Справа № 420/5411/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 листопада 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Стефанова С.О.,
розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до споживчого товариства ЕПСІЛОН про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи, -
В С Т А Н О В И В :
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до споживчого товариства ЕПСІЛОН , в якому позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до споживчого товариства ЕПСІЛОН у вигляді повного зупинення експлуатації будівель бази відпочинку споживчого товариства ЕПСІЛОН , шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних будівель бази відпочинку СТ ЕПСІЛОН від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків зазначених в Акті перевірки №81 від 13.06.2019 року до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в Акті перевірки №81 від 13.06.2019 року за номерами: 1-10, 12, 13, 16, 17, 18, 19, 22-25, 28, 29, 31, 33.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 13 червня 2019 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №199 від 28.05.2019 року Про проведення позапланової перевірки на підставі Посвідчення на проведення перевірки №89 від 13.06.2019 року головним інспектором Кілійського РС ГУ ДСНС України в Одеській області майором служби цивільного захисту ОСОБА_1 , здійснено перевірку бази відпочинку СТ ЕПСІЛОН розташовану за адресою: Одеська АДРЕСА_1 , Кілійський район с.Приморське, вул. Курортна, під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт №81 від 13.06.2019 року. В зазначеному Акті встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VІ, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки. Позивач зазначає, що порушення за номерами 1-10, 12, 13, 16,17,18,19, 22-25, 28, 29,31,33 Акту №81 від 13.06.2019 року є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей, у зв`язку з чим позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
Ухвалою судді від 17 вересня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Перше судове засідання по справі призначено на 09 жовтня 2019 року.
В судові засідання, які були призначені на 09 жовтня 2019 року о 12 год. 00 хв. та 23 жовтня 2019 року об 11 год. 00 хв. повноважний представник споживчого товариства ЕПСІЛОН не з`явився, належним чином повідомлявся про дату, час та місце розгляду справи шляхом відправлення судових повісток за адресою зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: вул. Болградське шосе, буд.8, м. Ізмаїл, Одеська область, 68600. Проте, на адресу суду поверталися поштові повернення з зазначенням причини повернення: за зазначеною адресою не проживає .
23 жовтня 2019 року від представника ГУ ДСНС України в Одеській області надійшла заява про розгляд справи в порядку письмового провадження (вхід. №39068/19).
У судове засідання призначене на 23 жовтня 2019 року сторони не з`явились, належним чином повідомлялись про дату, час та місце розгляду справи.
Відповідно до ч.4 ст.229 КАС України фіксування за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
З урахуванням вищевикладеного, керуючись ч.9 ст.205 КАС України, суд вирішив розглянути справу в порядку письмового провадження.
У встановлений судом строк, відзив на адміністративний позов відповідачем надано не було.
Відповідно до ч.6 ст.162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Вивчивши матеріали справи та дослідивши обставини, якими обґрунтовані позовні вимоги перевіривши їх доказами, суд дійшов висновку про обґрунтованість адміністративного позову та наявність підстав для його задоволення, виходячи з наступного.
Відповідно п.п.57 п.4 Указу Президента України Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій №20/2013 від 16.01.2013 року, ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних - ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.
Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (далі - ГУ ДСНС України в Одеській області) затвердженого наказом ДСНС України №507 від 21.09.2017 року, ГУ ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.
Згідно положень ст.1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до п.п.12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до ч.1 ст.68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, які здійснюють державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
Згідно з ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Судом встановлено, що відповідачем у справі є споживче товариство ЕПСІЛОН (далі по тексу - СТ ЕПСІЛОН ), юридична адреса: 68350, Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Болградське шосе, 8, код ЄДРПОУ 21009732 (а.с.59-64).
Судом також встановлено, що 13 червня 2019 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №199 від 28.05.2019 року Про проведення позапланової перевірки (а.с.66) на підставі Посвідчення на проведення перевірки №89 від 13.06.2019 року (а.с.16), головним інспектором Кілійського РС ГУ ДСНС України в Одеській області майором служби цивільного захисту Дєтковим М.Д., здійснено перевірку бази відпочинку СТ ЕПСІЛОН , розташовану за адресою: Одеська область, Кілійський район с. Приморське, вул. Курортна, під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію бази відпочинку з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт №81 від 13.06.2019 року (а.с.18-26).
На сторінках 13-17 Акту №81 від 13.06.2019 року позивачем встановлено наступні порушення вимог законодавства: у приміщеннях об`єкту автоматична установка пожежної сигналізації (АУПС) перебуває у несправному стані; не укладено договір з ліцензованою організацією на технічне обслуговування автоматичної пожежної сигналізації; не заведено експлуатаційно-технічну документацію по експлуатації автоматичної пожежної сигналізації; сигнал від приймально-контрольного приладу системи автоматичної пожежної сигналізації не виведено на пульт централізованого спостереження пожежної охорони; дерев`яні конструкції горищних приміщень не оброблені вогнезахисним розчином спеціалізованою організацією, яка має ліцензію на право виконання певного виду робіт із складанням акту про виконані роботи; з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснюється за допомогою скрутки; дозволяється улаштування та експлуатація тимчасових електромереж; не надано ати заміру опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання; не надано підтверджуючі документи стосовно захисту будівель, споруд від прямих попадань блискавки і вторинних її прояв; територія та приміщення не забезпечені первинними засобами пожежогасіння, вогнегасниками згідно норм належності; не надано копії посвідчень про проходження навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки, у встановленому порядку, посадовими особами; наявний ПЩ не в повному обсязі укомплектований первинними засобами пожежогасіння та протипожежним інвентарем з розрахунку згідно норм належності (вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу, розміром 2 х 2 м. - 1 шт., гаки 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.) на кожний щит; не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників згідно Правил експлуатації вогнегасників; не заведено журнал обліку вогнегасників; вогнегасникам не присвоєні облікові (інвентарні) номери за прийнятою на об`єкті системою нумерації, не проведено технічне обслуговування (очистити від пилу, бруду та слідів корозії; відновити фарбування з урахуванням стандартів; випрямити ломи та гаки; відновити потрібні кути загострення інструментів); для гасіння пожеж при загоранні жиру в зонах з кухонним обладнанням їдальні (плити, сковороди, жарові шафи, фритюрниці тощо, системи витяжної вентиляції) не встановлені автоматичні модульні установки пожежогасіння; не надано проектну документацію на розміщення газобалонних установок, які б відповідали протипожежним вимогам будівельних норм щодо газопостачання згідно з ДБН В.2.5-20-2001 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Зовнішні мережі і споруди. Газопостачання" та Правилам безпеки систем газопостачання України, затвердженим наказом Держнаглядохонпраці №254 від 01 жовтня 1997 року, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15 травня 1998 року за №318/2758; лінії живлення кондиціонерів не забезпечені автономними пристроями електричного захисту; для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння не встановлені вказівні знаки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. ; в приміщеннях об`єкту не оновлені інструкції про заходи пожежної безпеки; не технічне обслуговування з об`єкту одночасно відправлено більше 50% вогнегасників від загальної кількості; приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. ; на об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією) не встановлений протипожежний режим; дозволяється розташування електророзеток, вимикачів та інших подібних апаратів на горючій основі; не забезпечено відстань відкритого прокладання незахищених проводів та захищених проводів (кабелів) з оболонками з горючих матеріалів не менше 0,01 метра, у разі неможливості забезпечення вказаної відстані провід (кабель) відокремити від горючої поверхні шаром негорючого матеріалу, який повинен виступати з кожного боку проводу (кабелю) не менше ніж на 0,01 метра; для працівників охорони не розроблено інструкцію в якій було б зазначено їх обов`язки щодо контролю за дотриманням протипожежного режиму та діям під час пожежі; у будинках для тимчасового проживання людей, де мешкають іноземні громадяни, пам`ятки про правила пожежної безпеки та поведінку людей не виконано українською та англійською мовами; дозволяється: експлуатація кабелів і проводів з пошкодженою або такою, що в процесі експлуатації втратила захисні властивості, ізоляцією; застосування саморобних подовжувачів; користування пошкодженими розетками, відгалужувальними та з`єднувальними коробками, вимикачами та іншими електровиробами; підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи, експлуатація їх зі знятими ковпаками (розсіювачами); використання світильників з лампами розжарювання без захисного суцільного скла (ковпаків), а також з відбивачами і розсіювачами; використання побутових електронагрівальних приладів без негорючих теплоізоляційних підставок та в місцях (приміщеннях), де їх застосування заборонено; не перевірено стан опалювальної печі, дозволяється використання несправних опалювальних пристроїв; на горищі димові труби і стіни, в яких проходять димові канали, не відштукатурені та не побілені; очищення димоходів та печей від сажі не проводиться перед початком, а також протягом усього опалювального сезону, а саме: опалювальних печей періодичної дії на твердому та рідкому паливі - не рідше одного разу на три місяці; печей безперервної дії - не рідше одного разу на два місяці; біля місця розташування пожежної водойми не встановлено покажчики (об`ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеними на них: для пожежної водойми - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми; черговий персонал бази відпочинку не забезпечений засобами індивідуального захисту органів дихання для саморятування людей під час пожежі; не організовано проходження функціонального навчання відповідними особами керівного складу та фахівцям суб`єкту господарювання, діяльність яких пов`язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту; не оформлено інформаційно-довідковий куточок щодо дій персоналу об`єкта у разі виникнення надзвичайних ситуацій або інших нестандартних подій у побуті.
Так, зокрема, як зазначено позивачем, порушення визначені в пунктах 1-10, 12, 13, 16, 17, 18, 19, 22-25, 28, 29, 31, 33 Акту перевірки №81 від 13.06.2019 року є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
Будь-яких скарг під час проведення позапланового заходу, чи заперечень на Акт №81 від 13.06.2019 року, який 13.06.2019 року вручено директору бази відпочинку СП ЕПСІЛОН громадянину ОСОБА_2 не надходило, та не спростовано під час розгляду справи.
З метою усунення виявлених під час перевірки порушень щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, вказаних в Акті №81 від 13.06.2019 року, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, головним інспектором Кілійського РС ГУ ДСНС України в Одеській області майором служби цивільного захисту Дєтковим М.Д., видано Припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки №80 від 13.06.2019 року, який отримано директором бази відпочинку СП ЕПСІЛОН громадянином ОСОБА_2 13.06.2019 року (а.с.27-29).
Надалі, головним інспектором Кілійського РС ГУ ДСНС України в Одеській області майором служби цивільного захисту Дєтковим М.Д., на підставі ст.ст.223, 244, 254-256 Кодексу про адміністративні правопорушення було складено Протокол №008079 від 13.06.2019 року про вчинення відповідно до ст.175 КУпАП громадянином ОСОБА_2 - директором СТ ЕПСІЛОН адміністративного провопорушення. (а.с.30) та прийнято Постанову №008079 від 13.06.2019 року про накладення адміністративного стягнення у розмірі 85 гривень (а.с.31).
В матеріалах справи наявна також квитанція №0.0.1388517595.1 від 20.06.2019 року, яка підтверджує факт сплати ОСОБА_2 штрафу у розмірі 85,00 грн. (а.с.72).
З огляду на порушення, встановлені в Акті перевірки №81 від 13.06.2019 року, суд доходить до висновку, що подальша експлуатація бази відпочинку СП ЕПСІЛОН , яка розташована за адресою: Одеська область, Кілійський район, с. Приморське, вул. АДРЕСА_2 , з переліком виявлених порушень, створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей. Не усунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей, оскільки впливає: на забезпечення безпеки експлуатації об`єкту, безпеки відпочиваючих та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі; на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків; на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, надзвичайної ситуації, тощо.
Згідно з ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Відповідно до ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Частиною 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Відповідно до преамбули Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , цей Закон визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Частиною 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.
Частина 7 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначає, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
У разі якщо обґрунтованість заходів реагування, зазначених у розпорядчих документах щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), відповідно до закону має бути підтверджена адміністративним судом, зазначені в таких документах строки усунення виявлених порушень, застосування до суб`єкта господарювання санкцій обраховуються з дня набрання законної сили постановою адміністративного суду про підтвердження обґрунтованості вжиття заходів реагування.
Наведена норма визначає наступну процедуру реалізації контролюючим органом своїх повноважень. У випадку наявності підстав для застосування одного з таких заходів як: 1) повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), 2) реалізації продукції, 3) виконання робіт, 4) надання послуг, будь-який орган контролю без попереднього прийняття розпорядчого документа безпосередньо звертається до суду із адміністративним позовом, предметом якого є застосування одного з вищенаведених заходів.
З огляду на викладене, враховуючи встановлені в Акті перевірки №81 від 13.06.2019 року порушення, а також факт не надання відзиву відповідачем, який розцінюється судом як визнання позову відповідно до ч.6 ст.162 КАС України, а також враховуючи норми діючого законодавства, суд доходить висновку, що позовні вимоги Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до споживчого товариства ЕПСІЛОН про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи є законними та обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 14, 44, 242-246 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (код ЄДРПОУ 38643633) до споживчого товариства ЕПСІЛОН (код ЄДРПОУ 21009732) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи, - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до споживчого товариства ЕПСІЛОН (код ЄДРПОУ 21009732), у вигляді повного зупинення експлуатації будівель бази відпочинку споживчого товариства ЕПСІЛОН (код ЄДРПОУ 21009732), за адресою: Одеська область, Кілійський район, вул. Курортна, шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних будівель бази відпочинку СТ ЕПСІЛОН від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків зазначених в акті перевірки №81 від 13.06.2019 року до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №81 від 13.06.2019 року за номерами: 1-10, 12, 13, 16, 17, 18, 19, 22-25, 28, 29, 31, 33.
Рішення суду набирає законної сили, згідно ст. 255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено, згідно ст. 295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
При цьому, відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VІІ Перехідні положення КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Суддя С.О. Cтефанов
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2019 |
Оприлюднено | 05.11.2019 |
Номер документу | 85395640 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Стефанов С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні