається з: 80/100 часток будівлі контори-магазину, що знаходиться за адресою: Одеська обл., Лиманський район, с. Красносілка, вул. Радгоспна, №6, яке раніше належало ТОВ „Одеське".
Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №177761360 від 16.08.2019р. (т. 21 а.с. 42) власником будівлі контори-магазину загальною площею 965, 2 кв.м., яка знаходиться за адресою: Одеська обл., Лиманський район, с. Красносілка, вул. Радгоспна, №6 Красносільська сільська рада Лиманського району Одеської області на підставі свідоцтва від 16.08.2019р.
Ліквідатором банкрута у звіті вказано, що при ознайомлені з матеріалами справи ТОВ „Одеське" встановлено, що заборгованість по заробітній платі виплачена частково, залишок не виплаченої суми складає - 38 029,00 грн., який утворився у зв`язку з відсутністю ідентифікаційних та контактних даних осіб, кредиторів по заробітній платі. З метою пошуку осіб - кредиторів із заробітної плати ТОВ „Одеське", грошові вимоги яких включено до 1 черги реєстру вимог кредиторів, ліквідатор розмістила оголошення в газеті „Слава Хлібороба" № 36 (9790) від 07.09.2019р., що випускається на території Лиманського району Одеської області.
В підтвердження викладеного ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Колмиковою Т.О. до звіту додано: лист в редакцію газети „Слава Хлібороба" з проханням здійснити публікацію (т. 21 а.с. 43) та оголошення в газеті „Слава Хлібороба" № 36 (9790) від 07.09.2019р. (т. 21 а.с. 44).
У звіті зазначено, що після публікації оголошення на адресу ліквідатора не зверталися особи, перед якими ТОВ „Одеське" має борг із заробітної плати, у зв`язку з чим вважається, що вони належним чином повідомлені про виплату кредиторської заборгованості і відповідно до п. 4 ст. 45 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не звернення на адресу ліквідатора - є відмовою кредитора від задоволення визнаної в установленому порядку вимоги.
Відповідно до рішення комітету кредиторів ТОВ „Одеське", оформленого протоколом від 16.09.2019р. (т. 21 а.с. 45-47), вирішено схвалити те, що у випадку, якщо після публікації оголошення в газеті „Слава Хлібороба" № 36 (9790) від 07.09.2019р. на адресу ліквідатора не звернуться особи, перед якими ТОВ „Одеське" має борг із заробітної плати, це вважається, що вони належним чином повідомлені про виплату кредиторської заборгованості і відповідно до п. 4 ст. 45 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" є відмовою кредитора від задоволення визнаної в установленому порядку вимоги і тоді ліквідатор не буде враховувати суму грошових вимог цього кредитора.
Згідно звіту ліквідатора ухвалою господарського суду Одеської області від 02.08.2019р. затверджено звіт арбітражного керуючого Дєчевої О.М., яка виконувала повноваження ліквідатора ТОВ „Одеське" з 02.03.2016р. по 25.07.2018р., про оплату грошової винагороди в сумі 153401,52 грн. та відшкодування витрат 3985, 00 грн., якій фактично оплачено 150064,48 грн.; ухвалою господарського суду Одеської області від 18.09.2019р. затверджено звіт арбітражного керуючого Ратушного А.І., який виконував повноваження ліквідатора ТОВ „Одеське" з 18.03.2015р. по 01.03.2016р. про оплату послуг на загальну суму 29 423 грн. та відшкодування витрат 9500,00 грн., якому фактично оплачено 37516,12 грн.; ліквідатору ТОВ „Одеське" арбітражному керуючому Колмиковій Т.О., яка виконувала повноваження ТОВ „Одеське" в період з 25.07.2018р. по 01.09.2019р. фактично оплачено 101004,94 грн.
Вказані обставини підтверджуються доданими платіжними дорученнями №2 від 26.09.2019р. (т. 21 а.с. 48), №3 від 26.09.2019р. (т. 21 а.с. 49), №1 від 26.09.2019р. (т. 21 а.с. 50).
Ліквідатором банкрута у звіті повідомлено, що вимоги другої, третьої, четвертої та шостої черг вважаються погашеними у зв`язку із недостатністю майна боржника.
Відповідно до акту №7 приймання-передавання справ з особового складу на зберігання від 05.08.2019р. (т. 21 а.с. 51) ліквідатор ТОВ „Одеське" передає, а начальник відділу об`єднаного трудового архіву приймає на зберігання документи з особового складу ТОВ „Одеське" за 1960-2003рр.
Згідно акту від 05.08.2019р. №18 (т. 21 а.с. 52) ліквідаційна комісія установи (фонд №50) передає на державне зберігання документи Національного архівного фонду, а начальник архівного відділу Лиманської районної державної адміністрації приймає документи зазначеного фонду, облікові документи та довідковий апарат до нього.
У довідці обласного відділення ПАТ „Промінвестбанк" в м. Одеса №14-1/17 від 31.07.2019р. (т. 21 а.с. 54) повідомлено, що рахунки, відкриті ТОВ „Одеське" у відділенні ПАТ „Промінвестбанк" в м. Одеса закрито: № НОМЕР_1 - 09.04.2004р., № НОМЕР_2 - 18.12.2009р., № НОМЕР_3 - 18.12.2009р., № НОМЕР_4 - 18.12.2009р.
Ліквідатором банкрута у звіті зазначено, що на момент прийняття повноважень ліквідатора ТОВ „Одеське" осіб, які б перебували у трудових відносинах з банкрутом не виявлено, у зв`язку з чим в ході ліквідаційної процедури працівники не звільнялися .
Згідно ліквідаційного балансу ТОВ „Одеське" станом на 09.10.2019р. (т. 21 а.с. 55) у останнього відсутні будь-які активи та рахується поточна кредиторська заборгованість за товари, роботи, послуги в сумі 157, 66 тис. грн., розрахунками з бюджетом - 76, 77 грн., розрахунками зі страхування - 61, 75 тис. грн. та всього за цим розділом - 296, 18 тис. грн.
Відповідно до рішення комітету кредиторів ТОВ „Одеське", оформленого протоколом від 09.10.2019р. (т. 21 а.с. 57-59), вирішено схвалити звіт про проведені заходи в рамках ліквідаційної процедури ТОВ „Одеське" та ліквідаційний баланс банкрута.
Скарг на дії ліквідатора до суду не надходило.
Норми права, що підлягають застосуванню
Відповідно до ч. 1 ст. 3 ГПК України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Відповідно до ч. 2 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства з дня введення в дію цього Кодексу визнати такими, що втратили чинність: Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., N 31, ст. 440 із наступними змінами); Постанову Верховної Ради України "Про введення в дію Закону України "Про банкрутство" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., N 31, ст. 441).
Згідно ч. 4 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства установити, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.
Ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта. (рішення Конституційного Суду України про офіційне тлумачення статей 58, 78, 79, 81 Конституції України та статей 243-21, 243-22, 243-25 Цивільного процесуального кодексу України (у справі щодо несумісності депутатського мандата) від 13.05.1997р. №1-зп/1997).
Принцип закріплений у ч. 1 ст. 58 Конституції України треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце (рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Національного банку України щодо офіційного тлумачення положення частини першої ст. 58 Конституції України (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів від 09.02.1999р. №1-рп/1999).
Суть положення ст. 58 Конституції України про незворотність дії законів та інших нормативно-правових актів у часі, на яке посилався Вищий арбітражний суд України, полягає в тому, що дія законів та інших нормативно-правових актів поширюється на ті відносини, які виникли після набуття чинності , і не поширюється на правовідносини, які виникли і закінчилися до набуття такої чинності (рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Відкритого акціонерного товариства „Концерн Стирол" щодо офіційного тлумачення положення абзацу першого пункту 1 частини першої статті 12 Господарського процесуального кодексу України (справа про оспорювання актів у господарському суді) від 02.07.2002р. №13-рп/2002).
Таким чином, судом застосовується положення Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в частині розгляду звіту ліквідатора за принципом, закріпленим в ст. 58 Конституції України, оскільки ліквідаційні заходи проведені, звіт ліквідатором банкрута оформлений, затверджений комітетом кредиторів та поданий до суду під час дії вказаного Закону, а тому і оцінюється судом на предмет відповідності нормам Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ч. 2 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред`являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов`язковому зберіганню, на строк не менше п`яти років з дати визнання особи банкрутом; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості, необхідні для ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу. Для цього за погодженням із Службою безпеки України визначає склад ліквідаційної комісії режимно-секретного органу, яка формується в установленому законодавством порядку; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Згідно ч. 3 ст. 98 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" під час реалізації своїх прав та обов`язків арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) зобов`язаний діяти добросовісно, розсудливо, з метою, з якою ці права та обов`язки надано (покладено), обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на підставі, у межах та спосіб, що передбачені Конституцією та законодавством України про банкрутство.
Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків). Про час і місце судового засідання, у якому має розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та членів комітету кредиторів. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Таким чином, Законом України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачена певна сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків, які додаються до звіті ліквідатора і є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, що проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури. Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів, спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів щодо їх належного здійснення (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі). Вказана правова позиція викладена у постанові Верховного суду від 14.02.2018р. по справі №927/1191/14.
Ч. 3 ст. 3 ГПК України передбачено, що судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Враховуючи введення в дію Кодексу України з процедур банкрутства з 21.10.2019р., тобто в день проведення судового засідання, суд вчиняє процесуальну дію щодо закриття справи за нормами Кодексу України з процедур банкрутства.
Відповідно до ч.2 ст.65 Кодексу України з процедур банкрутства якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.
П. 5 ч. 1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт керуючого санацією або ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.
Відповідно до ч. 3 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства про закриття провадження у справі про банкрутство постановляється ухвала.
Згідно ч. 4 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства у випадках, передбачених пунктами 4 - 6 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
У відповідності з ч.5 ст.45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Висновки суду
Судом застосовується положення Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в частині розгляду звіту ліквідатора за принципом, закріпленим в ст. 58 Конституції України про незворотність дії законів у часі, оскільки ліквідаційні заходи проведені, звіт ліквідатором банкрута оформлений, затверджений комітетом кредиторів та поданий до суду під час дії вказаного Закону, а тому і оцінюється судом на предмет відповідності нормам Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Оцінивши наданий за наслідками всіх проведених ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Колмиковою Т.О. дій під час проведення ліквідаційної процедури, звіт та додані до нього підтверджуючі документи, суд встановив, що ліквідатором банкрута здійснено усі заходи, спрямовані на виявлення активів боржника, проведення інвентаризації та оцінки майна, а також продажу майна та погашення вимог кредиторів.
Таким чином, ліквідатором банкрута у повній мірі проведено ліквідаційні заходи, передбачені ст.ст. 41-45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", що відображено у звіті ліквідатора та ліквідаційному балансі банкрута, який відповідає вимогам законодавства та затверджений комітетом кредиторів.
За таких обставин, суд затверджує звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, припиняє юридичну особу - ТОВ „Одеське", закриває провадження у справі, припиняє повноваження ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Колмикової Т.О.
Керуючись ст.ст. 41, 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності божника або визнання його банкрутом", ч.ч. 1, 6 ст.65, п.5 ч. 1, ч.ч. 3, 4 ст. 90, ч.ч.1, 4 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 234, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд
У Х В А Л И В:
1.Затвердити звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю „Одеське" (67560, Одеська обл., Комінтернівський район, с. Красносілка, вул. Польова, буд. 28).
2.Затвердити ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю „Одеське" (67560, Одеська обл., Комінтернівський район, с. Красносілка, вул. Польова, буд. 28).
3. Вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважати погашеними.
4.Припинити юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю „Одеське" (67560, Одеська обл., Комінтернівський район, с. Красносілка, вул. Польова, буд. 28).
5.Припинити повноваження ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю „Одеське" (67560, Одеська обл., Комінтернівський район, с. Красносілка, вул. Польова, буд. 28) арбітражного керуючого Колмикової Тетяни Олександрівни (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 85 від 08.02.2013р. Міністерства юстиції України).
6.Закрити провадження у справі №25-32-7-3-24-2/6-06-298.
7 .Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважати погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
8.Ліквідатору виконувати свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про припинення юридичної особи - банкрута.
Ухвала набирає законної сили 21.10.2019р. та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду через Господарський суд Одеської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня складання повної ухвали.
Повну ухвалу буде складено та підписано 25.10.2019р.
Копію ухвали надіслати: Головному управлінню Пенсійного фонду України в Одеській області (65012, м. Одеса, вул. Канатна, 83), Одеському обласному центру зайнятості (65007, м. Одеса, вул. Адм. Лазарєва, 10), Комінтернівській міській виконавчій дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (67500, Комінтернівський район, с. Комінтернівське, вул. Центральна, 42), Головному управлінню ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), Управлінню Державного казначейства у Комінтернівському районі, Одеської філії НАК „Украгролізинг"(01023, м. Київ, вул. Мечнікова, буд. 16-а), ВАТ „Ексімнафтопродукт" (65003, м. Одеса, вул. Наливна, 15), ПАТ „ЕК „Одесаобленерго" (65031, м. Одеса, вул. Миколи Боровського, буд. 28-Б), Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області (65014, м. Одеса, вул. Лідерсівський бульвар, 3б), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_1 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_2 ), ОСОБА_6 ( АДРЕСА_3 ), ОСОБА_7 ( АДРЕСА_4 ), ОСОБА_8 ( АДРЕСА_5 ), ліквідатору банкрута арбітражному керуючому Колмиковій Т.О. (АДРЕСА_7), відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради (65009, м. Одеса, вул. Черняховського, 6), Лиманському районному ВДВС ГТУЮ в Одеській області (67500, Одеська обл., смт. Доброслав, вул. Центральна, 75).
Суддя Л.І. Грабован
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2019 |
Оприлюднено | 27.10.2019 |
Номер документу | 85206211 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Грабован Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні