КРИНИЧАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 178/1250/19
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 листопада 2019 року Криничанський районний суд Дніпропетровської області в складі:
головуючого судді Цаберябого Б.М.,
при секретарі Янченко Л.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт.Кринички за участю прокурора Дехтяр Є.О. справу про адміністративне правопорушення відносно
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який народився в с.Преображенка Криничанського району Дніпропетровської області, громадянина України, депутата Преображенської сільської ради Криничанського району Дніпропетровської області, проживаючого по АДРЕСА_1 ,
за ч. 2 ст. 172-6 КпАП України, -
В С Т А Н О В И В :
Відповідно до п. 9 ст. 1 Закону України Про запобігання корупції правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 ст. З цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.
Відповідно до частини 1 статті 65 Закону за вчинення корупційних або пов`язаних з корупцією правопорушень особи, зазначені в частині першій статті З цього Закону, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.
Згідно ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Встановлено, що ОСОБА_1 , будучи депутатом Преображенської сільської ради Криничанського району Дніпропетровської області, в порушення вимог ч. 2 ст. 52 Закону, не повідомив про суттєві зміни в майновому стані після набуття у власність нерухомого майна 06.09.2017 вартістю 223 101 гривень, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 172-6 КУпАП за наступних обставин.
Згідно рішення першої сесії сьомого скликання від 12.11.2015 №01-1/VII Преображенської сільської ради Криничанського району Дніпропетровської області Про результати виборів депутатів Преображенської сільської ради 25 жовтня 2015 року та визнання повноважень депутатів , на підставі інформації голови Преображенської сільської виборчої комісії Степаненка В.М,, визнано повноваження депутатів Преображенської сільської ради Криничанського району Дніпропетровської області сьомого скликання, серед яких і ОСОБА_1 .
Відповідно до підпункту б п. 1 ч. 1 ст. З Закону України Про запобігання корупції депутатів місцевих рад віднесено до суб`єктів на яких поширюється дія вказаного закону.
Отже ОСОБА_1 , будучи депутатом Преображенської сільської ради Криничанського району Дніпропетровської області, згідно підпункту б п. 1 ч. 1 ст. З Закону є суб`єктом відповідальності за вчинення корупційних правопорушень і правопорушень, пов`язаних з корупцією, та суб`єктом декларування відповідно до ст. 1 Закону.
Частиною другою ст. 52 Закону України Про запобігання корупції передбачено, що у разі суттєвої зміни у майновому стані суб`єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений суб`єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов`язаний письмово повідомити про це Національне агентство. Зазначена інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агентства.
Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2017 рік встановлено у 2017 році прожитковий мінімум для працездатних осіб: з 1 січня - 1600 гривень. Отже, 50 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на 1 січня 2017 року, становить грошову суму у розмірі 80 000 грн.
Пунктом 5 ч. 1 ст. 12 Закону передбачено, що Національне агентство з метою виконання покладених на нього повноважень має право приймати з питань, що належать до його компетенції, обов`язкові для виконання нормативно-правові акти. Нормативно-правові акти Національного агентства підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України та включаються до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів, що зазначено у ч. 5 ст. 12 Закону.
Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції (далі -Національне агентство) від 10 червня 2016 року № 2 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за № 958/29088) Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування визначено, що система подання та оприлюднення відповідно до Закону України Про запобігання корупції , декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, розпочинає свою роботу в два етапи. Перший етап - з 00 годин 00 хвилин 15 серпня 2016 року, в тому числі і для таких типів декларацій (повідомлень) та суб`єктів декларування:
*щорічні декларації за 2015 рік службових осіб, які станом на 15 серпня 2016 року займають згідно зі статтею 50 Закону № 1700-VII відповідальне та особливо відповідальне становище. Зазначені декларації подаються протягом 60 календарних днів;
*декларації, передбачені абзацом першим частини другої статті 45 Закону№ 1700-VII (декларації осіб, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування), службових осіб, які 15 серпня 2016 року чи пізніше цієї дати припиняють діяльність, пов`язану з функцій держави або місцевого самоврядування, та станом на день такого припинення займають згідно зі статтею 50 Закону № 1700-VII шиювідальне та особливо відповідальне становище;
*повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб`єкта декларування, передбачені частиною другою статті 52 Закону, службових осіб, які станом на 15 серпня 2016 року чи пізніше цієї дати займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище.
Рішенням Національного агентства від 18 серпня 2016 року № 1 Про внесення змін до деяких рішень Національного агентства з питань запобігання корупції щодо функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , внесені зміни у підпункт 1 пункту 1 рішення Національного агентства від 10 червня 2016 року № 2 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за № 958/29088) Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , а саме: слова та цифри 15 серпня 2016 року змінити словами та цифрами 01 вересня 2016 року . Таким чином, система подання та оприлюднення відповідно до Закону України Про запобігання корупції декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, розпочала свою роботу в два етапи, а перший етап - з 00 годин 00 хвилин 01 вересня 2016 року.
Тобто ОСОБА_1 , будучи депутатом Преображенської сільської ради Криничанського району Дніпропетровської області, набув обов`язку електронного декларування з 01 січня 2017 року.
Відповідно до свідоцтва про право на спадщину за законом від 06 вересня 2017 року, серія бланку НМЕ 143025, яке видане державним нотаріусом Криничанської державної нотаріальної контори Дніпропетровської області Овчаренко Л.Л., ОСОБА_1 набув у спадщину нерухоме майно вартістю 223 101 грн., а саме - земельну ділянку площею 6,5600 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що розташована за адресою: Дніпропетровська область, Криничанський район, Преображенська сільська рада, кадастровий номер земельної ділянки 1222085500:02:002:0021, про що 06 вересня 2017 року державним нотаріусом Криничаської державної нотаріальної контори Дніпропетровської області Овчаренко Л.Л., як державним реєстратором, внесені відповідні відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Згідно офіційної відповіді голови Національного агентства з питань запобігання корупції Корчак Н. М. від 02 березня 2017 року № 03-05/4886/17 на запит Департаменту захисту економіки Національної поліції України щодо роботи Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування дата публікації документів, вказана у публічній частині інформаційно-телекомунікаційної системи Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування співпадає з фактичною датою подання суб`єктами декларування документів до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування .
Таким чином, ОСОБА_1 , будучи депутатом Прображенської сільської ради Криничанського району Дніпропетровської області, згідно п.п. б п. 1 ч. 1 ст. З Закону України Про запобігання корупції від 14 жовтня 2014 року №1700-VII суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, будучи 06 вересня 2017 року обізнаним про вартість набутого нерухомого майна, а саме - земельної ділянки вартістю 223 101 (двісті двадцять три тисячі сто одна) грн., в порушення вимог ч. 2 ст. 52 Закону України Про запобігання корупції , пункту 1 та 6 розділу II рішення Національного агентства з питань запобігання корупції Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування від 10 червня 2016 року №2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 15 липня 2016 року за № 958/29088, перебуваючи за місцем проживання за адресою: АДРЕСА_1 , не повідомив про суттєві зміни в майновому стані в десятиденний термін з моменту набуття у власність нерухомого майна, тобто, з моменту коли ОСОБА_1 отримав у власність нерухоме майно, а саме земельну ділянку вартістю 223 101 гривень, тобто з, фактичного набуття у володіння та можливістю користуватися і розпоряджатися нерухомим майном (з дати державної реєстрації уповноважено особою нерухомого майна).
На час складення та вручення протоколу, відповідно до результатів пошуку у Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування на офіційному сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (https:\\public.nazk.gov.ua\search) встановлено, що ОСОБА_1 в установленому частиною другою статті 52 Закону України Про запобігання корупції не здійснив подання та оприлюднення повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, у зв`язку з отриманням ним у власність нерухомого майна.
Заслухавши ОСОБА_1 який підтвердив викладене в протоколі про адміністративне правопорушення від 28 серпня 2019 року; дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-6 КпАП України.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного корупційного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КпАП України підтверджується:
*Копією листа УЗЕ в Дніпропетровській області ДЗЕ НП України від 29.07.2019 за №7119/39/103/01-2019 / а. с. 9-12 /;
*Копією листа Преображенської сільської ради від 07.08.2019 за №194/02-12 з додатком / а. с. 13- 14 /;
*Поясненнями ВолнянськогоВ.В. / а. с. 15 /;
*Копією паспорту ОСОБА_1 / а. с. 16/ ;
*Копією свідоцтва про право на спадщину від 06.09.2017 / а. с. 17 /;
*Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на
нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного
реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна
одо об`єкта нерухомого майна / а. с. 18 /;
*Рапортом оперуповноваженого в особливо важливих справах відділу протидії корупції УЗЕ в Дніпропетровській області ДЗЕ НП України Черненко Г.О. від 19.08.2019 з додатками до нього / а. с. 19-23 /;
*Скрін-шотом інформації з Єдиного державного реєстру декларацій на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (https:\\public.nazk.gov.ua\search) щодо ОСОБА_1 / а. с. 24 /;
*Витягом з Єдиного державного реєстру декларацій на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (https:\\public.nazk.gov.ua\search) у виді щорічної декларації ОСОБА_1 за 2017 рік та іншими матеріалами, які додані до протоколу / а. с. 25-33 /;
Ураховуючи характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, який раніше до адміністративної відповідальності не притягувався, відсутність обтяжуючих обставин, вважає, що на ОСОБА_1 слід накласти адміністративне стягнення у виді штрафу.
Відповідно до ст.40-1 КпАП України судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.
Керуючись ст.ст. ч. 2 ст. 172-6, 221, 284 КпАП України суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розміні ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1700 гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 384,20 гривень судового збору на користь Державної судової адміністрації України, отримувач коштів ГУК у м.Києві, код класифікації доходів бюджету 22030106, код за ЄДРПОУ 37993783, банк отримувач Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача UA798999980000031211256026001.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Дніпровського апеляційного суду протягом десяти днів з дня ухвалення постанови або з дня отримання її копії.
Суддя:
Б. М. Цаберябий
Суд | Криничанський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2019 |
Оприлюднено | 06.11.2019 |
Номер документу | 85399269 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Криничанський районний суд Дніпропетровської області
Цаберябий Б. М.
Адмінправопорушення
Криничанський районний суд Дніпропетровської області
Цаберябий Б. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні