Ухвала
від 01.10.2019 по справі 335/11009/19
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

1Справа № 335/11009/19 1-кс/335/6933/2019

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 жовтня 2019 року м. Запоріжжя

Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , ст.слідчого ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , підозрюваного ОСОБА_6 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Запоріжжя клопотання старшого слідчого в СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_4 , про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні за №12018080000000382, від 14.12.2018 року, за підозрою у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 27, ч.3 ст.369, ч.3 ст.369-2, КК України та за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.368, ч.2 ст.364 КК України, відносно:

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,уродженця м.Запоріжжя, громадянинаУкраїни,який маєвищу освіту,директора ТОВ«ОКФ Бізнес-Експерт-Сервіс»,зареєстрованому заадресою: АДРЕСА_1 та проживаючому за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимого,-

встановив:

Старший слідчий СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_4 за погодженням з прокурором, звернувся до слідчого судді з клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №12018080000000382, від 14.12.2018 року, за підозрою у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 27, ч.3 ст.369, ч.3 ст.369-2, КК України та за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.368, ч.2 ст.364 КК України, вимоги клопотання мотивовані наступним.

Досудовим розслідуванням встановлено, що слідчим управлінням ГУНП України в Запорізькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12018080000000382 від 14.12.2018 за підозрою ОСОБА_6 у вчинені кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст.27 ч.3 ст. 369, ч.3 ст. 369-2, та за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст. 368, ч.2 ст.364 КК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 122 ЗК України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно з ч. 1 ст. 128 ЗК України, продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Згідно з ч. 2 ст. 128 ЗК України, громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

До заяви (клопотання) додаються:

а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд);

б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.

Відповідно до ч. 3 ст. 128 ЗК України, орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

Згідно із ч. 6 ст. 128 ЗК України, рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації, сільської, селищної, міської ради про продаж земельної ділянки є підставою для укладання договору купівлі-продажу земельної ділянки.

Відповідно до п. 8 ст. 128 ЗК України, ціна земельної ділянки визначається за експертною грошовою оцінкою, що проводиться суб`єктами господарювання, які є суб`єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель відповідно до закону, на замовлення органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Згідно зі ст. 29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:

а) власні (самоврядні) повноваження:

1) управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад;

4) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо порядку та умов відчуження комунального майна.

Відповідно до ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:

а) власні (самоврядні) повноваження:

1) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад;

8) підготовка висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування;

9) організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою.

Згідно з Положенням про постійні комісії міської ради від 19.02.2016 № 123, постійна комісія з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин:

4.3.1. вивчає, попередньо розглядає, бере участь у підготовці проектів рішень ради, надає висновки та рекомендації з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин, здійснює контроль за виконанням рішень ради відповідно до розподілу повноважень постійних комісій, а також готує висновки та рекомендації, пов`язані зі здійсненням контролю за виконанням рішень виконавчого комітету в частині повноважень, зазначених у ст. 29, 31, 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

4.3.6. розглядає питання регулювання земельних відносин, у тому числі:

- володіння, користування та розпорядження землями (включаючи питання передачі земельних ділянок у власність чи користування, приватизації земельних ділянок, припинення права користування та вилучення земельних ділянок, викупу земельних ділянок для суспільних потреб міста);

- розглядає проекти землеустрою, іншу землевпорядну документацію та готує висновки з цих питань;

- розглядає відповідно до закону питання щодо продажу у власність земельних ділянок під об`єктами нерухомості, а також через земельні торги у власність та право оренди вільних земельних ділянок;

4.3.21. розглядає питання щодо управління, в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності.

Встановлено, що 04.06.2007 між Запорізькою міською радою та фізичною особою підприємцем ОСОБА_7 укладено договір № 040726100371 оренди земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

10.11.2016, фізична особа підприємець ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , з метою продовження строку дії договору № 040726100371 оренди земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 , звернулись до фізичної особи підприємця ОСОБА_9 .

10.11.2016, між фізичною особою підприємцем ОСОБА_7 та фізичною особою підприємцем ОСОБА_9 укладено договір про надання консалтингових послуг № 016/к-41.

Підготовкою документів для продовження терміну дії договору оренди земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_3 (відповідно до умов договору № 016/к-41 від 10.11.2016) безпосередньо займався чоловік ОСОБА_9 ОСОБА_6 .

Так, у невстановлені в ході досудового розслідування час та місці, за невстановлених обставин, ОСОБА_6 запропонував ОСОБА_7 та ОСОБА_8 не продовжувати строк дії договору оренди, а оформити документи на викуп земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_3 у власність. На вказану пропозицію останні висловили свою згоду.

У подальшому, у невстановлені в ході досудового розслідування час та місці, за невстановлених обставин, у ОСОБА_6 , який розуміючи встановлений діючим законодавством України порядок викупу земельної ділянки комунальної форми власності, виник умисел одержати від ОСОБА_8 неправомірну вигоду для себе за вплив на прийняття рішення щодо безперешкодного вивчення, попереднього розгляду та винесення на сесію Запорізької міської ради службовими особами управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членами постійної комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин проекту рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

Далі, 13.02.2019, у період часу з 10 години 55 хвилин до 11 години 14 хвилин, ОСОБА_6 , реалізуючи свій злочинний умисел, спрямований на одержання неправомірної вигоди, діючи умисно, з корисливих мотивів, розуміючи порядок викупу земельної ділянки комунальної форми власності, знаходячись у приміщені ТОВ «Оціночно консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс» за адресою: м. Запоріжжя, бульвар Центральний, 21, висловив ОСОБА_8 , який діяв в інтересах фізичної особи підприємця ОСОБА_7 на підставі довіреності № 476 від 28.02.2018, вимогу про необхідність передачі йому неправомірної вигоди за вплив на прийняття рішення щодо безперешкодного вивчення, попереднього розгляду та винесення на сесію Запорізької міської ради службовими особами управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членами постійної комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин проекту рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

При цьому, в ході спілкування ОСОБА_6 запевнив ОСОБА_8 , що у разі його відмови передати йому неправомірну вигоду, службові особи управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та члени постійної комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин не винесуть на розгляд сесії проект рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

Таким чином, ОСОБА_6 створив умови, за яких ОСОБА_8 вимушений був надати останньому неправомірну вигоду з метою запобігання шкідливим наслідкам щодо своїх прав та законних інтересів.

31.05.2019, у період часу з 10 години 21 хвилина до 10 години 37 хвилин, ОСОБА_6 , продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, направлений на одержання неправомірної вигоди, діючи умисно, з корисливих мотивів, розуміючи порядок викупу земельної ділянки комунальної форми власності, знаходячись у приміщені ТОВ «Оціночно консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс» за адресою: м. Запоріжжя, бульвар Центральний, 21, висловив ОСОБА_8 , який діяв в інтересах фізичної особи підприємця ОСОБА_7 на підставі довіреності № 476 від 28.02.2018, вимогу про необхідність передачі йому неправомірної вигоди на загальну суму 94500 гривень за вплив на прийняття рішення щодо безперешкодного вивчення, попереднього розгляду та винесення на сесію Запорізької міської ради службовими особами управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членами постійної комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин проекту рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

06.06.2019, приблизно о 15 годині, ОСОБА_6 , продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, спрямований на одержання неправомірної вигоди, діючи умисно, з корисливих мотивів, розуміючи порядок викупу земельної ділянки комунальної форми власності, знаходячись у приміщені ТОВ «Оціночно консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс» за адресою: м. Запоріжжя, бульвар Центральний, 21, одержав від ОСОБА_8 , який діяв в інтересах фізичної особи підприємця ОСОБА_7 на підставі довіреності № 476 від 28.02.2018, неправомірну вигоду на загальну суму 94500 гривень за вплив на прийняття рішення щодо безперешкодного вивчення, попереднього розгляду та винесення на сесію Запорізької міської ради службовими особами управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членами постійної комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносинпроекту рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

Своїми умисними діями ОСОБА_6 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. ст. 369-2 КК України, кваліфікуючими ознаками якого є одержання неправомірної вигоди для себе за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, поєднане з вимаганням такої вигоди.

Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 122 ЗК України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно з ч. 1 ст. 128 ЗК України, продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Згідно з ч. 2 ст. 128 ЗК України, громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

До заяви (клопотання) додаються:

а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд);

б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.

Відповідно до ч. 3 ст. 128 ЗК України, орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

Згідно із ч. 6 ст. 128 ЗК України, рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації, сільської, селищної, міської ради про продаж земельної ділянки є підставою для укладання договору купівлі-продажу земельної ділянки.

Відповідно до п. 8 ст. 128 ЗК України, ціна земельної ділянки визначається за експертною грошовою оцінкою, що проводиться суб`єктами господарювання, які є суб`єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель відповідно до закону, на замовлення органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Згідно зі ст. 29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:

а) власні (самоврядні) повноваження:

1) управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад;

4) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо порядку та умов відчуження комунального майна.

Відповідно до ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:

а) власні (самоврядні) повноваження:

1) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад;

8) підготовка висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування;

9) організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою;

Згідно з Положенням про постійні комісії міської ради від 19.02.2016 № 123 постійна комісія з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин:

4.3.1. вивчає, попередньо розглядає, бере участь у підготовці проектів рішень ради, надає висновки та рекомендації з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин, здійснює контроль за виконанням рішеньради відповідно до розподілу повноважень постійних комісій, а також готує висновки та рекомендації, пов`язані зі здійсненням контролю за виконанням рішень виконавчого комітету в частині повноважень, зазначених у ст. ст. 29, 31, 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

4.3.6. розглядає питання регулювання земельних відносин, у тому числі:

- володіння, користування та розпорядження землями (включаючи питання передачі земельних ділянок у власність чи користування, приватизації земельних ділянок, припинення права користування та вилучення земельних ділянок, викупу земельних ділянок для суспільних потребміста);

- розглядає проекти землеустрою, іншу землевпорядну документацію та готує висновки з цих питань;

- розглядає відповідно до закону питання щодо продажу у власність земельних ділянок під об`єктами нерухомості, а також через земельні торги у власність та право оренди вільних земельних ділянок;

4.3.21. розглядає питання щодо управління, в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності.

Встановлено, що 04.06.2007 між Запорізькою міською радою та фізичною особою підприємцем ОСОБА_7 укладено договір №040726100371 оренди земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

10.11.2016, фізична особа підприємець ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , з метою продовження строку дії договору № 040726100371 оренди земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 , звернулись до фізичної особи підприємця ОСОБА_9 .

10.11.2016, між фізичною особою підприємцем ОСОБА_7 та фізичною особою підприємцем ОСОБА_9 укладено договір про надання консалтингових послуг № 016/к-41.

Підготовкою документів для продовження терміну дії договору оренди земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_3 (відповідно до умов договору № 016/к-41 від 10.11.2016) безпосередньо займався чоловік ОСОБА_9 ОСОБА_6 .

Так, у невстановлені в ході досудового розслідування час та місці, за невстановлених обставин, ОСОБА_6 запропонував ОСОБА_7 та ОСОБА_8 не продовжувати строк дії договору оренди, а оформити документи на викуп земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_3 у власність. На вказану пропозицію останні висловили свою згоду.

У подальшому, у невстановлені в ході досудового розслідування час та місці, за невстановлених обставин, у ОСОБА_6 , який розуміючи встановлений діючим законодавством України порядок викупу земельної ділянки комунальної форми власності, діючи за попередньою змовою із невстановленими особами, виник умисел підбурити ОСОБА_8 до надання неправомірної вигоди службовим особам управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членам постійної комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин за вирішення питання щодо безперешкодного вивчення, попереднього розгляду та винесення на сесію Запорізької міської ради проекту рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

Далі, 13.02.2019, у період часу з 10 години 55 хвилин до 11 години 14 хвилин, ОСОБА_6 , діючи умисно, з корисливих мотивів, за попередньою змовою із невстановленими особами, розуміючи порядок викупу земельної ділянки комунальної форми власності, знаходячись у приміщені ТОВ «Оціночно консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс» за адресою: м. Запоріжжя, бульвар Центральний, 21, маючи достатній рівень кваліфікації, відповідні професійні навички і спеціальні знання, розуміючи, що не може самостійно прийняти рішення, під час спілкування з ОСОБА_8 повідомив останньому про необхідність передачі неправомірної вигоди службовим особам управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членам комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин за вирішення питання щодо безперешкодного вивчення, попереднього розгляду та винесення на сесію Запорізької міської ради проекту рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: м. Запоріжжя, провулок Архангельський, 1.

При цьому, в ході спілкування ОСОБА_6 запевнив ОСОБА_8 , що у разі його відмови передати неправомірну вигоду службовим особам управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членам постійної комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин останні не винесуть на розгляд сесії проект рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

23.04.2019, у період часу з 15 години 45 хвилин до 16 години 05 хвилин, ОСОБА_6 , діючи умисно, з корисливих мотивів, за попередньою змовою із невстановленими особами, продовжуючи свої злочинні дії, спрямовані на підбурювання ОСОБА_8 до надання службовим особам управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членам комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин неправомірної вигоди, знаходячись у приміщені ТОВ «Оціночно консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс» за адресою: м. Запоріжжя, бульвар Центральний, 21, розуміючи, що не може самостійно прийняти рішення, під час спілкування з ОСОБА_8 повідомив останньому про необхідність передачі неправомірної вигоди на загальну суму 945000 гривень службовим особам управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членам комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин за вирішення питання щодо безперешкодного вивчення, попереднього розгляду та винесення на сесію Запорізької міської ради проекту рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: м. Запоріжжя, провулок Архангельський, 1.

31.05.2019, у період часу з 10 години 21 хвилина до 10 години 37 хвилин, діючи умисно, з корисливих мотивів, за попередньою змовою із невстановленими особами, продовжуючи свої злочинні дії, спрямовані на підбурювання ОСОБА_8 до надання службовим особам управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членам комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин неправомірної вигоди, знаходячись у приміщені ТОВ «Оціночно консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс» за адресою: м. Запоріжжя, бульвар Центральний, 21, діючи умисно, розуміючи, що не може самостійно прийняти рішення, під час спілкування з ОСОБА_8 повторно повідомив останньому про необхідність передачі неправомірної вигоди на загальну суму 945000 гривень службовим особам управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членам комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин за вирішення питання щодо безперешкодного вивчення, попереднього розгляду та винесення на сесію Запорізької міської ради проекту рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: м. Запоріжжя, провулок Архангельський, 1.

06.06.2019,приблизно о15годині 15хвилин, ОСОБА_6 ,діючи умисно,зкорисливих мотивів,за попередньоюзмовою ізневстановленими особами,продовжуючи своїзлочинні дії,спрямовані напідбурювання ОСОБА_8 до наданняслужбовим особамуправління зпитань земельнихвідносин Запорізькоїміської радита членамкомісії міськоїради зпитань комунальноївласності,ресурсів,приватизації,архітектури таземельних відносиннеправомірної вигоди,знаходячись уприміщені ТОВ «Оціночно консалтинговафірма «Бізнес Експерт Сервіс`заадресою:м.Запоріжжя,бульвар Центральний,21, розуміючи, що не може самостійно прийняти рішення, під час спілкування з ОСОБА_8 повідомив останньому про необхідність передачі неправомірної вигоди на загальну суму 945000 гривень визначеній ним особі для подальшої її передачі службовим особам управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членам комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин за вирішення питання щодо безперешкодного вивчення, попереднього розгляду та винесення на сесію Запорізької міської ради проекту рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: м. Запоріжжя, провулок Архангельський, 1.

У подальшому,у вказанийдень,приблизно о15годині 15хвилин, ОСОБА_8 ,знаходячись уприміщені ТОВ «Оціночно консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс`за адресою: м. Запоріжжя, бульвар Центральний, 21, передав грошові кошти в сумі 945000 гривень визначеній ОСОБА_6 особі.

Таким чином, своїми умисними діями ОСОБА_6 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 369 КК України, кваліфікуючими ознаками якого є підбурювання до надання службовій особі неправомірної вигоди за вчинення в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду, дії з використанням наданого їй службового становища, вчинене за попередньою змовою групою осіб.

14.12.2018 року слідчим СУ ГУНП в Запорізькій області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12018080000000382 за ч. 3 ст. 368 КК України.

04.06.2019 року слідчим СУ ГУНП в Запорізькій області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019080000000220 за ч. 3 ст. 369-2 КК України.

07.06.2019 року слідчим СУ ГУНП в Запорізькій області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019080000000222 зач.4 ст. 27 ч. 3 ст. 369 КК України.

07.08.2019 року слідчим СУ ГУНП в Запорізькій області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019080000000365 за ч. 2 ст. 364 КК України.

07.06.2019 року кримінальні провадження №12018080000000382, №12019080000000220, №12019080000000222 об`єднано в одне - №12018080000000382.

09.08.2019 року кримінальні провадження №12018080000000382, №12019080000000365 об`єднано в одне - №12018080000000382.

06.06.2019 року о 19 годині 17 хвилин ОСОБА_6 у порядку ст. 208 КПК України затримано за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369-2 КК України.

07.06.2019 року ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 369-2, ч.4 ст.27 ч. 3 ст.369 КК України.

Допитаний як підозрюваний ОСОБА_6 в порядку ст. 63 Конституції України від надання показань відмовився.

08.06.2019 року слідчим суддею Орджонікідзевського районного судум. Запоріжжя ОСОБА_6 обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, із визначенням застави у розмірі 99 892 гривень.

10.06.2019 року підозрюваного ОСОБА_6 після внесення застави в звільнено з-під варти.

02.08.2019 року ухвалою слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя строк досудового розслідування к кримінальному провадженні №12018080000000382 продовжено до чотирьох місяців, тобто до 07.10.2019.

02.08.2019 року ухвалою слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя підозрюваному ОСОБА_6 продовжено строк дії обов`язків, передбачених ст. 194 КПК України до 02.10.2019 року.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_6 у вчиненніним вищевказанихкримінальних правопорушеньпідтверджується зібранимив ходідосудового розслідуваннядоказами,в томучислі:протоколом допиту потерпілого ОСОБА_8 , який пояснив, що у період з грудня 2018 року по 06.06.2019 рік ОСОБА_6 вимагав та отримав грошові кошти в сумі 94500 гривень та 945000 гривень за вирішення питання щодо безперешкодного винесення на розгляд сесії Запорізької міської ради питань про проводження строку дії договору оренди земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Запоріжжя, провулок Архангельський, 1, або викупу зазначеної земельної ділянки, протоколом огляду та вручення заздалегідь ідентифікованого засобу (грошових коштів), грошових коштів від 06.06.2019; протоколом огляду та вручення заздалегідь ідентифікованого засобу (грошових коштів), грошових коштів та несправжніх імітаційних засобів від 06.06.2019; протоколом обшуку приміщень ТОВ «ОКФ Бізнес-Експерт-Сервіс» за адресою м. Запоріжжя, бул. Центральний, 21, під час якого вилучено грошові кошти на загальну суму 94500 гривень та 945000 гривень, які є предметом кримінального правопорушення; протоколом обшуку приміщення Управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради за адресою: м. Запоріжжя, вул. Зелінського, 3, під час якого вилучено документи по взаємовідносинам ФОП ОСОБА_7 та Запорізької міської ради та її структурних підрозділів; протоколом обшуку приміщень Запорізької міської ради за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, 206, під час якого вилучено рішення Запорізької міської ради «Про передачу в оренду приватному підприємцю ОСОБА_7 земельної ділянки по АДРЕСА_3 », а також документи щодо діяльності постійної комісії з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, та земельних відносин Запорізької міської ради; протоколом допиту голови постійної комісії з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, та земельних відносин Запорізької міської ради ОСОБА_10 ; матеріалами негласних слідчих (розшукових) дій; висновком судово-хімічної експертизи № 6-250 від 22.08.2019 відповідно до якої на змивах з обох рук ОСОБА_6 встановлено присутність спеціальної хімічної речовини люмінофору, що люмінесціює жовто-зеленим кольором; іншими матеріалами кримінального провадження.

Чотирьохмісячний строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №12018080000000382 закінчується 07 жовтня 2019 року. Однак, завершити досудове розслідування до вказаного строку не виявляється за можливе у зв`язку з особливою складністю кримінального провадження та у зв`язку з тим, що необхідно провести наступні слідчі дії: долучити докримінального провадженняу повномуобсязі матеріалипроведених негласнихслідчих (розшукових)дій;встановити та допитати всіх свідків вказаних кримінальних правопорушень; з урахуванням зібраних під час досудового розслідування у кримінальному провадженні матеріалів додатково допитатиза обставинамикримінальних правопорушеньпідозрюваного ОСОБА_6 ,за необхідностіповідомити останньогопро змінураніше повідомленоїпідозри;вирішити питання щодо повідомлення про підозру іншим особам, причетним до вчинення вказаних кримінальних правопорушень; виконати вимоги ст. 290 КПК України з підозрюваним ОСОБА_6 та його захисником; скласти обвинувальний акт та реєстр матеріалів досудового розслідування, копії яких вручити підозрюваному та захиснику.

Зазначені слідчі дії не було проведено раніше, оскільки під час розслідування кримінального провадження проведено значну кількість слідчих та негласних слідчих (розшукових) дій, за результатами яких виникла потреба у проведенні додаткових та нових слідчих і розшукових дій.

Слідчі та процесуальні дії, які потрібно провести, необхідні для повного і неупередженого розслідування і їх результати матимуть значення для судового розгляду.

Приймаючи до уваги ступінь тяжкості злочинів, особливу складність провадження, а також те, що встановлений чотирьохмісячний строк досудового розслідування закінчується 07 жовтня 2019 року, а для виконання необхідних слідчих та процесуальних дій слідчий просить продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №12018080000000382 від 14.12.2018 до п"яти місяців, а саме до 07.11.2019, в строк якого не входить строк ознайомлення з матеріалами досудового розслідування сторонами кримінального провадження.

Слідчий та прокурор клопотання підтримали, просили задовольнити з підстав викладених в ньому.

Підозрюваний та захисник проти продовження строку досудового розслідування заперечували, вважають, що необхідні слідчі дії вже проведені, а тому в задоволенні клопотання слідчого просять відмовити.

Слідчий суддя, перевіривши надані матеріали клопотання, заслухавши думку сторін, дослідивши додані докази, приходить до висновку, що клопотання слід задовольнити з наступних підстав.

Відповідно до ст. 2 КПК України, завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Згідно ч. 1 ст. 28 КПК України, під час кримінального провадження кожна процесуальна дія або процесуальне рішення повинні бути виконані або прийняті в розумні строки.

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 294 КПК України, якщо з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину досудове розслідування (досудове слідство) неможливо закінчити у строк, зазначений у пункті 2 абзацу третього частини першої статті 219 цього Кодексу, він може бути продовжений в межах строків, встановлених пунктами 2 та 3 частини другої ст.219цього Кодексу до шести місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з керівником регіональної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступниками Генерального прокурора.

Згідно частини 1 статті 295-1КПК України у випадках, передбачених ст. 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

Зважаючи,що матеріаламиклопотання підтверджуєтьсявагомість наявнихдоказів дляпідозри увчиненні ОСОБА_6 ,кримінального правопорушення,передбаченого ч.4ст.27,ч.3ст.369,ч.3ст.369-2КК України,однак завершеннядосудового розслідуваннядо 07.10.2019року об`єктивнонеможливе,оскільки необхіднопровести тазавершити ряд слідчих та процесуальних дій, результати яких мають значення для досудового розслідування, тому, з врахуванням особливої складності кримінального провадження, великого обсягу проведення слідчих та процесуальних дій, строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №12018080000000382 від 14.12.2018 року, слід продовжити до пяти місяців, тобто до 07.11.2019 року в строк якого не входить строк ознайомлення з матеріалами досудового розслідування сторонами кримінального провадження.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 294-295-1, 372, 376 КПК України, слідчий суддя,

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого про продовження строку досудового розслідування задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні за №12018080000000382, від 14.12.2018 року за підозрою ОСОБА_6 за ознаками кримінальних правопорушень (злочинів), передбачених ч. 4 ст. 27, ч.3 ст.369, ч.3 ст.369-2 КК України та за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.368, ч.2 ст.364 КК України - до пяти місяців, тобто до 07.11.2019 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудОрджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення01.10.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу85235027
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання

Судовий реєстр по справі —335/11009/19

Ухвала від 01.10.2019

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

Ухвала від 01.10.2019

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні