Рішення
від 05.11.2019 по справі 560/2779/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/2779/19

РІШЕННЯ

іменем України

05 листопада 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Михайлова О.О. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області, в якій просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області форми "Ф" №0215596-5106-2207 від 15.08.2019.

В обґрунтування позовних вимог вказує про те, що об`єктом оподаткування у 2019 році стали легкові автомобілі, середньоринкова вартість яких становить понад 1 564 875 грн. та з року випуску яких минуло не більше 5 років включно. Вартість придбаного позивачем автомобіля, відповідно до договору, склала 1 500 000 грн. Згідно відомостей з офіційного сайту Міністерства економічного розвитку і торгівлі України середньоринкова вартість автомобіля марки Audi, модель Q8, об`єм циліндрів двигуна 3000 куб.см., дизель, становить 1 320 099,43 грн. Враховуючи наведене, автомобіль позивача не є об`єктом оподаткування для сплати транспортного податку у 2019 році.

Ухвалою від 23.09.2019 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

10.10.2019 відповідачем подано до суду відзив на позов, згідно якого просить відмовити у задоволенні позову. Вказує, що згідно Переліку автомобілів, які є об`єктами оподаткування транспортним податком у 2019 році, розміщеному на офіційному веб-сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, належний позивачу автомобіль марки Audi Q8, 3,0 л, дизель оподатковується транспортним податком строком до 2 років.

Разом з відзивом відповідачем подано клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін.

Враховуючи те, що дана справа є незначної складності, характер спірних правовідносин та предмет доказування не вимагають проведення судового засідання, в задоволенні клопотання відповідача, згідно п.2 ч.6 ст.262 КАС України, необхідно відмовити.

Також відповідачем подана заява, у якій просить залучити в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмет спору на стороні відповідача Міністерство економічного розвитку і торгівлі України. Однак рішення у справі не впливає на права або обов`язки Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, тому клопотання відповідача про залучення третьої особи не підлягає задоволенню.

Справа розглянута в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Суд встановив наступні обставини справи.

ОСОБА_1 є власником автомобіля марки Audi, модель Q8, державний номерний знак НОМЕР_1 , об`єм двигуна 2967 куб.см., рік випуску - 2019, тип пального - D (дизель), що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_2 , дата реєстрації - 23.03.2019.

Даний автомобіль був придбаний позивачем у ОСОБА_2 згідно договору купівлі-продажу №6842/2019/1374818 від 23.03.2019.

Контролюючим органом 15.08.2019 прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Ф" №0215596-5106-2207, яким визначено ОСОБА_1 суму податкового зобов`язання за платежем транспортний податок з фізичних осіб на суму 20833,33 грн., податковий період - 2019.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Так, відповідно до підп.267.1.1 п.267.1 ст.267 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті є об`єктами оподаткування.

Згідно із підп.267.2.1 п.267.2 ст.267 ПК України об`єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п`яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об`єму циліндрів двигуна, типу пального.

Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п`яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об`єм циліндрів двигуна, тип пального.

Базою оподаткування відповідно до підп.267.3.1 п.267.1 ст.267 ПК України є легковий автомобіль, що є об`єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об`єктом оподаткування відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 цієї статті (пункт 267.4 статті 267 ПК України).

Відповідно до підп.267.5.1 п.267.1 ст.267 ПК України базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

Підпунктом 267.6.1 пункту 267.6 статті 267 ПК України визначено, що обчислення суми податку з об`єкта/об`єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.

Згідно підп.54.3.3 п.54.3 ст.54 ПК України встановлено, що контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Відповідно до підп.267.6.2 п.267.6 ст.267 ПК України податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

Щодо об`єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об`єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Згідно з статтею 8 Закону України "Про Державний бюджет на 2019 рік" мінімальна заробітна плата визначена у розмірі 4173 гривні.

Таким чином, об`єктом оподаткування транспортним податком у 2019 році є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п`яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, тобто понад 1 564 875 грн.

На офіційному веб-сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України наведено перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п`яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня 2019 (звітного) року.

Так, до вказаного переліку у 2019 році віднесено автомобіль марки Audi, модель Q8, об`єм циліндра двигуна 3,0, дизель, рік випуску (включно) - до 2 років.

Отже, обов`язок щодо визначення середньоринкової вартості транспортного засобу законодавець покладає на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку. При цьому, межі повноважень податкового органу полягають виключно у прийнятті податкового повідомлення-рішення на підставі розміщеної на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку інформації про автомобілі, які є об`єктом оподаткування транспортним податком у 2018 році. Такий висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, що викладена, зокрема, у постановах від 21 березня 2019 року (справа №П/811/1534/17) та від 05 червня 2018 року (справа № 821/1543/17).

Таким чином, придбаний позивачем автомобіль є об`єктом оподаткування транспортним податком у 2019 році.

Суд зазначає, що безпідставними є доводи позивача про вартість автомобіля, визначеного згідно договору купівлі-продажу, оскільки ПК України чітко передбачена процедура визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, які підлягають оподаткуванню, і така процедура не передбачає можливості визначення такої вартості від індивідуальних договорів стосовно окремих транспортних засобів.

Крім цього, що стосується доводів позивача про те, що згідно відомостей з офіційного сайту Міністерства економічного розвитку і торгівлі України середньоринкова вартість автомобіля марки Audi, модель Q8, об`єм циліндрів двигуна 3000 куб.см., дизель, становить 1 320 099,43 грн., суд зазначає, що наведена сума є помилковою, оскільки середньоринкова вартість вказаного транспортного засобу згідно інформації з такого сайту (http://www.me.gov.ua/Vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA) визначена у розмірі 2 243 561,60 грн.

Таким чином, відповідач діяв у межах закону при прийнятті оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, тому в задоволенні позовних вимог про його скасування необхідно відмовити.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що позов не підлягає задоволенню, сплачений позивачем судовий збір не підлягає відшкодуванню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області відмовити.

Судові витрати, які визначені ст. 132 КАС України і підлягають розподілу, відсутні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:ОСОБА_1 (с АДРЕСА_1 Дунаєвецький АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_3 ) Відповідач:Головне управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 39492190)

Головуючий суддя О.О. Михайлов

Дата ухвалення рішення05.11.2019
Оприлюднено05.11.2019
Номер документу85396649
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —560/2779/19

Рішення від 05.11.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні