Ухвала
від 31.10.2019 по справі 683/2834/19
СТАРОКОСТЯНТИНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 683/2834/19

1-кс/683/1033/2019

У Х В А Л А

22 жовтня 2019 року м. Старокостянтинів

Слідчий суддя Старокостянтинівського районного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання про проведення обшуку в кримінальному провадженні, 03.01.2019 року внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №62019240000000004 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.15, ч.3 ст.191 КК України,

В С Т А Н О В И В:

22 жовтня 2019 року до Старокостянтинівського районного суду надійшло зазначене клопотання старшого слідчого СВ Старокостянтинівського ВП ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_4 , погоджене прокурором Старокостянтинівської місцевої прокуратури ОСОБА_3 . В обґрунтування клопотання зазначено, що досудовим розслідуванням встановлено, що упродовж 2018 року службовими особами СВК «Перший національний виробничий кооператив» (код ЄДРПОУ 40108261) спільно із невстановленими службовими особами органів ДФС у Хмельницькій області вчинено замах на заволодіння коштами державного бюджету, призначеними для виплати дотації сільськогосподарським товаровиробникам за бюджетною програмою 2801580 «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників» за напрямом «Бюджетна дотація сільськогосподарським товаровиробникам для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції».

Так, відповідно до п.16-1.1 ст.16-1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», сільськогосподарський товаровиробник, основною діяльністю якого є постачання сільськогосподарських товарів, вироблених ним на власних або орендованих основних засобах, причому питома вага вартості сільськогосподарських товарів становить не менше 75 відсотків вартості всіх товарів, поставлених ним протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно, який здійснює види діяльності, визначені пунктом 16-1.3 цієї статті, має право на бюджетну дотацію для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції після його внесення контролюючим органом до Реєстру отримувачів бюджетної дотації.

Відповідно до п.5 Порядку розподілу бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції у 2017 році, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №83 від 08.02.2017 р., бюджетна дотація виплачується товаровиробникам щомісяця з урахуванням вартості реалізованої продукції та вимог пункту 4 цього Порядку пропорційно частці сплаченої до бюджету суми податку на додану вартість за визначеними видами діяльності в загальній сумі сплати податку на додану вартість.

Для формального виконання вказаних вимог нормативно-правових актів службовими особами СВК «Перший національний виробничий кооператив» подано до органів ДФС за період з 01.01.2018р. по 30.06.2018р. необхідні документи для розрахунку податкових зобов`язань за операціями та питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів з наміром отримати бюджетну дотацію у сумі 8132619 грн.

У той же час, з метою збільшення суми податкового зобов`язання для подальшого отримання права на бюджетну дотацію, службовими особами СВК «Перший національний виробничий кооператив» відображено реалізацію великої рогатої худоби на ряд суб`єктів господарської діяльності, зокрема: неплатникам ПДВ на суму 882609 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 147102 грн.; ПП «Кристал» на суму 8310000 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 1385000 грн.; ПрАТ «Козятинський м`ясокомбінат» на суму 269555 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 44926 грн.

Окрім цього, службовими особами СВК «Перший національний виробничий кооператив» упродовж 2018 року включено до податкового кредиту ряд фінансово-господарських операцій щодо придбання сільськогосподарської продукції, які мають сумнівний характер, із рядом пов`язаних суб`єктів, зокрема: ПП «Кристал» на суму 943920 грн., ТОВ «Сапоніт-Інвест» на суму 917900 грн., ТОВ «Цефей-Груп» на суму 891956 грн.

Досудовим розслідуванням встановлено, що СВК «Перший національний виробничий кооператив» не мають власного поголів`я корів та не несуть витрати на їх утримання, а фактично здійснюють закупівлю молока у фізичних осіб, які утримують корів у домашніх господарствах, та у подальшому реалізують його як власновироблене.

Вищевикладені факти свідчать про реалізацію СВК «Перший національний виробничий кооператив» продукції (молока) невласного виробництва або взагалі проведення безтоварних операції з метою незаконного отримання бюджетної дотації.

Відповідно до абзацу 2 п.1 постанови Кабінету Міністрів України № 178 від 22.03.2017р. визначення сум бюджетної дотації, яка підлягає перерахуванню сільськогосподарським товаровиробникам, здійснюється на підставі даних Державної фіскальної служби за результатами діяльності таких товаровиробників. У разі встановлення, що товаровиробник не відповідає вимогам щодо питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів у вартості всіх товарів, поставлених сільськогосподарським товаровиробником, встановленим п.16-1.1 ст. 16-1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», орган ДФС відмовляє у внесенні такого товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації.

Відповідно до матеріалів кримінального провадження, службові особи СВК «Перший національний виробничий кооператив», керівництво діяльністю якого здійснює засновник цього кооперативу ОСОБА_5 , без наявності законних підстав подали заяву до податкового органу про відшкодування бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції. У ході проведення оперативних заходів, пов`язаних із оперативним супроводом вказаного кримінального провадження, встановлено, що службові особи кооперативу можуть діяти спільно із службовими особами ГУ ДФС у Хмельницькій області. Такий висновок випливає із того, що службові особи управління внесли кооператив до Реєстру отримувачів бюджетної дотації безпідставно, не перевіривши відповідність поданих документів вимогам чинного законодавства, а їхня спільна умисна участь у вчиненні злочину підтверджується також отриманою оперативною інформацією. У зв`язку з тим, що до вчинення вказаного вище злочину спільно із службовими особами СВК «Перший національний виробничий кооператив» можуть бути причетні службові особи податкових органів, тобто працівники правоохоронного органу, зібрані матеріали, з урахуванням підслідності, було передано саме до територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м.Хмельницькому, які були передані за підслідністю до Старокостянтинівського СВ ГУНП у Хмельницькій області для організації подальшого досудового розслідування.

З огляду на викладене, службові особи органів ДФС, не перевіривши результатів діяльності СВК «Перший національний виробничий кооператив» та не переконавшись у наявності підстав для отримання бюджетної дотації цим сільськогосподарським підприємством, внесли його до Реєстру отримувачів бюджетної дотації, надавши йому таким чином право на отримання бюджетної дотації.

За вказаним фактом 03.01.2019р. внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань під № 62019240000000004 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.15, ч.3 ст.191 КК України

Окрім цього, відповідно до матеріалів, наданих ВОВЕЗ ОУ ГУ ДФС у Хмельницькій області, працівниками вказаного підрозділу здійснено відрядження до м.Києва, в ході якого встановлено, що СВК «Перший національний виробничий кооператив» на даний час фактично здійснює свою діяльність та зберігає фінансово-господарську документацію в офісному приміщенні, яке знаходиться на третьому поверсі будівлі, яка розташована по вул. Костянтинівська,2а м.Київ. Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта нерухомого майна вказана будівля належить: ОСОБА_6 (і.п.н. НОМЕР_1 ), ОСОБА_7 (і.п.н. НОМЕР_2 ), ОСОБА_8 (і.п.н. НОМЕР_3 ), ОСОБА_9 (і.п.н. НОМЕР_4 ), ПАТ «Укррадіоприлад» (код ЄДРПОУ 23519288), ОСОБА_10 (і.п.н. НОМЕР_5 ), ОСОБА_11 (і.п.н. НОМЕР_6 ), ОСОБА_12 (і.п.н. НОМЕР_7 ), ОСОБА_13 (і.п.н. НОМЕР_8 ), ПАТ «Українська пожежно-страхова компанія» (код ЄДРПОУ 20602681), ОСОБА_14 (і.п.н. НОМЕР_9 ), Проектно-Будівельному підприємству «Універсал» у Формі ТОВ (код ЄДРПОУ 21481340), ОСОБА_15 (і.п.н. НОМЕР_10 ), ОСОБА_16 (і.п.н. НОМЕР_11 ), ОСОБА_17 (і.п.н. НОМЕР_12 ), ОСОБА_18 (і.п.н. НОМЕР_13 ), ОСОБА_19 (і.п.н. НОМЕР_14 ), ОСОБА_20 (і.п.н. НОМЕР_15 ), ОСОБА_21 (і.п.н. НОМЕР_16 ), ОСОБА_22 (і.п.н. НОМЕР_17 ), ОСОБА_23 (і.п.н. НОМЕР_18 ), ОСОБА_24 (і.п.н. НОМЕР_19 ), ОСОБА_25 (і.п.н. НОМЕР_20 ), ОСОБА_26 , ОСОБА_27 (і.п.н. НОМЕР_21 ).

Таким чином, у ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні обшуку в офісному приміщенні, яке використовується СВК «Перший національний виробничий кооператив» та розташоване на третьому поверсі будівлі, яка знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Костянтинівська,2а, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінальних правопорушень, а саме відшукання, виявлення і вилучення речей та документів, які використовуються (використовувалися або могли використовуватися) у ході вчинення кримінальних правопорушень або у яких (на яких) міститься інформація про вчинення кримінальних правопорушень, тобто які можуть мати значення речових доказів у кримінальному провадженні (об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом), а саме:

- заяви СВК «Перший національний виробничий кооператив» до органів ДФС про внесення кооперативу до Реєстру отримувачів бюджетної дотації за 2018 рік;

- витяги з Реєстру отримувачів бюджетної дотації щодо внесення до цього Реєстру СВК «Перший національний виробничий кооператив» за 2018 рік;

- податкові декларації з податку на додану вартість СВК «Перший національний виробничий кооператив» з додатками за 2018 рік;

- первинні бухгалтерські і податкові документи, які стосуються господарських відносин СВК «Перший національний виробничий кооператив» із ПП «Кристал», ПрАТ «Козятинський м`ясокомбінат», ТОВ «Сапоніт-Інвест» та ТОВ «Цефей-Груп» за період 2018 року;

- записники та інші об`єкти із рукописними записами;

- листування СВК «Перший національний виробничий кооператив» із органами ДФС України та органами Державної казначейської служби України за період 2018 року;

- засоби зв`язку та їх складові, необхідні для забезпечення їх функціонування за призначенням (сім картки);

- комп`ютерна техніка;

- засоби фіксації, накопичення, зберігання, відтворення та передачі інформації у будь-якому її вигляді;

- документи щодо руху коштів по належних СВК «Перший національний виробничий кооператив» банківських рахунках № НОМЕР_22 , № НОМЕР_23 та № НОМЕР_24 , відкритих у Хмельницькій філії AT КБ «Приватбанк» за період 2018 року;

- договори (угоди) про відкриття та обслуговування банківських рахунків СВК «Перший національний виробничий кооператив», додатків до цих договорів;

- юридична (реєстраційна) справа СВК «Перший національний виробничий кооператив»;

- інші документи, які стосуються отримання СВК «Перший національний виробничий кооператив» бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції.

Ураховуючи характер кримінального правопорушення, а саме те, що за механізмом вчинення воно є тривалим та продовжуваним, необхідність забезпечення повноти та неупередженості розслідування, відсутність можливості передбачення та прогнозування часових меж подальшого здійснення вищевказаними особами активних дій, спрямованих на реалізацію своїх злочинних намірів з метою досягнення злочинного результату, крім того передбачене санкцією статті покарання за його вчинення та специфіку суб`єктів їх вчинення, які, у випадку обізнаності про здійснення досудового розслідування у даному кримінальному провадженні, як і їх можливі спільники із числа співробітників органів ДФС України, усвідомлюючи наслідки, з метою уникнення кримінальної відповідальності можуть знищити предмети та документи, що свідчать про їх причетність до вчинення злочинів і відповідно мають значення для досудового розслідування, що також вказує на існування реальної загрози зміни (підміни) або неповної видачі таких речей та документів, у тому числі особами, у володінні яких вони перебувають, обшук у даному випадку є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

За таких обставин доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених КПК України.

Заслухавши думку прокурора, який підтримав клопотання, та дослідивши матеріали справи, вважаю, що в задоволенні клопотання необхідно відмовити виходячи з такого.

Відповідно до вимог ч.ч. 1, 2 ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.

Згідно з ч.5 ст.234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2)відшукувані речіі документимають значеннядля досудовогорозслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; 5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

Разом з цим, у клопотанні зазначено, що обшук необхідно провести в офісному приміщенні, яке використовується СВК «Перший національний виробничий кооператив» та розташоване на третьому поверсі будівлі по вул. Костянтинівській,2а у місті Києві, проте місцезнаходження цього приміщення не конкретизовано.

Крім того, у клопотанні не зазначено, чи існує юридична особа - СВК «Перший національний виробничий кооператив», та не надано на підтвердження витягу з реєстру юридичних осіб.

Також не зазначено та не підтверджено документами, кому саме належить право власності на офісне приміщення, в якому необхідно провести обшук, та на якому праві СВК «Перший національний виробничий кооператив» користується цим приміщенням.

Керуючись ст.234 КПК України,

П О С Т А Н О В И В:

Відмовити у задоволенні клопотання старшого слідчого СВ Старокостянтинівського ВП ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_4 про проведення обшуку в офісному приміщенні, яке використовується СВК «Перший національний виробничий кооператив» та розташоване на третьому поверсі будівлі, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Костянтинівська, 2а.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудСтарокостянтинівський районний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення31.10.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу85309494
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти власності Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем

Судовий реєстр по справі —683/2834/19

Ухвала від 26.06.2020

Кримінальне

Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області

Завадська О. П.

Ухвала від 21.11.2019

Кримінальне

Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області

Андрощук Є. М.

Ухвала від 31.10.2019

Кримінальне

Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області

Андрощук Є. М.

Ухвала від 24.10.2019

Кримінальне

Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області

Андрощук Є. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні