Ухвала
від 31.10.2019 по справі 906/239/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

Від "31" жовтня 2019 р. м. Житомир Справа № 906/239/18

За заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю" Інтерроссоюзгаз" (м.Київ)

До боржника: Приватного акціонерного товариства "ІнтерТайл" (м.Коростень)

про визнання банкрутом

Суддя Гнисюк С.Д.

Представники:

- від боржника: Черпак А.Ю. - ліквідатор.

В провадженні Господарського суду Житомирської області перебуває справа №906/239/18 про банкрутство Приватного акціонерного товариства "ІнтерТайл".

03.07.2019 до Господарського суду Житомирської області, через загальний відділ, надійшло клопотання ліквідатора Приватного акціонерного товариства "ІнтерТайл" - Черпак А.Ю. №02-04/47 від 26.06.2019 про зобов`язання архівну установу вчинити певні дії.

У даному клопотанні ліквідатор Приватного акціонерного товариства "ІнтерТайл" - Черпак А.Ю. зазначає про те, що вона листом звернулась до Архівного відділу Виконавчого комітету Коростенської міської ради з проханням прийняти на довготривале зберігання документи з кадрових питань (особового складу) за 2004-2018 роки в кількості 97 справ, у зв`язку з припиненням діяльності шляхом його ліквідації.

Листом Архівного відділу Виконавчого комітету Коростенської міської ради №153 від 09.04.2019 ліквідатора повідомлено про перелік документів від ліквідованих підприємств, які необхідні для передачі їх в архів. При цьому відділ зазначив, що керується Законом України "Про національний архівний фонд та архівні установи" і "Правилами роботи архівних установ України".

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 16.07.2019 клопотання ліквідатора Приватного акціонерного товариства "ІнтерТайл" - Черпак А.Ю. №02-04/47 від 26.06.2019 про зобов`язання архівну установу вчинити певні дії прийнято та призначено до розгляду; зобов`язано архівний відділ Виконавчого комітету Коростенської міської ради, до дати наступного судового засідання, подати до суду письмове пояснення з нормативно-правовим обґрунтуванням, підтверджене належними та достатніми доказами, щодо правомірності відмови архівної установи у прийнятті на зберігання документації зазначеної у клопотанні ліквідатора №02-04/47 від 26.06.2019.

В судовому засіданні 03.10.2019, ліквідатор Черпак А.Ю., повідомила, що з метою дотриманням вимог чинного процесуального законодавства України, нею було направлено копію клопотання №02-04/47 від 26.06.2019 про зобов`язання архівну установу вчинити певні дії на адресу Архівного відділу Виконавчого комітету Коростенської міської ради. На зазначене клопотання 02.08.2019 отримано лист №248 від 02.07.2019, згідно якого Архівним відділом Виконавчого комітету Коростенської міської ради повідомлено, що взяття на зберігання архівними установами документів з особового складу не ліквідованого підприємства суперечить чинному законодавству. Копію зазначеного листа додано до звіту ліквідатора.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 03.10.2019 відкладено розгляд клопотання ліквідатора Приватного акціонерного товариства "ІнтерТайл" - Черпак А.Ю. №02-04/47 від 26.06.2019 про зобов`язання архівну установу вчинити певні дії; призначено наступне судове засідання на 31.10.2019; зобов`язано Архівний відділ Виконавчого комітету Коростенської міської ради, до дати наступного судового засідання, подати до суду письмове пояснення з нормативно-правовим обґрунтуванням, щодо правомірності підстав відмови викладеної в листі відділу №248 від 02.07.2020 на клопотання ліквідатора банкрута - Черпак А.Ю. №02-04/47 від 26.06.2019.

23.10.2019 на адресу Господарського суду Житомирської області, через загальний відділ, від виконавчого комітету Коростенської міської ради надійшло письмове пояснення № 02-16-01/1365 від 22.10.2019, згідно якого зазначено про те, що архівні документи банкрута будуть прийняті після закінчення ліквідаційної процедури, в обґрунтування чого комітет посилається на норми Закону "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та "Правила роботи архівних установ України".

Заслухавши пояснення ліквідатора, дослідивши матеріали справи, клопотання та докази, надані в його обґрунтування, Господарський суд Житомирської області, встановив.

21.10.2019, набув чинності Кодекс України з процедур банкрутства від 18.10.2018 № 2597-VIII.

Відповідно до пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства, з дня введення в дію цього Кодексу визнаються такими, що втратили чинність, зокрема, Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Розгляд справи №906/239/18 про визнання банкрутом Приватного акціонерного товариства "ІнтерТайл" здійснюється відповідно до положень Кодексу України з процедур банкрутства.

Постановою Господарського суду Житомирської області від 25.10.2018, зокрема, визнано банкрутом Приватне акціонерне товариство "ІнтерТайл"; відкрито ліквідаційну процедуру Приватного акціонерного товариства "ІнтерТайл"; призначено ліквідатором Приватного акціонерного товариства "ІнтерТайл" арбітражного керуючого Черпак Анастасію Юріївну.

Відповідно до ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства (далі - Кодекс), ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження, зокрема, виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню.

Згідно ст. 65 Кодексу, після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються, зокрема, довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

02.10.2019 до Господарського суду Житомирської області, через загальний відділ, надійшло клопотання ліквідатора Черпак А.Ю. №02-04/01-10 від 01.10.2019 про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу Приватного акціонерного товариства "ІнтерТайл", з додатками.

Отже, на розгляді у суді перебуває звіт ліквідатора (остаточний), ліквідаційний баланс банкрута, питання його ліквідації та закриття провадження у справі, але архівні документи на даний час не передані ліквідатором.

З моменту подання остаточного звіту ліквідатора ліквідаційні заходи вже ліквідатором не проводяться. Ліквідаційна процедура вважається завершеною.

Без довідки архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню суд не може затвердити звіт ліквідатора, так як обов`язкова наявність такої довідки передбачена нормами статті 65 Кодексу.

Статтею 67 Кодексу унормовано те, що ліквідатор забезпечує належне оформлення, упорядкування та зберігання всіх, у тому числі фінансово-господарських, документів банкрута протягом ліквідаційної процедури. До постановлення господарським судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута ліквідатор зобов`язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або з уповноваженою ним архівною установою визначити місце їх подальшого зберігання. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або уповноважена ним архівна установа зобов`язані прийняти архівні документи банкрута на зберігання без додаткових умов.

Відповідно до п.4.29 Правил роботи архівних установ України, у випадку банкрутства ліквідатор передає у встановленому законодавством порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню, забезпечує належне оформлення, упорядкування та зберігання всіх, у тому числі фінансово-господарських, документів банкрута протягом ліквідаційної процедури.

Згідно п. 4.30 Правил роботи архівних установ України, після винесення судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута ліквідатор зобов`язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і, за погодженням зі спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або уповноваженою ним архівною установою, визначити місце подальшого їх зберігання.

Згідно з підп.10 п. "а" ч.1 ст.38 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить централізоване тимчасове зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових або інших правовідносин юридичних і фізичних осіб на відповідній території, та інших архівних документів, що не належать до Національного архівного фонду.

Відповідно до ст.29 Закону України "Про Національний архівний фонд та архівні установи", архівна установа сільської, селищної, міської ради здійснює централізоване тимчасове зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових та інших правовідносин юридичних і фізичних осіб, що не належать до Національного архівного фонду.

Отже, Архівний відділ Виконавчого комітету Коростенської міської ради є структурним підрозділом Виконавчого комітету Коростенської міської ради, який зобов`язаний прийняти документи банкрута на зберігання без додаткових умов.

Судом встановлено, що у даному випадку передачі до архіву підлягають документи з кадрових питань (документи, що містять інформацію про особовий склад підприємства, організації чи установи, зафіксованих у заявах про прийняття, звільнення, переведення на іншу роботу, в наказах по особовому складу, автобіографіях, характеристиках, контрактах, трудових угодах, особових справах, особових листках з обліку кадрів, трудових книжках), які ніяким чином не впливають на ліквідаційну процедуру банкрута.

Виходячи з аналізу норм статтей 65, 67 Кодексу, документи боржника підлягають передачі архівній установі до винесення господарським судом ухвали про ліквідацію юридичної особи-банкрута, про що при поданні на розгляд суду звіту і ліквідаційного балансу ліквідатор банкрута повинен надати суду довідку, тому вимога архівної установи про передачу документів після затвердження судом відповідного звіту про здійснену ліквідаційну процедуру та ліквідаційного балансу банкрута і після постановлення ухвали про їх затвердження є незаконною. Кодекс не визначає ні строку, ні терміну передачі документів архівної установи, однак визначає, що документи повинні бути передані у ліквідаційній процедурі до моменту її завершення, отже обов`язок архівної установи прийняти документи виникає з моменту винесення постанови про визнання боржника банкрутом.

Враховуючи викладене, Господарський суд Житомирської області вважає за необхідне клопотання ліквідатора Приватного акціонерного товариства "ІнтерТайл" - Черпак А.Ю. №02-04/47 від 26.06.2019 - задовольнити.

Згідно ч.1 ст. 2 Кодексу, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Відповідно до ст. 18 Господарського процесуального кодексу України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними та юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.

Керуючись статтями 2, 60, 61, 65, 67 Кодексу України з процедур банкрутства, Cтаттями 169, 232-234 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд Житомирської області, -

УХВАЛИВ:

1. Клопотання ліквідатора Приватного акціонерного товариства "ІнтерТайл" - Черпак А.Ю. №02-04/47 від 26.06.2019 - задовольнити.

2. Зобов`язати Архівний відділ Виконавчого комітету Коростенської міської ради (код ЄДРПОУ 04053507) прийняти на довготривале зберігання документи Приватного акціонерного товариства "ІнтерТайл" (код ЄДРПОУ 33136879) з кадрових питань (особового складу) за 2004-2018 роки в кількості 97 справ.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та підлягає оскарженню.

Порядок та строки апеляційного оскарження визначені статтями 254-257 та підпунктом 17.5 підпункту 17 пункту 1 перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.

Інформацію щодо руху справи можна отримати на інформаційному сайті http://court.gov.ua/fair/sud5007/.

Дата складання повного тексту ухвали: 01.11.2019.

Суддя Гнисюк С.Д.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення31.10.2019
Оприлюднено04.11.2019
Номер документу85328124
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/239/18

Ухвала від 30.01.2020

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 28.11.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 31.10.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 31.10.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 25.10.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 03.10.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 16.07.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 27.06.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 04.04.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

Ухвала від 29.01.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гнисюк С.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні