ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/547/19
24 жовтня 2019 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючої судді Дерех Н.В.
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Тернополі за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Лайф Буд Груп" до Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішен ь, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Лайф Буд Груп" (надалі, позивач, ТОВ "Лайф Буд Груп") звернулося до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у м.Києві (надалі, відповідач - 1, ГУ ДФС у м.Києві), Державної фіскальної служби України (надалі, відповідач - 2, ДФС України), в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у м.Києві №1019248/42250932 від 10.12.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1, №1019246/42250932 від 10.12.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №9, №1019247/42250932 від 10.12.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №15 в Єдиному реєстрі податкових накладних, зобов`язати ДФС України зареєструвати податкові накладні №1 від 01.11.2018 року, №9 від 01.11.2018 року, №15 від 05.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних в день їх направлення.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне. ТОВ "Лайф Буд Груп" на виконання договору поставки товарів №ЛБ-1/07_2018 від 12.07.2018 реалізувало ТОВ "Глобал Білд Інжиніринг" будівельні, господарські та оздоблювальні матеріали, про що складено податкову накладну №1 від 01.11.2018 року, №9 від 01.11.2018 року, №15 від 05.11.2018 року та подано на реєстрацію в електронній формі до Єдиного державного реєстру податкових накладних. Кількість товару, асортимент та ціна товару визначалися сторонами у видаткових накладних. Постачання товарів (будівельні матеріали, госптовари) проводилося з орендованого складу, що знаходиться за адресою: вул.Патріарха Мстислава, 1а, в смт.Підволочиськ, Тернопільської області. Право власності на відвантажений товар переходило до покупця в момент фактичної передачі товару на складі. Розрахунки проводились у безготівковій формі шляхом зарахування коштів на розрахунковий рахунок продавця. Постачання товарів, вказаних в даних податкових накладних, проводилося ТОВ "Торгова група "АРС-кераміка" згідно Договору купівлі-продажу з відстрочкою від 23.07.2018 року, прихідних накладних, оборотна-сальдова відомість по рахунку. Оплата постачальнику товарів проводилась у безготівковій формі на його поточний рахунок в Тернопільській філії АТ КБ "Приватбанк", що підтверджується звітом про операції з ТОВ "Торгова група "АРС -кераміка" по поточному рахунку ТОВ "Лайф Буд Груп" за період з 01.09.2018 року по 30.09.2018 року. Представник позивача зазначив, що керуючись п.14 Порядку зупинення реєстрації податкових накладних/ розрахунку коригування в Єдиному Реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 року, платником податків надано вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: Договір №ЛБ-1/07_2018 поставки товарів з ТОВ "Глобал Білд Інжиніринг, Договір купівлі-продажу із постачальником продукції ТОВ "ТГ "АРС-Кераміка" від 23.07.2018 року, видаткові накладні, де вказано уповноважених осіб, що одержували і постачали товар, копії видаткових накладних на поставку покупцю (ТОВ "Глобал Білд Інжиніринг" - щебеню), копії видаткових накладних, що виписувались позивачу продавцями даної продукції - ТОВ "Торгова група "АРС-Кераміка", копію договору оренди складу №02/07_2018 від 01.08.2018 року, банківська виписка, що підтверджує оплату контрагентам, у яких купувався товар та оплата за поставлену продукцію ТОВ "Глобал Білд Інжиніринг". Представник позивача зазначив, що копії товаро - транспортних накладних не долучалися, оскільки право власності на відвантажений товар переходило до покупця в момент фактичної передачі товару на складі, сертифікатів відповідності на товари, що поставлялись, не передбачено. Однак, Комісією Головного управління ДФС у м.Києві протиправно, на думку представника позивача, прийнято оскаржувані в даній справі рішення про відмову у реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 05.03.2019 року позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків до 15.03.2019 року. У вказаний строк позивач усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 22.03.2019 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в даній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Судове засідання у справі призначено на 10.04.2019 року о 10:00 год. Даною ухвалою відповідачам встановлено 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.
Представник Головного управління ДФС у м.Києві подав до суду відзив на адміністративний позов, в якому зазначив наступне. Рішеннями Комісії ГУ ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових або відмову в такій накладній, було відмовлено у реєстрації податкових накладних позивача №1 від 01.11.2018 року, №9 від 01.11.2018 року, №15 від 05.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Представником відповідача-1 зазначено, що Комісією ГУ ДФС у м.Києві , в ході аналізу документів, надісланих повідомленнями від 06.12.2018 року №1, №3, №2 встановлено, що ТОВ "Лайф Буд Груп" виписано податкові накладні №1 від 01.11.2018 року, №9 від 01.11.2018 року, №15 від 05.11.2018 року на адресу ТОВ "Глобал Білд Інжиніринг" з номенклатурою "змивка, штукатурка, шуруп, шнур малярний, плитка, скотч". Представник відповідача зазначив, що позивачем не надано розрахункові документи, що підтверджують проведення розрахунків з покупцем, товарно-транспортні документи, довіреності, сертифікати якості. На думку представника відповідача-1, відсутність зазначених документів не дає можливості підтвердити реальність здійснення господарської операції ТОВ "Лайф Буд Груп", згідно якої виписані податкові накладні №1 від 01.11.2018 року, №9 від 01.11.2018 року, №15 від 05.11.2018 року . Таким чином, вважає, що Комісією ГУ ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових або відмову в такій накладній було правомірно прийнято рішення №1019248/42250932 від 10.12.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1, №1019246/42250932 від 10.12.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №9, №1019247/42250932 від 10.12.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №15. Тому, просив відмовити у задоволенні позову повністю.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 10.04.2019 року розгляд даної справи відкладено до 22.04.2019 року о 14:00 год.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 22.04.2019 року розгляд даної справи відкладено до 21.05.2019 року о 12:00 год.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 21.05.2019 року відмовлено у задоволенні клопотання представника Головного управління ДФС у м.Києві про проведення судового засідання в режимі відеоконференції.
Також, ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 21.05.2019 року розгляд даної справи відкладено до 11.06.2019 року о 10:00 год.
11.06.2019 року розгляд даної справи відкладено до 02.07.2019 року у зв`язку із перебуванням головуючої судді у відрядженні.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 02.07.2019 року розгляд справи відкладено до 24.07.2019 року о 11:00 год.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 16.07.2019 року призначено розгляд справи 24.07.2019 року здійснювати в режимі відеоконфернеції з Окружним адміністративним судом м.Києва.
24.07.2019 року у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції оголошено перерву до 12.09.2019 року о 14:30 год.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 12.09.2019 року розгляд даної справи відкладено до 02.10.2019 року о 11:30 год.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 12.09.2019 року розгляд даної справи відкладено до 07.10.2019 року о 11:30 год.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 07.10.2019 року розгляд даної справи відкладено до 24.10.2019 року о 11:00 год.
Представник позивача подав до суду письмові пояснення від 08.10.2019 року, в яких зазначив, що наявність повноважень на здійснення моніторингу податкових накладних, зупинення їх реєстрації та прийняття подальшого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних - це одна з обставин, які входять до предмета доказування у справах цієї категорії, але не єдина. Вважає, що реєстрація податкових накладних зупинена протиправно, адже підставою для вчинення таких дій був лист контролюючого органу, що не є нормативно - правовим актом. При цьому, вказав, що на час виникнення спірних правовідносин (30.11.2018 року) лист не був опублікований у жодному офіційному виданні, публікація вказаного листа відбулась 14.01.2019 року. На думку представника позивача, з прийнятих та оскаржуваних Комісією рішень вбачається, що останні не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для їх прийняття, а лише містять загальну фразу про те, що причиною його прийняття є ненадання копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), в тому числі рахунки/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Зазначив, що у рішеннях не зазначено, яких саме документів не надано, та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Таким чином, представник позивача вважає, що податковим органом не дотримано вимог пункту 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та не наведено конкретної підстави для відмови в реєстрації податкових накладних, поданих позивача до реєстрації.
Представник позивача в судове засідання не прибув, подав до суду письмову заяву, в якій просив розгляд справи проводити в письмовому провадженні за відсутності позивача, позовні вимоги підтримує у повному обсязі та просить їх задовольнити.
Представник Головного управління ДФС у м.Києві та Державної фіскальної служби України в судове засідання не прибули, хоча були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду справи, причин неприбуття суду не повідомив.
Враховуючи положення частини третьої ст.194, частини дев`ятої ст.205 та частини четвертої ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі, КАС України), суд дійшов висновку про наявність підстав розгляду справи у порядку письмового провадження без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Судом встановлено, що позивачем було подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні: №1 від 01.11.2018 року, №9 від 01.11.2018 року, №15 від 05.11.2018 року.
Реєстрація податкової накладної №1 від 01.11.2018 року була зупинена на підставі п.п.2.1 п.2 "Критеріїв ризиковості платника податку", пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , що підтверджується квитанцією від 30.11.2018 року. У вказаній квитанції позивачу було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних №9 від 01.11.2018 року, №15 від 05.11.2018 була зупинена на підставі пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , що підтверджується квитанцією від 30.11.2018 року. У вказаній квитанції позивачу було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 10.12.2018 року №1019248/42250932 відмовлено у реєстрації податкової накладної №1, складеної 01.11.2018 року у зв`язку із ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), в тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківській виписки з особових рахунків.
Із наведених вище підстав Рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 10.12.2018 року №1019246/42250932 відмовлено у реєстрації податкової накладної №9, складеної 01.11.2018 року, та Рішенням від 10.12.2018 року за №1019247/42250932 відмовлено у реєстрації податкової накладної №15, складеної 05.11.2018 року.
Не погоджуючись з такими Рішеннями про відмову у реєстрації податкових накладних, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає, що у відповідності до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (надалі -ПК України), при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пунктом 12 Порядку № 1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 13 Порядку №1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Відповідно до пунктів 5, 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (надалі, Порядок №117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі, коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Пунктом 10 Порядку №117 передбачено, що ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД /послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
У відповідності до пунктів 18-21 Порядку № 117, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Згідно змісту Критеріїв ризиковості платника податку від 21.03.2018 року № 959/99-99-07-18, платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо (пункт 1.6): платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України; наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Зі змісту вказаних Критерії вбачається, на думку суду, що ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.
У разі якщо платник податків внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.
Пунктом 2 Критеріїв ризиковості передбачено, що податкові накладні/розрахунки коригування, складені платниками податку, перевіряються на відповідність ознакам ризиковості здійснення операцій, зокрема, якщо обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку(ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється) (підпункт 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості).
Як вбачається з матеріалів даної справи позивачем було подано до податкового органу пояснення та документальні підтвердження щодо господарської операції з ТОВ "Глобал Білд Інжиніринг" по поставці будівельних матеріалів 01.11.2018 року (документ №1), в яких зазначено наступне. 12.07.2018 року ТОВ "Лайф Буд Груп" укладено Договір поставки товарів з ТОВ "Глобал Білд Інжиніринг" (копія Договору додається - документ №17). Згідно умова даного договору Постачальник ТОВ "Лайф Буд Груп" зобов`язується передати належні йому товари у власність Покупцеві, а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити товар, вказаний у накладній. Кількість товару, асортимент та ціна товару визначалися сторонами у видаткових накладних. Постачання товарів (будівельні матеріали, госптовари) проводилося з орендованого складу, що знаходиться за адресою: вул.Патріарха Мстисалава, 1а, в смт.Підволочиськ Тернопільської області (копія Договору оренди додається - документ №3). Право власності на відвантажений товар переходило до покупця в момент фактичної передачі товару на складі (копія видаткової накладної додається - документ №4) . Розрахунки проводилися в безготівковій формі шляхом зарахування коштів на розрахунковий рахунок Продавця. Постачання товарів вказаних в даних податкових накладних проводилося ТОВ "Торгова група "АРС-кераміка" згідно Договору купівлі - продажу з відстрочкою від 23.07.2018 року (копія Договору (документ №2), прихідних накладних (документи з 4 по 14), прихідних накладних, оборотно - сальдова відомість по рах. 361 (документ 15). Оплата Постачальнику товарів проводилася в безготівковій формі на його поточний рахунок в Тернопільській філії АТ КБ "Приватбанк". Звіт по операції з ТОВ "Торгова група АРС-кераміка" по поточному рахунку ТОВ "Лайф Буд Груп" за період з 01 вересня по 30 листопада 2018 року в документі №16.
З метою підтвердження реальності господарської операції, за результатами здійснення якої складено податкову накладну № 1, позивачем надано копії наступних документів: Договір поставки товарів №ЛБ-1/07_2018 від 12.07.2018 року укладений з ТОВ ""Глобал Білд Інжиніринг", видаткову накладну №55 від 01.11.2018 року, Договір оренди "2/07_2018 від 01.08.2018 року укладений з ПАТ "Поліграфіст", Договір купівлі-продажу з відстрочкою від 23.07.2018 року, укладений з ТОВ "Торгова група "АРС-кераміка", видаткова накладна №315 від 25.10.2018 року, видаткова накладна №184 від 18.09.2018 року, видаткова накладна №163 від 12.10.2018 року, видаткова накладна №135 від 10.10.2018 року, видаткова накладна №85 від 08 серпня 2018 року, видаткова накладна №84 від 08.10.2018 року, видаткова накладна №23 від 02.10.2018 року, видаткова накладна №22 від 02.10.2018 року, видаткова накладна №331 від 28.08.2018 року, видаткова накладна №326 від 28.09.2018 року, звіт про дебетові та кредитові операції по рахунку НОМЕР_1 ТОВ "Лайф Буд Груп" з 01.09.2018 року по 30.11.2018 року, оборотно-сальдова відомість по рахунку №361 за листопад 2018 року.
Також, для підтвердження реальності господарської операції, за результатами здійснення якої складено податкову накладну №9, позивачем надані копії наступних документів: видаткова накладна №63 від 01.11.2018 року, видаткова накладна №22 від 02.10.2018 року, видаткова накладна №23 від 02.10.2018 року, видаткова накладна №84 від 08.10.2018 року, видаткова накладна №85 від 08.08.2018 року, видаткова накладна №135 від 10.10.2018 року, видаткова накладна №163 від 12.10.2018 року, видаткова накладна №184 від 18.09.2018 року, видаткова накладна №315 від 25.10.2018 року, видаткова накладна №326 від 28.09.2018 року, видаткова накладна №331 від 28.08.2018 року, оборотно-сальдова відомість по рахунку №361 за листопад 2018 року, звіт про дебетові та кредитові операції по рахунку НОМЕР_1 ТОВ "Лайф Буд Груп" з 01.09.2018 року по 30.11.2018 року.
Крім того, позивачем для підтвердження реальності господарської операції, за результатами здійснення якої складено податкову накладну №15 надані копії наступних документів: видаткова накладна №63 від 01.11.2018 року, видаткова накладна №69 від 05.11.2018 року, видаткова накладна №23 від 02.10.2018 року, видаткова накладна №84 від 08.10.2018 року, видаткова накладна №85 від 08.08.2018 року, видаткова накладна №135 від 10.10.2018 року, видаткова накладна №163 від 12.10.2018 року, видаткова накладна №184 від 18.09.2018 року, видаткова накладна №315 від 25.10.2018 року, видаткова накладна №326 від 28.09.2018 року, видаткова накладна №331 від 28.08.2018 року, оборотно-сальдова відомість по рахунку №361 за листопад 2018 року, звіт про дебетові та кредитові операції по рахунку НОМЕР_1 ТОВ "Лайф Буд Груп" з 01.09.2018 року по 30.11.2018 року.
Також, позивачем на підтвердження здіснення оплати за товар подано до суду копію заключної виписки за період з 01.07.2018 року по 30.09.2018 року, заключної виписки за період з 01.10.2018 року по 31.10.2018 року, акти звіряння взаємних розрахунків за період: 01.11.2018 року по 27.05.2019 року між ТОВ "Лайф Буд Груп" і ТОВ "Глобал Білд Інжиніринг" за Договором ЛБ 1/07_2018 від 12.07.2018 року, платіжне доручення №663 від 12.02.2019 року, платіжне доручення №827 від 22.03.2019 року, платіжне доручення №500 від 27.03.2019 року, платіжне доручення №528 від 04.04.2019 року, платіжне доручення №540 від 05.04.2019 року, платіжне доручення №573 від15.04.2019 року, платіжне доручення №881 від 16.04.2019 року, платіжне доручення №901 від 19.04.2019 року.
В той же час, у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних, контролюючим органом було сформовано висновок про відповідність податкових накладних позивача п. 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку, однак, жодного посилання на конкретний критерій, визначений у пункті 1.6. не наведено.
Також, контролюючим органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, проте не зазначено у квитанції конкретного переліку документів.
Крім того, з оскаржуваних у даній справі рішень відповідача вбачається, що вони не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для їх прийняття, в той же час, в них зазначено, що у реєстрації податкових накладних відмовлено у зв`язку із ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), в тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківській виписки з особових рахунків.
Суд зазначає, що в оскаржуваних рішеннях не зазначено, яких саме документів не було надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
При цьому, в ході розгляду даної справи по суті спору, судом здобуто, а позивачем подано до суду первинні документи, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій, за результатами яких складені податкові накладні №1 від 01.11.2018 року, №9 від 01.11.2018 року, №15 від 05.11.2018 року
В той же час, при прийнятті рішення по суті, суд не приймає до уваги твердження представника відповідача, викладене у відзиві на адміністративний позов, про те, що позивачем не подані розрахункові документи, а саме виписки банку, що підтверджують проведення розрахунків з покупцем, товарно-транспортні документи, довіреності, сертифікати якості, оскільки відповідачем -1 в оскаржуваних рішеннях про відмову у реєстрації податкових накладних не було зазначено, які саме розрахункові документи слід подати позивачу на підтвердження реальності здійснення господарської операції.
Проте, як вбачається з матеріалів даної справи, та підтверджено стороною відповідача у відзиві, позивачем були надані пояснення, до яких долучені первинні документи, серед яких, ну думку суду, також надані документи, що підтверджують оплату за здійсненими господарськими операціями.
Наведене дає підстави вважати про відсутність сумнівів у здійсненні господарських операцій, за результатами яких складено податкові накладні №1 від 01.11.2018 року, №9 від 01.11.2018 року, №15 від 05.11.2018 року .
Відповідно до частини другої статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Отже, з огляду на наведене, суд вважає, що Комісією ГУ ДФС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, з врахуванням вимог п. 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, протиправно було прийнято оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні №1 від 01.11.2018 року, №9 від 01.11.2018 року, №15 від 05.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх направлення до контролюючого органу суд зазначає наступне.
У відповідності до п.28 Порядку №117, за яким податкова накладна/ розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; протягом п`яти робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить менше 30 млн. гривень; протягом семи робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 30 млн. гривень включно.
Відповідно до пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється, зокрема, у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення).
Таким чином, порушене право позивача підлягає захисту шляхом зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні №1 від 01.11.2018 року, №9 від 01.11.2018 року, №15 від 05.11.2018 року у Єдиному реєстрі податкових накладних, датою їх подання.
Відповідно до частини першої та другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення повністю.
Оскільки суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення повністю, сплачений судовий збір підлягає до відшкодування за рахунок бюджетних асигнувань суб`єктів владних повноважень.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1.Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Лайф Буд Груп" до Головного управління ДФС у м. Києві, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю..
2. Визнати протиправними протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у м.Києві (м.Київ, вул.Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) №1019248/42250932 від 10.12.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1, №1019246/42250932 від 10.12.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №9, №1019247/42250932 від 10.12.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №15 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
3.Зобов`язати Державну фіскальну службу України (м.Київ, Львівська пл.8, код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 01.11.2018, №9 від 01.11.2018, №15 від 05.11.2018 датою їх подання.
4.Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м.Києві (м.Київ, вул.Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Лайф Буд Груп" (Тернопільська область, Підволочиський район, смт.Підволочиськ, вул.Патріарха Мстислава, 1а, код ЄДРПОУ 42250932) 2881 (дві тисячі вісімсот вісімдесят одна) грн. 50 коп. сплаченого судового збору.
5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (м.Київ, Львівська пл.8, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Лайф Буд Груп" (Тернопільська область, Підволочиський район, смт.Підволочиськ, вул.Патріарха Мстислава, 1а, код ЄДРПОУ 42250932) 2881 (дві тисячі вісімсот вісімдесят одна) грн. 50 коп. сплаченого судового збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 24.10.2019 року.
Копію рішення надіслати учасникам справи.
Головуюча суддя Дерех Н.В.
копія вірна
Суддя Дерех Н.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2019 |
Оприлюднено | 30.10.2019 |
Номер документу | 85264576 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні