Рішення
від 06.11.2019 по справі 826/6446/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

06 листопада 2019 року справа №826/6446/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді колегії суддів: головуючого судді Кузьменка В.А., суддів Арсірія Р.О., Огурцова О.П., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 (далі по тексту - позивач, ОСОБА_1 ) доФонду державного майна України (далі по тексту - відповідач) треті особи 1. Відкрите акціонерне товариство "Тернопільобленерго" (далі по тексту - третя особа 1, ТОВ "Тернопільобленерго") 2. ОСОБА_2 (далі по тексту - третя особа 2, ОСОБА_2 ) провизнання протиправним та скасування наказу відповідача від 28 серпня 2016 року №1612 "Про проведення конкурсного відбору претендентів на заміщення вакантної посади голови правління ВАТ "Тернопільобленерго"

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва, оскільки вважає протиправним оскаржуване рішення, у зв`язку із тим, що наказ підписаний не уповноваженою особою, не був оприлюднений відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації"; відповідно до Статуту ТОВ "Тернопільобленерго" обрання та припинення повноважень голови правління віднесено до виключної компетенції загальних зборів.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 травня 2017 року відкрито провадження у адміністративній справі №826/6446/17, залучено до участі у справі ТОВ "Тернопільобленерго" та ОСОБА_2 в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового засідання.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 травня 2017 року клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення позову задоволено частково: заборонено всім державним реєстраторам у розумінні Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" вчиняти в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань реєстраційні дії щодо державної реєстрації зміни керівника юридичної особи ВАТ "Тернопільобленерго" та державної реєстрації відомостей про керівника юридичної особи ВАТ "Тернопільобленерго", які містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, до набрання законної сили рішенням у даній справі.

Відповідач подав до суду заперечення на адміністративний позов, в якому вказує на правомірність своїх дій та оскаржуваного рішення, оскільки оголошення та проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора ТОВ "Тернопільобленерго" проведено з повним дотриманням норм чинного законодавства.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 грудня 2017 року відкладено розгляд адміністративної справи №826/6446/17.

Третіми особами пояснень щодо заявлених позовних вимог до суду не надано.

Зважаючи на неявку сторін на підставі частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання 19 вересня 2019 року не здійснювалось; на підставі частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України суд ухвалив завершити розгляд справи у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу на наступне.

Судом встановлено, що ВАТ "Тернопільобленерго" є правонаступником державної акціонерної енергопостачальної компанії "Тернопільобленерго", заснованої у формі відкритого акціонерного товариства, відповідно до наказу Міністерства енергетики та електрифікації України від 28 липня 1995 року №134, шляхом перетворення державного енергопостачального підприємства "Тернопільобленерго" у державну акціонерну енергопостачальну компанію "Тернопільобленерго" на підставі Указу Президента України від 04 квітня 1995 року №282/95 "Про структурну перебудову в електроенергетичному комплексі України".

ВАТ "Тернопільобленерго" на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 04 березня 2015 року №83 включено до переліку об`єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави.

Фонд здійснює управління корпоративними правами держави в статутному капіталі ВАТ "Тернопільобленерго" у розмірі 50,999%.

Наказом Фонду державного майна України від 29 серпня 2016 року №1612 "Про проведення конкурсного відбору претендентів на заміщення вакантної посади голови правління ВАТ "Тернопільобленерго" відповідно до законів України "Про управління об`єктами державної власності", "Про Фонд державного майна України", пункту 2 Порядку проведення конкурсного відбору керівників суб`єктів господарювання державного сектору економіки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2008 року №777 "Про проведення конкурсного відбору керівників суб`єктів господарювання державного сектору економіки", враховуючи вакантну посаду голови правління ВАТ "Тернопільобленерго" наказано оголосити конкурсний відбір претендентів на заміщення вакантної посади голови правління ВАТ "Тернопільобленерго"; провести такий відбір відповідно до Порядку проведення конкурсного відбору керівників суб`єктів господарювання державного сектору економіки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2008 року №777; доручено Постійній конкурсній комісії ФДМ України з проведення конкурсного відбору керівників суб`єктів господарювання державного сектору економіки розробити та затвердити вимоги до претендентів на заміщення вакантної посади та конкурсної пропозиції, Департаменту управління державними підприємствами та корпоративними правами - вжити заходів щодо оприлюднення оголошення про проведення конкурсного відбору претендентів на заміщення вакантної посади на офіційному веб-сайті ФДМ України відповідно до Порядку. Зазначений наказ підписано заступником Голови Фонду Державіним В.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до положень статей 4, 7 Закону України "Про управління об`єктами державної власності", статті 1, пункту 3 частини першої статті 5 Закону України Про Фонд державного майна України" Фонд державного майна України є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що реалізує державну політику у сфері приватизації, оренди, використання та відчуження державного майна, управління об`єктами державної власності, у тому числі корпоративними правами держави щодо об`єктів державної власності, що належать до сфери його управління, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

На виконання вищенаведеної законодавчої норми Кабінет Міністрів України постановою від 30 жовтня 2014 року №678 затвердив Порядок надання і погодження завдань на голосування представникам держави на загальних зборах та засіданнях наглядової ради господарського товариства, у статутному капіталі якого є корпоративні права держави (далі по тексту - Порядок №678).

Згідно з частиною третьою статті 11 Закону України "Про управління об`єктами державної власності" управління господарськими організаціями, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, здійснюється суб`єктами управління об`єктами державної власності шляхом визначення повноважних представників держави.

Разом з тим, до суб`єктів управління об`єктами державної власності також віднесений й Кабінет Міністрів України, який на виконання своїх повноважень, регламентованих статтею 5 Закону України "Про управління об`єктами державної власності", визначає порядок конкурсного відбору керівників державних суб`єктів господарювання.

На підставі вказаної норми постановою Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2008 року №777 затверджено Порядок проведення конкурсного відбору керівників суб`єктів господарювання державного сектору економіки (далі по тексту - Порядок №777, відповідно до пунктів 1, 2 якого визначається процедура конкурсного відбору керівників суб`єктів господарювання державного сектору економіки у разі прийняття міністерством, Фондом державного майна, іншим органом, що здійснює управління об`єктами державної власності, рішення про необхідність проведення такого відбору, а також процедура конкурсного відбору керівника підприємства, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, та керівника особливо важливого для економіки підприємства (підприємства, вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності перевищує 2 млрд. гривень або річний розмір чистого доходу якого перевищує 1,5 млрд. гривень, банку, у статутному капіталі якого держава володіє часткою понад 75 відсотків). Вимоги цього Порядку поширюються на відбір кандидатур на посаду голови виконавчого органу господарських товариств, які належать до державного сектору економіки.

Призначення керівника підприємства, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, здійснюється виключно за результатами конкурсного відбору відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою.

Підставою для оголошення конкурсного відбору керівника підприємства є рішення (наказ) міністерства, Фонду державного майна або іншого органу, який виконує функцію з управління підприємством, із зазначенням строку приймання заяв і проведення конкурсного відбору, яке для підприємства, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, приймається не пізніше ніж через 20 днів після відкриття вакансії керівника підприємства (для підприємств, функції з управління якими виконує Кабінет Міністрів України, - рішення Кабінету Міністрів України).

Частинами першою та п`ятою статті 9 Закону України "Про Фонд державного майна України" встановлено, що Фонд державного майна України у межах своїх повноважень, на основі та на виконання Конституції та законів України, актів Президента України і Кабінету Міністрів України видає накази, що підписує Голова Фонду державного майна України. Усі накази Фонду державного майна України оприлюднюються державною мовою на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України.

Відповідно до пункту 29 частини першої статті 19, частин першої та четвертої статті 23 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" передбачено, що повноваження на підписання наказів центрального органу виконавчої влади надано його керівнику. Центральний орган виконавчої влади у межах своїх повноважень, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України та наказів міністерств видає накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує та контролює їх виконання.

Накази центрального органу виконавчої влади підлягають обов`язковому оприлюдненню відповідно до положень Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Відповідно до частини п`ятої статті 19 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" заступники керівника центрального органу виконавчої влади здійснюють повноваження відповідно до затвердженого керівником центрального органу виконавчої влади розподілу обов`язків, якщо інше не передбачено законом. У разі відсутності керівника центрального органу виконавчої влади чи неможливості здійснювати ним свої повноваження з інших причин його обов`язки виконує один із заступників відповідно до встановленого керівником центрального органу виконавчої влади розподілу обов`язків.

Згідно з пунктами 3, 4 Порядку №777 для проведення конкурсного відбору керівників підприємств, крім керівників особливо важливих для економіки підприємств, суб`єкт управління утворює постійно діючу комісію або комісії для конкурсного відбору керівників окремих підприємств. Склад комісії затверджується відповідним актом суб`єкта управління.

Постійно діюча комісія або комісія для конкурсного відбору керівників окремих підприємств: оприлюднює на офіційному сайті суб`єкта управління не пізніше ніж протягом 10 днів після прийняття рішення (наказу), зазначеного у пункті 2 цього Порядку, оголошення про проведення конкурсного відбору на посаду керівника підприємства, яка стала вакантною (далі - оголошення), та результати конкурсного відбору не пізніше ніж протягом трьох днів з дати його завершення; приймає, реєструє та перевіряє на відповідність вимогам цього Порядку документи, подані особами, що виявили бажання взяти участь у конкурсному відборі (далі - претенденти). Перелік таких документів наведений у пункті 9 зазначеного Порядку; ухвалює рішення про допуск претендентів до конкурсного відбору або відхилення їх кандидатур (що кореспондується з положеннями пункту 3 Порядку №777, згідно якого члени постійно діючу комісію або комісії для конкурсного відбору керівників окремих підприємств (далі - комісія) розглядають документи і пропозиції, внесені претендентами, та його учасниками); приймає і реєструє пропозиції, внесені учасниками конкурсного відбору; забезпечує відкритість конкурсного відбору та за результатами розгляду зазначених пропозицій визначає його переможця; розробляє та затверджує вимоги до претендентів; надсилає разом із згодою на обробку персональних даних претендентів запит до МВС стосовно надання інформації щодо відсутності (наявності) у них судимості, заборони займати відповідні посади або займатися певними видами діяльності.

Відповідно до пунктів 5-7, 14-16, 19, 20 Порядку №777 передбачено, що засідання комісії є правомочним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу. Рішення комісії приймається більшістю голосів присутніх на засіданні її членів і оформляється протоколом.

Тривалість конкурсного відбору не може перевищувати 30 календарних днів. Початком відбору вважається дата, на яку призначено засідання комісії з розгляду заяв претендентів і доданих до них документів.

За рішенням комісії претендент не допускається до участі в конкурсному відборі в разі: неподання ним одного із зазначених у пункті 10 цього Порядку документів; невідповідності встановленим комісією вимогам до претендентів та конкурсних пропозицій; наявності у претендента не знятої або не погашеної в установленому законом порядку судимості, заборони займати відповідні посади або займатися певними видами діяльності.

Претенденти, допущені до участі в конкурсному відборі, є його учасниками.

Учасники конкурсного відбору подають пропозиції з управління підприємством - конкурсні пропозиції.

Комісія заслуховує на закритому засіданні конкурсну пропозицію учасника конкурсного відбору та враховує відповідність учасника та його конкурсної пропозиції встановленим вимогам. За рішенням комісії на її засіданні під час заслуховування конкурсних пропозицій учасників можуть бути присутніми представники засобів масової інформації та громадськості за умови згоди всіх учасників конкурсного відбору, які подали пропозиції з управління підприємством.

Переможцем конкурсного відбору визнається учасник, пропозиція якого визнана комісією найкращою. Комісія має право прийняти вмотивоване рішення про відхилення всіх пропозицій учасників та про повторне проведення конкурсного відбору. У разі подання пропозиції лише від одного учасника конкурс не проводиться, при цьому оголошується повторне проведення конкурсного відбору.

Переможець конкурсного відбору оголошується на засіданні комісії з дотриманням вимог пункту 13 цього Порядку.

Конкурсний відбір вважається таким, що закінчився, з дня ухвалення комісією рішення про затвердження його результатів.

Отже, законодавством регламентована чітка і послідовна процедура проведення конкурсу на зайняття вакантної посади керівника суб`єкта господарювання державного сектора економіки, початковим етапом якої є призначення і оголошення конкурсного відбору.

Разом з тим, з наведених вище правових норм вбачається, що оголошення та проведення конкурсного відбору претендентів на заміщення вакантної посади керівника суб`єкта господарювання державного сектора економіки здійснюється, зокрема Фондом державного майна України шляхом прийняття ним відповідного наказу за підписом керівника, а в разі його відсутності - одного із заступників, що виконує обов`язки.

Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Частиною другою статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Проте, відповідачем, на якого покладено тягар доказування в адміністративному процесі, не надав суду жодних доказів на підтвердження відсутності станом на дату підписання оскаржуваного наказу керівника Фонду державного майна України та, відповідно, наявності у Державіна В. права на підписання наказу, що не відповідає вимогам статті 9 Закону України "Про Фонд державного майна України", статей 19, 23 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади".

Оскільки відповідачем не надано доказів, які б підтверджували наявність правових підстав для підписання від імені Фонду державного майна України наказу від 29 серпня 2016 року №1612 саме Державіним В., суд вважає, що відповідачем не доведено, що такий наказ підписано уповноваженою особою, що саме по собі виключає підстави вважати, що відповідачем дотримано процедуру призначення конкурсу на посаду Голови правління ВАТ "Тернопільобленерго".

Аналогічний висновок викладений у постанові Верховного Суду від 25 квітня 2018 року у справі №826/3705/17, адміністративне провадження №К/9901/21238/18.

Крім того, матеріали справи не містять доказів оприлюднення відповідачем оскаржуваного наказу у порядку, визначеному чинним законодавством, що вказує на порушення принципу відкритості та гласності проведення призначеного ним конкурсного відбору і також на відповідне процедурне порушення.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачем допущено суттєві процедурні порушення при призначенні та оголошенні спірного конкурсу, а тому та наказ відповідача від 29 серпня 2016 року №1612 "Про проведення конкурсного відбору претендентів на заміщення вакантної посади голови правління ВАТ "Тернопільобленерго" є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем не доведено правомірність оскаржуваного наказу з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ОСОБА_1 підлягає задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки позовні вимоги задоволено, на користь позивача належить стягнути сплачений нею судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань Фонду державного майна України.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати наказ Фонду державного майна України від 28 серпня 2016 року №1612 "Про проведення конкурсного відбору претендентів на заміщення вакантної посади голови правління ВАТ "Тернопільобленерго".

3. Стягнути на користь ОСОБА_1 понесені ним витрати по сплаті судового збору у 640,00 грн. (шістсот сорок гривень нуль копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Фонду державного майна України.

Згідно з частиною першою статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Частина перша статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ); Фонд державного майна України (01133, м. Київ, вул. Генерала Алмазова , 18/ 9; ідентифікаційний код 00032945);

Відкрите акціонерне товариство "Тернопільобленерго" (46010, м. Тернопіль, вул. Енергетична, 2; ідентифікаційний код 00130725);

ОСОБА_2 ( АДРЕСА_4 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків невідомий).

Головуючий суддя В.А. Кузьменко

Судді Р.О. Арсірій

О.П. Огурцов

Дата ухвалення рішення06.11.2019
Оприлюднено06.11.2019

Судовий реєстр по справі —826/6446/17

Постанова від 30.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Постанова від 30.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Рішення від 06.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 20.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 10.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пасічник С.С.

Ухвала від 11.07.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 19.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 19.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні