Ухвала
від 25.10.2019 по справі 923/1054/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,


У Х В А Л А

25 жовтня 2019 року Справа № 923/1054/18

Господарський суд Херсонської області у складі судді Пригуза П.Д. за участі секретаря Литвиненко Т.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції справу

за заявою: Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, код ЄДРПОУ 39394259, пр-т Ушакова, 75, м. Херсон,

до: Товариства з обмеженою відповідальністю "Максібудпроект", код ЄДРПОУ 40927380, вул. Лавреньова, 23, м. Херсон,

про банкрутство,

за участю представників:

від кредиторів: ГУ ДПС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі - Шаповал Д.В., довіреність № 184/9/21-22-10-03-04 від 05.09.2019;

від боржника: ліквідатор арбітражний керуючий Вербицький О.В.;

в с т а н о в и в:

Справа про банкрутство порушена ухвалою господарського суду від 23.01.2019, введено процедуру розпорядження майном, призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Вербицького О.В.

Оголошення про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Максібудпроект", оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 23.01.2019 року.

Ухвалою господарського суду від 21.03.2019 затверджено реєстр вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Максібудпроект", визнано вимоги конкурсного кредитора та встановити наступний порядок їх задоволення:

- Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі в сумі 2 377 916,00 грн., які віднести до 3 черги задоволення, а також судовий збір в сумі 17620,00 грн. - до першої черги задоволення.

Постановою від 11.04.2019 року господарський суд визнав боржника банкрутом та відкрив ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначив арбітражного керуючого Вербицького Олексія Вікторовича.

На офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 15.04.2019 року опубліковано оголошення (повідомлення) про визнання боржника банкрутом.

Ухвалою від 16.07.2019 Господарським судом визнано та включити до реєстру вимог кредиторів додаткові вимоги, заявлені кредитором Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на суму 657 177,68 грн., як штрафні санкції, включивши їх до 6 черги задоволення та додаткові судові витрати в сумі 3 842,00грн. - до 1 черги.

Ліквідатором 09.10.2019 подано до суду звіт про виконану роботу та ліквідаційний баланс, за результатами виконаної роботи ліквідатор просить зут затвердити подані ним звіт та ліквідаційний баланс, ліквідувати юридичну особу банкрута та закрити провадження у справі.

Як вбачається з наданого звіту ліквідатором Встановлено, що старшим слідчим з ОВС 1-го відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Сумській області Слончаком М.В. проводиться досудове розслідування за матеріалами кримінального провадження, внесеного до ЄРДР № 32019200000000003 від 09.01.2019р., за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України щодо службових осіб ТОВ ТВК Сумиелектроснаб (код 38522716), які з метою ухилення від сплати податків, шляхом проведення фінансово-господарських операцій по придбанню товарно-матеріальних цінностей у підприємств з ознаками фіктивності у т.ч. у ТОВ Максібудпроект (код 40927380) штучно сформували податковий кредит з ПДВ, в результаті чого ухилилися від сплати ПДВ на суму 1 770 140 гривень.

Ухвалою Ковпаківського райсуду м. Суми від 09.04.2019р. по справі № 592/5202/19, слідчий суддя Корольова Г.Ю. надано тимчасовий доступ до речей і документів, з можливістю вилучення оригіналів документів з питань проведення фінансово-господарських відносин ТОВ ТВК Сумиелектроснаб (код 39854131) з у т.ч. ТОВ Максібудпроект (код 40927380) за період 01.04.2015р. по 28.01.2019р., які перебувають у володінні ТОВ ТВК Сумиелектроснаб за адресою: м. Суми, вул. Лінійна, буд. 15, за період 01.01.2015р. по 27.03.2019р., а саме: податкових накладних, накладних, товарно-транспортних накладних, довіреностей на отримання ТМЦ; розрахункових документів (банківські виписки, векселі, чеки, квитанції, касові ордери); договорів (контракти, рахунки-фактури) та додатки до них; актів виконаних робіт (послуг), прийому-передачі ТМЦ (цінних паперів); реєстрів виданих та отриманих податкових накладних; декларацій та інших документів податкової звітності; статутних та інші бухгалтерських та податкових документів, ліцензій.

Крім того, ухвалою Ковпаківського райсуду м. Суми від 03.04.2019р. по справі № 592/5156/19, слідчий суддя Князев В.Б. надано тимчасовий доступ до оригіналів документів, що містяться у реєстраційній справі ТОВ Максібудпроект (код 40927380), яка згідно інформації Міністерства юстиції, перебуває у володінні Херсонської міської ради Херсонської області за адресою: м. Херсон, просп. Ушакова, 37, з моменту реєстрації по 03.04.2019р., а саме: заповнених реєстраційних карток встановленого зразку; рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи; довіреностей про проведення державної реєстрації; копій документів, що посвідчують особу; установчих документів (статут або модельний статут); документів, що засвідчують внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи; заяв про взяття на облік; заяв про вихід засновників зі складу учасників товариства; договорів оренди приміщень та інших документів, які містяться в реєстраційній справі.

Ухвалою Ковпаківського райсуду м. Суми від 03.04.2019р. по справі № 592/5158/19, слідчий суддя Бичков І.Г. надано тимчасовий доступ до оригіналів документів, що містяться у реєстраційній справі ТОВ ТВК Сумиелектроснаб (код 38522716), яка згідно інформації Міністерства юстиції, перебуває у володінні Сумського міського управління юстиції за адресою: м. Суми, вул. Гамалія, 31-А, з моменту реєстрації по теперішній час, а саме: заповнених реєстраційних карток встановленого зразку; рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи; довіреностей про проведення державної реєстрації; копій документів, що посвідчують особу; установчих документів (статут або модельний статут); документів, що засвідчують внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи; заяв про взяття на облік; заяв про вихід засновників зі складу учасників товариства; договорів оренди приміщень та інших документів, які містяться в реєстраційній справі.

Крім того, в провадженні СУ ФР ГУ ДФС у м. Києві знаходиться кримінальне провадження стосовно службових осіб ТОВ Мультисервіс № 32017100090000002 від 11.01.2017 року, внесеному до ЄРДР за фактом умисного ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах, передбаченого ч.З ст. 212 КК України. Підприємство - імпортер ТОВ Укрпродфіш (код ЄДРПОУ 39349096), яке імпортує на територію України продовольчу групу товарів, переважно заморожені морепродукти, формує податковий кредит з ПДВ підприємствам з ознаками фіктивності , а саме: ТОВ Укроптбізнес (код 40322219), ТОВ Рессет (код 40026464), ТОВ Зерно Агроторг (код 40532016), ТОВ Пальмір Груп (код 40304865), ТОВ Пірсен Прайм (код 3993928), ТОВ Арсторг (код 39808237), ТОВ Гермес Сенс Трейд (код 40841670), ТОВ Ельба Трейд (код 40028283), ТОВ Інормус (код 40350251), ТОВ Парт-Маркет (код 40153620), ТОВ Прайм Фест (код 39879470), ТОВ Стелатта Компані (код 40115370), ТОВ Аспект Агро (код 40649970), ТОВ Два Тех (код 40402000), ТОВ Єврогруп Компані (код 39965559), ТОВ Ізола Лтд (код 40016084), ТОВ Сістем-Літл (код 40091203), ТОВ Оферт Груп (код 40147989), ТОВ Проф-Корпорація (код 40632711), ТОВ Майстер Контроль (код 39939199) за начебто поставлені в адресу останніх ТМЦ. В подальшому, за рахунок отриманого від ТОВ УКРПРОДФІШ ліміту на реєстрацію податкових накладних в ЕРПН. зазначеними СГД конвертаційно - транзитної групи було документально змінено номенклатури реалізованих товарів та скеровано рух сум податку на додану вартість в адресу підприємств реального сектору економіки, якими у свою чергу здійснено заниження бази оподаткування податком на додану вартість та податком на прибуток за рахунок віднесення до складу податкового кредиту з ПДВ та валових витрат сум, сформованих за рахунок отриманого від ТОВ УКРПРОДФІШ потоку руху документів на постачання ТМЦ, який відбувся без реальної поставки відповідних товарів або послуг. За результатами аналогічного дослідження ГУ ДФС у м. Києві з дотримання вимог податкового законодавства в частині нарахування та сплати податків підприємством ТОВ УКРПРОДФІШ (код ЄДРПОУ 39349096) за 2016 рік, вбачаються порушення вимог п.185.1 ст. 185, п.187.1 ст. 187 та п.188.1 ст. 188 ПК України.

В результаті чого службовими особами ТОВ УКРПРОДФІШ (код ЄДРПОУ 39349096), фактично не сплачено до бюджету ПДВ на загальну суму 4 012 681,01 грн., що є особливо великим розміром, так як в п`ять тисяч і більше разів перевищує установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян. Імпортована на митну територію України продукція ТОВ Укрпродфіш (код ЄДРПОУ 39349096), ТОВ УПФ Трейдинг (код 40237050), ТОВ Смартфіш (код 39229371) фактично реалізовувалась за готівкові кошти фізичним особам підприємцям, використовуючи реквізити ФОП, що в повній мірі не оприбутковувались останнім. В подальшому формувався податковий кредит з ПДВ для транзитно-конвертаційної групи підприємств, що сприяло незаконній діяльності центрів мінімізації податкових платежів.

Вказаний факт підтверджується рапортом ОУ ДПІ у Солом`янському районі ТУ ДФС у м. Києві, матеріалами НСРД та чорновими документами вилученими в ході проведення обшуку офісних приміщень ТОВ Укрпродфіш . Згідно рапорту ОУ ДПІ у Солом`янському районі ТУ ДФС у м. Києві № 394/ви, встановлено, що фізична особа перереєструвала підконтрольні йому ТОВ Укрпродфіш (код ЄДРПОУ 39349096), ТОВ УПФ Трейдинг (код 40237050), ТОВ Смартфіш (код 39229371) на третіх осіб та припинила здійснювати фінансово-господарські операції, як на внутрішньому ринку України, так і на зовнішньому. Протягом 2016-2017 років, електронна звітність ТОВ Укрпродфіш , ТОВ УПФ Трейдинг , ТОВ Смартфіш , до органів ДФС, надходила з ІР-адрес: 176.104.36.149, 91.200.0.40 та від моменту припинення вказаними підприємствами фінансово-господарської діяльності з вказаних ІР-адрес звітується ТОВ Арімата (код 40408275). Аналізом Податкового блоку встановлено, що ТОВ Арімата як і ТОВ Укрпродфіш , ТОВ УПФ Трейдинг , ТОВ Смартфіш є суб`єктом зовнішньоекономічної діяльності та здійснює імпорт на митну територію України, в режимі імпорт 40 , заморожених морепродуктів, митне оформлення вантажів також відбувається на Київській митниці ДФС, відділ митного оформлення № 1 митного поста Південний термінал , а брокерські послуги отримує від ПП Декларантсервіс , що в свою чергу надавало послуги ТОВ Укрпродфіш , ТОВ УПФ

Трейдинг , ТОВ Смартфіш .

Таким чином, у органу досудового розслідування існують підстави вважати, що сукупність вище вказаних фактів свідчить про те, що ТОВ Арімата (код 40408275) являється підконтрольним СГД фізичній особі, так як здійснює ввезення аналогічних груп товарів, через ту саму митницю ДФС та брокерську компанію, що і ТОВ Укрпродфіш , ТОВ УПФ Трейдинг , ТОВ Смартфіш .

В подальшому ТОВ Арімата (код 40408275) документально відображає операції з реалізації імпортованих морепродуктів в адресу ТОВ Крон ЖТФ (код 41311559) на якому відбувається підміна номенклатури товару (на електродвигуни, трансформатори, кабелі та ін.) в адресу СГД реального сектору економіки. Проведеним аналізом встановлено, що до складу транзитно-конвертаційної групи підприємств, яка задіяна в схемі ухилення від сплати податків та митних платежів входить: у т.ч. ТОВ Максібудпроект (код 40927380) (ухвала Солом`янського районного суду м. Києва від 03.11.2017р., справа № 760/19043/17, слідчий суддя Кізюн Л.І.).

По даним податкової декларації з ПДВ за 2016р. ТОВ Максібудпроект мав операції на митній території України. На адресу контрагентів направлено запити, відповідь надійшла від ПП Канкун , повідомлено про те, що документи викрадені, є кримінальне провадження.

Крім того, звернувся до ТУ ДФС в областях, де зареєстровані контрагенти банкрута. Відповідь - відмова надійшла від ТУ ДФС у Сумської області щодо ТОВ ТВК Сумиелектроснаб на суму 128 044,49 грн., сума ПДВ - 25 608,90 грн. Направлено клопотання про витребування інформації до суду, ухвалою від 29.03.2019р. задоволено, матеріали надійшли до суду. Ознайомився, отримана інформація проаналізована.

Ліквідатором проведена робота з інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, готової продукції: майно відсутнє, відомість інвентаризації додана до звіту. Кошти на рахунках відсутні, рахунки закриті.

В результаті проведеної ліквідаційної процедури, не погашеними залишились вимоги кредитора Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на загальну суму 3 052 713,68 грн, які включені до реєстру вимог кредиторів, не можуть бути задоволені в зв`язку з відсутністю майна підприємства-банкрута.

До звіту додано протокол засідання комітету кредиторів № 2 від 09.10.2019, яким схвалено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, доручено ліквідатору подати до суду відповідне клопотання про їх затвердження.

Питання завершення ліквідаційної процедури та ліквідації банкрута врегульовані приписами Закону.

Так, відповідно до ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються:

відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси;

відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу;

копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо);

реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів;

документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів;

довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;

для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку;

для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.

Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.

Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Відповідно до ч. 3 ст. 65 КУзПБ, якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

Відповідно до ч. 6 ст. 65 КУзПБ ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про припинення юридичної особи - банкрута.

Затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому ст. 65 Закону про банкрутство є підставою для припинення провадження у справі згідно п. 5 ч. 1 ст. 90 КУзПБ.

Про закриття провадження у справі про банкрутство постановляється ухвала.

Відповідно до ч. 5 ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" рішення суду про ліквідацію юридичної особи - банкрута направляється державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи - банкрута для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Ця справа про банкрутство була відкрита ухвалою господарського суду від 23.01.2019 року.

У цій справі судом було введено процедуру розпорядження майном на 115 днів, розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Вербицького О.В..

З матеріалів справи вбачається, що арбітражний керуючий Вербицький О.В. , здійснюючи відповідні повноваження у справі з 23.01.2019 року, у січні 2019 року мав інформацію (том 1 а.с. 92, 140-148) про використання боржника у незаконних фінансових операціях по ухиленню від сплати податків, що боржник фактично не здійснював господарської діяльності, не звітував про свою діяльність та не мав будь-якого майна у своєму користуванні, за рахунок якого можна було би задовольнити вимоги кредиторів або ж покрити витрати ліквідаційної процедури, зокрема на виплату винагороди як розпоряднику майна так і ліквідатору у справі. Ці відомості, а також звіт розпорядника майна про проведення аналізу фінансово-господарськох діяльності боржника від 03.04.2019 (том 2 а.с. 170-193, 209-232) стали приводом для рішення комітету кредиторів від 04.04.2019 про уведення стосовно боржника ліквідаційної процедури (том 2 а.с. 163-167).

Відповідно до вказаного звіту розпорядника майна про проведення аналізу фінансово-господарськох діяльності боржника від 03.04.2019 зазначено про наявність ознак доведення боржника до банкрутства.

Із матеріалів справи, зокрема із довідки про надіслані розпорядником майна запитів до відповідних підприємств, установ та організай України стосовно пошуку відомотсей про майно боржника (том 2 а.с. 234-237), вбачається, що усі можливі заходи у достатньо повному обсязі надіслані у січні-лютому 2019 року, що не викликає сумнівів у кредитора та у суду щодо повноти і достатності вжитих арбітражним керуючим заходів для виявлення активів боржника.

В судовому засіданні представник кредитора наполягала на затвердженні судом звіту і ліквідаційного балансу, оскільки подальший розгляд цієї справи не є доцільним, будь-які перспективи отримання коштів до ліквідаційної маси відсутні, боржник був утворений для здійснення фіктивних операцій у схемах ухилення від сплати податків, є зареєстрованим на особу, що має місце проживання на окупованих територіях України - АР Крим, місто Сімферополь. Отже, з метою уникнення витрат грошових коштів державного бюджету України на процедуру, яка не призведе до задоволення вимог держави, просить затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс, а юридичну особу банкрута - ліквідувати.

За досліджених судом обставин, враховуючи думку кредитора у справі, суд зазначає, що ліквідатором при здійсненні своїх повноважень вжито усі можливі заходи для встановлення обставин діяльності та причин неплатоспроможності боржника, вжито заходів по розшуку активів, однак вжиті заходи виявилися безрезультатними.

У суду та в учасників провадження немає сумнівів щодо повноти та достовірності встановлених ліквідатором обставин та про наявність підстав для ліквідації банкрута та закриття провадження у справі. Отже, суд затверджує звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.

Керуючись ст. 65, п. 5 ч. 1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 234, 235 ГПК України, суд, -

п о с т а н о в и в:

1. Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута Товариства з обмеженою відповідальністю "Максібудпроект", код ЄДРПОУ 40927380, вул. Лавреньова, 23, м. Херсон.

2. Ліквідувати юридичну особу банкрута - Товариства з обмеженою відповідальністю "Максібудпроект", вул. Лавреньова, 23, м. Херсон, код ЄДРПОУ №40927380 ліквідувати та виключити з Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України.

3. Вимоги до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Максібудпроект", код ЄДРПОУ 40927380, вул. Лавреньова, 23, м. Херсон, конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

4. Провадження у справі закрити.

5. Ухвалу надіслати: кредиторам, ліквідатору, державному реєстратору, Головному управлінню статистики у Херсонській області, Головному управлінню юстиції у Херсонській області.

Відповідно до ч. 1 ст. 235, ст. 255 ГПК України ухвала набрала законної сили негайно після її оголошення та може бути оскаржена . Згідно з ч. 1 ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом десяти днів з дня складення її повного тексту.

До початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається до Південно-західного апеляційного господарського суду через Господарський суд Херсонської області (п. 8, 17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

Повний текст складено та підписано 04.11.2019

Суддя П.Д. Пригуза

Дата ухвалення рішення25.10.2019
Оприлюднено04.11.2019
Номер документу85359270
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство,

Судовий реєстр по справі —923/1054/18

Ухвала від 26.02.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 16.02.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 14.01.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 18.12.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 25.11.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 25.10.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 25.10.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 21.10.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 15.10.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 15.10.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні