Ухвала
від 17.10.2019 по справі 758/13219/19
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Подільський районний суд міста Києва

Справа № 758/13219/19

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 жовтня 2019 року м. Київ

Подільський районний суд м. Києва у складі слідчого судді ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 , в рамках кримінального провадження №42019101070000215 від 26.07.2019 р., за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, про тимчасовий доступ до речей та документів, -

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про тимчасовий доступ до документів.

Клопотання обґрунтовано тим, що в ході досудового розслідування за фактом заволодіння грошовими коштами державного бюджету України шляхом зловживання службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та іншими особами, внаслідок протиправного відшкодування ПДВ з державного бюджету України, за результатами оформлення експортних операцій з препаратами, виготовленими з донорської крові та її компонентів, встановлено, що з 2009 року на території України функціонує група товариств « ІНФОРМАЦІЯ_1 », яка складається з: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », код НОМЕР_1 , ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 », код НОМЕР_2 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код НОМЕР_3 , ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_6 », код НОМЕР_4 (вказані суб`єкти господарювання зареєстровані за адресою АДРЕСА_1 ), що є монополістом в сфері виготовлення препаратів з компонентів донорської крові та здійснює експорт препаратів з компонентів крові за кордон (Таджикистан, Швейцарія, Білорусія, Великобританія, Індія, Казахстан, Грузія, Монголія, Азербайджан, Вірменія, Камбоджа, Уганда), за результатами продажу яких, отримує валютну виручку та відшкодовує ПДВ з державного бюджету України.

Відповідно до п. 3 Постанови КМУ від 14.09.1998 № 1427 «Про затвердження Порядку реалізації за межі України компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів, а також вивезення з України донорської крові та її компонентів» компоненти донорської крові і препарати, виготовлені з донорської крові та її компонентів, можуть реалізовуватися за межами України спеціалізованими установами і закладами переливання крові, відповідними підрозділами закладів охорони здоров`я, зазначеними у частині першій статті 15 Закону України «Про донорство крові та її компонентів», а препарати, виготовлені з донорської крові та її компонентів, також і суб`єктами підприємницької діяльності. Така реалізація здійснюється лише за наявності відповідної ліцензії, виданої МОЗ, за умови надання суб`єкту господарювання Кабінетом Міністрів України спеціального дозволу. Спеціальний дозвіл на реалізацію за межами України компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів, надається безстроково суб`єкту господарювання Кабінетом Міністрів України за обґрунтованим поданням МОЗ, який визначає перелік такої реалізації.

За період 2015 - 2018 років виключно ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » отримувало дозвіл Кабінету Міністрів України на експорт препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів. Встановлено, що фактичний експорт групи компаній « ІНФОРМАЦІЯ_1 » перевищує обсяги, встановлені відповідними розпорядженнями Кабінету Міністрів України. Водночас, з 2016 року крім ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » експорт препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів здійснювали інші суб`єкти підприємницької діяльності, а саме: ПАТ« ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), які в свою чергу не мали спеціального дозволу на реалізацію за межами України компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів та у подальшому здійснювали протиправне відшкодування ПДВ з державного бюджету України.

Встановлено, що починаючи з 2015 року обсяги обов`язкового забезпечення потреб охорони здоров`я донорською кров`ю, її компонентами і препаратами, в тому числі, з урахуванням необхідності створення їх відповідних резервів на випадок надзвичайних ситуацій зменшились (обсяги обов`язкового забезпечення населення України донорською кров`ю на 2018 рік по розчину «Альбуміну 10%» у порівнянні з 2017 роком зменшені у 2 рази, а загальні обсяги забезпечення потреб населення препаратами крові, затверджених КМУ, з 2016 по 2018 рр. зменшились на 25%).

Відтак, необхідність в проведенні тимчасового доступу полягає в тому, що стороні обвинувачення необхідно довести чи спростувати причетність службових осіб ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 », ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ІНФОРМАЦІЯ_8 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , Кабінету Міністрів України до вчинення кримінального правопорушення, дослідити обставини порушень вказаними особами Розпоряджень Кабінету Міністрів України, якими надано дозвіл на експорт препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів, під час митного оформлення вказаних препаратів, встановити інших осіб, причетних до вчинення кримінального правопорушення та встановити інші важливі обставини, які мають значення для кримінального провадження, шляхом здійснення виїмки та приєднання до матеріалів кримінального провадження копій документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_12 ( АДРЕСА_2 ), а саме: копії актів перевірки та всіх наявних документальних матеріалів, що слугували підставами для відшкодування ПДВ за період 2016-2019 років суб`єктами господарської діяльності, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ).

Враховуючи, що іншим способом отримати відомості про вчиненекримінальне правопорушення та довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів у ІНФОРМАЦІЯ_12 ( АДРЕСА_2 ) з можливістювилучення їхкопій з метою подальшого їх приєднання до матеріалів кримінального провадження та подальшого аналізу з метою встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, у зв`язку з чим, прокурор звернувся до суду з клопотанням про тимчасовий доступ до речей та документів.

До суду надійшла заява прокурора Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 про розгляд клопотання без його участі, у якій прокурор підтримав клопотання та просив його задовольнити.

Суд вважає за можливе розглядати клопотання у відсутність особи у володінні якої знаходяться речі і документи відповідно до ч. 4 ст. 163 КПК України.

Вивчивши матеріали клопотання, суд приходить до висновку про задоволення клопотання у зв`язку з наступним.

Відповідно до ч. 1 ст. 160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

Клопотання прокурора, яке надійшло до суду, відповідає вимогам КПК України.

З урахуванням вищезазначених положень КПК України, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення клопотання, оскільки стороною обвинувачення доведено наявність у досудового слідства підстав вважати, що речі або документи перебувають або можуть перебувати у ІНФОРМАЦІЯ_12 ( АДРЕСА_2 ) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, суд приходить до висновку про обґрунтованість та законність клопотання, у зв`язку з чим, воно підлягає задоволенню.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 159 - 166, 246 - 265, 309 КПК України, суд

У Х В А Л И В:

Клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 , в рамках кримінального провадження №42019101070000215від 26.07.2019р., за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, про тимчасовий доступ до речей та документів задовольнити;

Надати прокурорам Київської місцевої прокуратури № 7: ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 та слідчим слідчої групи у кримінальному провадженні №42019101070000215 дозвіл на тимчасовий доступ до документів із можливістю вилучення (виїмки) їх копій, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_12 ( АДРЕСА_2 ), а саме, копії актів перевірки та всіх наявних документальних матеріалів, що слугували підставами для відшкодування ПДВ за період 2016-2019 років суб`єктами господарської діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 );

Строк дії ухвали становить один місяць з дня її ухвалення;

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку, з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів, відповідно до положень ст. 166 КПК України;

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення17.10.2019
Оприлюднено22.02.2023

Судовий реєстр по справі —758/13219/19

Ухвала від 17.10.2019

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Гребенюк В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні