Справа № 322/1125/19
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 жовтня 2019 року смт. Новомиколаївка
Суддя Новомиколаївського районного суду Запорізької області Шиш А.Б. розглянувши матеріали, що надійшли з Державної екологічної інспекції у Запорізькій області, про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, працюючого директором ТОВ Софіївка", проживаючого по АДРЕСА_1 , раніше не притягувався до адміністративної відповідальності,
за ч. 1 ст. 164 КУпАП,
в с т а н о в и в :
26 вересня 2019 року до суду з Державної екологічної інспекції у Запорізькій області надійшов протокол про адміністративне правопорушення, в якому вказано, що 10 вересня 2019 року, о 13 годині 30 хвилин, за адресою: Запорізька АДРЕСА_2 ОСОБА_2 , обіймаючи посаду директора ТОВ "Софіївка", допустив порушення порядку провадження господарської діяльності - здійснення господарської діяльності ТОВ "Софіївка", яка підлягає оцінці впливу на довкілля без здійснення такої оцінки, тобто за відсутності документів дозвільного характеру, при експлуатації паливороздавального пункту з ємкостями для наливу об`ємом: 50 м 3 (1 од.), 25 м 3 (2 од.), 10 м 3 (2 од.), 5 м 3 (1 од.), на території промислового майданчика, розташованого по вул. Українській, 2-А в с. Софіївка Новомиколаївського району Запорізької області, чим порушив ч. 1 ст. 3 ЗУ "Про оцінку впливу на довкілля", пункт 4 Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності (додаток до Закону України від 19 травня 2011 року № 3392-VI).
Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_2 винним себе у вчиненні інкримінованого йому правопорушення не визнав, та пояснив, що відповідно до абзацу 3 статті 1 ЗУ "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності" забороняється вимагати від суб`єктів господарювання отримання документів дозвільного характеру, які не внесені до Переліку, затвердженого цим Законом. У пункті 4 Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності встановлено такий документ як Висновок з оцінки впливу на довкілля, що регулюється ЗУ "Про оцінку впливу на довкілля". ЗУ "Про оцінку впливу на довкілля" від 23 травня 2017 року встановлює правові та організаційні засади оцінки впливу на довкілля у процесі прийняття рішень про провадження господарської діяльності. Згідно пункту 3 частини 1 статті 1 цього закону сферою його застосування є планована діяльність - планована господарська діяльність, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об`єктів, інше втручання в природне середовище. Згідно пункту 1 частини 1 статті 3 Закону здійснення оцінки впливу на довкілля є обов`язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Проведення оцінки впливу на довкілля після прийняття відповідного рішення позбавлене будь-якого змісту, адже у такому разі результати оцінки впливу на довкілля не можуть бути враховані органом, що дозволив реалізацію проекту. Оцінка впливу на довкілля проводиться щодо планованої діяльності, тобто діяльності, яка лише планується. Частиною 3 статті 3 Закону визначено, що другою категорією видів планованої діяльності та об`єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, включає, зокрема, енергетичну промисловість: поверхневе та підземне зберігання викопного палива чи продуктів їх переробки на площі 500 квадратних метрів і більше або об`ємом (для рідких або газоподібних) 15 кубічних метрів і більше (абзац 2 пункту 4 частини 3статті 3 Закону). ТОВ "Софіївка", яке утворилося шляхом перетворення із КСП ім. Леніна, бувшого колгоспом ім. Леніна, має на праві власності об`єкт - автогараж (свідоцтво про право власності від 29 січня 2002 року № 6, зареєстроване БТІ за № 9 від 22 серпня 2002 року), розташований за адресою: АДРЕСА_2 ( АДРЕСА_2 ), 2-А Новомиколаївського району АДРЕСА_1 (промисловий майданчик № 1), на території якого знаходиться заправка і склад паливно-мастильних матеріалів. В технічній документації об`єкт визначений під літерою "И" як "Заправка". Склад розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 2323685900:07:001:0015, переданій ТОВ "Софіївка" в оренду Софіївською сільською радою Новомиколаївського району Запорізької області згідно договору оренди землі від 17 лютого 2009 року, зареєстрованого у ЗРФ Центр ДЗК 06 травня 2009 року за № 040927400132. У пункті 3 договору зазначено, що на земельній ділянці розташовано об`єкт нерухомого майна - автогараж, а в проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду долучена копія технічної документації БТІ на об`єкт - автогараж із переліком об`єктів, що входять до нього (у т.ч. заправка). Висновком Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Запорізькій області від 05 червня 2007 року № 390/13/09 матеріали вище зазначеного проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджено. Склад паливно-мастильних матеріалів включає в себе резервуари для ПММ: 1) № 6 - місткістю 5 м?, початок монтажу у травні 1970 року, кінець монтажу - серпень 1970 року, прийнятий в експлуатацію - вересень 1970 року; 2) № 1 - місткістю 10 м?, початок монтажу у травні 1970 року, кінець монтажу - серпень 1970 року, прийнятий в експлуатацію - вересень 1970 року; 3) № 5 - місткістю 10 м?, початок монтажу у травні 1970 року, кінець монтажу - серпень 1970 року, прийнятий в експлуатацію - вересень 1970 року; 4) № 2 - місткістю 25 м?, початок монтажу у травні 1970 року, кінець монтажу - серпень 1970 року, прийнятий в експлуатацію - вересень 1970 року; 5) № 4 - місткістю 25 м?, початок монтажу у червень 1982 року, кінець монтажу - липень 1982 року, прийнятий в експлуатацію - липень 1982 року; 6) № 3 - місткістю 50 м?, початок монтажу у травні 1970 року, кінець монтажу - серпень 1970 року, прийнятий в експлуатацію - вересень 1970 року. Введення в експлуатацію резервуарів для зберігання ПММ (які не є об`єктом нерухомості) після їх монтажу здійснювалось внутрішньогосподарською комісією, акт передавався до бухгалтерії колгоспу, складалася картка основного засобу, та об`єкт ставився на баланс підприємства. За загальним правилом оцінка впливу на довкілля не проводиться щодо діяльності, яка вже реалізується. Виключенням із цього правила є розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об`єктів, щодо яких проведення оцінки впливу на довкілля є обов`язковим. Згідно паспортів на резервуари їх монтаж було виконано до прийняття Закону України "Про оцінку впливу на довкілля", а отже поверхневе та підземне зберігання викопного палива чи продуктів їх переробки на площі 500 квадратних метрів і більше, або об`ємом (для рідких або газоподібних) 15 кубічних метрів і більше, не є планованою господарською діяльністю перед прийняття рішення на її здійснення. Також підприємство не здійснювало реконструкції, технічного переоснащення, капітального ремонту, перепрофілювання у цій сфері господарської діяльності. Згідно п. 30 ЗУ "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності", ст. 11 ЗУ "Про охорону атмосферного повітря" ТОВ "Софіївка" отримало дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами № 2323685901-21 від 02 квітня 2015 року, виданого Департаментом екології та природних ресурсів. Термін дії дозволу - необмежений. Дозвіл видано з урахування таких джерел викидів, як ті що містяться на твердопаливному котлі та на резервуарах для зберігання паливо-мастильних матеріалів і паливороздавальних колонках ТОВ "Софіївка". Згідно частини 2 статті 17 ЗУ "Про оцінку впливу на довкілля" його дія не поширюється на суб`єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цим Законом, крім випадків, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 цього Закону. Нормативним актом, який регулював вплив господарської діяльності на довкілля до прийняття ЗУ "Про оцінку впливу на довкілля" був ЗУ "Про екологічну експертизу" від 09 лютого 1995 року. Згідно частини 1 статті 14 ЗУ "Про екологічну експертизу" державній екологічній експертизі підлягали: 1) державні інвестиційні програми, проекти схем розвитку і розміщення продуктивних сил, розвитку окремих галузей економіки; 2) проекти генеральних планів населених пунктів, схем районного планування; 3) документація по перепрофілюванню, консервації та ліквідації діючих підприємств, окремих цехів, виробництв та інших промислових і господарських об`єктів, які можуть негативно впливати на стан навколишнього природного середовища, в тому числі військового та оборонного призначення; 4) проекти законодавчих та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини в галузі забезпечення екологічної (в тому числі радіаційної) безпеки, охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів, діяльності, що може негативно впливати на стан навколишнього природного середовища; 5) документація по впровадженню нової техніки, технологій, матеріалів і речовин (у тому числі тих, що закуповуються за кордоном), які можуть створити потенційну загрозу навколишньому природному середовищу; 6) документація щодо генетично модифікованих організмів, що призначаються для використання у відкритій системі. Відповідно до цього екологічна експертиза на зберігання паливно-мастильних матеріалів від суб`єкта господарювання не вимагалася. На підставі вказаного ОСОБА_2 просив провадження у справі закрити за відсутності події адміністративного правопорушення.
Вислухавши пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, а також вивчивши матеріали справи, суддя дійшов до висновку про закриття справи у зв`язку з наступним.
Статтею 9 КУпАП визначено, що адміністративним правопорушенням (проступком) є протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Ч. 1 ст. 164 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність за провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб`єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування, а так само без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди).
Директор ТОВ "Софіївка" ОСОБА_2 обвинувачується у порушенні порядку провадження господарської діяльності - здійснення господарської діяльності ТОВ "Софіївка", яка підлягає оцінці впливу на довкілля, при експлуатації паливороздавального пункту з ємкостями для наливу об`ємом: 50 м3 (1 од.), 25 м3 (2 од.), 10 м3 (2 од.), 5 м3 (1 од.), на території промислового майданчика, розташованого по АДРЕСА_2 , без здійснення такої оцінки, тобто за відсутності документів дозвільного характеру.
Разом з тим суддею встановлено, що ТОВ "Софіївка", яке утворилося шляхом перетворення із КСП ім. Леніна, бувшого колгоспом ім. Леніна, має на праві власності об`єкт - автогараж (свідоцтво про право власності від 29 січня 2002 року № 6, зареєстроване БТІ за № 9 від 22 серпня 2002 року), розташований за адресою: АДРЕСА_2 ), 2-А АДРЕСА_1 (промисловий майданчик № 1), на території якого знаходиться заправка і склад паливно-мастильних матеріалів. В технічній документації об`єкт визначений під літерою "И" як "Заправка". Склад розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 2323685900:07:001:0015, переданій ТОВ "Софіївка" в оренду Софіївською сільською радою Новомиколаївського району Запорізької області згідно договору оренди землі від 17 лютого 2009 року, зареєстрованого у ЗРФ Центр ДЗК 06 травня 2009 року за № 040927400132. У пункті 3 договору зазначено, що на земельній ділянці розташовано об`єкт нерухомого майна - автогараж, а в проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду долучена копія технічної документації БТІ на об`єкт - автогараж із переліком об`єктів, що входять до нього (у т.ч. заправка). Висновком Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Запорізькій області від 05 червня 2007 року № 390/13/09 матеріали вище зазначеного проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджено. Склад паливно-мастильних матеріалів включає в себе резервуари для ПММ: 1) № 6 - місткістю 5 м?, початок монтажу у травні 1970 року, кінець монтажу - серпень 1970 року, прийнятий в експлуатацію - вересень 1970 року; 2) № 1 - місткістю 10 м?, початок монтажу у травні 1970 року, кінець монтажу - серпень 1970 року, прийнятий в експлуатацію - вересень 1970 року; 3) № 5 - місткістю 10 м?, початок монтажу у травні 1970 року, кінець монтажу - серпень 1970 року, прийнятий в експлуатацію - вересень 1970 року; 4) № 2 - місткістю 25 м?, початок монтажу у травні 1970 року, кінець монтажу - серпень 1970 року, прийнятий в експлуатацію - вересень 1970 року; 5) № 4 - місткістю 25 м?, початок монтажу у червень 1982 року, кінець монтажу - липень 1982 року, прийнятий в експлуатацію - липень 1982 року; 6) № 3 - місткістю 50 м?, початок монтажу у травні 1970 року, кінець монтажу - серпень 1970 року, прийнятий в експлуатацію - вересень 1970 року. Введення в експлуатацію резервуарів для зберігання ПММ (які не є об`єктом нерухомості) після їх монтажу здійснювалось внутрішньогосподарською комісією, акт передавався до бухгалтерії колгоспу, складалася картка основного засобу, та об`єкт ставився на баланс підприємства.
Таким чином вказану у протоколі про адміністративне правопорушення діяльність ТОВ "Софіївка" почала здійснювати до набрання чинності ЗУ "Про оцінку впливу на довкілля".
Згідно частини 2 статті 17 ЗУ "Про оцінку впливу на довкілля" його дія не поширюється на суб`єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цим Законом, крім випадків, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 цього Закону.
Нормативним актом, який регулював вплив господарської діяльності на довкілля до прийняття ЗУ "Про оцінку впливу на довкілля" був ЗУ "Про екологічну експертизу" від 09 лютого 1995 року. Згідно частини 1 статті 14 ЗУ "Про екологічну експертизу" державній екологічній експертизі підлягали: 1) державні інвестиційні програми, проекти схем розвитку і розміщення продуктивних сил, розвитку окремих галузей економіки; 2) проекти генеральних планів населених пунктів, схем районного планування; 3) документація по перепрофілюванню, консервації та ліквідації діючих підприємств, окремих цехів, виробництв та інших промислових і господарських об`єктів, які можуть негативно впливати на стан навколишнього природного середовища, в тому числі військового та оборонного призначення; 4) проекти законодавчих та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини в галузі забезпечення екологічної (в тому числі радіаційної) безпеки, охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів, діяльності, що може негативно впливати на стан навколишнього природного середовища; 5) документація по впровадженню нової техніки, технологій, матеріалів і речовин (у тому числі тих, що закуповуються за кордоном), які можуть створити потенційну загрозу навколишньому природному середовищу; 6) документація щодо генетично модифікованих організмів, що призначаються для використання у відкритій системі.
Згідно п. 30 ЗУ "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності", ст. 11 ЗУ "Про охорону атмосферного повітря" ТОВ "Софіївка" отримало дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами № 2323685901-21 від 02 квітня 2015 року, виданого Департаментом екології та природних ресурсів. Термін дії дозволу - необмежений. Дозвіл видано з урахування таких джерел викидів, як ті що містяться на твердопаливному котлі та на резервуарах для зберігання паливо-мастильних матеріалів і паливороздавальних колонках ТОВ "Софіївка".
Наявність обставин, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 ЗУ "Про оцінку впливу на довкілля", матеріали справи не містять.
Таким чином дія ЗУ "Про оцінку впливу на довкілля" на діяльність ТОВ "Софіївка", яка полягає в експлуатації паливороздавального пункту з ємкостями для палива, не поширюється.
Оцінивши перелічені докази у їх сукупності та дослідивши обставини даної справи, суддя дійшов висновку про відсутність події адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП розпочате провадження у справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Виходячи з наведеного, провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_2 за ч. 1 ст. 164 КУпАП підлягає закриттю на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 цього Кодексу.
Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, суддя
п о с т а н о в и в:
Справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_2 за ч. 1 ст. 164 КУпАП закрити за відсутності події адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду протягом 10 днів з дня її винесення.
Суддя А.Б.Шиш
Суд | Новомиколаївський районний суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2019 |
Оприлюднено | 31.10.2019 |
Номер документу | 85287412 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Новомиколаївський районний суд Запорізької області
Шиш А. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні