Ухвала
від 28.10.2019 по справі 759/19896/19
СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

пр. № 1-кс/759/7029/19

ун. № 759/19896/19

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 жовтня 2019 року Слідчий суддя Святошинського районного суду м.Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СВ Святошинського УП ГУНП у м.Києві ОСОБА_3 про призначення судово-економічної експертизи у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №1201910008003610від 20.05.2019року,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.1ст.191 КК України, -

встановив:

У провадженні СВ Святошинського УП ГУНП у м.Києві, фактичне місцезнаходження якого - м.Київ, Святошинський район, пр-т Перемоги, 109, перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №1201910008003610від 20.05.2019року,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.1ст.191 КК України.

Клопотання обгрутнтовуєтьсятим,що СВ Святошинського УП ГУНП у м.Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №1201910008003610від 20.05.2019 року за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.1ст.191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що в період з 01.03.2019 року по 13.05.2019 року, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , будучи головним бухгалтером Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу №218, створеною відповідально до постанови Центральної виборчої комісії від 18.02.2019 року №331 «Про утворення окружних виборчих комісій з виборів Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року», яка є юридичною особою (ідентифікаційний код-42834555; організаційно правова форма державна організація (установа, заклад); види діяльності за КВЕД: 84.11- державне управління загального характеру), перебуваючи за юридичною та фактичною адресою : м.Київ, Святошинський район, вул. Крамського, 10, неналежно виконувала свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди державним інтересам, внаслідок чого було завдано матеріальної шкоди (збитків) державному бюджету по КПКВК 6731040 «Проведення виборів Президента України КЕКВ 2282 на загальну суму 105520 гривень.

При цьому ОСОБА_4 на підставі Договору про надання окружній (дільничній) виборчій комісії послуг, пов`язаних з підготовкою та проведенням виборів Президента України від 01.03.2019 року та Договору про надання окружній (дільничній) виборчій комісії послуг, пов`язаних з підготовкою та проведенням виборів Президента України від 20.04.2019 року укладеними між Окружною виборчою комісією з вибрів Президента України територіального виборчого округу №218 надає послуги з веденням бухгалтерського обліку ОВК ТВО №218 та фінансової звітності ОВК № 218.

В подальшому було встановлено, що Північним офісом Держаудитслужби відповідно до п. 6.13 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Державної аудиторської служби України на І квартал 2019 року проведено ревізію використання коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку та проведення чергових вибрів Президента України 31 березня 2019 року в Окружній виборчій комісії з виборів Президента України територіально виборчого округу №218 за період з 21.02.2019 по 13.05.2019 року.

За результатами ревізії складено акт від 13.05.2019 № 04-30/344, згідно якого посадовою особою Комісії, якої надано право розпоряджатись рахунками та підписувати розрахункові документи у періоді, що підлягав ревізії з правом другого підпису являється :- головний бухгалтер Комісії ОСОБА_4 з 01.03.2019 року по 10.04.2019 року (право другого підпису надано постановою Комісії від 01.03.2019 №12 час прийняття;

- головний бухгалтер Комісії ОСОБА_4 з 15.04.2019 року по 20.05.2019 року (право другого підпису надано протоколом Комісії від 14.04.2019 №3).

Ревізією правильності та достовірності проведеної винагороди членам виборчих комісій встановлено наступне:

Так, шляхом вивчення відомостей розподілу масових виплат, платіжних доручень, касової книги, прибуткових та видаткових касових ордерів, чекових книжок встановлено, що виплата доходів членам ДВК проведена в подвійному розмірі, а саме : проведено оплату на карткові рахунки та здійснено виплату тим же працівникам по касі в тотожних сумах.

Платіжними дорученнями від 18.04.2019 року №13 на суму 777674, 48 грн. та від 02.05.2019 року №37 на суму 447877, 43 грн. перераховано кошти до АТ ПБ «ПРИВАТБАНК» з призначенням платежу «сума виплат за оплату праці у березні 2019 року та сума виплат за оплату праці у квітні 2019 року».

Відомості розподілу масових виплат, які надано до ревізії в роздрукованому вигляді, не підписано посадовими особами Комісії, є скановані відмітки печатки АТ КБ «Приватбанк» та підпису головного бухгалтера банку ОСОБА_5 .

В підтвердження перерахування на карткові картки працівникам коштів, надано заключну виписку АТ КБ «Приватбанк» за період з 01.01.2019 року по 08.05.2019 року на якій є сканована відмітка печатки АТ КБ «Приватбанк» та підпис заступника курівника бізнесу по розробці продуктів ГО (РКО) ОСОБА_6 .

Видаткові касові ордери підписано головним бухгалтером ОСОБА_4 . Відомості про виплату готівки за березень, квітень, травень підписано Головою Комісії Самборською- ОСОБА_7 та головним бухгалтером ОСОБА_4 . До відомостей на виплату готівки прикріплено списки працівників, які не підписано.

Шляхом співставлення відомостей на виплату готівки з прізвищами членів ДВК та відомостей розподілу масових виплат встановлено, що прізвища працівників дублюються, оплату проведено в одному й тому ж самому розмірі як на карткові рахунки цим працівникам так і готівкою через касу Комісії.

За даними меморіального ордеру №5 по рахунку 661 відображено дані щодо сум, які фактично було перераховано на карткові рахунки працівників.

За даними первинних документів, які знаходяться в касі Комісії наявні відомості щодо працівників (із зазначенням прізвищ, отриманої суми, підпису), які отримали тотожні суми через касу.

Ревізією встановлено фінансових порушень на загальну суму 115,5 тис. грн.. з них, що призвели до збитку на суму 105,88 тис. гривень.

Так, через не забезпечення контрою за правильністю складання первинних документів для проведення виплат та прийняття до оплати через карткові рахунки та касу Комісії відомостей про виплату коштів із зазначенням прізвищ членів дільничних виборчих комісій, які дублювалися, головним бухгалтером ОСОБА_4 проведено подвійну оплату членам ДВК за надані одноразові послуги, чим недотримані вимоги ч. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV.

Крім того, головним бухгалтером ОСОБА_4 , згідно ч.7 ст.8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 від 16.07.1999 № 996-ХІV повинна була забезпечувати дотримання на підприємстві встановлених єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку, однак остання неналежно виконала свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, в результаті в період з 21.02.2019 року по 13.05.2019 року було завдано матеріальної шкоди (збитків) держаному бюджету по КПКВК 6731040 «Проведення виборів Президента України» КЕКВ 2282 на загальну суму 105520 гривень.

Слідчий просив призначити в даному кримінальному провадженні судову економічну експертизу, на вирішення якої поставити перед експертом запитання, перелік яких наведено у клопотанні.

Разом з тим слідчий зазначив, що для розв`язання питань, які мають суттєве значення для забезпечення неупередженого розслідування у кримінальному провадженні та які цікавлять слідство, необхідні спеціальні знання.

Слідчий в судове засідання не з`явився, суду надано заяву про розгляд клопотання за його відсутності, а тому слідчий суддя вважає за можливе розглянути клопотання без участі слідчого.

З урахуванням заяви слідчого, відповідно до ч.4 ст.107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.

Дослідивши клопотання та додані матеріали, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Згідно ч.1 ст.242 КПК України, експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання. Не допускається проведення експертизи для з`ясування питань права.

Згідно ч.1 ст.243 КПК України, експерт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.

У відповідності до ч.1 ст.244 КПК України, у разі якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, сторони кримінального провадження мають право звернутися з клопотанням про проведення експертизи до слідчого судді.

Згідно ч.6 ст.244 КПК України, слідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта.

Враховуючи, що для отримання відомостей, що є необхідними для з`ясування всіх обставин у даному кримінальному провадженні, необхідні спеціальні знання, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання та про наявність підстав для призначення у даному кримінальному провадженні судової економічної експертизи.

Підстав для виключення в порядку ч.7 ст.244 КПК України запитань, запропонованих слідчим для постановки на вирішення судового експерта, не вбачається.

Проведення судової експертизи слід доручити експертам Київського НДЕКЦ МВС України.

Керуючись ст.ст.110, 242, 243, 244, 309 КПК України, слідчий суддя, -

ухвалив:

Клопотання слідчого СВ Святошинського УП ГУНП у м.Києві ОСОБА_3 задовольнити.

Призначити судову економічну експертизу, в рамках кримінального провадження №1201910008003610від 20.05.2019 року, до проведення якої залучити експертів Київського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України.

На розгляд даної експертизи поставити наступне запитання:

Чи підтверджуєтьсядокументально висновокакту ревізії використаннякоштів Державногобюджету України,що виділяютьсяна підготовкута проведеннячергових виборівПрезидента України31березня 2019року вОкружній виборчійкомісії звиборів ПрезидентаУкраїни територіальноговиборчого округу№218від 13.05.2019 року № 04-30/344 проведеної Північним офісом Держаудитслужби відповідно до п. 6.13 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Державної аудиторської служби України на І квартал 2019 року в частині дотримання вимог законодавства України, щодо оплати праці членів виборчих комісій, спеціалістів і технічних працівників, залучених до роботи в цих комісіях, а саме завдання матеріальної шкоди (збитків) держаному бюджету по КПКВК 6731040 «Проведення виборів Президента України» КЕКВ 2282 на загальну суму 105520 гривень?

На дослідження надати:

1. Акт ревізії використаннякоштів Державногобюджету України,що виділяютьсяна підготовкута проведеннячергових виборівПрезидента України31березня 2019року вОкружній виборчійкомісії звиборів ПрезидентаУкраїни територіальноговиборчого округу№218від 13.05.2019 № 04-30/344 на 204 арк.

2. Архівна копія звіту про фінансові результати за 2019 рік на 37 арк.

3. Архівна копія кошторису окружної виборчої комісії для підготовки та проведення виборів Президента України на 2019 рік на 9 арк.

4. Архівна копія Єдиного кошторису видатків окружної виборчої комісії з вибрів Президента України на 2019 рік на 10 арк.

5. архівна копія звіту про фінансові результати за І квартал 2019 року на 22 арк.

6. Протокол допиту свідка ОСОБА_8 від 15.08.2019 з додатками до нього на 20 арк.

7. Протокол допиту свідка ОСОБА_9 від 20.08.2019 на 3 арк.

8. Пояснення ОСОБА_4 від 09.08.2019 на 3 арк.

Для ознайомлення надати експертам, при необхідності, матеріали кримінального провадження №1201910008003610від 20.05.2019 року.

Копію ухвали направити для виконання експертам Київського НДЕКЦ МВС України.

Експертів попередити про кримінальну відповідальність за ст.ст.384,385 КК України.

Зобов`язати експертів, після виконання експертизи, скерувати висновок експертів до СВ Святошинського УП ГУНП у м.Києві.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Заперечення на дану ухвалу може бути подано під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСвятошинський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.10.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу85335155
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи

Судовий реєстр по справі —759/19896/19

Ухвала від 28.10.2019

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Величко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні