Рішення
від 24.10.2019 по справі 921/600/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

24 жовтня 2019 року м. ТернопільСправа № 921/600/19

Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Боровця Я.Я.

за участю секретаря судового засідання Сиротюк К.В.

Розглянувши матеріали справи в порядку загального позовного провадження

за позовом Приватного підприємства "Євроцентр", вул. Полковника Морозенка, 7, м.Тернопіль

до відповідача Відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради, вул. Українська, 59, м. Шумськ, Тернопільська область

про визнання недійсним, скасування рішення тендерного комітету та зобов"язання укласти договір (з врахуванням заяви про зміну предмету позову)

За участю учасників справи:

від позивача: Молень Р.Б - адвокат (посвідчення №618 від 11.02.2011);

від відповідача: не з"явився.

Судові процедури.

У судових засіданнях представникам сторін роз`яснено форму і стадії судового провадження, що здійснюється у межах даної справи згідно до вимог ГПК України.

Сторони, за правилами статей 120, 121 Господарського процесуального кодексу України повідомлені про дату, час та місце розгляду справи належним чином у встановленому законом порядку.

В порядку статей 8, 222 Господарського процесуального кодексу України, здійснювалося фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів (звукозапис), а саме: програмно-апаратного комплексу "Акорд".

Учасникам судового процесу оголошено склад суду.

Заяв про відвід (самовідвід) судді та секретаря судового засідання з підстав, визначених статтями 35-37 Господарського процесуального кодексу України не надходило.

Суть справи.

Приватне підприємство "Євроцентр" звернулося до Господарського суду Тернопільської області з позовом до відповідача Відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради про:

- визнання недійсним та скасування рішення засідання тендерного комітету Відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради оформлене Протоколом засідання тендерного комітету Відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради від 12 вересня 2019 року;

- зобов`язання тендерного комітету Відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради вчинити дії, передбачені ч. 4 ст. 28 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме: провести розгляд тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника Приватного підприємства "Євроцентр", пропозиція якого за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною.

Відкриття провадження у справі.

Ухвалою суду від 24.09.2019 відкрито провадження у справі №921/600/19 за правилами загального позовного провадження та підготовче засідання призначено на 10.10.2019.

Розгляд справи здійснювався за правилами загального позовного провадження.

Підготовче провадження.

Підготовче засідання вперше призначене на 10.10.2019.

Протокольною ухвалою від 10.10.2019 відкладалося підготовче засідання на 15.10.2019, про що повідомлено учасників справи, відповідно до вимог статей 120, 121 ГПК України.

10.10.2019 позивачем через канцелярію суду подано заяву б/н від 08.10.2019 (вх. №18456) про зміну предмету позову, в якій просить суд:

- визнати недійсним та скасувати пункт 2 рішення засідання тендерного комітету Відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради оформлене Протоколом засідання тендерного комітету Відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради від 09 вересня 2019 року в частині вказівки на проведення повторної оцінки пропозицій;

- визнати недійсним та скасувати рішення засідання тендерного комітету Відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради оформлене Протоколом засідання тендерного комітету Відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради від 12 вересня 2019 року;

- визнати недійсним та скасувати рішення засідання тендерного комітету Відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради оформлене Протоколом засідання тендерного комітету Відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради від 08 жовтня 2019 року "Про відміну процедури закупівлі по закупівлі робіт "Капітальний ремонт покрівлі будівлі Шумського навчально-виховного комплексу " загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів-гімназія" в м. Шумськ Тернопільської області ", номер процедури закупівлі в електронні системі закупівель UA-2019-08-13-001182-b;

- спонукати Відділ освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради (ЄДРПОУ 40492437) укласти з Приватним підприємством "Євроцентр" (ЄДРПОУ 31594077) договір про закупівлю виконання робіт у викладеній редакції, у поданій заяві.

Ухвалою суду від 15.10.2019 прийнято заяву б/н від 08.10.2019 ( вх.№18456 від 10.10.2019) Приватного підприємства "Євроцентр" про зміну предмету позову, до розгляду.

Згідно з пунктом 3 частини 2 статті 185 Господарського процесуального кодексу України за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

У судовому засіданні 15.10.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу №921/600/19 до судового розгляду по суті.

Розгляд справи по суті.

У судовому засіданні - 24.10.2019 розпочато розгляд справи по суті.

При розгляді справи по суті, суд з`ясував обставини справи, дослідив докази у справі, заслухав обґрунтування позовних вимог представника позивача його вступне та заключне слово, письмові пояснення представника відповідача його вступне та заключне слово.

У судовому засіданні 24.10.2019, після з`ясування обставин справи та дослідження доказів у справі, проведення судових дебатів суд, після виходу із нарадчої кімнати, оголосив вступну та резолютивну частини рішення.

Аргументи сторін.

Правова позиція позивача.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем проведено процедуру закупівлі з порушенням вимог Закону України "Про публічні закупівлі", внаслідок чого позивач звернувся з позовом за захистом своїх прав та законних інтересів.

У судовому засіданні представником позивача підтримано позовні вимоги в повному обсязі, з врахуванням заяви про зміну предмету позову, просить суд задоволити позов.

Заперечення відповідача.

Представник відповідача у судове засідання 24.10.2019 не з"явився , однак через канцелярію суду подав заяву про розгляд справи без його участі (вх. №19232 від 23.10.2019).

В поданому відзиві ( вх. №18467 від 10.10.2019) зазначає, що позовні вимоги є обґрунтованими.

Фактичні обставини, встановлені судом.

Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши у сукупності усі докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Відділом освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради (Замовником/відповідачем) - на порталі prozorro.gov.ua розміщено Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2019-08-13-001182-b, дата та час електронного аукціону 30 серпня 2019 року 12:41 год.

Із Роздруківки оголошення із електронної системи публічних закупівель PROZORRO вбачається, що предметом закупівлі є: "Капітальний ремонт покрівлі Шумського навчально-виховного комплексу "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - гімназія" в м.Шумськ Тернопільської області".

Приватне підприємство "Євроцентр" є учасником та переможцем відкритих торгів - процедури закупівлі ДК 021:2015:45260000-7 - покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи "Капітальний ремонт покрівлі Шумського навчально-виховного комплексу "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - гімназія" в м.Шумськ Тернопільської області", про що свідчить Протокол розгляду тендерних пропозицій від 03.09.2019.

05 вересня 2019 року Протоколом засідання тендерного комітету відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради відмінено Рішення тендерного комітету відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради від 03 вересня 2019 року щодо визнання тендерної пропозицію ПП "Євроцентр" по закупівлі робіт номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UА-2019-08-13-001182-b, такою, що відповідає умовам тендерної документації, учасник відповідає кваліфікаційним критеріям, відсутні підстави для відмови в участі у торгах згідно ст. 17 Закону. Вказаним протоколом тендерну пропозицію ПП "Євроцент" відхилено як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації.

06 вересня 2019 року Протоколом розгляду тендерних пропозицій тендерну пропозицію по закупівлі ДК 021:2015:45260000-7 - покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи "Капітальний ремонт покрівлі Шумського навчально-виховного комплексу "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - гімназія" в м.Шумськ Тернопільської області", номер процедури в електронній системі закупель UА-2019-08-13-001182-b, ТОВ "Острогтрансбуд" визнано такою, що відповідає умовам тендерної документації. Учасник відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі". Вказаним протоколом ТОВ "Острогтрансбуд" визнано переможцем відкритих торгів.

09 вересня 2019 року Протоколом засідання тендерного комітету відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради відмінено рішення тендерного комітету відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради від 05 вересня 2019 року щодо визнання тендерної пропозицію ПП "Євроцентр" по закупівлі робіт "Капітальний ремонт покрівлі Шумського навчально-виховного комплексу "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - гімназія" в м.Шумськ Тернопільської області", номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UА-2019-08-13-001182-b, як такою, що не відповідає умовам тендерної докукментації.

Пунктом 2 даного Протоколу, відмінено рішення тендерного комітету від 06.09.2019 щодо визнання ТОВ "Острогтрансбуд" по закупівлі робіт "Капітальний ремонт покрівлі Шумського навчально-виховного комплексу "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - гімназія" в м.Шумськ Тернопільської області", номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UА-2019-08-13-001182-b, в зв"язку із задоволенням вимоги UА-2019-08-13-001182-b.а2 та проведенням повторної оцінки пропозицій.

12 вересня 2019 року Протоколом засідання тендерного комітету відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради продовжено термін розгляду тендерних пропозицій ТОВ "Острогтрансбуд" терміном на 5 робочих днів.

08 жовтня 2019 року на засіданні тендерного комітету відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради вирішено відмінити торги по закупівлі робіт "Капітальний ремонт покрівлі Шумського навчально-виховного комплексу "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - гімназія" в м.Шумськ Тернопільської області", номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UА-2019-08-13-001182-b, оскільки неможливо усунути порушення, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, а саме: неможливість проведення оцінки та визначення переможця з технічних причин, яке оформлене відповідним Протоколом.

Як стверджує позивач, що рішення тендерного комітету відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради, які оформлені Протоколами від 09.09.2019 ( п.2), від 12.09.2019 та від 08.10.2019 не відповідать вимогам Закону України "Про публічні закупівлі", що зумовлює необхідність звернення позивача до суду за захистом своїх прав та інтересів, які полягають у зацікавленості позивача в укладенні договору за наслідками проведеного тендеру із закупівлі робіт "Капітальний ремонт покрівлі Шумського навчально-виховного комплексу "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - гімназія" в м.Шумськ Тернопільської області".

Отже, дані обставини стали підставою для звернення позивача з даним позовом до суду за захистом свого порушеного права.

Зміст спірних правовідносин, які склались між сторонами.

Розглянувши матеріали справи, пояснення представника позивача та представника відповідача, подані ними докази, судом встановлено наступне.

Оцінивши подані позивачем обґрунтування позовних вимог, пояснення та докази, суд дійшов висновку, що спірні правовідносини між сторонами виникли у зв`язку з проведенням відкритих торгів щодо закупівлі робіт "Капітальний ремонт покрівлі Шумського навчально-виховного комплексу "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - гімназія" в м.Шумськ Тернопільської області", відповідно до вимог Закону України "Про публічні закупівлі".

Норми права, які застосував суд.

Процесуально-правовий зміст захисту права, закріпленого у Господарському процесуальному кодексі України, полягає у тому, що юридичні особи та фізичні особи-підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням (стаття 4 Господарського процесуального кодексу України.

Згідно з частини 1 статті 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Відповідно до частини 1 статті 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

У відповідності до статті 20 Господарського кодексу України кожний суб`єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів.

Частиною 2 статті 16 Цивільного кодексу України, встановлено, що способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: 1) визнання права; 2) визнання правочину недійсним; 3) припинення дії, яка порушує право; 4) відновлення становища, яке існувало до порушення; 5) примусове виконання обов`язку в натурі; 6) зміна правовідношення; 7) припинення правовідношення; 8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; 9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди; 10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

Як встановлено у статті 5 Господарського процесуального кодексу України, здійснюючи правосуддя, господарський суд захищає права та інтереси фізичних і юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором. У випадку, якщо закон або договір не визначають ефективного способу захисту порушеного права чи інтересу особи, яка звернулася до суду, суд відповідно до викладеної в позові вимоги такої особи може визначити у своєму рішенні такий спосіб захисту, який не суперечить закону.

Спосіб захисту порушеного права обумовлюється нормою матеріального права, яка регулює ті чи інші правовідносини між сторонами спору. Тому, позивач, формулюючи позовні вимоги, повинен відштовхуватись від тих наданих йому законом прав, які були об`єктивно порушені відповідачем і позов повинен бути направлений на припинення цих правопорушень та на відновлення порушеного права. Таким чином, право вибору способу захисту порушеного права належить позивачу, а суд наділений компетенцією перевірити відповідність обраного способу захисту змісту порушеного права.

У розумінні приписів ст. 15, ст. 16 Цивільного кодексу України та ст. 20 Господарського кодексу України, спосіб захисту повинен бути таким, що відповідає змісту порушеного права, характеру його порушення та наслідкам, спричиненим цим порушенням.

Позов - це вимога позивача до відповідача, спрямована через суд, про захист порушеного або оспорюваного суб`єктивного права та охоронюваного законом інтересу, яке здійснюється у визначеній законом процесуальній формі. Предмет позову - це певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача, яка кореспондує зі способами захисту права, визначеними, зокрема, ст. 16 Цивільного кодексу України, ст. 20 Господарського кодексу України. Підстава позову - це фактичні обставини, на яких ґрунтується вимога позивача.

Реалізація цивільно-правового захисту відбувається шляхом усунення порушень цивільного права чи інтересу, покладення виконання обов`язку по відновленню порушеного права на порушника.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом України "Про публічні закупівлі". Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник - органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об`єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків.

Переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі (пункту 15 частини 1 статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі").

Пунктом 28 статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено, що, тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі).

Частиною 1 статті 12 Закону України "Про публічні закупівлі" закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі.

Згідно з статтею 20 Закону України "Про публічні закупівлі" відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Для проведення процедури закупівлі має бути подано не менше двох пропозицій.

За змістом пункту 29 статті 1, статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерною документацією є документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав. Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу.

Відповідно до частин 1, 4, 6, 7 статті 28 Закону України "Про публічні закупівлі" оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом (ч.1).

Після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п`яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель (ч.4).

За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом (ч.6).

Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. (ч.7).

Відповідно до частини 1 статті 30 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо 1) учасник: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 2) переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону; 3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону; 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.

Інформація про відхилення тендерної пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю, тендерна пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель (ч.2 ст.30 Закону України "Про публічні закупівлі").

Стаття 31 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачає вичерпний перелік підстав для відміни замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, який розширеному тлумаченню не підлягає.

Так, згідно частини 1 статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник відміняє торги в разі: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель; порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, передбаченого цим Законом; подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом. Про відміну процедури закупівлі за такими підставами має бути чітко визначено в тендерній документації. Торги може бути відмінено частково (за лотом).

Частиною 2 статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що замовник має право визнати торги такими, що не відбулися, у разі: якщо ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі; якщо здійснення закупівлі стало неможливим унаслідок непереборної сили; скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг. Замовник має право визнати торги такими, що не відбулися частково (за лотом).

Щодо зобов"язання укладення договору.

Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом (частина 1 статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі").

Частинами 2, 3 статті 32 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (ч.2)

У разі відмови переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або неукладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув (ч.3).

Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема продовження строку дії договору та виконання зобов`язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі (стаття 36 Закону України "Про публічні закупівлі").

Відповідно до частин 1, 2, 3 статті 180 Господарського кодексу України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.

Згідно зі статті 181 Господарського кодексу України проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках. Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору. За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором. Сторона, яка одержала протокол розбіжностей до договору, зобов`язана протягом двадцяти днів розглянути його, в цей же строк вжити заходів для врегулювання розбіжностей з другою стороною та включити до договору всі прийняті пропозиції, а ті розбіжності, що залишились неврегульованими, передати в цей же строк до суду, якщо на це є згода другої сторони.

Пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору (частина 1 статті 641 Цивільного кодексу України).

Якщо особа, яка одержала пропозицію укласти договір, у межах строку для відповіді вчинила дію відповідно до вказаних у пропозиції умов договору (відвантажила товари, надала послуги, виконала роботи, сплатила відповідну суму грошей тощо), яка засвідчує її бажання укласти договір, ця дія є прийняттям пропозиції, якщо інше не вказане в пропозиції укласти договір або не встановлено законом (частина 2 статті 642 Цивільного кодексу України).

Відповідно до частини 1 статті 173 ГПК України в одній позовній заяві може бути об`єднано декілька вимог, пов`язаних між собою підставою виникнення або поданими доказами, основні та похідні позовні вимоги. Похідною позовною вимогою є вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).

Мотивована оцінка судом аргументів наведених учасниками справи.

Всебічно та повно з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши у сукупності усі докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Згідно з частини 1 статті 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Отже, юридичні особи мають право звертатись до господарського суду за захистом своїх оспорюваних або порушених прав.

Відповідно до частини 1 статті 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

У відповідності до статті 20 Господарського кодексу України кожний суб`єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів.

Таким чином, у розумінні зазначених приписів суб`єктивне право на захист - це юридично закріплена можливість особи використати заходи правоохоронного характеру для поновлення порушеного права і припинення дій, які порушують це право.

Отже, вирішуючи спір, суд повинен надати об`єктивну оцінку наявності порушеного права чи інтересу на момент звернення до господарського суду, а також визначити, чи відповідає обраний позивачем спосіб захисту порушеного права тим, що передбачені законодавством, та чи забезпечить такий спосіб захисту відновлення порушеного права позивача.

Як встановлено у статті 5 Господарського процесуального кодексу України, здійснюючи правосуддя, господарський суд захищає права та інтереси фізичних і юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором. У випадку, якщо закон або договір не визначають ефективного способу захисту порушеного права чи інтересу особи, яка звернулася до суду, суд відповідно до викладеної в позові вимоги такої особи може визначити у своєму рішенні такий спосіб захисту, який не суперечить закону.

Спосіб захисту порушеного права обумовлюється нормою матеріального права, яка регулює ті чи інші правовідносини між сторонами спору. Тому, позивач, формулюючи позовні вимоги, повинен відштовхуватись від тих наданих йому законом прав, які були об`єктивно порушені відповідачем і позов повинен бути направлений на припинення цих правопорушень та на відновлення порушеного права. Таким чином, право вибору способу захисту порушеного права належить позивачу, а суд наділений компетенцією перевірити відповідність обраного способу захисту змісту порушеного права.

У розумінні приписів ст. 15, ст. 16 Цивільного кодексу України та ст. 20 Господарського кодексу України, спосіб захисту повинен бути таким, що відповідає змісту порушеного права, характеру його порушення та наслідкам, спричиненим цим порушенням.

Позов - це вимога позивача до відповідача, спрямована через суд, про захист порушеного або оспорюваного суб`єктивного права та охоронюваного законом інтересу, яке здійснюється у визначеній законом процесуальній формі. Предмет позову - це певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача, яка кореспондує зі способами захисту права, визначеними, зокрема, ст. 16 Цивільного кодексу України, ст. 20 Господарського кодексу України. Підстава позову - це фактичні обставини, на яких ґрунтується вимога позивача.

Реалізація цивільно-правового захисту відбувається шляхом усунення порушень цивільного права чи інтересу, покладення виконання обов`язку по відновленню порушеного права на порушника.

Отже, позивачем вірно обраний спосіб захисту порушеного права.

Відділом освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради (Замовником/відповідачем) - на порталі prozorro.gov.ua розміщено Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2019-08-13-001182-b, дата та час електронного аукціону 30 серпня 2019 року 12:41 год.

Із Роздруківки оголошення із електронної системи публічних закупівель PROZORRO вбачається, що предметом закупівлі є: "Капітальний ремонт покрівлі Шумського навчально-виховного комплексу "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - гімназія" в м.Шумськ Тернопільської області".

Для участі у зазначених відкритих торгах подали тендерні пропозиції три учасника, в тому числі і Приватне підприємство "Євроцентр".

Приватне підприємство "Євроцентр" стало переможцем відкритих торгів - процедури закупівлі ДК 021:2015:45260000-7 - покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи "Капітальний ремонт покрівлі Шумського навчально-виховного комплексу "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - гімназія" в м.Шумськ Тернопільської області", що підтверджується Протоколом розгляду тендерних пропозицій від 03.09.2019.

Однак, 05 вересня 2019 року Протоколом засідання тендерного комітету відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради відмінено Рішення тендерного комітету відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради від 03 вересня 2019 року щодо визнання тендерної пропозицію ПП "Євроцентр" по закупівлі робіт номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UА-2019-08-13-001182-b, такою, що відповідає умовам тендерної документації, учасник відповідає кваліфікаційним критеріям, відсутні підстави для відмови в участі у торгах згідно ст. 17 Закону. Вказаним протоколом тендерну пропозицію ПП "Євроцент" відхилено як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації.

Також, 06 вересня 2019 року Протоколом розгляду тендерних пропозицій тендерну пропозицію по закупівлі ДК 021:2015:45260000-7 - покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи "Капітальний ремонт покрівлі Шумського навчально-виховного комплексу "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - гімназія" в м.Шумськ Тернопільської області", номер процедури в електронній системі закупель UА-2019-08-13-001182-b, ТОВ "Острогтрансбуд" визнано такою, що відповідає умовам тендерної документації. Учасник відповідає кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі". Вказаним протоколом ТОВ "Острогтрансбуд" визнано переможцем відкритих торгів.

09 вересня 2019 року Протоколом засідання тендерного комітету відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради відмінено рішення тендерного комітету відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради від 05 вересня 2019 року щодо визнання тендерної пропозицію ПП "Євроцентр" по закупівлі робіт "Капітальний ремонт покрівлі Шумського навчально-виховного комплексу "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - гімназія" в м.Шумськ Тернопільської області", номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UА-2019-08-13-001182-b, як такою, що не відповідає умовам тендерної документації.

Пунктом 2 даного Протоколу, відмінено рішення тендерного комітету вфід 06.09.2019 щодо визнання ТОВ "Острогтрансбуд" по закупівлі робіт "Капітальний ремонт покрівлі Шумського навчально-виховного комплексу "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - гімназія" в м.Шумськ Тернопільської області", номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UА-2019-08-13-001182-b, в зв"язку із задоволенням вимоги UА-2019-08-13-001182-b.а2 та проведенням повторної оцінки пропозицій.

12 вересня 2019 року Протоколом засідання тендерного комітету відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради продовжено термін розгляду тендерних пропозицій ТОВ "Острогтрансбуд" терміном на 5 робочих днів.

08 жовтня 2019 року на засіданні тендерного комітету відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради вирішено відмінити торги по закупівлі робіт "Капітальний ремонт покрівлі Шумського навчально-виховного комплексу "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - гімназія" в м.Шумськ Тернопільської області", номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UА-2019-08-13-001182-b, оскільки неможливо усунути порушення, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, а саме: неможливість проведення оцінки та визначення переможця з технічних причин, яке оформлене відповідним Протоколом.

Враховуючи викладені обставини та вимоги зазначених норм, судом встановлено, що відповідач, при ухваленні спірних рішень засідання тендерного комітету, оформлених Протоколами від 09.09.2019 ( п.2), від 12.09.2019, від 08.10.2019, безпідставно послався на неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, оскільки вказане є підставою саме для відміни торгів (ч. 1 ст. 31 Закону України "Про публічні закупівлі"), як на підставу визнання торгів на закупівлю "Капітальний ремонт покрівлі Шумського навчально-виховного комплексу "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - гімназія" в м.Шумськ Тернопільської області" такими, що не відбулися.

Частиною 2 статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено вичерпний перелік підстав для визнання торгів такими, що не відбулися, і який розширеному тлумаченню не підлягає.

Отже, є правові підстави для визнання недійсними та скасування спірних рішень, а позовні вимоги позивача в цій частині є обґрунтовані, доведені та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі" договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Положеннями статті 641 Цивільного кодексу України та статті 181 Господарського кодексу України визначають загальний порядок укладення договорів.

Разом з тим, в даному випадку укладення договору здійснюється відповідно до спеціального Закону, який належить застосовувати до спірних правовідносин. При здійсненні закупівлі пропозицію (оферту) робить замовник, який в тендерній документації визначає істотні умови та пропонує проект договору. При здійсненні даної закупівлі проект договору є додатком до тендерної документації. Учасник торгів подає тендерну пропозицію, яка включає згоду з укладенням договору на умовах, запропонованих в додатку до тендерної документації.

Частиною 2 статті 32 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема, встановлено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця.

У разі відмови переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або не укладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув (ч. 3 ст. 32 Закону України "Про публічні закупівлі").

Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, продовження строку дії договору та виконання зобов`язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі (стаття 36 Закону України "Про публічні закупівлі").

Матеріали справи не містять доказів на підтвердження укладення затвердженого тендерною документацією та погодженого сторонами договору про закупівлю у строк, передбачений частиною 2 статті 32 Закону України "Про публічні закупівлі".

Запропонована редакція Договору підряду на об"єкт позивачем (яка зазначена у заяві про зміну предмета позову) погоджена відповідачем у відзиві на позов.

Як визначено частиною 1 статті 173 ГПК України в одній позовній заяві може бути об`єднано декілька вимог, пов`язаних між собою підставою виникнення або поданими доказами, основні та похідні позовні вимоги. Похідною позовною вимогою є вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).

Отже, факт укладення Договору підряду на об"єкт за результатами проведених торгів є обов`язковим згідно вимог Закону України "Про публічні закупівлі".

З огляду на викладене, враховуючи визнання позову відповідачем, а тому суд прийшов до висновку позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Висновок суду.

Як визначено статтею 73 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь - які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Статтею 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно статті 76 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування.

Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування (стаття 77 Господарського процесуального кодексу України).

Приписами статті 79 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Обов`язок із доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб`єктивного права, що має за мету усунення невизначеності, яка виникає в правовідносинах у разі неможливості достовірно з`ясувати обставини, які мають значення для справи.

Пунктами 1, 2 статті 86 Господарського процесуального кодексу України зазначено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Всупереч наведеним вище нормам відповідач не надав суду жодного належного, допустимого, достовірного та достатнього доказу в спростування позовних вимог позивача щодо стягнення боргу, в тому числі доказів проведення розрахунків (платіжні доручення, виписки банківських установ щодо руху коштів, квитанції до прибуткових касових ордерів).

За таких обставин, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог повністю.

Керуючись статтями 7, 13, 86, 210, 232, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати недійсним та скасувати пункт 2 рішення засідання тендерного комітету Відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради оформлене Протоколом засідання тендерного комітету Відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради від 09 вересня 2019 року в частині вказівки на проведення повторної оцінки пропозицій.

3. Визнати недійсним та скасувати рішення засідання тендерного комітету Відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради оформлене Протоколом засідання тендерного комітету Відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради від 12 вересня 2019 року.

4. Визнати недійсним та скасувати рішення засідання тендерного комітету Відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради оформлене Протоколом засідання тендерного комітету Відділу освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради від 08 жовтня 2019 року "Про відміну процедури закупівлі по закупівлі робіт "Капітальний ремонт покрівлі будівлі Шумського навчально-виховного комплексу " загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів-гімназія" в м. Шумськ Тернопільської області ", номер процедури закупівлі в електронні системі закупівель UA-2019-08-13-001182-b".

5. Зобов"язати Відділ освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради (код ЄДРПОУ 40492437) укласти з Приватним підприємством "Євроцентр" (ЄДРПОУ 31594077) договір про закупівлю виконання робіт у наступній редакції:

Договір №_____

підряду на об`єкт: "Капітальний ремонт покрівлі будівлі Шумського навчально - виховного комплексу " загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів-гімназія" в м. Шумськ Тернопільської області "

м. Шумськ "__"


2019 року

Відділ освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради (надалі - Замовник) в особі начальника Дмитрук Любові Володимирівни, що діє на підставі Статуту, з однієї сторони та Приватне підприємство "Євроцентр" (надалі - Підрядник) в особі ОСОБА_1 , що діє на підставі Статуту, з іншої сторони ( разом - Сторони) уклали цей Договір про наступне:

1. Предмет Договору

1.1.Замовник доручає, а Підрядник в межах твердої договірної ціни (Додаток 1) зобов`язується власними (та залученими) силами виконати і здати Замовникові відповідно до проектно-кошторисної документації, та календарного плану виконання робіт (Додаток 2), роботи з Капітального ремонту покрівлі будівлі Шумського навчально-виховного комплексу " загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів-гімназія" в м. Шумськ Тернопільської області " (далі - Роботи).

Найменування робіт згідно із ДК 021:2015- 45260000-7 - Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи.

1.2.Замовник зобов`язується прийняти та оплатити зазначені Роботи на умовах, передбачених цим Договором.

1.3.Підстава укладення Договору: рішення тендерного комітету від


2019 року .

2. Ціна Договору

2.1.Загальна вартість робіт, що підлягають виконанню за Договором, визначена на підставі твердої договірної ціни (додаток 1), складає 1 832000 грн. (один мільйон вісімсот тридцять дві тисячі) з ПДВ (для платників ПДВ - з ПДВ , а для не платників - без ПДВ ).

2.1. Тверда договірна ціна визначається на основі локальних кошторисів (Додаток 3) та тендерної пропозиції, встановлюється незмінною на весь обсяг будівництва і не уточнюється, за винятком випадків, передбачених законодавством, що регулює сферу державних закупівель та іншим чинним законодавством.

2.3.Розрахунки по цьому Договору здійснюються в безготівковому порядку.

3. Строки виконання робіт

3.1.Роботи за Договором повинні бути виконані відповідно до календарного плану виконання робіт (додаток 2).

3.2.У разі затримки початку робіт з незалежних від Підрядника документально підтверджених об`єктивних обставин Сторони погоджують зміни до Договору, в яких обумовлюють нову дату початку робіт. Такими обставинами є, не обмежуючись: стихійні лиха, пожежі, військові події, народні заворушення, масові локальні безпорядки, дії державних органів влади та органів місцевого самоврядування.

3.3.Якщо роботи вчасно не розпочаті з вини Підрядника, Замовник має право розірвати Договір, а Підрядник у цьому разі втрачає право на повернення коштів, що надійшли від нього як забезпечення виконання Договору. Ці кошти підлягають перерахуванню до загального фонду відповідного бюджету.

3.4.Строки виконання зобов`язань щодо виконання робіт можуть продовжуватись Сторонами у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі форс-мажорних обставин, затримки фінансування витрат Замовника за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної у Договорі.

3.5.При виникненні несприятливих погодних умов, а саме низької температури та випадання опадів, строки виконання робіт підлягають перенесенню тільки на термін зупинки виконання робіт пов`язаних з несприятливими погодними умовами, що оформляється письмовою додатковою угодою до Договору.

3.6.Рішення про перегляд строків виконання робіт, з обґрунтуванням причин, оформляється додатковими угодами

3.7.Підрядник може забезпечити дострокове завершення робіт і передачу Об`єкта Замовнику.

4.Права та обов`язки Сторін

4.1.Замовник має право:

4.1.1.Здійснювати контроль за якістю, обсягами та вартістю будівництва об`єкта; відповідністю виконаних робіт вимогам проекту, кошторису, будівельних норм і правил; відповідністю матеріалів, виробів і конструкцій державним стандартам і технічним нормам, не втручаючись у господарську діяльність Підрядника.

4.1.2.Вимагати від Підрядника виправлення за власний рахунок у встановлений строк неякісно виконаних робіт, та робіт проведених з відхиленням від проекту чи з порушенням будівельних норм. Якщо Підрядник не виправив у встановлений строк неякісно виконані роботи - залучати до цього третіх осіб, з компенсацією затрат за рахунок Підрядника (шляхом утримання відповідних сум при розрахунках).

4.1.3.Перевіряти вчасність та правильність ведення Підрядником виконавчої документації, яка передбачена діючими нормами та правилами.

4.1.4.Вимагати від Підрядника сертифікати якості, сертифікати відповідності виробів та матеріалів, які використовуються в процесі будівництва.

4.1.5.Постачати будівництво власними матеріалами і обладнанням. При цьому на вартість таких матеріалів та обладнання зменшується ціна Договору.

4.1.6.Відмовитися від прийняття закінчених робіт (об`єкта будівництва) у разі недоліків, які виключають можливість їх (його) використання відповідно до мети, зазначеної у проектній документації та Договорі, і не можуть бути усунені Підрядником, Замовником або третьою особою.

4.1.7.Відмовитися від Договору підряду та вимагати відшкодування збитків, якщо Підрядник своєчасно не розпочав роботи, крім обставин викладених в п З.2., або виконує їх настільки повільно, що закінчення їх у строк, визначений Договором підряду стає неможливим;

4.1.8.Відмовитися від Договору підряду в будь-який час до закінчення виконання робіт, оплативши Підряднику виконану частину робіт;

4.1.9.Ініціювати внесення змін у Договір підряду, вимагати розірвання Договору підряду та відшкодування збитків за наявності істотних порушень Підрядником умов Договору підряду;

4.1.10.Зменшувати обсяг робіт та загальну вартість цього Договору залежно від реального фінансування видатків. V такому разі Сторони вносять відповідні зміни до цього Договору.

4.1.11.Авторський нагляд за дотриманням вимог проектно-кошторисної документації здійснювати на підставі договору з розробником.

4.1.12.Ініціювати дострокове розірвання цього Договору у разі невиконання зобов`язань Підрядником, повідомивши про це його письмово за ЗО днів.

4.2.Замовник зобов`язується:

4.2.1.Приймати від Підрядника акти виконаних робіт за формою КБ-2в, та довідки про вартість виконаних робіт за формою КБ-3 тільки в межах бюджетних призначень на поточний рік, перевірити їх і підписати на протязі 5-ти робочих днів, чи повернути в цей ж строк Підряднику для виправлення.

4.2.2.Призначати робочу комісію з приймання об`єкта протягом 20-ти днів після одержання офіційного повідомлення Підрядника про готовність об`єкта до експлуатації.

4.2.2.Сприяти Підряднику у виконанні робіт.

4.2.4.Письмово повідомити Підрядника про виявлені недоліки в роботі.

4.2.5.Оплатити прийняті виконані роботи в межах бюджетних призначень.

4.3.Підрядник має право:

4.3.1.Отримувати від Замовника всю необхідну для виконання Договору інформацію та документи.

4.3.2.Інформувати Замовника про можливість призупинення робіт за незалежних від Підрядника обставин.

4.3.3.Супровідним листом надавати Замовнику для перевірки і погодження акти виконаних робіт за формою КБ-2в та довідки про їх вартість за формою КБ-3.

4.3.4.Ініціювати дострокове розірвання цього Договору у разі невиконання зобов`язань Замовником, повідомивши про це його письмово за ЗО днів.

4.4.Підрядник зобов`язаний:

4.4.1.Виконувати роботу у відповідності з вимогами проектно-кошторисної документації, будівельних норм і правил, відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва", ДСТУ-Н Б В.2.6-214:2016 Настанова з улаштування та експлуатації дахів будинків, будівель і споруд, із урахуванням змін та доповнень, узгодженого терміну виконання робіт та чинного законодавства України.

4.4.2.Утримувати будівельний майданчик у належному стані. Підрядник до здачі об`єкта в експлуатацію відповідає за охорону майна і виконаних робіт на будівельному майданчику, його освітлення та огорожу; здійснює необхідні природоохоронні заходи та заходи по забезпеченню пожежної безпеки; забезпечує чистоту на будівельному майданчику. Витрати з підтримання порядку на будівельному майданчику лягають на Підрядника. Підрядник забезпечує безпеку дорожнього та пішохідного руху на території будівельному майданчику.

Протягом будівництва здійснює оплату власними коштами за користування водою, телефоном, тепловою енергією, електроенергією, які будуть використані Підрядником при виконанні предмету цього Договору.

4.4.3.Завчасно, у письмовій формі, інформувати Замовника про можливість припинення, або призупинення виконання робіт з його вини, а також з інших, не залежних від Підрядника, обставин.

4.4.4.Вести всю виконавчу документацію, що передбачена діючими нормами і правилами, визначати осіб, відповідальних за їх ведення та на вимогу Замовника надавати її для ознайомлення.

4.4.5.Зберігати на об`єкті і надавати Замовнику за його проханням для користування в робочий час комплект проектно-кошторисної документації.

4.4.6.Усувати недоліки в роботах, матеріалах, устаткуванні, виявлені Замовником, відповідними державними органами, авторським чи технічним наглядом в строки, визначені актами перевірок, вказівок і приписів, та інформувати про це письмово Замовника.

4.4.7.У випадку пред`явлення Підряднику скарг, претензій з боку третіх осіб, що стосуються виконання робіт за цим Договором, всі фінансові або інші відшкодування здійснюються за рахунок Підрядника. Замовник не несе жодної матеріальної, фінансової і юридичної відповідальності за умови, якщо Замовник або представник не були причиною цієї скарги.

4.4.8.Суворо дотримуватись нормативних правил безпеки праці, протипожежних норм і положень, пов`язаних з охороною навколишнього середовища, діючих в Україні.

4.4.9.На закриті будівельні роботи і інженерні системи перед їх закриттям скласти акти проміжного приймання. Для систем водопостачання, центрального опалення і каналізації повинен скласти акти гідравлічного випробовування і приймання кожної системи окремо.

4.4.10.Після закінчення виконання робіт до здачі об`єкта в експлуатацію, вивезти з будівельного майданчика за власний рахунок техніку, невикористані матеріали, відходи, сміття, допоміжні споруди, провести благоустрій території згідно правил благоустрою і утримання території.

4.4.11.До здачі об`єкта в експлуатацію передати Замовнику всю виконавчу документацію, необхідну технічну документацію, паспорти та сертифікати на використовувані матеріали й обладнання, акти пусконалагоджувальних робіт і випробувань та інше.

4.4.12.На вимогу Замовника надати для перевірки накладні (або їх реєстр) на придбані матеріали, конструкції, вироби, а також інші документи, які підтверджують витрати та сертифікати підтвердження якості матеріалів та обладнання.

4.4.13.Під час виконання робіт застосовувати заходи із захисту довкілля.

4.4.14.Відповідно до вимог ДБН А.3.1-5-2009 "Організація будівельного виробництва":

влаштувати необхідні огорожі будівельного майданчика (охоронні, захисні, сигнальні), організувати в необхідних випадках контрольно-пропускний режим;

4.4.15.Встановити на будівельному майданчику, в доступному для огляду місці, стенд (інформаційний щит) з інформацією про Замовника та Підрядників, проектну організацію, технічний нагляд, відповідальних осіб за виконанням робіт, терміни виконання робіт та іншу інформацію, яку Підрядник вважає необхідною.

5.Розрахунки і платежі

5.1.Замовник здійснює оплату виконаних робіт у відповідності до розпису помісячних бюджетних асигнувань, в тім числі: вересень -23929,00 грн.; жовтень - 728000,00 грн.; листопад - 72800,00 грн.; грудень - решта від ціни договору (зазначається цифрами).

5.2.Розрахунки проводяться за фактично виконані роботи після підписання Замовником представлених Підрядником належно оформлених актів виконаних робіт (Форма КБ-2в) та довідки (Форма КБ-3), рахунку на оплату, шляхом проміжних платежів та тільки в межах бюджетних призначень.

5.3.У випадку виявлення невідповідності робіт, пред`явлених до оплати, встановленим вимогам, завищення їх обсягів або неправильного застосування кошторисних норм, поточних цін та інших помилок, що вплинули на ціну виконаних робіт, Замовник має право за участі Підрядника скоригувати суму, що підлягає оплаті.

5.4.Бюджетні зобов`язання за Договором виникають між Сторонами у разі наявності та в межах відповідних бюджетних асигнувань.

5.5. Кінцеві розрахунки здійснюються Замовником після виконання і приймання всіх передбачених Договором робіт протягом 10 банківських днів після підписання акта готовності Об`єкта до експлуатації.

5.6.Роботи, при виконанні яких допущено відхилення від проектно-кошторисної документації чи порушення діючих норм і правил, оплачуються після ліквідації відхилень і порушень.

5.7.Валютою платежу є гривня.

5.8. Приймання та оплату робіт, виконаних субпідрядниками, здійснює Підрядник.

5.9.Підрядник не вправі вимагати оплати за:

невиконані роботи;

виконані роботи, які не визначені в Договорі;

роботи, вартість яких перевищує бюджетні призначення;

неякісно виконані роботи.

5.10.Обсяги робіт можуть бути зменшені, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника.

6.Виконання робіт

6.1. Сторони у тижневий строк після підписання Договору надають одна одній перелік осіб, які уповноважені представляти їх на будівельному майданчику, а також визначають обсяг їх повноважень. В подальшому при заміні цих осіб, перегляд їх повноважень Сторони негайно інформують одна одну.

6.2.При виявленні відхилень від проекту, недоробок, дефектів Замовник видає Підряднику розпорядження про їх усунення, а при серйозних порушеннях приймає рішення про призупинення робіт.

6.3.Якщо Підрядник не виправить у встановлений строк неякісно виконані роботи, Замовник має право залучити до цього третіх осіб з компенсацією витрат за рахунок

6.4.Підрядника, у тому числі шляхом утримання відповідних сум при розрахунках за виконані роботи.

6.5.Підрядник несе відповідальність за відповідність якості будівельних матеріалів, конструкцій, устаткування, що постачається ним, специфікаціям, державним стандартам, технічним умовам, а також за наявність самих сертифікатів, технічних паспортів та інших документів, що засвідчують їх характеристики і якість.

6.6.Кошти на покриття додаткових витрат пов`язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва можуть бути використані лише після подання Підрядником відповідних підтверджуючих документів.

7.Гарантійні строки експлуатації об`єкта

7.1.Підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у Договорі та проектно-кошторисній документації, і можливість їх експлуатації протягом гарантійного терміну, який становить _____років (не менше 10 років) з моменту здачі об`єкта в експлуатацію.

7.2.Підрядник гарантує досягнення об`єктом робіт визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об`єкта відповідно до Договору протягом гарантійного терміну.

7.3.У разі виявлення протягом гарантійного терміну недоліків Замовник повинен повідомити про них Підрядника у письмовій формі протягом 20 днів після їх виявлення і запросити Підрядника для складання дефектного акту про порядок і строки усунення виявлених недоліків (дефектів). Якщо Підрядник не з`явиться без поважних причин у визначений у запрошенні строк, Замовник має право залучити до складання акту незалежних експертів, повідомивши про це Підрядника.

Акт, складений без участі Підрядника, Замовник надсилає йому для виконання протягом 10-ти днів після складання.

7.4.Підрядник відповідає за дефекти, виявлені у межах гарантійного терміну, якщо він не доведе, що вони сталися внаслідок: природного зносу об`єкта або його частин; неправильної його експлуатації або неправильності інструкцій щодо його експлуатації, розроблених самим Замовником або залученими іншими особами; неналежного ремонту об`єкта, який здійснено самим Замовником або залученими ним третіми особами. В інших випадках Підрядник зобов`язується усунути недоліки робіт за власний кошт у терміни, погоджені з Замовником. Терміни усунення недоліків мають враховувати технологічні можливості Підрядника. Підрядник зобов`язується також сплатити штраф у розмірі 10 відсотків від суми Договору.

7.5. При відмові Підрядника усунути недоробки, що виявлені протягом гарантійного строку, Замовник може залучити до цієї роботи іншого виконавця з відшкодуванням його витрат за рахунок Підрядника.

7.6.Гарантійний термін продовжується на час, протягом якого об`єкт не міг експлуатуватися внаслідок недоліків, за які відповідає Підрядник.

8.Відповідальність сторін

8.1.Підрядник до передачі закінчених робіт Замовнику матеріально відповідає за збереження незавершеного будівництва, наслідки пошкодження або руйнування з власної вини і не може вимагати від Замовника оплати за виконані, але знищені (пошкоджені) роботи.

8.2.Ризик випадкових пошкоджень або руйнування матеріалів, устаткування, механізмів, іншого майна лежить на Стороні, якій це майно належить.

8.3.Підрядник несе відповідальність за наявність ліцензій та / або дозволів, необхідних для виконання робіт, визначених нормативними документами.

8.4.На час дії Договору відповідальність за відшкодування збитків, заподіяних фізичним та юридичним особам при виникненні дорожньо-транспортних пригод на Об`єкті, викликаних незабезпеченням належних умов безпеки руху, покладається на Підрядника .

8.5.За порушення строків введення в дію об`єкту з вини Підрядника, останній сплачує Замовнику пеню в розмірі 0,2 % за кожен день затримки, від договірної ціни.

8.6.Виплата санкцій і компенсація збитків не звільняє Сторони від виконання зобов`язань по Договору.

8.7.Підрядник несе відповідальність за неналежне використання, втрату, знищення або пошкодження (псування) з його вини переданих йому Замовником матеріальних ресурсів.

8.8.Замовник несе відповідальність за:

а) збереження Об`єкта після приймання в експлуатацію;

б) несвоєчасне приймання якісно виконаних робіт.

9.Призупинення робіт і розірвання Договору

9.1.Призупинення робіт і розірвання Договору є крайньою мірою розв`язання конфліктів і проблем, що виникли між Сторонами. Сторона, яка приймає рішення про призупинення робіт і розірвання Договору, зобов`язана письмово повідомити про це іншу Сторону за 30 днів та обґрунтувати причини.

9.2.Рішення про призупинення робіт і розірвання Договору вступає в дію після підписання, відповідного, додаткового Договору Сторонами, окрім випадків передбачених у Договорі.

9.3.Замовник має право розірвати Договір при таких обставинах:

а) відсутність у Замовника коштів для фінансування будівництва Об`єкту;

б) виявлення недоцільності або неможливості інвестування коштів у Об`єкт, у тому числі через обставини непереборної сили, за рішенням контролюючих органів;

в) прийняття рішення про припинення будівництва, в тому числі шляхом консервації або ліквідації незавершеного будівництва.

г) порушення Підрядником своїх зобов`язань, що створює передумови для затримки виконання замовлення у встановлені календарним планом виконання робіт терміном більше, ніж на 30 календарних днів.

д) неодноразових порушеннях вимог будівельних норм і правил, вимог ПКД;

е) банкрутство Підрядника.

є) якщо роботи вчасно не розпочаті з вини Підрядника.

ж) інших обставинах, визначених Замовником достатніми і об`єктивними.

9.4. Розірвання Договору можливе за згодою сторін.

Розірвання Договору здійснюється не раніше ніж через 30 днів після отримання другою Стороною письмового повідомлення про намір розірвати Договір з обґрунтуванням причин.

9.5. Замовник має право розірвати Договір в односторонньому порядку у випадку порушення Підрядником своїх зобов`язань за Договором.

9.6.У випадку розірвання Договору в порядку передбаченому у цьому Договору Підрядник не вправі вимагати оплати за роботи, виконані з порушеннями будівельних норм і правил або проектно-кошторисної документації.

9.7.У випадку розірвання Договору за згодою сторін Замовник не має претензій до внесеного Підрядником забезпечення виконання Договору (повертає забезпечення).

9.8.Призупинення виконання робіт з ініціативи Підрядника може мати місце при наявності у Замовника простроченої заборгованості перед Підрядником у розмірі, що перевищує вартість робіт за попередні два місяці.

9.9.Замовник має право призупинити виконання робіт за умови відсутності коштів для фінансування будівництва Об`єкту у поточному році.

9.10.Зміна Договору здійснюється шляхом зміни або доповнення його умов за ініціативи будь-якої Сторони з обов`язковим підписанням Сторонами, відповідного, додаткового Договору. Додатковий Договір є невід`ємною частиною Договору.

10. Форс-мажор

10.1. Сторони звільняються від відповідальності за невиконання умов Договору, якщо це стало наслідком дії форс-мажорних обставин, до яких відносяться: стихійні явища, пожежі, військові дії, масові безпорядки, дії органів державної влади чи управління, їх структурних підрозділів та органів місцевого самоврядування, а також інших незалежних від сторін обставин, які безпосередньо впливають на виконання умов Договору.

10.2.Період звільнення від відповідальності за невиконання умов Договору починається з моменту оголошення не виконуючою Стороною форс-мажору і закінчується в момент досягнення результатів, вжитими нею заходами, для виходу із форс-мажору, чи з моменту коли не виконуюча Сторона могла б вжити таких заходів, але не зробила цього.

Сторони зобов`язані вживати всіх можливих заходів для виходу із форс-мажору.

10.3.Форс-мажор автоматично змінює строк виконання зобов`язань на весь час його дії та ліквідації наслідків.

10.4. При настанні форс-мажорних обставин Сторони мають право інформувати одна одну в тижневий термін. Якщо ці обставини триватимуть більше ніж 3 місяці, то кожна Сторона матиме право відмовитись від подальшого виконання зобов`язань за Договором. В такому випадку жодна із сторін не матиме права на відшкодування другою Стороною.

11.Вирішення спорів

11.1. Всі непорозуміння пов`язані з виконанням умов та обов`язків згідно з цим Договором Сторони зобов`язуються вирішувати шляхом переговорів.

11.2.Всі правові відносини не врегульовані цим Договором, будуть регулюватися Сторонами відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України та чинного законодавства України.

11.3.Усі спори між Сторонами, по яких не було досягнуто згоди, вирішуються в порядку передбаченому чинним законодавством України в господарському суді за місцем знаходження відповідача.

12. Термін дії Договору

12.1. Договір вступає в силу з моменту підписання його тексту та усіх додатків і діє до 31 грудня 2019 року, а в частині розрахунків до повного виконання Сторонами своїх зобов`язань.

12.2.Строк дії Договору може продовжуватись Сторонами у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі форс-мажорних обставин, затримки фінансування витрат Замовника за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної у Договорі.

12.3.Договір може бути розірваний за згодою Сторін. Розірвання Договору за вимогою однієї з сторін проводиться у разі письмового попередження іншої Сторони за 30 днів.

13.Інші умови

13.1.Після підписання даного Договору всі попередні переговори за ним, листування, попередні угоди та протоколи про наміри з питань, що так чи інакше стосуються цього Договору, втрачають юридичну силу.

13.2.Всі додатки до даного Договору є його невід`ємними частинами, якщо вони належним чином підписані Сторонами.

13.3.Всі зміни та доповнення до даного Договору оформляються у вигляді додаткових Договорів, і є його невід`ємною частиною.

13.4.Умови Договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. Істотні умови Договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань Сторонами у повному обсязі, крім випадків визначених част. 4 статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами та доповненнями).

13.5. Правовідносини, які можуть виникнути у зв`язку з виконанням умов цього Договору та неурегульовані ним, регламентуються нормами чинного законодавства України.

13.6.Зміна назви чи статусу будь-якої із сторін не є підставою для припинення дії Договору.

13.7.Сторони зобов`язуються негайно повідомляти одна одну у випадку зміни відомостей, зазначених в пункті 15 даного Договору.

13.8.Даний Договір складено у трьох оригінальних примірниках, два - для Замовника і один - для Підрядника.

14.Додатки до Договору.

14.1. Даний Договір включає в себе наступні додатки, які складають його невід`ємну частину:

- договірна ціна (додаток 1);

- календарний план виконання робіт (додаток 2).

- локальний кошторис (додаток 3).

14.2. Додатки до Договору підписуються Сторонами одночасно з підписанням цього Договору.

15. Юридичні адреси, телефони, банківські реквізити та підписи Сторін.

Замовник

Відділ освіти, культури, молоді та спорту Шумської міської ради

вул. Українська, 59, м. Шумськ, Тернопільська область, 47100

р/р


в УДКСУ в Шумському районі Тернопільської області

МФО 838012

код ЄДРПОУ 40492437

Начальник відділу


Л.В. Дмитрук

М.П.

Підрядник

Приватне підприємство "Євроцентр"

вул. Полковника Морозенка, буд. 7 кв. 121, м. Тернопіль, 46003

р/р


МФО


Код ЄДРПОУ 31594077

Директор


Патиковський А.О

. М .П.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду в порядку статті 256 -257 ГПК України подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом двадцяти днів, з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

У відповідності до п.17.5 Перехідних положень ГПК України апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності нової редакції Господарського процесуального кодексу України, а саме до 15.12.2017 року. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Учасники справи можуть отримати інформацію у справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб - адресою: https://te.court.gov.ua/sud5022.

Повне рішення складено та підписано "05" листопада 2019 року.

Суддя Я.Я. Боровець

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення24.10.2019
Оприлюднено05.11.2019
Номер документу85393313
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —921/600/19

Рішення від 24.10.2019

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Боровець Я.Я.

Рішення від 24.10.2019

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Боровець Я.Я.

Ухвала від 15.10.2019

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Боровець Я.Я.

Ухвала від 15.10.2019

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Боровець Я.Я.

Ухвала від 10.10.2019

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Боровець Я.Я.

Ухвала від 24.09.2019

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Боровець Я.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні