ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.: (057) 702-07-99, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua
У Х В А Л А
29.10.2019р. Справа № 905/776/18
про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Комистрейд» (код ЄДРПОУ 40141903), м.Слов`янськ, Донецька область
за заявою Головного управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028), м.Маріуполь, Донецька область
про розгляд кредиторських вимог
Суддя Тарапата С.С.
Секретар судового засідання (помічник судді) Харченко Ю.С.
Представники сторін не з`явились
Ухвалою господарського суду Донецької області від 17.05.18р. за результатами підготовчого засідання відкрито провадження у справі №905/776/18 за заявою боржника - ТОВ «Комистрейд» , м.Слов`янськ; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; справа призначена до розгляду на 24.05.18р.
Постановою господарського суду Донецької області від 24.05.18р. боржника - Товариство з обмеженою відповідальністю «Комистрейд» (код ЄДРПОУ 40141903), м.Слов`янськ визнано банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців; ліквідатором призначено Макаровича Валерія Миколайовича.
30.05.18р. на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оприлюднено повідомлення про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю «Комистрейд» за №51727.
Ухвалою Східного апеляційного господарського суду від 03.12.18р. закрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Головного управління Державної фіскальної служби у м.Києві на постанову господарського суду Донецької області від 24.05.2018 у справі №905/776/18.
04.06.19р. до канцелярії господарського суду Донецької області надійшла заява Головного управління ДФС у Донецькій області про розгляд кредиторських вимог б/н від 31.05.19р., з додатками за переліком.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 05.06.19р. повідомлено Головне управління ДФС у Донецькій області що подана заява про розгляд кредиторських вимог до боржника б/н від 31.05.19р. містить недоліки а саме: відсутні докази сплати судового збору та докази надсилання копії заяви ліквідатору, фактично додані до заяви додатки не відповідають вказаному в заяві переліку та запропоновано усунути їх до 21.06.19р.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 25.06.19р., у зв`язку з усуненням вказаних недоліків, заява Головного управління ДФС у Донецькій області про розгляд кредиторських вимог б/н від 31.05.19р. призначена до розгляду в судовому засіданні на 14.08.19р.; кредитора та ліквідатора зобов`язано надати суду відповідні документи.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 14.08.19р. розгляд заяви Головного управління ДФС у Донецькій області про розгляд кредиторських вимог б/н від 31.05.19р. відкладено на 02.10.19р.; зобов`язано кредитора до дати судового засідання надати суду письмове обґрунтування підстав нарахування заявлених сум за період після визнання боржника банкрутом (з 08.10.18р. по 12.04.19р.); ліквідатора - відзив на заяву Головного управління ДФС у Донецькій області б/н від 31.05.19р. та докази його направлення кредитору.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 02.10.19р. клопотання Головного управління ДПС у Донецькій області про заміну сторони у справі б/н від 10.09.19р. задоволено; замінено кредитора у справі - Головне управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826); розгляд заяви кредитора відкладено на 29.10.19р.; зобов`язано кредитора до дати судового засідання надати суду письмове обґрунтування правових підстав проведення камеральних перевірок банкрута за період після визнання боржника банкрутом (акти камеральних перевірок за період з серпня 2018 року по січень 2019 року) та нарахування штрафних санкцій; запропоновано ліквідатору до 20.10.2019р. надати суду відзив на заяву Головного управління ДФС б/н від 31.05.2019р. та докази його направлення кредитору.
07.10.2019р. до господарського суду Донецької області надійшло клопотання Головного управління ДФС у Донецькій області № б/н від 02.10.2019р., в якому останній, посилаючись на п.2 ст.197 ГПК України, просить суд постановити ухвалу про судовий розгляд справи, який відбудеться 29.10.2019р. об 11:00, в режимі відеоконференції в Орджонікідзевському районному суді м. Маріуполя.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 10.10.19р. у задоволенні вказаного клопотання відмовлено.
22.10.19р. до канцелярії господарського суду Донецької області надійшов лист Головного управління ДПС у Донецькій області б/н від 16.10.19р., в якому останній обґрунтовує проведення камеральних перевірок та нарахування штрафних санкцій.
21.10.19р. введено в дію Кодекс України з процедур банкрутства.
Відповідно до п.2 Прикінцевих та перехідних положень, з дня введення в дію цього Кодексу визнані такими, що втратили чинність: Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 31, ст. 440 із наступними змінами); Постанова Верховної Ради України "Про введення в дію Закону України "Про банкрутство" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 31, ст. 441).
Пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства, встановлено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.
З огляду на зазначене, подальший розгляд справи здійснюється відповідно до норм Кодексу України з процедур банкрутства.
В судове засідання ліквідатор та представник заявника не з`явились, про дату та час розгляду справи повідомлені належним чином, ліквідатор відзив на заяву Головного управління ДФС не надав.
Розглянувши в судовому засіданні 29.10.19р. заяву Головного управління ДФС у Донецькій області (правонаступником якого є Головне управління ДПС у Донецькій області) про розгляд кредиторських вимог б/н від 31.05.19р., надані документи та матеріали справи, суд встановив:
В свої заяві б/н від 31.05.19р. кредитор просить розглянути та визнати кредиторські його вимоги до боржника на суму 12453,60грн., посилаючись на несплату останнім у термін з 08.10.18р. по 12.04.19р. грошових зобов`язань, самостійно нарахованих платником та нарахованих контролюючим органом з 08.10.18р. по 12.04.19р. за податковими повідомленнями - рішеннями у термін , в тому числі з:
- податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт послуг) в сумі 11433,60грн., яка нарахована за наступними повідомленнями-рішеннями форми ПС : №0038474703 від 27.08.18р., №0038464703 від 27.08.18р., №0044004703 від 20.09.18р., №0056034703 від 26.10.18р., №0070704703 від 03.12.18р., №007208703 від 05.12.18р., №00720074703 від 05.12.18р., №0000664703 від 03.01.19р., №0018194703 від 28.02.19р.
- податку на прибуток підприємств в сумі 1020,00грн., яка нарахована згідно податкового повідомлення-рішення форми ПС від 12.09.18р. №0040944704.
Дослідивши наявні матеріали справи, оцінивши подані докази на підставі приписів чинного законодавства, судом встановлено наступне:
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожний зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Суд зазначає, що перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначено Податковим Кодексом України.
Положеннями статті 46 ПК України на платників податків покладено обов`язок з подання податкових декларацій контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі яких здійснюється нарахування (сплата) податкового зобов`язання.
Згідно п.54.1. ст.54 Податкового кодексу України, передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
У разі невиконання платником податків обов`язку щодо подання податкової звітності контролюючий орган в силу частини 102.1. статті 102 ПК України має право провести податкову перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених ПК України, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації.
Відповідно до приписів п.59.1. ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з ч.4 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом. Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів. Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу.
Як вбачається з наданих кредитором документів, вимоги в розмірі 170,00грн. нараховані заявником на підставі акту перевірки №1640/05-99-47-03/40141903 від 17.07.18р. за грудень 2017р., про що винесено податкове повідомлення - рішення від 27.08.18р. №0038474703, вимоги в розмірі 5100,00грн. - на підставі акту №1652/05-99-47-03/38920585 від 18.07.18р. про результати камеральної перевірки з питань неподання податкової звітності з ПДВ за січень 2018р., лютий 2018р., березень 2018р., квітень 2018р., травень 2018р., про що винесено повідомлення - рішення від 27.08.18р. №0038464703, а також вимоги в розмірі 1020,00грн. - на підставі акту №1749/05-99-47-04/40141903 від 30.07.18р. за 2017 рік, про що винесено податкове повідомлення-рішення від 12.09.18р. №0040944704, є такими, що виникли до винесення постанови про визнання боржника банкрутом та є обґрунтованими, доведеними і підтвердженими матеріалами справи. З огляду на вказане вимоги в сумі 6290,00грн. (штрафні санкції) підлягаю визнанню та включенню до шостої черги реєстру вимог кредиторів.
Згідно ч.1 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства з дня ухвали господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури : у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута.
Постанова про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «Комистрейд» банкрутом винесена судом 24.05.18р., заявлена сума заборгованості нарахована за період з 08.10.18р. по 12.04.19р., тобто після винесення судом відповідної постанови.
Норми Кодексу про банкрутство в даному випадку мають пріоритетний характер, оскільки боржник перебуває у спеціальному правому статусі, який зумовлений його фінансовою неспроможністю та встановлений відповідним рішенням (постановою) суду.
З огляду на зазначене суд вважає, що штрафні санкції в загальній сумі 6163,60грн. за неподання податкових декларацій за період після визнання боржника банкрутом нараховані кредитром в порушення чинного законодавства України, а тому вимоги в цій частині є безпідставними.
Враховуючи вищевикладене, суд визнає кредиторські вимоги Головного управління ДФС до боржника частково на суму 6290,00грн., як вимоги шостої черги, у визнанні іншої частини вимог відмовляє.
Керуючись ст.ст.1, 2, 9, 60, 61, 64, п.2 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 3, ч.6 ст. 12, ст.ст. 42, 73, 86, 234, 255 Господарського процесуального кодексу України , господарський суд
УХВАЛИВ:
Визнати грошові вимоги Головного управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ 43142826) до боржника - ТОВ «Комистрейд» (код ЄДРПОУ 40141903), м.Слов`янськ, Донецька область частково в сумі 6290,00грн. (штрафні санкції), як вимоги шостої черги. В іншій частині вимог відмовити.
Ліквідатору включити визнані господарським судом вимоги до реєстру вимог кредиторів у відповідності з вимогами ст.64 Кодексу України з процедур банкрутства.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені Господарським процесуальним кодексом України (статті 253-259), шляхом подання апеляційної скарги.
Суддя С.С. Тарапата
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2019 |
Оприлюднено | 04.11.2019 |
Номер документу | 85326187 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Тарапата Світлана Степанівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні