Справа № 420/3605/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Цховребової М.Г.
за участю:
секретаря судового засідання - Поварчук В.В.
представника відповідачів - Тарановського Р.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю БВССТРОЙ до Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
встановив:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю БВССТРОЙ до Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС в Одеській області, в якому позивач просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:
- № 1150659/42678887 від 26.04.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 14.03.2019 року;
- № 1150660/42678887 від 26.04.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 6 від 18.03.2019 року;
- № 1150657/42678887 від 26.04.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 7 від 21.03.2019 року;
- № 1165840/42678887 від 20.05.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 01.04.2019 року;
- № 1165838/42678887 від 20.05.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 25.04.2019 року;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 5 від 14.03.2019 року, № 6 від 18.03.2019 року, № 7 від 21.03.2019 року, № 1 від 01.04.2019 року, № 2 від 25.04.2019 року за датою подання до реєстру.
Ухвалами суду від 24 червня 2019 року: відкрито провадження в адміністративній справі; вирішено справу розглядати за правилами загального позовного провадження; від 12 вересня 2019 року: продовжено строк підготовчого провадження у справі на тридцять днів.
В судове засідання 21.10.2019 року представник позивача не прибув. Позивач про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином. (а.с.158)
17.10.2019 року представником позивача до суду подано клопотання, вхід. № 38130/19, в якому останній, керуючись ст.ст. 44, 204, 205 КАС України, просить розглядати справу без участі позивача (його представника). (а.с.161)
Виходячи з наведеного, керуючись положеннями ч.ч. 1, 3 ст. 205 КАС України, суд дійшов висновку про можливість розглянути справу за даною явкою.
Згідно зі змістом позову та додаткових пояснень щодо окремих питань, які виникли при розгляді справи, позивач просить суд задовольнити позов в повному обсязі, із зазначенням таких обставин:
- відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем складено податкові накладні № 5 від 14.03.2019 року, № 6 від 18.03.2019 року, № 7 від 21.03.2013 року, № 1 від 01.04.2019 року, № 2 від 25.04.2019 року та направлено їх для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- згідно отриманих квитанцій № 1 від 15.04.2019 року Державної фіскальної служби України податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено. У квитанціях зазначено наступне: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних . Відповідно до квитанцій № 1 від 26 квітня 2019 року та від 11 травня 2019 року податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено. У графі квитанції № 1 Виявлено помилки - взагалі не наведено будь-якої інформації;
- позивачем направлено до Головного управління ДФС в Одеської області Повідомлення щодо подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 1 від 19.04.2019 року з додатками та відповідними поясненнями. Пояснення полягало в тому, що податкові накладні підлягають реєстрації на підставі першої події - оплата від замовника, що підтверджується документами, що додаються. Вказаними додатками є: копія договору підряду № 04/03/48 від 4 березня 2019 року, додаток № 1 Договірна ціна до договору підряду № 04/03/48 від 4 березня 2019 року, додаток № 3 до акту допуску договору № 04/03/48 від 4 березня 2019 року, рішення № 1/48 загальних зборів учасників ТОВ БВССТРОЙ від 4 березня 2019 року, доповнення № 5 до договору № 04/03/48 від 4 березня 2019 року, виписка з ЄДР від 10.12.2018 року, копія наказу № 12/10 від 10.12.2018 року, копія платіжного доручення № 9133 від 18 березня 2019 року, копія платіжного доручення № 9186 від 21 березня 2019 року, копія платіжного доручення № 9066 від 14 березня 2019 року. Також, позивачем направлено до ГУ ДФС в Одеській області повідомлення щодо подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 2 від 14.05.2019 року з додатками та відповідними поясненнями, яке полягало у тому, що податкові накладні підлягають реєстрації на підставі першої події - оплата від замовника, що підтверджується документами. Вказаними документами є: копія договору підряду № 1-14/02-19 від 14 лютого 2019 року, виписка з ЄДР від 10.12.2018 року, копія наказу № 12/10 від 10.12.2018 року, копія платіжного доручення № 929 від 1 квітня 2019 року, копія платіжного доручення № 1063 від 25 квітня 2019 року, копії банківських виписок від 14.05.2019 року;
- однак, рішеннями комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації було відмовлено у реєстрації податкових накладних: від 26.04.2019 року № 1150659/42678887, від 26.04.2019 року № 1150660/42678887, від 26.04.2019 року № 1150657/42678887, від 20.05.2019 року № 1165840/42678887, від 20.05.2019 року № 1165838/42678887;
- рішення про відмову у реєстрації за своїм характером є необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, оскільки ТОВ БВССТРОЙ виконує спеціалізовані будівельні роботи, у тому числі роботи зі стяжки підлоги та покрівельні роботи. 14 лютого 2019 року позивачем (підрядник) було укладено з ТОВ ЖИЛСТРОЙСЕРВИС-2 (замовник) договір підряду № 1-14/02-19. За цим договором замовник доручає, а підрядник бере на себе обов`язок по виконанню наступних робіт: напівсуха стяжка підлоги поверхів на об`єкті замовника. Також, 4 березня 2019 року позивачем (підрядником) укладено з ТОВ АЛЬ-СОФІЯ (замовник) договір підряду № 04/03/48, відповідно до якого, підрядник зобов`язувався власними та залученими силами і засобами в порядку і строки, передбачені цим договором, з власних матеріалів і обладнання замовника виконати роботи відповідно до чинних в Україні норм і правил, а замовник зобов`язувався в порядку та строки, передбачені цим договором, прийняти і оплатити виконані роботи підрядника. Підтвердження оплати згідно рахунку № 8 від 11.03.2019 року є платіжне доручення № 9066 від 14.03.2019 року; згідно рахунку № 9 від 11.03.2019 року є платіжне доручення № 9133 від 18.03.2019 року; згідно рахунку № 10 від 11.03.2019 року є платіжне доручення № 9186 від 21.03.2019 року; згідно рахунку № 14 від 01.04.2019 року є платіжне доручення № 929 від 01.04.2019 року; згідно рахунку № 18 від 25.04.2019 року є платіжне доручення № 1063 від 25.04.2019 року. Таким чином, з моменту зарахування коштів від замовника на банківський рахунок ТОВ БВССТРОЙ , у позивача виникли податкові зобов`язання зареєструвати відповідні податкові накладні;
- на підтвердження виконаних робіт сторони складають та підписують акти прийому-передач виконаних робіт. Враховуючи довгостроковий характер робіт, дані роботи на даний час не завершені, а тому відповідні акти пройму-передачі виконаних робіт відсутні. Згідно Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності , роботи зі стяжки підлоги та лаштування покрівлі не вимагають отримання ліцензії;
- на час виникнення спірних правовідносин та прийнятого спірного у цій справі акта індивідуальної дії, хоча й набула чинності змінена редакція пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у відповідності до вимог якої прийнято Порядок № 117, проте реалізація механізму зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних поставлена у залежність від наявності критеріїв ризиковості господарських операцій;
- листи міністерства, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовим актом у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України. Акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіплюють права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством. Вказана позиція висловлена Верховним судом у постанові від 02.04.2019 року по справі № 822/1878/18;
- загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття;
- можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію ризиковості здійснення операцій. Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв ризиковості здійснення операцій, при цьому не зазначено такого критерію (їв) ризиковості платника податку та/або критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, та без зазначення переліку документів, які пропонується надати контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яким на власний розсуд. Відтак, позивач вважає, що зупинення реєстрації спірних податкових накладних відбулось із порушенням законодавчо визначених підстав та процедури;
- відповідно до п. 14 Переліку № 117 позивачем було надано документи щодо реєстрації податкових накладних № 5 від 14.03.2019 року, № 5 від 18.03.2019 року, № 7 від 21.03.2019 року: 1) копія договору підряду № 04/03/48 від 4 березня 2019 року, додаток № 1 Договірна ціна до Договору підряду № 04/03/48 від 4 березня 2019 року, Додаток № 3 до акту допуску договору № 04/03/48 від 4 березня 2019 року, доповнення № 5 до договору № 04/03/48 від 4 березня 2019 року; 2) копія рішення № 1/48 загальних зборів учасників ТОВ БВССРОЙ від 4 березня 2019 року, копія наказу № 12/10 від 10.12.2018 року, виписка з ЄДР від 10.12.2018 року; 3) копія платіжного доручення № 9133 від 18 березня 2019 року, копія платіжного доручення № 9186 від 21 березня 2019 року, копія платіжного доручення № 9066 від 17 березня 2019 року;
- відповідно до переліку позивачем було надано наступні документи щодо реєстрації податкових накладних № 1 від 01.04.2019 року, № 2 від 25.04.2019 року: 1) копія договору підряду № 1-14/02-19 від 14 лютого 2019 року; виписка з ЄДР від 10.12.2018 року, копія наказу № 12/10 від 10.12.2019 року; 3) копія платіжного доручення № 929 від 01 квітня 2019 року, копія платіжного доручення № 1063 від 25 квітня 2019 року, копії банківських виписок від 14.05.2019 року. Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, а саме акти приймання-передачі робіт відсутні, враховуючи довгостроковий характер робіт та їх незавершеність на час прийняття оскаржуваних рішень. Також, відсутні документи щодо підтвердження відповідності продукції відсутні враховуючи характер операцій;
- ДФС порушено приписи пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки ним не зазначено у квитанціях конкретного чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування;
- в отриманих позивачем квитанціях про зупинення реєстрації ПН, не наведено жодного з під критеріїв, якому б відповідав платник станом на момент формування квитанції про блокування ПН, як це передбачено пп. 3 п. 13 Порядку № 117 (у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються критерії ризиковості платника податку та/або критерії ризикововості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку);
- при цьому, Головним управлінням ДФС в Одеській області лише процитовано зміст п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄДРПН , але жодні конкретні пропозиції щодо необхідних документів відсутні;
- квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не відповідають принципу повноти, зрозумілості та обґрунтованості, адже не зазначають конкретного критерію ризиковості, а лише містять загальні посилання на п. 1.6 Критеріїв ризиковості. ДФС України вказано лише загальне посилання на відповідність податкових накладних/розрахунків критеріям п.п. 1.6 Критеріїв ризиковості платника податків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН. Натомість норми Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних вимагають від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію. Таким чином, ДФС України була зобов`язана у квитанціях чітко вказати не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп. 1.6 п. 1 Критеріїв, а і відповідне рішення, до якого позивача внесено до переліку ризикових платників;
- із рішень Комісії № 1150659/42678887, № 1150660/42678887, № 1150657/42678887 від 26.04.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 14.03.2019 року, № 6 від 18.03.2019 року, № 7 від 21.03.2019 року та рішень № 1165840/42678887, № 1165838/42678887 від 20.05.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 01.04.2019 року, № 2 від 25.04.2019 року підставою для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних є ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт-послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. Вказані переліки помічені хрестиком без наявності відповідних підкреслень, як того вимагає форма рішення чи будь-яких дописів з конкретизацією відсутніх документів. Отже, у оскаржуваних рішеннях не зазначено, яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Оскаржувані рішення не містять мотивів неврахування чи відхилення наданих позивачем пояснень та документів. Зміст оскаржуваних рішень дає підстави стверджувати, що Комісія, розглядаючи подані позивачем документи, не перевіряла їх відповідність вимогам чинного законодавства, не з`ясувала специфіку проведених господарських операцій та не визначила документів, які є достатніми для підтвердження реальності господарських операцій з урахуванням їх змісту та обсягу. Нечіткість формулювання підстав зупинення реєстрації податкових накладних, відсутність посилання на конкретні критерії ризиковості платника податків у квитанціях позбавило можливості платника податків надати вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних;
- позивачем подано та перелічено в позовній заяві ряд документів, що надає можливість відповідачу встановити повноту та зміст вчиненої господарської операції;
- оскаржувані рішення є актом індивідуальної дії, загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер. Головною рисою таких актів є їхня конкретність, а саме чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, чітко видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата - конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами. Дана позиція висловлена в правовому висновку Верховного суду України (постанова від 01.12.2009 року № 09/236). З вказаних підстав, позивач вважає оскаржувані рішення нечіткими та незрозумілими для платників податків;
- з рішень Комісії не зрозуміло, чому не враховані пояснення позивача, не надана оцінка направленим документам та відсутнє посилання на норми Закону, якими відповідач обґрунтовує своє рішення. Відтак, позивач вважає, що оскаржувані рішення є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких було відмовлено. Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту та форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності. Аналогічний висновок наведено у постанові Верховного Суду від 23.10.2018 року у справі № 822/1817/18;
- враховуючи обставини протиправного прийняття комісією ДФС України рішень про відмову у реєстрацію податкових накладних в ЄРПН та наявність прямої можливості для такої реєстрації, позивач вважає, що належним та ефективним способом захисту порушеного права є зобов`язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН спірні податкові накладні;
- звичайний електронний підпис залишається дійсним та визнається продовж двох років з дати набрання чинності ЗУ Про електронні довірчі послуги , тобто до 07.11.2020 року. Таким чином, використання зараз позивачем електронного підпису, розміщеного на незахищеному носії інформації не спричиняє жодних правових наслідків для нього та для операцій, в яких безпосередньо використовується такий електронний підпис.
В судовому засіданні 21.10.2019 року представник відповідачів не визнав адміністративний позов повністю, просив суд у задоволенні позовних вимог відмовити з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, із зазначенням таких обставин:
- ТОВ БВССРОЙ направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних податкові накладні № 5 від 14.03.2019 року, № 6 від 18.03.2019 року, № 7 від 21.03.2019 року, № 1 від 01.04.2019 року, № 2 від 25.04.2019 року;
- за отриманою квитанцією з єдиного вікна приймання звітності ДФС України підприємству було повідомлено, що реєстрація відповідної податкової накладної зупинена та висловлено пропозицію щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- в оскарженому рішенні Комісії ДФС України було чітко зазначено, саме які документи не було надано позивачем, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження. Розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
- з огляду на не надання позивачем разом із повідомленням, всіх необхідних документів, ГУ ДФС в Одеській області прийняла оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних;
- рішення від 26.04.2019 року №№ 1150659/42678887, 1150660/42678887, 1150657/42678887, від 20.05.2019 року №№ 1165840/42678887, 1165838/42678887 щодо відмови у реєстрації податкових накладних № 5 від 14.03.2019 року, № 6 від 18.03.2019 року, № 7 від 21.03.2019 року, № 1 від 01.04.2019 року, № 2 від 25.04.2019 року є повністю обґрунтованими.
Заслухавши вступне слово представника відповідачів, дослідивши докази у справі, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю, з таких підстав.
Судом встановлено, що позивачем, як постачальником (продавцем), складено податкові накладні (а.с.13-17):
- від 14.03.2019 року № 5, від 18.03.2019 року № 6, від 21.03.2019 року № 7 згідно з якими: отримувач (покупець) - Товариство з обмеженою відповідальністю АЛЬ-СОФІЯ ; опис (номенклатура) товарів/послуг продавця: влаштування гідроізоляції покрівлі паркінгу;
- від 01.04.2019 року № 1, від 25.04.2019 року № 2 згідно з якими: отримувач (покупець) - Товариство з обмеженою відповідальністю ЖИЛСТРОЙСЕРВИС-2 ; номенклатура товарів/послуг продавця: влаштування підлоги (п/с стяжка) на об`єкті, 24-х поверховий оздоровчий комплекс з апартаментами та паркінгом по адресі: вул. Французький бульвар, 60/1 .
Згідно з квитанціями від 15.04.2019 року щодо ПН: від 14.03.2019 року № 5, від 18.03.2019 року № 6, від 21.03.2019 року № 7 (а.с.18-20), зокрема:
- документ прийнято. Реєстрація зупинена;
- відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 14.03.2019 року № 5, від 18.03.2019 року № 6, від 21.03.2019 року № 7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з квитанціями про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.04.2019 року щодо ПН від 01.04.2019 року № 1 та від 11.05.2019 року щодо ПН від 25.04.2019 року № 2 (а.с.21-22), зокрема, результат обробки:
- документ доставлено до ДФС України;
- документ прийнято. Реєстрація зупинена.
- додатково повідомлено - Особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації, при цьому відповідно до вимог Закону України Про електронні довірчі послуги - особистий ключ кваліфікованого електронного підпису повинен зберігатись у захищеному носії інформації (у кваліфікованому засобі електронного підпису).
Позивачем після отримання квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних від 15.04.2019 року відправлено засобами електронного зв`язку Повідомлення від 19.04.2019 року № 1 (а.с.23) про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо ПН від 14.03.2019 року № 5, від 18.03.2019 року № 6, від 21.03.2019 року № 7, в якому позивачем надані пояснення такого змісту: Податкові накладні підлягають реєстрації на підставі першої події - оплата від замовника, що підтверджуються документами, що додаються .
До вказаного повідомлення додано 10 додатків (а.с.51-66, 70-72, 102-111):
- договір підряду № 04/03/48 від 4 березня 2019 року, укладений позивачем, як Підрядником, та ТОВ Аль-Софія , як Замовником, згідно з яким Підрядник зобов`язується власними силами та залученими силами і засобами в порядку і строки, передбачені цим Договором, з власних матеріалів і обладнання Замовника виконати Роботи відповідно до чинних в Україні норм і правил, а Замовник зобов`язується в порядку та строки, передбачені цим Договором, прийняти і оплатити виконані роботи Підрядника;
- додаток № 1 Договірна ціна до Договору підряду № 04/03/48 від 4 березня 2019 року;
- додаток № 3 до Акту Допуску Договору № 04/03/48 від 4 березня 2019 року Заходи щодо безпечного виконання робіт з підрядними організаціями на будівельному майданчику: Багатоповерховий житловий будинок, розташований за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, масив 10 ж/м Дружний , ділянка 11, 12 ;
- рішення № 1/48 від 04.03.2019 року Загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю БВССТРОЙ , яким вирішено: надати директору Товариства ОСОБА_2 згоду на укладання Договору підряду за № 04/03/48 від 04.03.2019 року;
- доповнення № 5 до Договору № 04/03/48 від 4 березня 2019 року Умови щодо безпечного виконання робіт (із застосуванням механізмів) ТОВ БВССТРОЙ на об`єктах Замовника ;
- Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відносно Товариства з обмеженою відповідальністю БВССТРОЙ ;
- наказ позивача від 10.12.2018 року № 12/10, відповідно до якого ОСОБА_2 приступає до виконання обов`язків директора за сумісництвом з 07.12.2018 року;
- платіжні доручення № 9133 від 18.03.2019 року, № 9186 від 21.03.2019 року, № 9066 від 14.03.2019 року.
Позивачем після отримання квитанцій про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.04.2019 року та від 11.05.2019 року відправлено засобами електронного зв`язку Повідомлення від 14.05.2019 року № 2 (а.с.24) про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо ПН від 01.04.2019 року № 1 та від 25.04.2019 року № 2, в якому позивачем надані пояснення такого змісту: Податкові накладні підлягають реєстрації на підставі першої події - оплата від замовника, що підтверджуються документами, що додаються .
До вказаного повідомлення додано 8 додатків (а.с.32-44, 47-50, 65-66, 112-119):
- договір підряду № 1-14/02-19 від 14 лютого 2019 року, укладений між позивачем, як Підрядником, та ТОВ ЖИЛСТРОЙСЕРВИС-2 , як Замовником, згідно з яким Замовник доручає, а Підрядник бере на себе обов`язок по виконанню наступних робіт: напівсуха стяжка підлоги поверхів на об`єкті Замовника; детальний склад і обсяг робіт, які повинен виконати Підрядник за цим договором, визначений Сторонами у Додатках № 1 та № 2 до цього Договору, які є невід`ємними частинами договору;
- Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відносно Товариства з обмеженою відповідальністю БВССТРОЙ ;
- наказ позивача від 10.12.2018 року № 12/10, відповідно до якого ОСОБА_2 приступає до виконання обов`язків директора за сумісництвом з 07.12.2018 року;
- платіжні доручення № 929 від 01.04.2019 року та № 1063 від 25.04.2019 року;
- банківські виписки ПАТ БАНК ВОСТОК по рахунку позивача за 01.04.2019 року та за 25.04.2019 року.
Факт подання позивачем зазначених Повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, підтверджується також квитанціями № 2 від 19.04.2019 року та від 14.05.2019 року. (а.с.25-26)
Рішеннями комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: № 1150659/42678887 від 26.04.2019 року; № 1150660/42678887 від 26.04.2019 року; № 1150657/42678887 від 26.04.2019 року; № 1165840/42678887 від 20.05.2019 року; № 1165838/42678887 від 20.05.2019 року, відмовлено у реєстрації податкових накладних № 5 від 14.03.2019 року, № 6 від 18.03.2019 року, № 7 від 21.03.2019 року, № 1 від 01.04.2019 року, № 2 від 25.04.2019 року (а.с.27-31), з підстав ненадання платником податку копій документів:
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні (документи, які не надано підкреслити);
- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
Не погоджуючись із зазначеними рішенням комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, позивач звернувся до суду із вищенаведеними позовними вимогами.
На доведення обставин, на яких ґрунтуються вимоги, позивачем суду також надано, зокрема, копії рахунків на оплату: № 14 від 01.01.2019 року, № 18 від 25.04.2019 року, № 8 від 11.03.2019 року, № 9 від 11.03.2019 року, № 10 від 11.03.2019 року. (а.с.45-46, 67-69)
На виконання ухвали суду щодо витребування належних та допустимих доказів на підтвердження фактичних обставин, зазначених в квитанціях про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.04.2019 року щодо ПН від 01.04.2019 року № 1 та від 11.05.2019 року щодо ПН від 25.04.2019 року № 2, а саме, що: особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації, при цьому відповідно до вимог Закону України Про електронні довірчі послуги - особистий ключ кваліфікованого електронного підпису повинен зберігатись у захищеному носії інформації (у кваліфікованому засобі електронного підпису), - відповідачем - Головним управлінням ДФС в Одеській області суду надано копію службової записки Управління обслуговування платників ГУ ДПС в Одеській області, № 27/11/15-32-02-04-05 від 20.09.2019 року (а.с.147-148), відповідно до змісту якої, зокрема:
- відповідно до п. 12 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації ПН/РК. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації;
- додатково в квитанціях, які формуються автоматично на центральному рівні, у відповідності до алгоритмів контролю центрального рівня і вимог відповідних законодавчих актів та нормативних документів, платників повідомляють, про те, що особистий ключ електронного підпису розміщено на незахищеному носії інформації, при цьому відповідно до вимог Закону України Про електронні довірчі послуги - особистий ключ кваліфікованого електронного підпису повинен зберігатись у захищеному носії інформації.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Частиною 1 статті 78 КАС України встановлено, що обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання. Обставини, які визнаються учасниками справи, зазначаються в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.
Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спірні правовідносини врегульовано законодавством (чинним та у редакції станом на момент виникнення відповідних правовідносин ): Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України), Законом України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16 липня 1999 року № 996-ХIV (далі - Закон № 996-ХIV), Порядком зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі - Порядок № 117).
Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 3 Порядку № 117 податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2019 |
Оприлюднено | 04.11.2019 |
Номер документу | 85351409 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Цховребова М. Г
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні