Постанова
від 10.10.2019 по справі 804/14432/13-а
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

10 жовтня 2019 року м. Дніпросправа № 804/14432/13-а

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів:

судді-доповідача Чумака С.Ю.,

суддів: Чабаненко С.В., Юрко І.В.,

секретар судового засідання Сколишев О.О.

за участі представника позивача Золотухіна Р.М., представника відповідача Єгорова А.Є., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Дніпрі апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства "ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ"

на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2013 року у справі № 804/14432/13-а (суддя І інстанції - Борисенко П.О.)

за позовом Приватного акціонерного товариства "ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ" до Офісу великих платників податків ДПС про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И В:

ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ, РІШЕННЯ СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ, ВИМОГ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ ТА УЗАГАЛЬНЕНІ ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

Приватне акціонерне товариство ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ (на час виникнення спірних правовідносин - Публічне акціонерне товариство ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ ) звернулось до суду з позовом до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів (Том № 1 а.с. 3-10), в якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 21.10.2013:

- № 000672500, яким до Приватного акціонерного товариства "ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ" застосовано штраф у розмірі 112801,25 грн;

- № 000682500, яким до Приватного акціонерного товариства "ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ" застосовано штраф у розмірі 1059979,75 грн.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2013 року у позові відмовлено. (Том № 1 а.с. 216-218)

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати оскаржену постанову та ухвалити нову, якою позов задовольнити. (Том № 2 а.с. 2-13)

В обгрунтування скарги вказує, що акти перевірок від 18.02.2013 № 98/22-00178353 та від 05.06.2013 № 395/22.3-00178353 були предметом дослідження в інших судових процесах, як і винесені на підставі них податкові повідомлення-рішення форми Р : від 07.03.2013 № 000052200, яким збільшено суму грошового зобов`язання ПАТ ДТЕК Павлоградвугілля за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) за основним платежем + 1 368 262 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями 186 910,75 грн, що складає 25 % від суми основного платежу у відповідні періоди та № 000062200, яким збільшено суму грошового зобов`язання ПАТ ДТЕК Павлоградвугілля за платежем податок на прибуток приватних підприємств за основним платежем 661 157 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями 165 289,26 грн, що складає 25 % від суми основного платежу у відповідні періоди та від 10.07.2013 № 000352200, яким збільшено суму грошового зобов`язання ПАТ ДТЕК Павлоградвугілля за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) за основним платежем + 6148837,2 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями 1059981,75 грн, що складає 25 % від суми основного платежу у відповідні періоди. Вказані податкові повідомлення-рішення були скасовані постановами Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.06.2013 у справі № 804/4038/13-а та від 17.09.2013 у справі № 804/10062/13, а відтак за відсутності основного зобов`язання оскаржені в цій справі податкові повідомлення-рішення про визначення штрафу є протиправними.

Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 5 червня 2014 року апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ" задоволено, постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2013 року скасовано, визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення від 21.10.2013 № 000672500 та № 000682500. (Том № 2 а.с. 77-78)

13 червня 2019 року Верховний Суд, посилаючись на ненадання правової оцінки обставинам, які мають суттєве значення у справі, прийняв постанову, якою касаційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів задовольнив частково; постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 5 червня 2014 року скасував, а справу направив на новий розгляд до суду апеляційної інстанції. При цьому Верховний Суд зазначив, що апеляційним судом не зазначено встановлених судом першої інстанції обставин справи, а також не надано оцінки висновкам суду першої інстанції щодо відсутності доказів набрання законної сили судовими рішеннями про скасування податкових повідомлень-рішень, прийнятих за актами перевірок 18.02.2013 № 98/22-00178353 та від 05.06.2013 № 395/22.3-00178353. (Том № 2 а.с. 124-129).

Отже, у цій справі Третій апеляційний адміністративний суд переглядає законність і обґрунтованість постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2013 року.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ ТА ВИЗНАЧЕНІ ВІДПОВІДНО ДО НИХ СПІРНІ ПРАВОВІДНОСИНИ

У період з 29.01.2013 по 11.02.2013 на підставі наказу від 26.12.2012 № 599 СДПІ по роботі з ВПП у м. Дніпропетровську ДПС було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПАТ ДТЕК (код ЄДРПОУ 00178353) щодо питань підтвердження взаємовідносин з ТОВ Укрінвест (код ЄДРПОУ 32029188) за період з 01.04.2010 по 31.03.2012, з ПП Кіфа (код ЄДРПОУ 35020429) за період з 01.07.2010 по 28.02.2011, ТОВ Укртехпоставка (код ЄДРПОУ 312206273) за серпень 2011, ПП Тетіс (код ЄДРПОУ 32838485) за період лютий-березень 2011 року, з ПП Компанія з утилізації тари та пакувальних матеріалів, збирання, заготівлі окремих видів відходів як вторинної сировини Дніпроекономресурси (код ЄДРПОУ 32614057) за грудень 2011 року, ТОВ Інком Техніка (код ЄДРПОУ 35559633) за період з 01.01.2010 по 01.06.2011 року, ПП Спецпромтехніка (код ЄДРПОУ 33704722) за період грудень 2009 року, ПП Славутич Сігма Н (код ЄДРПОУ 33286827) за період травень, липень-серпень 2009 року, з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (апн. 2470010937); за період 3 01.05.2011 по 21.09.2012.

Про результати перевірки складено акт від 18.02.2013 № 98/22-0/00178353, за висновками якого контролюючим органом встановлено порушення:

1. пп. 7.4.1, 7.4.5. п. 7.4, пп. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 ЗУ Про податок на додану вартість в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість на суму 465 398 грн, у т.ч. по періодах: за червень 2010 року на суму 84 167 грн (по взаємовідносинам з ТОВ Укрінвест ); за липень 2010 року на суму 5 015 грн (по взаємовідносинам з ПП Кіфа ); за серпень 2010 року на суму 20 304 грн (по взаємовідносинам з ТОВ Інком Техніка ); за вересень 2010 року на суму 124 915 грн (по взаємовідносинам з ТОВ Інком Техніка на суму 38 248 грн, з ТОВ Укрінвест на суму 86 667 грн); за жовтень 2010 року на суму 11 403 грн (по взаємовідносинам з ТОВ Інком Техніка ); за грудень 2010 року на суму 219 594 грн (по взаємовідносинам з ТОВ Інком Техніка на суму 33 966 грн, по взаємовідносинам з ПП Кіфа на суму 15 403 грн, по взаємовідносинам з ТОВ Укрінвест на суму 170 225 грн);

2. п. 44.1 ст. 44, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України в результаті чого підприємством ПАТ ДТЕК Павлоградвугілля занижено податок на додану вартість на загальну суму 1 267 870 грн в тому числі по періодах: за січень 2011 року на суму 4 300 грн (по взаємовідносинам з ТОВ Інком Техніка ); за лютий 2011 року на суму 351 606 грн (по взаємовідносинам з ТОВ Інком Техніка на суму 233 830 грн, по взаємовідносинам з ТОВ Укрінвест на суму 15 001 грн, по взаємовідносинам з ПП Тетіс на суму 102 775 грн.); за березень 2011 року на суму 199 098 грн (по взаємовідносинам з ПП Тетіс ); за травень 2011 року на суму 65 631 грн (по взаємовідносинам з СПД-ФО ОСОБА_1 ); за серпень 2011 року на суму 196 030 грн (по взаємовідносинам з ТОВ Укртехпоставка ); за жовтень 2011 року на суму 48 510 грн. (по взаємовідносинам з СПД- ФО ОСОБА_1 ); за листопад 2011 року на суму 144 667 грн (по взаємовідносинам СПД-ФО ОСОБА_1 .); за грудень 2011 року на суму 72 028 грн (по взаємовідносинам СПД-ФО ОСОБА_1 на суму 71 425 грн, по взаємовідносинам з ПП КУТПМЗЗОВВС Дніпроекономресурси на суму 603 грн.); за травень 2012 року на суму 93 000 грн. (по взаємовідносинам СПД-ФО ОСОБА_1 .); за липень 2012 року на суму 93 000 грн. (по взаємовідносинам СПД-ФО ОСОБА_2 О.);

3. п. 5.1, п. 5.2, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5, пп. 8.7.1 п. 8.7 ст. 8, пп. 4.1.6 п. 4.1 ст. 4, пп. 11.3.1 п. 11.3 ст. 11 ЗУ Про оподаткування прибутку підприємств , в результаті чого встановлено заниження податку на прибуток за 2010 рік у сумі 691 406 грн, у тому числі по періодах: за 2 квартал 2010 року у сумі 116 204 грн, в т.ч. по взаємовідносинам з ПП Кіфа на суму 10 995 грн, по взаємовідносинам з ТОВ Укрінвест на суму 105 209 грн; за 3 квартал 2010 року у сумі 269 352 грн. в т.ч. по взаємовідносинам з ТОВ Інком Техніка на суму 161 018 грн., по взаємовідносинам з ТОВ Укрінвест на суму 108 334 грн; за 4 квартал 2010 року у сумі 305 851 грн, в т.ч. по взаємовідносинам з ТОВ Інком Техніка на суму 73 816 грн, по взаємовідносинам з ПП Кіфа на суму 19 254 грн., по взаємовідносинам з ТОВ Укрінвест на суму 212 781 грн. (Том № 1 а.с. 58-123).

7 березня 2013 року за наслідками акту перевірки від 18.02.2013 № 98/22-0/00178353 СДПІ по роботі з ВПП у м. Дніпропетровську ДПС винесено податкові повідомлення-рішення форми Р :

- № 000052200, яким за порушення пп. 7.4.1, 7.4.5. п. 7.4, пп. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 ЗУ Про податок на додану вартість , п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, згідно з пп. 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 ПК України ПАТ ДТЕК Павлоградвугілля збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) за основним платежем + 1 368 262 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями 186 910,75 грн, що складає 25 % від суми основного платежу у відповідні періоди (Том № 1 а.с. 24, 25-26);

- № 000062200, яким за порушення п. 5.1, п.5.2, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст.5, пп. 8.7.1 п. 8.7 ст. 8, пп. 4.1.6 п.4.1 ст. 4, пп. 11.3.1 п. 11.3 ст. 11 ЗУ Про оподаткування прибутку підприємств , згідно з пп. 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 ПК України ПАТ ДТЕК Павлоградвугілля збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств за основним платежем 661 157 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями 165 289,26 грн, що складає 25 % від суми основного платежу у відповідні періоди (Том № 1 а.с. 27, 28).

У період з 15.04.2013 по 29.05.2013 на підставі наказу від 12.04.2013 № 252 СДПІ по роботі з ВПП у м. Дніпропетровську ДПС проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПАТ ДТЕК (код ЄДРПОУ 00178353) з питання дотримання вимог податкового законодавства України, правильності, повноти нарахування та сплати податків до бюджету при фінансово-господарських взаємовідносинах за період квітень, травень, червень, липень, серпень, жовтень, листопад, грудень 2011 року, січень-грудень 2012 року.

Про результати перевірки складено акт від 05.06.2013 № 395/22.3-00178353, за висновками якого контролюючим органом встановлено порушення:

1. п. 33.1 ст.33, п. 198.2 п. 198.6 ст. 198, п. 201.10 ст. 201, п. 202.1 ст.202 Податкового кодексу України, що призвело до завищення податкового кредиту на загальну суму ПДВ 6 148 836,8 грн, в тому числі: в травні 2011 року на суму 1 060 894 грн; в червні 2011 року на суму 848 024 грн; в липні 2011 року на суму 212 718,3 грн; в жовтні 2011 року на суму 603 564,7 грн; в грудні 2011 року на суму 162 713,3 грн; в січні 2012 року на суму 537 548,9 грн; в лютому 2012 року на суму 1 197 900,6 грн; в березні 2012 року на суму 148 555,6 грн; в квітні 2012 року на суму 343 584,3 грн; в травні 2012 року на суму 41 784,7 грн; в червні 2012 року на суму 176 077,9 грн, в липні 2012 року на суму 61 168,6 грн, в серпні 2012 року на суму 150 634,2 грн, у вересні 2012 року на суму 42 654,9 грн, в жовтні 2012 року на суму 94 477,5 грн, в листопаді 2012 року на суму 257 073,5 грн, в грудні 2012 року на суму 209 462,2 грн;

2. положення наказу Міністерства фінансів України від 25.11.2011 № 1492 Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість . (Том № 1 а.с. 156-190)

10 липня 2013 року за наслідками акту перевірки від 05.06.2013 № 395/22.3-00178353 Спеціалізованою державною податковою інспекцією з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів винесено податкове повідомлення-рішення форми Р :

№ 000352200, яким за порушення п. 33.1 ст.33, п. 198.2 п. 198.6 ст. 198, п. 201.10 ст. 201, п. 202.1 ст. 202 Податкового кодексу України, згідно з пп. 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 ПК України ПАТ ДТЕК Павлоградвугілля збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) за основним платежем + 6148837,2 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями 1059981,75 грн, що складає 25 % від суми основного платежу у відповідні періоди (Том № 1, а.с. 33, 34).

Позивач оскаржив зазначені вище податкові повідомлення-рішення від 07.03.2013 № 000052200 та № 000062200, прийняті на підставі акту перевірки від 18.02.2013 № 98/22-0/00178353 та від 10.07.2013 № 000352200, прийняте на підставі акту від 05.06.2013 № 395/22.3-00178353, і постановами Дніпропетровського окружного адміністративного суду, які набрали законної сили,

- від 18.06.2013 у справі № 804/4038/13-а визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення від 07.03.2013 № 000052200, № 000062200;

- від 17.09.2013 у справі № 804/10062/13-а визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 10.07.2013 № 000352200. (т. № 2 а.с. 155-184).

21 жовтня 2013 року на підставі зазначених вище актів перевірок від 18.02.2013 та від 05.06.2013, керуючись п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України, СДПІ з обслуговування ВПП у м. Дніпропетровську МГУ Міндоходів винесено оспорюванні податкові повідомлення-рішення № 000672500, № 000682500 на суму додаткових штрафних санкцій 25%, які разом із супровідним листом та розрахунками штрафних санкцій були направлені на поштову адресу позивача. (Том № 1 а.с. 12, 13, 14-15, 16, 17).

Фактично, приймаючи 21 жовтня 2013 року такі рішення, податковий орган виходив з того, що у зв`язку з повторністю порушень розмір штрафних санкцій ще у попередніх податкових повідомленнях-рішеннях повинен був складати 50%, а не 25%, у зв`язку з чим і були прийняті оскаржені рішення про донарахування штрафу. Отже, нараховані спірними рішеннями штрафні санкції є похідними від грошових зобов`язань, визначений у податкових повідомленнях-рішеннях від 07.03.2013 № 000052200 і № 000062200 та від 10.07.2013 № 000352200

Правомірність та обґрунтованість податкових повідомлень-рішень від 21.10.2013 № 000672500 та № 000682500 про визначення штрафних санцій є предметом спору у цій справі.

Відмовляючи у позові, суд першої інстанції дійшов висновку про безпідставність визнання протиправними та скасування оскаржених податкових повідомлень-рішень. Суд виходив з того, що відповідно до приписів ч. 2 ст. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України передбачено обов`язок контролюючого органу щодо накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого грошового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування, відтак нарахування додаткових штрафних санкцій у розмірі 25% за актами перевірок від 18.02.2013 № 98/22-00178353 та від 05.06.2013 № 395/22.3-00178353 є правомірними. Також зазначив про безпідставність посилань позивача на судові рішення, якими скасовані податкові повідомлення-рішення від 7 березня та 10 липня 2013 року, оскільки докази набрання законної сили цими судовими рішеннями відсутні.

НОРМИ ПРАВА, ЯКІ РЕГУЛЮЮТЬ СПІРНІ ПРАВОВІДНОСИНИ, ТА ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ СУДОМ

За приписами п. 86.1 ст. 86 ПК України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт.

Відповідно до пп. 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

За приписами статті 111 ПК України за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності: фінансова; адміністративна; кримінальна. Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з цим Кодексом та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.

Статтею 113 ПК України передбачено, що строки застосування, сплата, стягнення та оскарження сум штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) здійснюються у порядку, визначеному цим Кодексом для сплати, стягнення та оскарження сум грошових зобов`язань. Застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), передбачених цією главою, не звільняє платників податків від обов`язку сплатити до бюджету належні суми податків та зборів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, а також від застосування до них інших заходів, передбачених цим Кодексом. Штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно з п. 123.1 ст. 123 ПКУ у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Однак, згідно з п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

За приписами п. 57.4 ст. 57 ПК України пеня та штрафні санкції, нараховані на суму грошового зобов`язання (її частку), скасовану за результатами адміністративного чи судового оскарження, також підлягають скасуванню, а якщо такі пеня та санкції були сплачені, вони підлягають зарахуванню в рахунок погашення податкового боргу, грошових зобов`язань або поверненню в порядку, встановленому статтею 43 цього Кодексу.

Як зазначалось вище, підставою винесення спірних податкових повідомлень-рішень від 21.10.2013 № 000672500 і № 000682500 про застосування додаткового штрафу в розмірі 25% від суми грошових зобов`язань стали порушення податкового законодавства встановлені під час перевірок позивача, за наслідками яких прийнято податкові повідомлення-рішення від 07.03.2013 № 000052200, № 000062200, винесені на підставі акту перевірки від 18.02.2013 № 98/22-0/00178353 та від 10.07.2013 № 000352200, винесеного на підставі акту перевірки від 05.06.2013 № 395/22.3-00178353, які в подальшому скасовані постановами Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18 червня та 17 вересня 2013 року.

Враховуючи висновки Верховного суду, викладені у постанові від 13 червня 2019 року, та на виконання вказівок касаційного суду, зазначених у цій постанові, позивачем до суду апеляційної інстанції у паперовому виді надано такі судові рішення:

- постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18 червня 2013 року у справі № 804/4038/13-а, яка залишена без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 23 липня 2014 року, якою визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення - рішення від 07.03.2013 № 000052200 та № 000062200 (Том № 2 а.с. 155-160, 162-168), та ухвалу Вищого адміністративного суду України від 29 вересня 2015 року, якою касаційна скарга Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів залишена без задоволення, а вказані вище судові рішення від 18.06.2013 та від 23.07.2014 залишені без змін (Том № 2 а.с. 170-173);

- постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 вересня 2013 року у справі № 804/10062/13-а, яка залишена без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 24 червня 2014 року, якою визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення від 10.07.2013 № 000352200, винесеного на підставі акту перевірки від 05.06.2013 № 395/22.3-0017835 (Том № 2 а.с. 174-177, 178-179), та постанову Верховного Суду від 16 липня 2019 року, якою касаційна скарга Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів залишена без задоволення, а вказані вище судові рішення від 17.09.2013 та від 24.06.2014 залишені без змін (Том № 2 а.с. 181-184).

Отже, матеріали справи на зазначених аркушах містять копії судових рішень у паперовому виді, тобто зауваження Верховного Суду при новому апеляційному розгляді справи враховані і недоліки усунуті.

Таким чином, постанова Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.06.2013 у справі № 804/4038/13-а, якою визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення від 07.03.2013 № 000052200 та № 000062200, набрала законної сили 23 липня 2014 року, а постанова Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.09.2013 у справі № 804/10062/13-а, якою визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 10.07.2013 № 000352200, - 24 червня 2014 року.

Відповідно до ч. 4 ст. 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Згідно з ч. 1 ст. 370 Кодексу адміністративного судочинства України Кодекс адміністративного судочинства України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Отже, суми грошових зобов`язань, визначені зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями, скасовані за результатами їх судового оскарження, а тому штрафні санкції, нараховані на ці зобов`язання, також підлягають безумовному скасуванню.

При цьому безпідставними є доводи представника відповідача, що на час прийняття рішення судом першої інстанції судові рішення, якими скасовані податкові повідомлення-рішення, ще не набрали законної сили, оскільки в такому випадку суд першої інстанції, зважаючи, що штрафні санкції є похідними від суми основного грошового зобов`язання і визначаються у відсотковому відношенні до останнього, повинен був зупинити провадження в цій справі до набрання законної сили рішеннями в інших зазначених вище справах, а не обмежуватись у постанові вказівкою, що ці рішення не набрали законної сили. Такі процесуальні порушення суду першої інстанції і призвели до неправильного вирішення ним спору.

ВИСНОВОК АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ

Враховуючи, що податкові повідомлення-рішення, якими визначено грошові зобов`язання, скасовані постановами Дніпропетровського окружного адміністративного суду, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про безпідставність прийняття відповідачем спірних податкових повідомлень-рішень від 21.10.2013 № 000672500 та № 000682500 про визначення додаткових штрафних санкцій.

Судом першої інстанції неправильно застосовані норми матеріального і порушені норми процесуального права, його висновки не відповідають обставинам справи, у зв`язку з чим апеляційна скарга підлягає задоволенню, а рішення суду першої інстанції - скасуванню з прийняттям нового судового рішення про задоволення позову.

Повний текст судового рішення складений 15 жовтня 2019 року.

На підставі викладеного, керуючись статтями 242, 243, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства "ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ" задовольнити.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2013 року у справі № 804/14432/13-а скасувати.

Адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ" до Офісу великих платників податків ДПС про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задовольнити.

Визнати протиправними і скасувати податкові повідомлення-рішення від 21.10.2013 № 000672500, яким до Приватного акціонерного товариства "ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ" застосовано штраф у розмірі 112801,25 грн, та № 000682500, яким до Приватного акціонерного товариства "ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ" застосовано штраф у розмірі 1059979,75 грн, прийняті СДПІ у м. Дніпропетровську Міжрегіонального ГУ Міндоходів.

Стягнути на користь Приватного акціонерного товариства "ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ" (код ЄДРПОУ 00178353) сплачений за подачу позову та апеляційної скарги судовий збір у розмірі 4730 (чотири тисячі сімсот тридцять) гривень за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків ДПС.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя-доповідач С.Ю. Чумак

суддя С.В. Чабаненко

суддя І.В. Юрко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2019
Оприлюднено06.11.2019
Номер документу85410420
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/14432/13-а

Постанова від 03.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 02.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 19.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 22.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Постанова від 10.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Постанова від 10.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 26.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 25.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні