Рішення
від 24.10.2019 по справі 1.380.2019.002043
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.002043

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 жовтня 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі :

головуючого - судді Кухар Н.А.

секретаря судового засідання Шавель М.М.

за участю:

представника позивача - Довгань В.І .

представника відповідача - Гордеєвої О.В.

представника третьої особи - Ящинського А.Л.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Львівської міської ради, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю Пента Л про визнання протиправною та скасування ухвали,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП номер НОМЕР_1 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП номер: НОМЕР_2 ) звернулись з позовом до Львівської міської ради (79008, м. Львів, пл. Ринок, 1, ідентифікаційний код: 04055896), за участю третьої особи: ТОВ Пента Л (79019, м. Львів, вул. Хімічна, 4, ідентифікаційний код: 38183918) та просять суд визнати протиправною та скасувати ухвалу Львівської міської ради №4224 від 08.11.2018 року Про надання ТзОВ Пента Л дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_3 .

Ухвалою суду від 26 квітня 2019 року відкрито загальне позовне провадження у даній справі, призначено підготовче засідання, а також Залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ТОВ Пента Л (79019, вул. Хімічна, 4, м.Львів).

Ухвалою суду від 10 вересня 2019 року підготовче провадження в адміністративній справі закрито та призначено справу до судового розгляду по суті.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Позивачі є власниками спареного житлового будинку за адресую: АДРЕСА_1. Право користування земельними ділянками на яких розташовані будинки Позивачів на даний час не оформлено. Ухвалами Львівської міської ради №3246, № 3247 від 22.03.2018 року Позивачам надано дозвіл на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення, зокрема, земельної ділянки орієнтовною площею 0,0663 га на АДРЕСА_1 для обслуговування індивідуального житлового будинку та земельної ділянки орієнтовною площею 0,0497 га на АДРЕСА_1 для обслуговування індивідуального житлового будинку. В березні 2019 року Позивачі довідались, що 08 листопада 2018 року Львівською міською радою було прийнято ухвалу №4224 Про надання ТзОВ Пента Л дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_3 (надалі по тексту - ухвала Львівської міської ради №4224 від 08.11.2019 року), відповідно до якої надано товариству з обмеженою відповідальністю Пента Л дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,3367 га на АДРЕСА_3 для будівництва та обслуговування офісних приміщень та інших будівель громадської забудови за рахунок земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення з подальшим їх переведенням до земель житлової та громадської забудови. Позивачі зазначають, що ухвала Львівської міської ради №4224 від 08.11.2018 року порушує їх права та законні інтереси на користування належними їм житловими будинками, оскільки вказаною ухвалою Відповідач надав ТзОВ Пента Л дозвіл на формування земельної ділянки площею 0,3367 га на АДРЕСА_3, яка включає в себе існуючий об`єкт благоустрою - територію через яку Позивачі заїжджають до своїх будинків (надалі - заїзд). У випадку надання у користування товариству з обмеженою відповідальністю Пента Л земельної ділянки з існуючим заїздом, Позивачі будуть позбавленні можливості використовувати за призначенням свої житлові будинки, оскільки втратять доступ до приміщень гаражів, що є в складі їх житлових будинків, який єдино можливий лише через заїзд який є з вулиць Хімічної та Чорновола та знаходиться між житловими будинками по вул . Хімічна, 4-в, 4-г та нежитловими приміщеннями по АДРЕСА_1. На думку Позивачів оскаржувана ухвала Львівської міської ради №4224 від 08.11.2018 року прийнята всупереч ст.ст. 19, 41 Конституції України, ст.ст. 83, 91, 120 Земельного кодексу України, ст.ст. 13, 14, 17 Закону України Про благоустрій населених пунктів . З метою відновлення порушених прав Позивачі звернулися до суду з означеним позовом.

Представник позивачів в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, наведених у позовній заяві, просить позов задоволити.

Представник відповідача - Львівської міської ради подав відзив на позовну заяву, зазначивши, що підставою відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Крім цього, чинною містобудівною документацією - Детальним планом території, обмеженої просп. В. Чорновола, вул. В . Липинського , вул . Замарстинівською , вул. Хімічною у м. Львові, затверджений рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №128 від 09.02.2018 року не передбачено заїзду між житловими будинками по АДРЕСА_1, АДРЕСА_4, які належать на праві власності Позивачам та нежитловими приміщеннями по АДРЕСА_3, які належать на праві приватної власності ТОВ Пента Л . Також зазначає, що ухвала Львівської міської ради №4224 від 08.11.2018 року правомірна та така, що підлягає залишенню в силі.

У судовому засіданні представник Львівської міської ради проти позову заперечував та просив у задоволенні позову відмовити повністю.

22.07.2019 року третя особа через канцелярію суду подала письмове пояснення. У поданому поясненні представник третьої особи покликається на те, що Товариство з обмеженою відповідальністю Пента Л є власником об`єктів нерухомого майна, зокрема, нежитлових приміщень № 37-75, 111-134 в будівлі під літерою А-2 , загальною площею 897,4 кв.м.; будівлі ГРП під літерою А25-1 , загальною площею 25,3 кв.м.; будівлі насосної свердловини під літерою А27-1 , загальною площею 22,4 кв.м.; нежитлового приміщення (склад) в будівлі під літерою А5-1 , загальною площею 123,2 кв.м., що знаходяться за адресою: АДРЕСА_3. За результатами розгляду звернення ТОВ Пента Л від 20.09.2018 року, 08 листопада 2018 року Львівською міською радою було прийнято ухвалу №4224 Про надання ТзОВ Пента Л дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_3 , якою надано товариству з обмеженою відповідальністю Пента Л дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,3367 га на АДРЕСА_3 для будівництва та обслуговування офісних приміщень та інших будівель громадської забудови за рахунок земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення з подальшим їх переведенням до земель житлової та громадської забудови. ч.3 ст. 123 ЗК України визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, зокрема: невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. 09.02.2018 року Виконавчим комітетом Львівської міської ради прийнято рішення №128 Про затвердження детального плану території, обмеженої просп. В. Чорновола, вул. В. Липинського, вул . Замарстинівською, вул. Хімічною , яким затверджено детальний план території, обмеженої просп. В. Чорновола, вул . В. Липинського, вул. Замарстинівською , вул . Хімічною (надалі по тексту - ДПТ), у складі з розробленою планувальною структурою забудови території, планом червоних ліній вулично-дорожньої мережі, схемою функціонального зонування території (з внесенням змін до плану зонування території Шевченківського району) з визначенням містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок, пропозиціями з інженерного забезпечення та захисту території, заходами щодо дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних нормативів, вимог з ліквідації аварійних ситуацій та реалізації детального плану території. Згідно схеми організації руху транспорту і пішоходів, що є складовою ДПТ через земельну ділянку, яку фактично використовує ОСОБА_2 , а також через його житловий будинок по АДРЕСА_1 , запроектовано прокладення вулиці з твердим покриттям. Відтак, чинним ДПТ не передбачено заїзду між житловими будинками по АДРЕСА_1, які належать на праві власності Позивачам та нежитловими приміщеннями по АДРЕСА_1 , які належать на праві приватної власності ТОВ Пента Л . Також зазначає, що отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у власність або користування (оренду), що фактично вказує про відсутність обтяжень земельної ділянки у такому випадку, а тому у позивачів відсутнє порушено право за захистом якого вони мають право звернутись до суду. Третя особа вважає, що ухвала Львівської міської ради №4224 від 08.11.2018 року прийнята у відповідності до вимог чинної містобудівної документації та норм земельного законодавства.

Представник третьої особи в судовому засіданні проти позову заперечив, просив відмовити у задоволенні.

06.09.2019 року представник позивач подав відповідь на письмове пояснення третьої особи, у якому просив задоволити повністю позовні вимоги.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне.

ОСОБА_2 є власником житлового будинку на АДРЕСА_1 у м. Львові на підставі свідоцтва про право власності на житловий будинок від 30.08.2012 року, виданого на підставі наказу Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради від 30.08.2012 року №1969-Ж-Ш. Право власності ОСОБА_2 на житловий будинок по АДРЕСА_1 зареєстровано в електронному Реєстрі прав власності на нерухоме майно 01.10.2012 року Обласним комунальним підприємством Львівської обласної ради Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки , реєстраційний номер: 37755673, що підтверджується витягом про державну реєстрацію прав від 01.10.2012 року, номер витягу: 35676763.

Ухвалою Львівської міської ради №3246 від 22.03.2018 року Про надання гр. ОСОБА_2 дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 надано гр. ОСОБА_2 дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0663 га на вул . Хімічній, 4-в для обслуговування індивідуального житлового будинку за рахунок земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення з подальшим переведенням до земель житлової та громадської забудови.

Вищевказаний житловий будинок є спареним з житловим будинком по АДРЕСА_1 , який належить на праві приватної власності гр. ОСОБА_3 на підставі свідоцтва про право власності на житловий будинок від 30.08.2012 року, виданого на підставі наказу Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради від 30.08.2012 року №1969-Ж-Ш. Право власності ОСОБА_3 на житловий будинок по АДРЕСА_1 зареєстровано в електронному Реєстрі прав власності на нерухоме майно 22.10.2012 року Обласним комунальним підприємством Львівської обласної ради Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки , реєстраційний номер: 37944433, що підтверджується витягом про державну реєстрацію прав від 22.10.2012 року, номер витягу: 35931506.

Ухвалою Львівської міської ради №3247 від 22.03.2018 року Про надання гр. ОСОБА_3 дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_3-г надано гр. ОСОБА_3 дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0497 га на вул . Хімічній, 4-в для обслуговування індивідуального житлового будинку за рахунок земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення з подальшим переведенням до земель житлової та громадської забудови.

Товариство з обмеженою відповідальністю Пента Л є власником об`єктів нерухомого майна, а саме: нежитлового приміщення в будівлі під літерою А-2 , загальною площею 897,4 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 на підставі Свідоцтва про право власності на нежитлове приміщення від 28 липня 2012 року, зареєстрованого в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно Державним реєстратором Львівського міського управління юстиції Павлишин Т.І. 31.12.2015 року, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 826956246101, номер запису про право власності: 12906492; будівлі ГРП під літерою А25-1 , загальною площею 25,3 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 на підставі Свідоцтва про право власності на будівлю від 28 липня 2012 року, зареєстрованого в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно Державним реєстратором Львівського міського управління юстиції Павлишин Т.І. 31.12.2015 року, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 827089346101, номер запису про право власності: 12908435; будівлі насосної свердловини під літерою А27-1 , загальною площею 22,4 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 на підставі Свідоцтва про право власності на будівлю від 28 липня 2012 року, зареєстрованого в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно Державним реєстратором Львівського міського управління юстиції Гук О.Б. 31.12.2015 року, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 826479546101, номер запису про право власності: 12898817; нежитлового приміщення в будівлі під літерою А5-1 , загальною площею 123,2 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 на підставі Свідоцтва про право власності на нежитлове приміщення від 28 липня 2012 року, зареєстрованого в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно Державним реєстратором Львівського міського управління юстиції Душек І.М. 31.12.2015 року, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 827170046101, номер запису про право власності: 12909619, що підтверджується Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта від 19.07.2019 року, номер інформаційної довідки:174543575.

08 листопада 2018 року Львівською міською радою було прийнято ухвалу №4224 Про надання ТзОВ Пента Л дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_3 , відповідно до якої надано товариству з обмеженою відповідальністю Пента Л дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,3367 га на АДРЕСА_3 для будівництва та обслуговування офісних приміщень та інших будівель громадської забудови за рахунок земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення з подальшим їх переведенням до земель житлової та громадської забудови.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено);5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.3 ст.24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , органи місцевого самоврядування діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються ними у своїй діяльності, а також актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради Міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими в межах їхньої компетенції.

Відповідно до ч.10 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку. Акт державного чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов`язковий характер для суб`єктів цих відносин. Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт.

Частинами 1 - 2 ст.77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

При вирішені справи судом враховано, що Львівською міською радою було прийнято ухвалу №4224 Про надання ТзОВ Пента Л дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул . Хімічній, 4 . У пунктах 1, 2, 3 даної ухвали було вказано наступне: 1. Надати товариству з обмеженою відповідальністю Пента Л дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,3367 га на вул . Хімічній, 4 для будівництва та обслуговування офісних приміщень та інших будівель громадської забудови за рахунок земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення з подальшим їх переведенням до земель житлової та громадської забудови. 2. Товариству з обмеженою відповідальністю Пента Л подати у встановленому порядку міській раді на затвердження проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки. 3. Контроль за виконання ухвали покласти на заступника міського голови з містобудування .

Суб`єктивне право на земельну ділянку виникає і реалізується на підставах і в порядку, визначених Конституцією України, Земельним Кодексом України та іншими законами України, що регулюють земельні відносини.

Відповідно до статті 12 Земельного кодексу України (далі ЗК України) до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Частиною 1 ст. 122 ЗК України передбачено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Як вбачається з ч. 1 ст. 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки (абз. 1 ч. 2 ст. 123 ЗК України).

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею (абз. 2 ч. 2 ст. 123 ЗК України).

Відповідно до ч. 3 ст. 123 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави зробити висновок, що в ч.3 ст. 123 ЗК України визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, зокрема: невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. При цьому, чинним законодавством не передбачено право суб`єкта владних повноважень відступати від положень статті 123 ЗК України.

Водночас згідно з приписами статті 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. При цьому документи, що посвідчують право на земельну ділянку, визначені у статті 126 ЗК України.

Способи захисту прав на земельні ділянки визначені статтею 152 ЗК України.

За приписами наведеної норми держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, зокрема, шляхом визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

При цьому частина 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України вказує, що Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю субєкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист, у спосіб, що визначений цією статтею.

Таким чином, адміністративне судочинство спрямоване на захист саме порушених прав осіб у сфері публічно-правових відносин. Тобто, для задоволення позову адміністративний суд повинен встановити, що в зв`язку з бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушуються права позивача.

Позивач на власний розсуд визначає, чи порушені його права рішеннями, дією або бездіяльністю суб`єкта владних повноважень. Проте ці рішення, дія або бездіяльність повинні бути такими, які породжують, змінюють або припиняють права та обов`язки у сфері публічно-правових відносин, тобто у іншої особи вже виникло право на користування чи власність на земельну ділянку. При цьому захист прав позивача має бути нерозривно пов`язаним з таким фактом, що у особи існує правовий інтерес як власника або як користувача на цю земельну ділянку.

Отже, вирішуючи публічно-правовий спір, суд повинен встановити, в чому полягає порушення прав позивача з боку суб`єкта владних повноважень.

Виходячи з приписів статей 116, 123 ЗК України, отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у власність, що фактично вказує про відсутність обтяжень земельної ділянки у такому випадку.

З врахуванням викладеного, отримання дозволу на розробку проекту землеустрою з приводу відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у власність або користування (оренду).

Аналогічна правова позиція висловлена колегією суддів судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України у постановах від 10 грудня 2013 року (справа № 21-358а13) та від 07 червня 2016 року (справа №21-1391а16).

При вирішенні справи суд враховує правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 27.03.2018 у справі № 463/3375/15-а (адміністративне провадження № К/9901/15205/18).

У даному випадку, як ОСОБА_2 , ОСОБА_3 (позивачі), так і ТОВ Пента Л (третя особа) мають рівне право розробити проекти землеустрою, подальше затвердження яких відбувається із кінцевим визначенням особи, що отримає право власності або користування (оренду) на земельну ділянку у відповідному розмірі.

Тому у відповідача не має підстав вважати пріоритетність того чи іншого заявника на стадії надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а відтак - і порушеного права позивачів. Таким чином доводи позивачів у цій частині є безпідставними.

При цьому, суд також враховує і те, що 09 лютого 2018 року Виконавчим комітетом Львівської міської ради прийнято рішення №128 Про затвердження детального плану території, обмеженої просп. В. Чорновола, вул. В. Липинського, вул. Замарстинівською, вул. Хімічною , яким затверджено детальний план території, обмеженої просп . В . Чорновола, вул. В. Липинського, вул. Замарстинівською, вул . Хімічною, у складі з розробленою планувальною структурою забудови території, планом червоних ліній вулично-дорожньої мережі, схемою функціонального зонування території (з внесенням змін до плану зонування території Шевченківського району) з визначенням містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок, пропозиціями з інженерного забезпечення та захисту території, заходами щодо дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних нормативів, вимог з ліквідації аварійних ситуацій та реалізації детального плану території.

Згідно ДПТ земельна ділянка, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 зоні Г-2 - торгово-ділові зони місцевого значення (зони центрів обслуговування і комерційної діяльності районного і місцевого значення виділені для забезпечення правових умов формування місцевих (локальних) центрів з широким спектром комерційних і обслуговуючих функцій, орієнтованих на задоволення повсякденних і періодичних потреб населення).

Як вбачається зі схеми організації руху транспорту і пішоходів, що є складовою ДПТ через земельну ділянку, яку фактично використовує ОСОБА_2 , а також через його житловий будинок по АДРЕСА_1 запроектовано прокладення вулиці ( вул. Проектована, 2 ) з твердим покриттям.

Листом від 10.09.2019 року №2401-6034 Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради у відповідь на адвокатський запит від 27.08.2019 року №3-Я-97601-2401 повідомляє, що відповідно до ст. 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту. Уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності детальний план території. Таким чином, оскільки генеральний план визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту, план зонування визначає єдині містобудівні умови та обмеження забудови земельних ділянок узагальнено, для зони в цілому, уточнення та деталізація генерального плану та плану зонування території, зокрема опрацювання мережі транспортно-пішохідних зв`язків здійснюється при розробленні детального плану території. Відповідно до наведеного, направляємо Проектний план М 1:1000 та схему організації руху транспорту і пішоходів на перспективу М 1:2000 детального плану території, обмеженої просп . В. Чорновола, вул. В. Липинського, вул. Замарстинівською, вул. Хімічною.

Листом від 12.09.2019 року №36-3707 Шевченківська районна адміністрація Львівської міської ради у відповідь на адвокатський запит від 27.08.2019 року №3-Я-97598-36 повідомила, що генеральним планом м. Львова передбачено розширення магістральної вул. Липинського та вул . Замарстинівської. Для обслуговування нових будинків передбачено нові червоні лінії для будівництва проектованих вулиць та проїздів між вул. Реміснича та вул . Хімічна. Окрім цього, детальним планом території, обмеженої просп . В . Чорновола, вул. В. Липинського, вул. Замарстинівською, вул. Хімічною у м. Львові , затверджений рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №128 від 09.02.2018 року, запроектовано будівництво вулиці районного значення (вулиця Проектована, 2), яка проходить через земельну ділянку по АДРЕСА_5 на якій на даний час розташований житловий будинок. Містобудівною документацію, зокрема, генеральним планом м. Львова та детальним планом території не передбачено проїзду, заїзду з твердим покриттям між житловими будинками по АДРЕСА_1 та будівлею (нежитловими приміщеннями) по АДРЕСА_3).

З урахуванням наведеного вище, суд першої інстанції приходить до висновку про те, що містобудівною документацією - детальним планом території, обмеженої просп. В. Чорновола, вул. В. Липинського, вул. Замарстинівською, вул. Хімічною у м. Львові , що затверджений рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №128 від 09.02.2018 року не передбачено заїзду між житловими будинками по АДРЕСА_1 та будівлею (нежитловими приміщеннями) по АДРЕСА_3 у м. Львові, а тому ухвала Львівської міської ради від 08.11.2018 року №4224 Про надання ТзОВ Пента Л дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_3 прийнята у відповідності до вимог чинної містобудівної діяльності та норм земельного законодавства України.

Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Таким чином, на підставі системного аналізу норм чинного законодавства України та наявних у справі доказів, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги не підтверджуються долученими до матеріалів справи письмовими доказами, спростовані відповідачем, а відтак у задоволенні позову слід відмовити.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для стягнення на користь позивача судового збору, у зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 72-77, 241-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_2 ( АДРЕСА_5 , РНОКПП номер НОМЕР_1 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП номер: НОМЕР_2 ) до Львівської міської ради (79008, м. Львів, пл. Ринок, 1, ідентифікаційний код: 04055896), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачаза: ТОВ Пента Л (79019, м. Львів, вул. Хімічна, 4, ідентифікаційний код: 38183918) про визнання протиправною та скасування ухвали - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Апеляційна скарга на рішення подається протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення до Восьмого апеляційної адміністративного суду. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Львівський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складено 01 листопада 2019 року.

Суддя Кухар Н.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2019
Оприлюднено04.11.2019
Номер документу85351197
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.002043

Рішення від 24.10.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 10.09.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 03.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні