Рішення
від 29.10.2019 по справі 460/1899/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

29 жовтня 2019 року м. Рівне №460/1899/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудар О.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, за наявними матеріалами адміністративну справу за позовом

Головного управління ДФС у Рівненській області доСільськогосподарського виробничого кооперативу "Полиці" про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою, В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДФС у Рівненській області (далі - позивач) звернулося до суду з позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Полиці" (далі - відповідач) про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою.

Позов обґрунтовано тим, що відповідач має непогашену заборгованість за бюджетними позичками.

Ухвалою суду від 30.08.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Відповідачу встановлено строк для подання відзиву на позовну заяву.

Відповідач правом подання відзиву не скористався, про причини неподання не повідомив.

Відповідно до ч.6 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд розглянув справу за наявними в ній матеріалами.

Дослідивши позовну заяву, повно та всебічно з`ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, суд дійшов висновку, що позов належить задовольнити повністю з огляду на наступне.

Судом встановлено, що Сільськогосподарський виробничий кооператив "Полиці" (код ЄДРПОУ 30718842, місцезнаходження: 34374, Рівненська область, Володимирецький район, с.Полиці) зареєстрований як юридична особа 30.12.1999, перебуває на обліку як платник податків у контролюючому органі. Це підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.а.с.13-15).

Відповідно до договору №22 від 29.09.1997, відділенням Державного казначейства у Володимирецькому районі надано КСП "Полицький" фінансову допомогу в сумі 4,8тис. грн для проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 року на умовах повернення до 1 жовтня 1998 року (а.с.10).

Згідно з договором №24 від 31.03.1998, надано фінансову допомогу сільськогосподарському товаровиробнику, КСП "Полицьке", в сумі 5,0тис.грн для підготовки техніки до проведення весняно-польових робіт в 1998 році на умовах повернення до 1 жовтня 1998 року (а.с.11).

Управлінням Державної казначейської служби України у Володимирецькому районі Рівненської області на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 №174 скеровано на адресу Головного управління ДФС у Рівненській області подання: №1 від 01.03.2019 для здійснення заходів щодо стягнення з СВК "Полиці" простроченої заборгованості станом на 01.03.2019 у сумі 166,10грн (сума основного боргу - 130,10грн, пеня - 36,00грн) та №2 від 01.03.2019 для здійснення заходів щодо стягнення з СВК "Полиці" простроченої заборгованості станом на 01.07.2019 у сумі 1356,93грн, з них: сума основного боргу - 1063,10грн, пеня - 293,83грн (а.а.с.7-8).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України).

Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з абзацами 1, 2 частини 9 статті 17 Бюджетного кодексу України, прострочена заборгованість суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб`єкта господарювання органами доходів і зборів, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб`єкта господарювання.

Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) не поширюється.

Порядок обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 №174 (далі - Порядок №174).

Відповідно до пп.3 - 5, 9 п.2 Порядку №174, боржник - суб`єкт господарювання, який отримав кредит, залучений державою або під державні гарантії, бюджетну позичку/фінансову допомогу на умовах, визначених кредитною (субкредитною) угодою, угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги, та не забезпечив своєчасне і повне виконання своїх зобов`язань за такою угодою.

Бюджетна позичка/фінансова допомога - сума коштів, надана Мінфіном у 1993-1998 роках позичальнику на поворотній основі за рахунок коштів державного бюджету на умовах угоди про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.

Заборгованість за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою - зобов`язання перед державою, що виникають у суб`єкта господарювання, який отримав кредит, залучений державою або під державні гарантії, бюджетну позичку/фінансову допомогу на умовах, визначених кредитною субкредитною) угодою, угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.

Прострочена заборгованість за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою - заборгованість боржника перед державою за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою (в тому числі за основним боргом, відсотками тощо), не погашена у строк, визначений угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.

Відповідно до п.6 Порядку №174, облік простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою ведеться органами Державної казначейської служби у валюті бюджетної позички/фінансової допомоги, в якій вони надані.

Згідно з п.10 Порядку №174, з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом, зокрема, інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені.

Прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою формою (п.15 Порядку №174).

Згідно з пп.19-1.1.38 п.19-1 ст.19-1 ПК України, контролюючі органи, зокрема, забезпечують стягнення сум простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

На податковий орган не покладено обов`язок перевіряти правомірність та обґрунтованість заборгованості, а відповідно до пп.20.1.19 п.20.1 ст.20 ПК України, контролюючі органи мають право, зокрема, стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про наявність у Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Полиці" заборгованості за фінансовою допомогою в сумі 1523,03грн.

Доказів погашення зазначеної заборгованості на день прийняття рішення відповідачем суду не надано.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Позивачем доведено ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, а тому позов підлягає до задоволення повністю.

Відповідно до ст.139 КАС України підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позовні вимоги Головного управління ДФС у Рівненській області (вул.Відінська, 12, м.Рівне, 33023, код ЄДРПОУ 39394217) до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Полиці" (с.Полиці, Володимирецький район, Рівненська область, 34374, код ЄДРПОУ 30718842) про стягнення коштів за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою задовольнити повністю.

Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу Полиці (код ЄДРПОУ 30718842) кошти за простроченою заборгованістю за фінансовою допомогою в сумі 1523,03 гривень, у тому числі:

- основний борг 1063,10грн - на р/р 31136404617031, одержувач: УК у Володимирецькому районі/00263100, банк одержувача - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, ЄДРПОУ 38019856;

- пеня 293,83грн - на р/р 31114115017032, одержувач: УК у Володимирецькому районі/24060300, банк одержувача: Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код ЄДРПОУ 38019856;

- основний борг 130,10грн - на р/р 31138405617032 одержувач: УК у Володимирецькому районі/00263200, банк одержувача: Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код ЄДРПОУ 38019856;

- пеня 36грн - на р/р 31119115017338, одержувач: УК у Володимирецькому районі/24060300, банк одержувача: Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код ЄДРПОУ 38019856.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справу розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 29 жовтня 2019 року.

Суддя Дудар О.М.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.10.2019
Оприлюднено05.11.2019
Номер документу85361820
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/1899/19

Ухвала від 23.07.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 19.07.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Рішення від 29.10.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дудар О.М.

Ухвала від 30.08.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дудар О.М.

Ухвала від 16.08.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дудар О.М.

Постанова від 21.05.2019

Адмінправопорушення

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні