Рішення
від 25.10.2019 по справі 826/13031/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

25 жовтня 2019 року справа №826/13031/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовомНаціональної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі по тексту - позивач) доТовариства з обмеженою відповідальністю "Перший столичний брокер" (далі по тексту - відповідач, ТОВ "Перший столичний брокер") простягнення з відповідача штрафу у розмірі 5 000,00 грн. В С Т А Н О В И В:

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва у зв`язку із поданням торговцем цінними паперами недостовірної інформації в нерегулярних адміністративних даних; у зв`язку з несплатою штрафних санкцій, на думку позивача, вони підлягають стягненню в судовому порядку.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 серпня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/13031/18 у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.

Відповідач відзиву на адміністративний позов та відповідних доказів до суду не надав.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу на наступне.

Як підтверджено матеріалами справи, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову від 17 травня 2018 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №204-ЦА-УП-Т, якою на підставі пункту 7 частини першої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та пункту 1 розділу ХVІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 16 жовтня 2012 року 1470 за подання недостовірної інформації до Комісії у відношенні відповідача застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 5 000,00 грн. зазначена постанова направлена на адресу відповідача 24 травня 2018 року згідно поштового реєстру.

Постанова від 17 травня 2018 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №204-ЦА-УП-Т складена на підставі акту від 16 квітня 2018 року про правопорушення на ринку цінних паперів №207-ЦА-УП-Т, яким встановлено наступне: ТОВ "Перший столичний брокер" порушив вимоги пункту 7 розділу І Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії від 25 вересня 2012 року №1283 (далі по тексту - Положення №1283) в частині подання до Комісії недостовірної інформації в нерегулярних адміністративних даних; відповідно до наявних нерегулярних адміністративних даних торговця цінними паперами ТОВ "Перший столичний брокер", наданих згідно з вимогами Положення №1283, наявна інформація щодо договору, укладеного 21 серпня 2017 року та виконаного 27 грудня 2017 року №0817ДД-1530 щодо купівлі-продажу акцій емітента ПАТ "Конкорд Інк" (ідентифікаційний код 38824174, код ISIN UA4000188411) у кількості 510 штук із зазначенням суми виконання договору "0"; разом з тим, листом від 20 січня 2018 року №30/01 торговцем цінними паперами ТОВ "Перший столичний брокер" на запит Комісії від 15 січня 2018 року №10/02/1228 було надано копію вищезазначеного договору та копію додаткової угоди, згідно якої були змінені в предметі договору: емітент цінних паперів ПАТ "Конкорд Інк" (код ISIN UA4000188411) на ПрАТ "Фінансова компанія "Кредит Сервіс" (код ISIN UA1025831009) в кількості 51 штука, сума договору лишилася незмінною; додаткова угода була виконана. На акт міститься відмітка про отримання відповідачем 16 квітня 2018 року.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".

Згідно з абзацом другим статті 1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до положень частини першої статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктом 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено, що до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку належить накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Склад, строки та порядок подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) адміністративних даних (далі - Дані) торговцем цінними паперами щодо своєї професійної діяльності на фондовому ринку визначаються Положенням №1283.

Відповідно до пункту 7 розділу І Положення №1283 дані подаються до Комісії в обсязі, що встановлений цим Положенням, не пізніше строків, визначених у пункті 1 розділу III цього Положення.

Дані повинні містити всі визначені Положенням довідки, які мають бути заповнені, містити достовірну та повну інформацію. Інформація в довідках повинна бути заповнена відповідно до цього Положення.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем порушено вимоги пункту 7 розділу І Положення №1283 в частині подання до Комісії недостовірної інформації в нерегулярних адміністративних даних, внаслідок чого позивачем прийнято постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.

Відповідно до пункту 7 частини першої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Як зазначено у пункті 1 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України №1063/2011 від 23 листопада 2011 року, Комісія здійснює державне регулювання ринку цінних паперів.

У відповідності до підпункту 6.4 пункту 6 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку Комісія для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право накладати на осіб, винних у порушенні вимог законодавства про цінні папери, адміністративні стягнення, а також штрафні та інші санкції аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Оскільки відповідач у добровільному порядку не сплатив суму штрафу визначену від 17 травня 2018 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №204-ЦА-УП-Т, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 5000,00 грн., Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з позовом про стягнення штрафу в судовому порядку.

Порядок та строки розгляду Національною комісію з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року №1470 (далі по тексту - Правила №1470).

Пунктом 3 розділу XVIII Правил №1470 передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

Враховуючи те, що відповідачем у визначений судом строк не надано відзиву на позовну заяву, не спростовано доводів позивача та не надано доказів оскарження чи скасування постанови позивача або добровільної сплати суми штрафу, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, а отже, підлягають задоволенню.

Згідно з частиною першою статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною другою статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Як передбачає частина перша статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, позивачем надано суду належні та допустимі докази правомірності нарахування відповідачу штрафних санкцій, а тому, враховуючи, що суму штрафу відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи, суд приходить висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки матеріали справи не містять доказів понесення позивачем витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат відсутні.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про стягнення штрафних санкцій задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Перший столичний брокер" штраф у розмірі 5000,00 грн. (п`ять тисяч гривень нуль копійок) до Державного бюджету України (рахунок, відкритий в УДКСУ за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106).

Згідно з частиною першою статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Частина перша статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корпус 30; ідентифікаційний код 37956207);

Товариство з обмеженою відповідальністю "Перший столичний брокер" (04119, м. Київ, вул. Деревлянська, 10А; ідентифікаційний код 39099141).

Суддя В.А. Кузьменко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.10.2019
Оприлюднено07.11.2019
Номер документу85423424
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/13031/18

Рішення від 25.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 16.08.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні