Рішення
від 24.10.2019 по справі 906/401/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, веб-сайт: http://zt.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" жовтня 2019 р. м. Житомир Справа № 906/401/19

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Маріщенко Л.О.

секретар судового засідання: Малярчук Р.А.

за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1 . директор. паспорт серії НОМЕР_1 від 23.01.01.

від відповідача: Подорожна Т.Л. довіреність №2-03.09-66/21 від 04.01.19.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Редакція газети "Приміське життя"

до Житомирської районної ради

про визнання протиправним та не чинним рішення 23 сесії Житомирської районної ради 7 скликання від 25.02.19. № 836 та зобов`язання укласти договір,

Позивач звернувся до суду з позовом про визнання протиправним та нечинним рішення 23 сесії Житомирської районної ради 7 скликання від 25.02.19. № 836 "Про передачу в оренду ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" приміщень" та зобов`язати Житомирську районну раду укласти договір оренди приміщень з Товариством з обмеженою відповідальністю "Редакція газети "Приміське життя" відповідно до вимог ст. 9 Закону України "Про реформування державних і комунальних засобів масової інформації" та рішення Житомирської районної ради № 77 від 29.04.16. - п. 5.4.2.

Ухвалою суду від 27.05.2019 відкрито провадження у справі та ухвалено здійснювати розгляд за правилами загального позовного провадження.

18.06.2019 від відповідача до суду надійшов відзив на позов в якому зазначено, що 29.04.2016 Житомирська районна рада на 5 сесії прийняла рішення за № 77 "Про реформування друкованого засобу масової інформації та редакції, співзасновниками яких є Житомирська районна рада", підпунктом 5.4.2 пункту 5.5 частини 5 якого визначено, що саме в.о. голови редактора комунального підприємства "Редакція газети "Приміське життя" Юхимчук ОСОБА_2 . після державної реєстрації має укласти договір оренди приміщення при цьому надавши районні раді документи, що підтверджують його право на отримання державної підтримки, оскільки ч. 3 ст. 9 ЗУ "Про реформування державних і комунальних засобів масової інформації" має застереження та обмеження.

Також, відповідач зазначає, що процедура укладання договору оренди передбачає низку дій, у т.ч. виготовлення відповідних додаткових документів. Так відповідно до ст. 11 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" укладанню договору оренди передує оцінка об`єкта оренди, яка виготовляється суб`єктами оціночної діяльності, що визначаються власником майна на конкурсних засадах відповідно до ЗУ "Про оцінку майна, майнових прав та професійну діяльність в Україні" незалежно від розміру орендної плати.

Крім того, відповідач наголошує на тому, що підпункт 5.4.2 пункту 5.4 частини 5 рішення № 77 від 29.04.2016 не було виконано, оскільки позивачем не надано підтверджень про те, що він має право на державну підтримку, як того вимагають норми чинного законодавства України.

02.10.2018 районною радою у листі повідомлено позивача про те, що дія ст. 9 ЗУ "Про реформування державних і комунальних засобів масової інформації" не поширюється на друковані засоби масової інформації, до яких не застосовуються норми державної підтримки засобів масової інформації відповідно до ст. 2 ЗУ "Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів" та запропоновано надати районній раді відповідні документи. Позивача також було проінформовано, що договір найму будівлі або іншої капітальної споруди строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню та запропоновано розглянути можливість оплати послуг за нотаріальне посвідчення договору за рахунок редакції.

Однак, позивачем враховано не всі умови ст. 9 ЗУ "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" та ст. 2 ЗУ "Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів" та не підтверджено у повній мірі право на отримання державної підтримки у вигляді орендної плати у розмірі як для бюджетних організацій. А отже, як вказує відповідач, на підставі поданих позивачем документів не можливо встановити відповідність усім вимогам для надання ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" державної підтримки, зокрема чи входить до складу засновників ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" фізичні особи, до сфери діяльності яких входять виробництво та постачання паперу, поліграфічного обладнання, технічних засобів мовлення.

У жовтні 2018 було виготовлено незалежну оцінку майна, на оренду якого претендує позивач та на пленарному засіданні 23 сесії 25 лютого 2019 прийнято рішення № 836 "Про передачу в оренду ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" приміщень". Позивач не заперечує проти укладання самого договору оренди, але має заперечення проти розміру орендної плати та наполягає на тому, щоб орендна плата була встановлена у розмірі як для бюджетних установ.

Таким чином, відповідач позов не визнає, оскільки твердження позивача про те, що Житомирська районна рада порушила вимоги ст. 9 ЗУ "Про реформування державних і комунальних засобів масової інформації" та пункт 5.4.2 пункту 5.4 частини 5 рішення районної ради № 77 є безпідставними.

24.06.2019 до суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач не погоджується з доводами відповідача наведеними у відзиві. Зокрема, позивач зазначає, що відповідно до статуту ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" створене в порядку перетворення , відповідно до положень ЗУ "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів інформації" та товариство є правонаступником майна, прав та обов`язків Комунального підприємства "Редакція газети "Приміське життя" Житомирської районної ради. Вид видання газети "Приміське життя" за цільовим призначенням - суспільно-політичне , інформаційне.

Ураховуючи викладене, позивач просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Ухвалою суду від 25.06.2019 строк проведення підготовчого провадження було продовжено.

25.06.2019 від позивача до суду надійшла заява про забезпечення позову, в якій заявник просив ухвалити рішення та заборонити відповідачу - Житомирській районній раді Житомирської області розглядати питання щодо скасування рішення Житомирської районної ради № 77 від 29.04.2016, а саме підпункт 5.4.2 пункту 5.4 частини 5 до розгляду справи № 906/401/19 Господарським судом Житомирської області за позовом ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" до Житомирської районної ради про визнання протиправним та нечинним рішення 23 сесії Житомирської районної ради 7 скликання від 25.02.2019 № 836 "Про передачу в оренду ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" та зобов`язання укласти договір оренди приміщень з ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" відповідно до рішення Житомирської районної ради № 77 від 29.04.2016 - п.5.4.2.

Ухвалою суду від 26.06.2019 у задоволенні заяви про забезпечення позову від 25.06.2019 було відмовлено.

Ухвалою суду від 01.10.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав з підстав, викладених в позовній заяві.

Представник відповідача позов не визнає та просить відмовити у його задоволенні.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, проаналізувавши наявні у справі докази у сукупності та давши їм відповідну правову оцінку, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

01.01.2014 між Житомирською районною радою ( орендодавець) та КП Редакція газети "Приміське життя" Житомирської районної ради ( орендар) був укладений договір оренди № 106 нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ району, згідно якого орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування нерухоме майно- приміщення площею 32,47 кв.м. за адресою м. Житомир, вул. Лесі Українки, 1 ( каб. № № 410, 411), корисною площею 21,20 кв.м. в будівлі адмінприміщення. Строк дії вказаного договору визначений з 01.01.2014 по 01.12.2017.

В додатку № 1 визначений розмір орендної плати орендованого приміщення.

01.01.2014 між Житомирською районною радою та КП Редакція газети "Приміське життя" Житомирської районної ради підписаний акт передачі-приймання частини приміщення по договору № 106 від 01.01.2014.

З матеріалів справи вбачається, що Житомирська районна рада на п`ятій сесії сьомого скликання 29 квітня 2016 року прийняла рішення № 77 Про реформування друкованого засобу масової інформації та редакції, співзасновниками яких є Житомирська районна рада , а саме вирішила вийти зі складу співзасновників друкованого засобу масової інформації комунального підприємства "Редакція газети "Приміське життя" Житомирської районної ради з перетворенням редакції членами її трудового колективу у суб`єкт господарювання із збереженням назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості друкованого засобу масової інформації.

В п. 4 вказаного рішення виконання функцій комісії з перетворення комунального підприємства "Редакція газети "Приміське життя" Житомирської районної ради покладено на в.о. головного редактора Юхимчука С.М. Виконання функцій комісії з перетворення редакції розпочати після включення її до переліку друкованих засобів масової інформації та редакцій, що підлягають реформуванню на першому етапі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України або з 01 січня 2017 року.

Також на в.о. головного редактора Юхимчука С.М покладено обов`язок, зокрема, після включення редакції до переліку друкованих засобів масової інформації та редакцій, що підлягають реформуванню на першому етапі, затвердженого постановою КМ України або з 1 січня 2017 року, провести процедуру реорганізації шляхом перетворення редакції з дотриманням чинного законодавства України, повідомити державного реєстратора про реорганізацію юридичної особи, подати заяву про перереєстрацію друкованого засобу масової інформації в порядку , визначеному ЗУ "Про друковані засоби масової інформації 9 пресу) в Україні" та укласти договір оренди приміщення, яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 1, строком не менше ніж на 15 років із розміром орендної плати, установленим для бюджетних організацій.

Рішенням Житомирської районної ради № 371 від 16.05.2017 у відповідності до ЗУ "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації", Постанови КМУ від 23.11.2016 № 848 "Про затвердження переліку друкованих засобів масової інформації та редакцій, реформування яких здійснюється на першому етапі" ст. ст. 8, 20, 21, 22 ЗУ "Про друковані засоби масової інформації ( пресу) в Україні", на виконання рішення Житомирської районної ради № 77 від 29.04.2016 "Про реформування друкованого засобу масової інформації та редакції, співзасновниками яких є Житомирська районна рада" було вирішено припинити Комунальне підприємство "Редакція газети "Приміське життя " Житомирської районної ради в результаті реорганізації шляхом перетворення редакції членами її трудового колективу у суб`єкт господарювання Товариство з обмеженою відповідальністю із збереженням назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості друкованого засобу масової інформації, засновниками якого виступають фізичні особи - члени трудового колективу.

20.11.2017 між Житомирською районною радою ( Орендодавець) та КП Редакція газети "Приміське життя" Житомирської районної ради ( орендар) укладено договір оренди № 339 нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ району згідно якого орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування нерухоме майно - приміщення площею 32,47 кв.м. розміщене за адресою м. Житомир, вул. Л.Українки, 1 ( каб. № № 410,411), корисною площею 21,20 кв.м. в будівлі адмінприміщення. Орендар здійснює оплату за оренду коридору, туалету, фойє ( відповідно до приведеної території площею 11,27 кв.м.), що знаходяться на балансі Житомирської районної ради. Приміщення передається в оренду з метою розміщення спеціалістів КП "Редакція газети "Приміське життя".

В п. 8.1 зазначено, що вказаний договір діє з 01.12.2017 по 01.12.2018.

Також, 01.12.2017 між Житомирською районною радою та КП Редакція газети "Приміське життя" Житомирської районної ради був підписаний акт передачі-приймання частини приміщення по договору № 339 від 01.12.2017.

В подальшому між Житомирською районною радою та ТОВ Редакція газети "Приміське життя" була підписана додаткова угода до договору № 339 від 01.12.2017, якою сторони дійшли згоди про продовження дії договору оренди № 339 від 01.12.2017 до моменту вирішення питання щодо передачі цього приміщення в оренду, у зв`язку з чим погодили наступну ( нову) редакцію п. 8.1 договору6 "Цей договір діє по 28.02.2019р."

Позивачем неодноразово направлялись на адресу відповідача листи з проханням укласти з правонаступником КП "Редакція газети "Приміське життя" Житомирської районної ради - Товариством з обмеженою відповідальністю "Редакція газети "Приміське життя" договір оренди приміщення за адресою м. Житомир, вул. Л.Українки, 1 ( каб. № № 410,411) терміном на 15 років, з розміром орендної плати , установленим для бюджетних організацій.

У свої відповідях відповідач повідомив, що дане питання буде винесено на розгляд чергової сесії районної ради.

Зокрема, листом від 02.10.2018 за №241-03.09-65/20 відповідач запросив у позивача надати йому відомості щодо не розповсюдження на позивача обмежень, передбачених ст.2 ЗУ "Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів".

Також, позивач звертався до відповідача із заявою № 32 від 29.10.2018, в якій просив укласти договір оренди приміщення за адресою м. Житомир вул. Лесі Українки, 1 к. 410,411 з правонаступником КП "Редакція газети "Приміське життя" Житомирської районної ради - Товариством з обмеженою відповідальністю "Редакція газети "Приміське життя" терміном на 15 років, відповідно до п. 2 ст. 9 Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації".

23.11.2018 у своїй відповіді на лист позивача № 32 від 29.10.2018 Житомирська районна рада зазначила, що у зв`язку з тим, що для передачі в оренду нерухомого майна обов`язковим документом є документ про оцінку цього майна, Житомирською районноюрадоюю за результатами конкурсу з відбору суб`єкта оціночної діяльності, з метою визначення ринкової вартості об`єкту для розрахунку орендної плати, та укладання договору оренди, укладено договір на проведення оцінки майна, що планується для передачі в оренду.

25 лютого 2019 року Житомирська районна рада прийняла рішення № 836 Про передачу в оренду ТОВ Редакція газети Приміське життя приміщень .

В своєму рішенні Житомирська районна рада вирішила затвердити звіт про оцінку майна про проведення незалежної оцінки ринкової вартості нежитлового приміщення четвертого поверху ( кабінети № 410, 411), загальною площею 32,47 кв.м. ( у т.ч. корисна 21,20 кв.м.), що знаходяться за адресою м. Житомир, вул. Лесі Українки ,1, Житомирська область, вартістю 95 244,00 грн без врахування ПДВ. Мета оцінки : визначення ринкової вартості об`єкта оцінки для нарахування орендної плати.

Також даним рішенням було вирішено передати в довгострокову оренду терміном на 15 років ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" приміщення, що належать до спільної власності територіальних громад сіл та селищ Житомирського району, у яких на час реформування розташовувалася редакція газети , загальною площею 32,47 кв.м., що розташовані на четвертому поверсі адміністративної будівлі Житомирської районної ради за адресою м. Житомир, вул. Л.Українки, 1, а саме: два кабінети № 410, 411, корисною площею 21,20 кв.м., та місця загального користування, площею 11,27 кв.м. Цільове призначення нерухомого майна, що передається в оренду: "Розміщення редакцій засобів масової інформації". Орендна ставка за оренду вказаних приміщень встановлюється відповідно до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ району, затвердженої рішенням 7 сесії районної ради 6 скликання від 24.05.2011 р. № 102 ( зі змінами та доповненнями), за визначенням цільового призначення нерухомого майна, що передається в оренду, для "Розміщення редакцій засобів масової інформації" становить 10% від ринкової вартості орендованого нерухомого майна, встановленої за результатами незалежної оцінки.

Крім того, у рішенні вказано, що договір оренди підлягає нотаріальному посвідченню у встановленому законодавством порядку. Витрати на нотаріальні послуги, пов`язані з укладанням та посвідченням договору оренди, за домовленістю сторін, бере на себе орендар - ТОВ "Редакція газети "Приміське життя".

Листом від 01.03.2019 відповідачем було направлено на адресу позивача для ознайомлення проект договору оренди та встановлено строк до 05.03.2019 для повідомлення Житомирської районної ради щодо результатів розгляду вказаного листа, а також зазначено, що у разі незгоди з рішенням сесії Житомирської районної ради та відмови від договору, орендоване ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" приміщення має бути звільнене до 15.03.2019 відповідно до умов попереднього договору, строк дії якого закінчився 28.02.2019.

07.03.2019 позивач звернувся до відповідача з листом №21, в якому не погоджується з прийнятим Житомирською районною радою рішенням № 836 та просить , посилаючись на ст. 9 ЗУ "Про реформування державних і комунальних засобів масової інформації" вжити заходів щодо виконання рішення Житомирської районної ради № 77 від 29.04.2016 щодо приведення договірних відносин до вимог закону та передати приміщення, яке КП Редакція газети Приміське життя Житомирської районної ради займало на час його реформування, в оренду строком не менше ніж на 15 років із розміром орендної плати, установленим для бюджетних організацій.

13.03.2019 відповідач направив позивачу лист, в якому зазначив, що у зв`язку з закінченням договору оренди № 339 28.02.2019 та враховуючи той факт, що орендар зобов`язаний у 15-ти денний термін з дати закінчення договору звільнити орендоване приміщення, Житомирська районна рада просить терміново до 15.03.2019 надати письмову відповідь, чи готове ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" на укладання договору оренди відповідно до рішення 23 сесії районної ради 7 скликання від 25.02.2019 № 836 "Про передачу в оренду ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" приміщень". В іншому випадку необхідно 15.03.2019 звільнити орендоване приміщення.

Не погоджуючись з прийнятим Житомирською районною радою рішення від 25.02.19. № 836 "Про передачу в оренду ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" приміщень" позивач просить визнати його протиправним та невинним та зобов`язати Житомирську районну раду укласти договір оренди приміщень з Товариством з обмеженою відповідальністю "Редакція газети "Приміське життя" відповідно до вимог ст. 9 Закону України "Про реформування державних і комунальних засобів масової інформації" та рішення Житомирської районної ради № 77 від 29.04.16. - п. 5.4.2.

Дослідивши матеріали справи та пункти спірного рішення Житомирської районної ради суд зазначає наступне.

Згідно до ст. 3 Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій здійснюється у такий спосіб:

1) вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого засобу масової інформації та редакції - у разі відсутності у майні редакції державного (комунального) майна;

2) вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого засобу масової інформації та редакції з перетворенням редакції членами її трудового колективу у суб`єкт господарювання із збереженням назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості друкованого засобу масової інформації;

3) вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого засобу масової інформації та редакції з подальшою приватизацією майна редакції, що перебуває у державній чи комунальній власності, відповідно до законодавства з питань приватизації, якщо трудовий колектив редакції не подає протягом установленого цим Законом строку пропозиції про свою участь у реформуванні друкованого засобу масової інформації;

4) перетворення друкованих засобів масової інформації, заснованих центральними органами виконавчої влади, в офіційні друковані видання.

2. Визначення розміру частки, що належить державі, у майні редакції здійснюється відповідно до законодавства про приватизацію.

3. Протягом чотирьох місяців з дня набрання чинності цим Законом засновники (співзасновники) друкованого засобу масової інформації та редакції зобов`язані сплатити заборгованість із податків та обов`язкових платежів, ліквідувати заборгованість із заробітної плати та виконати інші фінансові зобов`язання відповідно до законодавства.

Так рішенням Житомирської районної ради № 77 від 29.04.2016 було вирішено вийти зі складу співзасновників друкованого засобу масової інформації комунального підприємства "Редакція газети "Приміське життя" Житомирської районної ради з перетворенням членами її трудового колективу у суб`єкт господарювання із збереженням назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості друкованого засобу масової інформації.

На момент реформування Комунального підприємства "Редакція газети "Приміське життя" Житомирської районної ради діяв договір оренди № 106 від 01.01.2014, згідно якого в оренді КП "Редакція газети "Приміське життя" Житомирської районної ради знаходилось приміщення за адресою м. Житомир, вул. Лесі Українки ,1, каб 410, 411.

Відповідно до ст. 9 Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" у процесі реформування майно (крім приміщень і земельних ділянок), що на момент набрання чинності цим Законом перебувало на балансі редакції (майно, надане редакції засновниками (співзасновниками) друкованого засобу масової інформації та редакції у користування, та майно, придбане трудовим колективом редакції), передається у власність зазначеному суб`єкту господарювання безоплатно, за умови забезпечення функціонування друкованого засобу масової інформації, збереження його назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості.

Приміщення, що перебувають у державній або комунальній власності, у яких на час реформування розташовувалися редакції, передаються в оренду строком не менше ніж на 15 років з розміром орендної плати, установленим для бюджетних організацій. Договір оренди укладається між редакцією та Фондом державного майна України (його регіональним відділенням) або відповідним органом місцевого самоврядування.

Суборенда приміщень редакцій забороняється.

Дія цієї статті не поширюється на друковані засоби масової інформації, до яких не застосовуються норми державної підтримки засобів масової інформації відповідно до статті 2 Закону України "Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів".

У ст. 2 Закону України "Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів" зазначено, що визначені цим Законом норми державної підтримки застосовуються до всіх засобів масової інформації, які діють відповідно до Конституції України, незалежно від їх ідеологічного і політичного спрямування та від форм власності, крім засобів масової інформації, зазначених у частині третій цієї статті.

Норми цього Закону поширюються також на телерадіоцентри та підприємства поліграфії і зв`язку тією мірою, наскільки вони забезпечують діяльність цих засобів масової інформації.

Не застосовуються норми державної підтримки до засобів масової інформації:

рекламного характеру;

еротичного характеру;

заснованих за участю юридичних або фізичних осіб, до сфери діяльності яких входять виробництво та постачання паперу, поліграфічного обладнання, технічних засобів мовлення;

заснованих в Україні міжнародними організаціями або за участю юридичних чи фізичних осіб інших держав, осіб без громадянства;

у яких понад 50 відсотків загального обсягу випуску становлять матеріали зарубіжних засобів масової інформації.

Норми соціального захисту відповідно до цього Закону застосовуються до журналістів і, в межах, визначених його окремими статтями, прирівняних до них інших творчих працівників зазначених засобів масової інформації.

Забезпечення реалізації норм цього Закону, включаючи визначення порядку регулювання та надання державної підтримки засобам масової інформації, запровадження з цією метою відповідних тарифів і створення сприятливих умов розвитку, методики і порядку регулювання заробітної плати, охорони праці і соціального захисту журналістів, здійснення інших заходів покладається на Кабінет Міністрів України.

Спірним рішенням Житомирської районної ради № 836 від 25.02.2019 було вирішено, зокрема, передати в довгострокову оренду терміном на 15 років ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" приміщення, що належать до спільної власності територіальних громад сіл та селищ Житомирського району, у яких на час реформування розташовувалася редакція газети, загальною площею 32,47 кв.м., що розташовані на четвертому поверсі адміністративної будівлі Житомирської районної ради за адресою м. Житомир, вул. Л.Українки, 1, а саме: два кабінети № 410, 411, корисною площею 21,20 кв.м., та місця загального користування, площею 11,27 кв.м. Цільове призначення нерухомого майна, що передається в оренду : "Розміщення редакцій засобів масової інформації".

Однак, в п. 3 вказаного рішення зазначено, що орендна ставка за оренду вказаних у п. 2 цього рішення приміщень відповідно до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ району, затвердженої рішенням 7 сесії районної ради 6 скликання від 24.05.2011 № 102 ( зі змінами та доповненнями), за визначенням цільового призначення нерухомого майна, що передається в оренду, для "Розміщення редакцій засобів масової інформації" становить 10% від ринкової вартості орендованого нерухомого майна, встановленої за результатами його незалежної оцінки, що суперечить Закону України "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації".

Беручи до уваги приписи ЗУ "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" та ЗУ "Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів", а також положення п.1 рішення відповідача №77 від 29.04.2016 та № 371 від 16.05.2017 про перетворення суб`єкта господарювання за умови забезпечення функціонування друкованого засобу масової інформації, збереження його назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості, суд дійшов висновку щодо необґрунтованості вимоги з боку відповідача надати йому відомості про не розповсюдження на позивача обмежень, передбачених ст.2 ЗУ "Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів".

Таким чином, у позивача не виникло обов`язку для інформування відповідача про наявність у нього прав на відповідну державну підтримку як засобу масової інформації.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

3гідно зі ст. 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Згідно з ч. 1 ст. 59 України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Частиною 10 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Ураховуючи викладене, суд прийшов до висновку про часткове задоволення позовної вимоги про визнання протиправним та нечинним рішення 23 сесії Житомирської районної ради 7 скликання від 25.02.19. № 836 "Про передачу в оренду ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" приміщень" , а саме, визнати протиправним та нечинним пункт 3 рішення 23 сесії Житомирської районної ради 7 скликання від 25.02.19. № 836 "Про передачу в оренду ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" приміщень".

Як вбачається з договорів оренди спірного приміщення, укладених відповідачем з КП Редакція газети "Приміське життя" у 2014, №339 від 01.12.2017 та додаткової угоди до договору оренди №339 від 01.12.2017, укладеної вже з ТОВ "Редакція газети "Приміське життя", відповідач продовжував вступати в орендні відносини з позивачем без вимог подання доказів на отримання відповідної державної підтримки.

Позивач також просив суд зобов`язати Житомирську районну раду укласти договір оренди приміщень з Товариством з обмеженою відповідальністю "Редакція газети "Приміське життя" відповідно до вимог ст. 9 Закону України "Про реформування державних і комунальних засобів масової інформації" та рішення Житомирської районної ради № 77 від 29.04.16. - п. 5.4.2.

З приводу даної вимоги суд зазначає наступне.

Статтею 179 Господарського кодексу України (далі - ГК України) унормовано загальні умови укладання договорів, що породжують господарські зобов`язання.

Відповідно до ч. 1-4 ст. 179 ГК України майново-господарські зобов`язання, які виникають між суб`єктами господарювання або між суб`єктами господарювання і не господарюючими суб`єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов`язаннями.

Кабінет Міністрів України, уповноважені ним або законом органи виконавчої влади можуть рекомендувати суб`єктам господарювання орієнтовні умови господарських договорів (примірні договори), а у визначених законом випадках - затверджувати типові договори.

Укладення господарського договору є обов`язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов`язком для суб`єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов`язковості укладення договору для певних категорій суб`єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі:

- вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству;

- примірного договору, рекомендованого органом управління суб`єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, коли сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, передбачені примірним договором, або доповнювати його зміст;

- типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови;

- договору приєднання, запропонованого однією стороною для інших можливих суб`єктів, коли ці суб`єкти у разі вступу в договір не мають права наполягати на зміні його змісту.

Частинами 1-3 ст.180 ГК України передбачено, що зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства.

Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.

При укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.

Відповідно до ч.8 ст.181 ГК України у разі якщо сторони не досягли згоди з усіх істотних умов господарського договору, такий договір вважається неукладеним (таким, що не відбувся). Якщо одна із сторін здійснила фактичні дії щодо його виконання, правові наслідки таких дій визначаються нормами Цивільного кодексу України.

Статтею 14 Цивільного кодексу України передбачено, що цивільні обов`язки виконуються у межах, встановлених договором або актом цивільного законодавства. Особа не може бути примушена до дій, вчинення яких не є обов`язковим для неї.

Крім того суд звертає увагу на те, що матеріали справи не містять і позивачем не надано належних доказів надіслання на адресу відповідача пропозиції (оферти) укласти договір оренди спірного приміщення з проектом такого договору, чим порушено положення ст. 181 ГК України, та позбавлено іншу сторону договору можливості на складення протоколу розбіжностей. Також, відповідного проекту договору оренди позивачем не надано і суду, з огляду на що суд доходить висновку про передчасність звернення з вимогою про зобов`язання Житомирської районної ради укласти договір оренди та відмовляє в її задоволенні.

Згідно зі ст.73 Господарського процесуального Кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ст.74 Господарського процесуального Кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Приписами ст. 79 Господарського процесуального Кодексу України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до п. 1 ст. 86 Господарського процесуального Кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Враховуючи усе вищевикладене, оцінюючи докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку щодо наявності підстав для частково задоволення позовних вимог ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" приміщень" в частині визнання протиправним та нечинним пункту 3 рішення 23 сесії Житомирської районної ради 7 скликання від 25.02.19. № 836 "Про передачу в оренду ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" приміщень" та відмови в іншій частині рішення.

Витрати по сплаті судового збору відповідно до ст. 129 ГПК України покладаються на обидві сторони пропорційно задоволених вимог.

Керуючись статтями 123, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та нечинним пункт 3 рішення 23 сесії Житомирської районної ради 7 скликання від 25.02.19. № 836 "Про передачу в оренду ТОВ "Редакція газети "Приміське життя" приміщень".

3. Стягнути з Житомирської районної ради ( 10003, м. Житомир, вул. Л. Українки, 1, код ЄДРПОУ 13577066) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Редакція газети "Приміське життя" ( 10003, м. Житомир, вул. Л.Українки, 1, к.410, код ЄДРПОУ 37976364) - 1921,00 грн судового збору.

4. В іншій частині позову відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено: 04.11.19

Суддя Маріщенко Л.О.

Віддрукувати:

1- в справу

2-3 - сторонам ( рек. з повід.)

Дата ухвалення рішення24.10.2019
Оприлюднено04.11.2019
Номер документу85358412
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/401/19

Рішення від 24.10.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 01.10.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 15.08.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 26.06.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 25.06.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 25.06.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 27.05.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 06.05.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні