Рішення
від 01.11.2019 по справі 560/2782/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/2782/19

РІШЕННЯ

іменем України

01 листопада 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Шевчука О.П. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Томашівської сільської ради Ярмолинецького району про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивач) звернулась до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Томашівської сільської ради, в якій просить суд: визнати протиправним та скасувати рішення Томашівської сільської ради №11-24/7 від 07.06.2019 в частині відмови позивачу у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства на території Томашівської сільської ради, Ярмолинецького району Хмельницької області; Зобов`язати Томашівську сільську раду повторно розглянути заяву позивача від 20.05.2019 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства на території Томашівської сільської ради, Ярмолинецького району Хмельницької області з метою передачі її у власність, по новим підставам, відповідно до Земельного кодексу України та надати на неї відповідь впродовж місяця після набрання рішенням суду законної сили, а саме в термін, який зазначений у Земельному кодексі України. Також просить суд, у разі задоволення позовних вимог зазначити в рішенні суду, що надання суб`єктом владних повноважень відмови з аналогічних підстав, що перевірялись в межах розгляду даної справи, буде вважатися неналежним виконанням судового рішення та нестиме негативні наслідки, передбачені чинним законодавством та повернути позивачеві судовий збір.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 16.04.2019 звертався до Головного управління Держгеокадастру в Хмельницькій області з заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, на земельну ділянку яка межує з земельною ділянкою з кадастровим номером 6825888800:03:026:0014. Головним управлінням Держгеокадастру в Хмельницькій області було відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою з підстав того, що дана земельна ділянка з 01.01.2019, на підставі Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні".

Позивач вказує, що 20.05.2019 звернувся до Томашівської сільської ради Ярмолинецького району про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2 га для ведення особистого селянського господарства з метою передачі її у власність. Рішенням відповідача №11-24/7 від 07.06.2019 позивачеві відмовлено в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення орієнтовною площею 2 га з метою подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства на території Томашівської сільської ради.

Ухвалою суду від 13.09.2019 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін.

Відповідач у наданий відповідно до ухвали суду від 13.09.2019 строк не скористався та відзиву на позовну заяву до суду не подав.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, оцінивши їх в сукупності та взаємозв`язку, суд дійшов наступних висновків.

Суд встановив, що ОСОБА_1 16.04.2019 зверталась до Головного управління Держгеокадастру в Хмельницькій області з заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, на земельну ділянку яка межує з земельною ділянкою з кадастровим номером 6825888800:03:026:0014.

Головним управлінням Держгеокадастру в Хмельницькій області було відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою з підстав того, що дана земельна ділянка з 01.01.2019, на підставі Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні".

Позивач 20.05.2019 звернулась до Томашівської сільської ради Ярмолинецького району про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2 га для ведення особистого селянського господарства з метою передачі її у власність.

Рішенням Томашівської сільської ради №11-24/7 від 07.06.2019 позивачу відмовлено в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення орієнтовною площею 2 га з метою подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства на території Томашівської сільської ради. Підставою для відмови відповідачем вказано, що Томашівською сільською радою не проведено державну реєстрацію права комунальної власності, оскільки на ці землі є державний акт на право колективної власності на землю серії ХМ №002.

Позивач, вважаючи, що рішенням відповідача порушені його права та законні інтереси, звернувся з цим позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає та враховує наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України та ст. 24 Закону України "Про місцеве самоврядування" встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі статтею 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Правовідносини у сфері забезпечення права громадян на землю врегульовано Земельним кодексом України.

Статтею 41 Конституції України передбачено, що право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом.

Відповідно до п. "б" ч. 1 ст. 121 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах, зокрема, для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Згідно з ч.6 ст.118 ЗК України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідно до ч.1 ст.122 ЗК України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно до абз. 1 ч. 7 ст. 118 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Отже, чинним законодавством визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

У рішенні Томашівської сільської ради №11-24/7 від 07.06.2019 відповідач не зазначив підставу, визначену ЗК України, для відмови у наданні відповідного дозволу.

Таким чином, відмова відповідача у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою є протиправною та підлягає скасуванню.

Разом з тим, вимога позивача про зазначення в рішенні суду, що надання суб`єктом владних повноважень відмови з аналогічних підстав, що перевірялись в межах розгляду даної справи, буде вважатися неналежним виконанням судового рішення та нестиме негативні наслідки, передбачені чинним законодавством, не підлягає задоволенню, оскільки вона націлена на майбутнє.

А тому, враховуючи наведене вище, суд вважає, що в даному випадку позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч.3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Суд встановив, що позивач сплатив 768,40 грн судового збору за подання позовної заяви, а тому враховуючи часткове задоволення позовних вимог, на користь позивача необхідно присудити 384,20 грн судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Томашівської сільської ради про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Томашівської сільської ради №11-24/7 від 07.06.2019 в частині відмови ОСОБА_1 у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства на території Томашівської сільської ради, Ярмолинецького району Хмельницької області.

Зобов`язати Томашівську сільську раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 20.05.2019 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства на території Томашівської сільської ради, Ярмолинецького району Хмельницької області з метою подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства на території Томашівської сільської ради та прийняти рішення про надання або мотивовану відмову у надані дозволу відповідно до частини 7 статті 118 Земельного кодексу України.

В задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 384 (триста вісімдесят чотири) гривні 20 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Томашівської сільської ради.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Томашівська сільська рада Ярмолинецького району (Томашівка,Ярмолинецький район, Хмельницька область,32151 , ідентифікаційний код - 04407299)

Головуючий суддя О.П. Шевчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2019
Оприлюднено04.11.2019
Номер документу85352050
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/2782/19

Рішення від 01.11.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 13.09.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні