Ухвала
від 01.10.2019 по справі 335/10895/19
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

1Справа № 335/10895/19 1-кс/335/6864/2019

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 жовтня 2019 року м. Запоріжжя

Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , ст. слідчого ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , підозрюваного ОСОБА_6 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Запоріжжя клопотання прокурора відділу прокуратури Запорізької області ОСОБА_3 про продовження строку дії обов`язків, передбачених ст. 194 КПК України, покладених на підозрюваного ухвалою слідчого судді, відносно:

- ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Запоріжжя, громадянина України, який має вищу освіту, директора ТОВ «ОКФ Бізнес-Експерт-Сервіс», зареєстрованому за адресою: АДРЕСА_1 та проживаючому за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимого,-

- підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень (злочинів), передбачених ч.3 ст.369-2, ч. 4 ст. 27, ч.3 ст.369 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя звернувся прокурор з клопотанням про продовження строку покладення обов`язків, передбачених ст.194 КПК України на підозрюваного ОСОБА_6 .

Із клопотання та доданих до нього документів вбачається, що відповідно до ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно з ч. 1 ст. 128 Земельного кодексу України, продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Згідно з ч. 2 ст. 128 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

До заяви (клопотання) додаються:

а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд);

б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.

Відповідно до ч.3 ст.128 Земельного кодексу України, орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

Згідно із ч.6 ст.128 Земельного Кодексу України, рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації, сільської, селищної, міської ради про продаж земельної ділянки є підставою для укладання договору купівлі-продажу земельної ділянки.

Відповідно до п.8 ст.128 Земельного кодексу України, ціна земельної ділянки визначається за експертною грошовою оцінкою, що проводиться суб`єктами господарювання, які є суб`єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель відповідно до закону, на замовлення органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Згідно зі ст. 29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:

а) власні (самоврядні) повноваження:

1) управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад;

4) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо порядку та умов відчуження комунального майна.

Відповідно до ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:

а) власні (самоврядні) повноваження:

1) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад;

8) підготовка висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування;

9) організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою.

Згідно з Положенням про постійні комісії міської ради від 19.02.2016 №123, постійна комісія з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин:

4.3.1. вивчає, попередньо розглядає, бере участь у підготовці проектів рішень ради, надає висновки та рекомендації з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин, здійснює контроль за виконанням рішень ради відповідно до розподілу повноважень постійних комісій, а також готує висновки та рекомендації, пов`язані зі здійсненням контролю за виконанням рішень виконавчого комітету в частині повноважень, зазначених у ст. 29, 31, 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

4.3.6. розглядає питання регулювання земельних відносин, у тому числі:

- володіння, користування та розпорядження землями (включаючи питання передачі земельних ділянок у власність чи користування, приватизації земельних ділянок, припинення права користування та вилучення земельних ділянок, викупу земельних ділянок для суспільних потреб міста);

- розглядає проекти землеустрою, іншу землевпорядну документацію та готує висновки з цих питань;

- розглядає відповідно до закону питання щодо продажу у власність земельних ділянок під об`єктами нерухомості, а також через земельні торги у власність та право оренди вільних земельних ділянок;

4.3.21. розглядає питання щодо управління, в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності.

Встановлено, що 04.06.2007 між Запорізькою міською радою та фізичною особою підприємцем ОСОБА_7 укладено договір №040726100371 оренди земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

10.11.2016, фізична особа підприємець ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , з метою продовження строку дії договору №040726100371 оренди земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 , звернулись до фізичної особи підприємця ОСОБА_9 .

10.11.2016, між фізичною особою підприємцем ОСОБА_7 та фізичною особою підприємцем ОСОБА_9 укладено договір про надання консалтингових послуг №016/к-41.

Підготовкою документів для продовження терміну дії договору оренди земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_3 (відповідно до умов договору №016/к-41 від 10.11.2016) безпосередньо займався чоловік ОСОБА_9 ОСОБА_6 .

Так, у невстановлені в ході досудового розслідування час та місці, за невстановлених обставин, ОСОБА_6 запропонував ОСОБА_7 та ОСОБА_8 не продовжувати строк дії договору оренди, а оформити документи на викуп земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_3 у власність. На вказану пропозицію останні висловили свою згоду.

У подальшому, у невстановлені в ході досудового розслідування час та місці, за невстановлених обставин, у ОСОБА_6 , який розуміючи встановлений діючим законодавством України порядок викупу земельної ділянки комунальної форми власності, виник умисел одержати від ОСОБА_8 неправомірну вигоду для себе за вплив на прийняття рішення щодо безперешкодного вивчення, попереднього розгляду та винесення на сесію Запорізької міської ради службовими особами управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членами постійної комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин проекту рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

Далі, 13.02.2019, у період часу з 10 години 55 хвилин до 11 години 14 хвилин, ОСОБА_6 , реалізуючи свій злочинний умисел, спрямований на одержання неправомірної вигоди, діючи умисно, з корисливих мотивів, розуміючи порядок викупу земельної ділянки комунальної форми власності, знаходячись у приміщені ТОВ «Оціночно консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс» за адресою: м. Запоріжжя, бульвар Центральний, 21, висловив ОСОБА_8 , який діяв в інтересах фізичної особи підприємця ОСОБА_7 на підставі довіреності №476 від 28.02.2018, вимогу про необхідність передачі йому неправомірної вигоди за вплив на прийняття рішення щодо безперешкодного вивчення, попереднього розгляду та винесення на сесію Запорізької міської ради службовими особами управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членами постійної комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин проекту рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

При цьому, в ході спілкування ОСОБА_6 запевнив ОСОБА_8 , що у разі його відмови передати йому неправомірну вигоду, службові особи управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та члени постійної комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин не винесуть на розгляд сесії проект рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

Таким чином, ОСОБА_6 створив умови, за яких ОСОБА_8 вимушений був надати останньому неправомірну вигоду з метою запобігання шкідливим наслідкам щодо своїх прав та законних інтересів.

31.05.2019, у період часу з 10 години 21 хвилина до 10 години 37 хвилин, ОСОБА_6 , продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, направлений на одержання неправомірної вигоди, діючи умисно, з корисливих мотивів, розуміючи порядок викупу земельної ділянки комунальної форми власності, знаходячись у приміщені ТОВ «Оціночно консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс» за адресою: м. Запоріжжя, бульвар Центральний, 21, висловив ОСОБА_8 , який діяв в інтересах фізичної особи підприємця ОСОБА_7 на підставі довіреності №476 від 28.02.2018, вимогу про необхідність передачі йому неправомірної вигоди на загальну суму 94500 гривень за вплив на прийняття рішення щодо безперешкодного вивчення, попереднього розгляду та винесення на сесію Запорізької міської ради службовими особами управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членами постійної комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин проекту рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

06.06.2019, приблизно о 15 годині, ОСОБА_6 , продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, спрямований на одержання неправомірної вигоди, діючи умисно, з корисливих мотивів, розуміючи порядок викупу земельної ділянки комунальної форми власності, знаходячись у приміщені ТОВ «Оціночно консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс» за адресою: м. Запоріжжя, бульвар Центральний, 21, одержав від ОСОБА_8 , який діяв в інтересах фізичної особи підприємця ОСОБА_7 на підставі довіреності №476 від 28.02.2018, неправомірну вигоду на загальну суму 94500 гривень за вплив на прийняття рішення щодо безперешкодного вивчення, попереднього розгляду та винесення на сесію Запорізької міської ради службовими особами управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членами постійної комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин проекту рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

Своїми умисними діями ОСОБА_6 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. ст. 369-2 КК України, кваліфікуючими ознаками якого є одержання неправомірної вигоди для себе за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, поєднане з вимаганням такої вигоди.

Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно з ч. 1 ст. 128 Земельного кодексу України, продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Згідно з ч. 2 ст. 128 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

До заяви (клопотання) додаються:

а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд);

б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.

Відповідно до ч.3 ст.128 Земельного кодексу України, орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

Згідно із ч.6 ст.128 Земельного Кодексу України, рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації, сільської, селищної, міської ради про продаж земельної ділянки є підставою для укладання договору купівлі-продажу земельної ділянки.

Відповідно до п.8 ст.128 Земельного кодексу України, ціна земельної ділянки визначається за експертною грошовою оцінкою, що проводиться суб`єктами господарювання, які є суб`єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель відповідно до закону, на замовлення органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Згідно зі ст. 29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:

а) власні (самоврядні) повноваження:

1) управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад;

4) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо порядку та умов відчуження комунального майна.

Відповідно до ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:

а) власні (самоврядні) повноваження:

1) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад;

8) підготовка висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування;

9) організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою;

Згідно з Положенням про постійні комісії міської ради від 19.02.2016 №123 постійна комісія з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин:

4.3.1. вивчає, попередньо розглядає, бере участь у підготовці проектів рішень ради, надає висновки та рекомендації з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин, здійснює контроль за виконанням рішень ради відповідно до розподілу повноважень постійних комісій, а також готує висновки та рекомендації, пов`язані зі здійсненням контролю за виконанням рішень виконавчого комітету в частині повноважень, зазначених у ст. 29, 31, 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

4.3.6. розглядає питання регулювання земельних відносин, у тому числі:

- володіння, користування та розпорядження землями (включаючи питання передачі земельних ділянок у власність чи користування, приватизації земельних ділянок, припинення права користування та вилучення земельних ділянок, викупу земельних ділянок для суспільних потреб міста);

- розглядає проекти землеустрою, іншу землевпорядну документацію та готує висновки з цих питань;

- розглядає відповідно до закону питання щодо продажу у власність земельних ділянок під об`єктами нерухомості, а також через земельні торги у власність та право оренди вільних земельних ділянок;

4.3.21. розглядає питання щодо управління, в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності.

Встановлено, що 04.06.2007 між Запорізькою міською радою та фізичною особою підприємцем ОСОБА_7 укладено договір №040726100371 оренди земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

10.11.2016, фізична особа підприємець ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , з метою продовження строку дії договору №040726100371 оренди земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 , звернулись до фізичної особи підприємця ОСОБА_9 .

10.11.2016, між фізичною особою підприємцем ОСОБА_7 та фізичною особою підприємцем ОСОБА_9 укладено договір про надання консалтингових послуг №016/к-41.

Підготовкою документів для продовження терміну дії договору оренди земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_3 (відповідно до умов договору №016/к-41 від 10.11.2016) безпосередньо займався чоловік ОСОБА_9 ОСОБА_6 .

Так, у невстановлені в ході досудового розслідування час та місці, за невстановлених обставин, ОСОБА_6 запропонував ОСОБА_7 та ОСОБА_8 не продовжувати строк дії договору оренди, а оформити документи на викуп земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_3 у власність. На вказану пропозицію останні висловили свою згоду.

У подальшому, у невстановлені в ході досудового розслідування час та місці, за невстановлених обставин, у ОСОБА_6 , який розуміючи встановлений діючим законодавством України порядок викупу земельної ділянки комунальної форми власності, діючи за попередньою змовою із невстановленими особами, виник умисел підбурити ОСОБА_8 до надання неправомірної вигоди службовим особам управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членам постійної комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин за вирішення питання щодо безперешкодного вивчення, попереднього розгляду та винесення на сесію Запорізької міської ради проекту рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

Далі, 13.02.2019, у період часу з 10 години 55 хвилин до 11 години 14 хвилин, ОСОБА_6 , діючи умисно, з корисливих мотивів, за попередньою змовою із невстановленими особами, розуміючи порядок викупу земельної ділянки комунальної форми власності, знаходячись у приміщені ТОВ «Оціночно консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс» за адресою: м. Запоріжжя, бульвар Центральний, 21, маючи достатній рівень кваліфікації, відповідні професійні навички і спеціальні знання, розуміючи, що не може самостійно прийняти рішення, під час спілкування з ОСОБА_8 повідомив останньому про необхідність передачі неправомірної вигоди службовим особам управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членам комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин за вирішення питання щодо безперешкодного вивчення, попереднього розгляду та винесення на сесію Запорізької міської ради проекту рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: м. Запоріжжя, провулок Архангельський, 1.

При цьому, в ході спілкування ОСОБА_6 запевнив ОСОБА_8 , що у разі його відмови передати неправомірну вигоду службовим особам управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членам постійної комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин останні не винесуть на розгляд сесії проект рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .

23.04.2019, у період часу з 15 години 45 хвилин до 16 години 05 хвилин, ОСОБА_6 , діючи умисно, з корисливих мотивів, за попередньою змовою із невстановленими особами, продовжуючи свої злочинні дії, спрямовані на підбурювання ОСОБА_8 до надання службовим особам управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членам комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин неправомірної вигоди, знаходячись у приміщені ТОВ «Оціночно консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс» за адресою: м. Запоріжжя, бульвар Центральний, 21, розуміючи, що не може самостійно прийняти рішення, під час спілкування з ОСОБА_8 повідомив останньому про необхідність передачі неправомірної вигоди на загальну суму 945000 гривень службовим особам управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членам комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин за вирішення питання щодо безперешкодного вивчення, попереднього розгляду та винесення на сесію Запорізької міської ради проекту рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: м. Запоріжжя, провулок Архангельський, 1.

31.05.2019, у період часу з 10 години 21 хвилина до 10 години 37 хвилин, діючи умисно, з корисливих мотивів, за попередньою змовою із невстановленими особами, продовжуючи свої злочинні дії, спрямовані на підбурювання ОСОБА_8 до надання службовим особам управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членам комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин неправомірної вигоди, знаходячись у приміщені ТОВ «Оціночно консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс» за адресою: м. Запоріжжя, бульвар Центральний, 21, діючи умисно, розуміючи, що не може самостійно прийняти рішення, під час спілкування з ОСОБА_8 повторно повідомив останньому про необхідність передачі неправомірної вигоди на загальну суму 945000 гривень службовим особам управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членам комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин за вирішення питання щодо безперешкодного вивчення, попереднього розгляду та винесення на сесію Запорізької міської ради проекту рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: м. Запоріжжя, провулок Архангельський, 1.

06.06.2019,приблизно о15годині 15хвилин, ОСОБА_6 ,діючи умисно,з корисливихмотивів,за попередньоюзмовою ізневстановленими особами,продовжуючи своїзлочинні дії,спрямовані напідбурювання ОСОБА_8 до наданняслужбовим особамуправління зпитань земельнихвідносин Запорізькоїміської радита членамкомісії міськоїради зпитань комунальноївласності,ресурсів,приватизації,архітектури таземельних відносиннеправомірної вигоди,знаходячись уприміщені ТОВ «Оціночно консалтинговафірма «Бізнес Експерт Сервіс`заадресою:м.Запоріжжя,бульвар Центральний,21, розуміючи, що не може самостійно прийняти рішення, під час спілкування з ОСОБА_8 повідомив останньому про необхідність передачі неправомірної вигоди на загальну суму 945000 гривень визначеній ним особі для подальшої її передачі службовим особам управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членам комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин за вирішення питання щодо безперешкодного вивчення, попереднього розгляду та винесення на сесію Запорізької міської ради проекту рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,1667 га із кадастровим номером 2310100000:07:049:0017, яка розташована за адресою: м. Запоріжжя, провулок Архангельський, 1.

У подальшому,у вказанийдень,приблизно о15годині 15хвилин, ОСОБА_8 ,знаходячись уприміщені ТОВ «Оціночно консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс`за адресою: м. Запоріжжя, бульвар Центральний, 21, передав грошові кошти в сумі 945000 гривень визначеній ОСОБА_6 особі.

Таким чином, своїми умисними діями ОСОБА_6 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 4 ст. 27, ч. 3 ст. 369 КК України, кваліфікуючими ознаками якого є підбурювання до надання службовій особі неправомірної вигоди за вчинення в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду, дії з використанням наданого їй службового становища, вчинене за попередньою змовою групою осіб.

14.12.2018 слідчим СУ ГУНП в Запорізькій області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12018080000000382 за ч. 3 ст. 368 КК України.

04.06.2019 слідчим СУ ГУНП в Запорізькій області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019080000000220 за ч. 3 ст. 369-2 КК України.

07.06.2019 слідчим СУ ГУНП в Запорізькій області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019080000000222 за ч.4 ст. 27 ч. 3 ст. 369 КК України.

07.08.2019 слідчим СУ ГУНП в Запорізькій області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019080000000365 за ч. 2 ст. 364 КК України.

07.06.2019 кримінальні провадження №12018080000000382, №12019080000000220, №12019080000000222 об`єднано в одне - №12018080000000382.

09.08.2019 кримінальні провадження №12018080000000382, №12019080000000365 об`єднано в одне - №12018080000000382.

06.06.2019 о 19 годині 17 хвилин ОСОБА_6 у порядку ст. 208 КПК України затримано за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 369-2 КК України.

07.06.2019 ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 369-2, ч.4 ст.27 ч. 3 ст.369 КК України.

Допитаний як підозрюваний ОСОБА_6 на підставі ст. 63 Конституції України відмовився від дачі показань.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_6 у вчиненні ним вищевказаних кримінальних правопорушень підтверджується зібраними в ході досудового розслідування доказами, у тому числі: протоколом допиту потерпілого ОСОБА_8 , який пояснив, що у період з грудня 2018 року по 06.06.2019 рік ОСОБА_6 вимагав та отримав грошові кошти в сумі 94500 гривень та 945000 гривень за вирішення питання щодо безперешкодного винесення на розгляд сесії Запорізької міської ради питань про проводження строку дії договору оренди земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_3 , або викупу зазначеної земельної ділянки; протоколом огляду та вручення заздалегідь ідентифікованого засобу (грошових коштів), грошових коштів від 06.06.2019; протоколом огляду та вручення заздалегідь ідентифікованого засобу (грошових коштів), грошових коштів та несправжніх імітаційних засобів від 06.06.2019; протоколом обшуку приміщень ТОВ «ОКФ Бізнес-Експерт-Сервіс» за адресою м. Запоріжжя, бул. Центральний, 21, під час якого вилучено грошові кошти на загальну суму 94500 гривень та 945000 гривень, які є предметом кримінального правопорушення; протоколом обшуку приміщення Управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради за адресою: м. Запоріжжя, вул. Зелінського буд.3, під час якого вилучено документи по взаємовідносинам ФОП ОСОБА_7 та Запорізької міської ради та її структурних підрозділів; протоколом обшуку приміщень Запорізької міської ради за адресою м. Запоріжжя, пр. Соборний, 206, під час якого вилучено рішення Запорізької міської ради «Про передачу в оренду приватному підприємцю ОСОБА_7 земельної ділянки по АДРЕСА_3 », а також документи щодо діяльності постійної комісії з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, та земельних відносин Запорізької міської ради; протоколом допиту голови постійної комісії з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, та земельних відносин Запорізької міської ради ОСОБА_10 ; висновком судово-хімічної експертизи №6-250 від 22.08.2019 відповідно до якої на змивах з обох рук ОСОБА_6 встановлено присутність спеціальної хімічної речовини люмінофору, що люмінесціює жовто-зеленим кольором; матеріалами негласних слідчих (розшукових) дій; іншими матеріалами кримінального провадження.

08.06.2019 слідчим суддею Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_6 обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком до 04.08.2019 та визначено розмір застави у межах 52 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у сумі 99 892 гривень. Також, на ОСОБА_6 у разі внесення застави і звільнення з-під варти покладено обов`язки, передбачені ст. 194 КПК України, а саме: прибувати на виклик слідчого, прокурора, суду, залежно від стадії кримінального провадження; не відлучатися за межі м. Запоріжжя без дозволу слідчого, прокурора або суду; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання; утриматися від спілкування зі свідками та потерпілим у даному кримінальному провадженні; здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти)виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну, у тому числі з державами з котрими Україна має міждержавні договори про перетин кордонів за внутрішньодержавними паспортами.

10.06.2019 підозрюваний ОСОБА_6 з ДУ «Запорізький слідчий ізолятор» після внесення застави в сумі 99892 гривень був звільнений з-під варти.

02.08.2019 ухвалою слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя строк досудового розслідування к кримінальному провадженні №12018080000000382 продовжено до чотирьох місяців, тобто до 07.10.2019 року.

02.08.2019 ухвалою слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя підозрюваному ОСОБА_6 продовжено строк дії обов`язків, передбачених ст. 194 КПК України до 02.10.2019.

Відповідно до вимог п. 4 ч. 1 ст. 184 КПК України під час проведення досудового розслідування та обрання запобіжного заходу встановлено наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 2, 3, 4 ч. 1 ст. 177 КПК України, які на даний час не зменшились і мають місце до цього часу, а саме ОСОБА_6 може: переховуватися від органів досудового розслідування та /або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого та свідків у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Так, ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні тяжких злочинів, передбачених ч. 3 ст. 369-2 КК України, за яке передбачено покарання у вигляді позбавлення воліна строквід трьохдо восьмироків зконфіскацією майна,та ч.4ст.27ч.3ст.369КК України,за якепередбачене покаранняу виглядіпозбавлення волі від чотирьох до восьми років з конфіскацією майна.

Усвідомлюючи ступінь тяжкості вчинених ним злочинів, з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності за вчинення кримінальних правопорушень, усвідомлюючи невідворотність покарання за їх вчинення, є ризик того, що підозрюваний ОСОБА_6 буде переховуватись від органів досудового розслідування та суду.

Крім того, на даний час ОСОБА_6 , будучи директором ТОВ «Оціночна - консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс», яке здійснює свою діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, обізнаний про способи маскування злочинної діяльності, місце знаходження документів, що викривають факти, які підтверджують його причетність та причетність інших осіб до злочинної діяльності, і, маючи доступ до документів, може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення та незаконно впливати на свідків та потерпілого у цьому ж кримінальному провадженні.

Таким чином, ОСОБА_6 може незаконно впливати на свідків та потерпілого у кримінальному провадженні та перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином. Також, може продовжити злочинну діяльність, знищити, сховати або спотворити речі, документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення.

Окрім вказаного, на цей час у вказаному кримінальному провадженні досудове слідство триває, не встановлено повного кола пособників та учасників скоєння злочину, які можуть бути причетні до впливу на прийняття рішень службовими особами управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради та членами комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації, архітектури та земельних відносин, у зв`язку із чим, знаходячись на волі, ОСОБА_6 може перешкодити провадженню шляхом надання вказівок можливим пособникам з метою приховання предметів та документів, що мають значення для досудового слідства.

Також, ОСОБА_6 може перешкоджати кримінальному провадженню шляхом умисної неявки за викликами слідчого або іншим чином.

Враховуючи викладене, досудове слідство доходить до висновку, що усвідомлюючи ступінь тяжкості вчинених кримінальних правопорушень і наступного покарання, підозрюваний ОСОБА_6 , з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності за вчинені кримінальні правопорушення може ухилятися від явки в органи досудового слідства та/або суду, без поважних причин не з`являтись, затягувати проведення слідчих дій, що дає підстави вважати, що ОСОБА_6 буде умисно переховуватись від органів досудового розслідування, чим перешкодить встановленню істини по справі. Крім того, може здійснити спробу знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення та буде незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні та перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Таким чином, згідно вимог п. 4 ч. 1 ст. 184 КПК України, під час проведення досудового розслідування підтверджено наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 2, 3, 4 ч. 1 ст. 177 КПК України.

Термін дії покладених на підозрюваного ОСОБА_6 обов`язків, передбачених ст.194 КК України, у межах застосування застави, спливає 02.10.2019.

Однак, завершити досудове розслідування до вказаного строку не виявляється за можливе у зв`язку з особливою складністю кримінального провадження та у зв`язку з тим, що необхідно провести наступні слідчі дії: долучити докримінального провадженняу повномуобсязі матеріалипроведених негласнихслідчих (розшукових)дій;встановити та допитати всіх свідків вказаних кримінальних правопорушень; з урахуванням зібраних під час досудового розслідування у кримінальному провадженні матеріалів додатково допитатиза обставинамикримінальних правопорушеньпідозрюваного ОСОБА_6 ,за необхідностіповідомити останньогопро змінураніше повідомленоїпідозри;вирішити питання щодо повідомлення про підозру іншим особам, причетним до вчинення вказаних кримінальних правопорушень; виконати вимоги ст. 290 КПК України з підозрюваним ОСОБА_6 та його захисником; скласти обвинувальний акт та реєстр матеріалів досудового розслідування, копії яких вручити підозрюваному та захиснику.

Беручи до уваги те, що підозрюваний ОСОБА_6 може переховуватись від органів досудового розслідування та суду, знищити, сховати документи, речові докази, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на свідків, використовуючи погрози або службове становище схиляти їх до дачі неправдивих показань, може продовжувати свою злочинну діяльність, активно перешкоджати встановленню істини у справі, що унеможливить проведення відносно нього необхідних слідчих дій слідчий просить Продовжити строк дії відносно підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обов`язків, передбачених ст.194 КПК України, в межах застосування запобіжного заходу у вигляді застави, а саме: прибувати на виклик слідчого, прокурора, суду, залежно від стадії кримінального провадження; не відлучатися за межі м. Запоріжжя без дозволу слідчого, прокурора або суду; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання; утриматися від спілкування зі свідками та потерпілим у даному кримінальному провадженні; здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти)виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну, у тому числі з державами з котрими Україна має міждержавні договори про перетин кордонів за внутрішньодержавними паспортами, строком на 2 місяці.

В судовому засіданні прокурор та слідчий підтримали подане клопотання, на його задоволенні наполягали з підстав викладених в ньому.

В судовому засіданні підозрюваний та його захисник проти задоволення клопотання прокурора заперечували, просили в його задоволенні відмовити, проте у разі його задоволення просили зазначити у переліку покладених обов`язків щодо не відлучатися також за межі Запорізької області без дозволу слідчого, прокурора або суду.

Вивчивши клопотання з доданими матеріалами, та заслухавши думку сторін, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Слідчим суддею встановлено, що СУ ГУМВС України в Запорізькій області здійснює досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за 12018080000000382 від 14.12.2018 року.

07.06.2019 року ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст. 369-2, ч.4 ст.27 ч.3 ст.369 КК України.

08.06.2019 року слідчим суддею Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_6 обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком до 04.08.2019 року та визначено розмір застави у межах 52 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у сумі 99 892 гривень. Також, на ОСОБА_6 у разі внесення застави і звільнення з-під варти покладено обов`язки, передбачені ст. 194 КПК України, а саме: прибувати на виклик слідчого, прокурора, суду, залежно від стадії кримінального провадження; не відлучатися за межі м. Запоріжжя без дозволу слідчого, прокурора або суду; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання; утриматися від спілкування зі свідками та потерпілим у даному кримінальному провадженні; здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти)виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну, у тому числі з державами з котрими Україна має міждержавні договори про перетин кордонів за внутрішньодержавними паспортами.

10.06.2019 року підозрюваний ОСОБА_6 з ДУ «Запорізький слідчий ізолятор» після внесення застави в сумі 99892 гривень був звільнений з-під варти.

Досудове розслідування до закінчення дії попередньої ухвали про тримання під вартою завершити не виявляється можливим у зв`язку з великим обсягом та специфікою процесуальних дій, необхідних для здійснення досудового розслідування, у зв`язку з чим ухвалою слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 01.10.2019 року строк досудового розслідування у даному кримінальному провадження продовжено до п`яти місяців до 07.11.2019 року.

Згідно з ч.6 ст. 194 КПК України, обов`язки, передбачені частиною п`ятою цієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченому статтею 199 цього Кодексу. Після закінчення строку, в тому числі продовженого, на який на підозрюваного, обвинуваченого були покладені відповідні обов`язки, ухвала про застосування запобіжного заходу в цій частині припиняє свою дію і обов`язки скасовуються.

Метою і підставою продовження строку дії обов`язків покладених на підозрюваного ОСОБА_6 є запобігання спробам переховуватись від органів досудового розслідування та суду, знищити, сховати документи, речові докази, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, впливу на свідків, продовження злочинної діяльності, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Враховуючи викладене, слідчий суддя приходить до переконання, що на даному етапі розслідування кримінального провадження доведено те, що встановлені під час обрання запобіжного заходу ризики на даний час не зменшилися, також викладено обґрунтовані обставини, які перешкоджають завершенню досудового розслідування, а тому підозрюваному ОСОБА_6 слід продовжити строк дії покладених обов`язків, передбачених ст.194 КПК України, у обсязі, передбаченому ухвалою слідчого судді від 08.06.2019 року в межах строку досудового розслідування до 07.11.2019 року .

Крім того, усвідомлюючи ступінь тяжкості вчиненого ОСОБА_6 кримінального правопорушення, існує ризик, що підозрюваний ОСОБА_6 може переховуватися від органів досудового розслідування й суду, знищити, сховати документи, речові докази, документи які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на потерпілого та свідків, може продовжувати свою злочинну діяльність, перешкоджати встановленню істини по справі, що унеможливлює проведення відносно нього необхідних слідчих дій, тому все це дає підстави стверджувати, що скасування покладених на підозрюваного ОСОБА_6 обов`язків не зможе ефективно попередити спроби підозрюваного ухилитися від органів досудового розслідування й суду, забезпечити виконання ним процесуальних обов`язків, а тому клопотання прокурора підлягає задоволенню.

Керуючись, ст.ст. 177, 178, 180, 193, 194, 196, 197, 199, 202, 205, 309 КПК України, слідчий суддя -

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора про продовження строку дії обов`язків, передбачених ст. 194 КПК України, покладених на підозрюваного ОСОБА_6 ухвалою слідчого судді задовольнити.

Продовжити ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваному у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.369-2, ч. 4 ст. 27, ч.3 ст.369 КК України, строк дії покладених обов`язків, передбачених ст. 194 КПК України, застосованих ухвалою слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 08.06.2019 року, строком до 07.11.2019 року, а саме:

- прибувати на виклик слідчого, прокурора, суду, залежно від стадії кримінального провадження;

- не відлучатися за межі м. Запоріжжя та Запорізької області без дозволу слідчого, прокурора або суду;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання;

- утриматися від спілкування зі свідками та потерпілим у даному кримінальному провадженні;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і вїзд в Україну, у тому числі з державами з котрими Україна має міждержавні договори про перетин кордонів за внутрішньодержавними паспортами.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудОрджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення01.10.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу85235028
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів застава

Судовий реєстр по справі —335/10895/19

Ухвала від 01.10.2019

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

Ухвала від 01.10.2019

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні