Справа № 2а-12617/09
Категория 6.14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
«10» березня 2009 року
Луганський окружний адміністративний су д у складі: Судді Качуріної Л. С.
при секретарі Лемба А.В. ,
в присутності сторін: представник прокурор а: Анушкеви ч О.І.
представника позивача: Лапіна Н.В. відповідач - не з ' явився.
розглянувши у відкритому судовому засіда нні справу за адміністративним позовом Заступника прокурора Старобіль ського району в інтересах держави в особі Державного підприємства „Нац іональна енергетична компанія „Укренерго" в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Луганській області відокремленого підрозділу „Держенергона гляд у Донбаському регіоні" , Міністерства палива та енергетики України до Титар івської сільської ради Луганської області про стягнення суми штрафу в р озмірі 170 грн. , -
ВСТАНОВИВ:
18.12.2008 року до Луганського окружного адмініс тративного суду звернувся Заступник прокурора Старобільського району в інтересах держави в особі Державного підприємства „Національна енер гетична компанія „Укренерго" в особі Державної інспекції з енергетично го нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Луга нській області відокремленого підрозділу „Держенергонагляд у Донбась кому регіоні" , Міністерства палива та енергетики України до Титар івської сільської ради Луганської області про стягнення суми штрафу в р озмірі 170 грн.
Позивач в об г рунтування своїх поз овних вимог посилається на те , що Державний енергетичний нагляд за режимами спожи вання електричної та теплової енергії відповідно до Закону України „Пр о електроенергетику" здійснює Державна інспекція з енергетичного нагл яду за режимами споживання електричної та теплової енергії (Держенерго нагляд) , яка підпорядкована безпосередньо Мінпаливенерго в частині виконання функ цій , поклад ених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії , затвердженим постан овою Кабінету Міністрів України № 929 від 07.08.1996 р. , та діє у складі державного підприємства „Націон альна енергетична компанія „Укренерго" та його структурних підрозділі в.
Відповідно до п. 1.2 Ста туту ДП НЕК „Укренерго" воно засновано на державній власності та підпоря дковується Мінпаливенерго відповідно до Указу Президента України від 14.04.2000 № 598/2000.
Головною метою діяльності ДП НЕК „Укрене рго" є забезпечення цілісності об ' єднаної енергетичної системи України , задоволення інте ресів держави у сфері енергопостачання , здійснення централізованого оперативно- технологічного управління ОЕС , запобігання порушенням режимів і аваріям систем ного значення та ліквідація можливих аварій у країні (абзаци 1-4 пункту 2.1 Статуту) , до основних напрямків діяльності віднесено здійсне ння державного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії відповідно до Закону України „Про електроенергетику" та Положе ння (пп. 2.2.16 п. 2.2. Статуту).
За результатами акту обстеження ДІЕНРСЕТ Е Титарівської сільської ради 08.11.2007 року було винесено припис ЛЦ 181 № 140 про усунення встановлених порушень та надання до 10.12.2007 року інформації п ро виконання припису в цілому , але вимоги припису не були виконані.
У зв ' язку з цим , 22.02.2008 року старшим державн им інспектором з енергетичного нагляду було складено акт ЛЦ 182 № 11 , яким встановлено невиконання Титарівською сільською радою вимог припису ЛЦ 181 № 140 від 08.11.2007 року , чим було порушено вимоги ст. 26 ЗУ «Про електроенергетику»
Відомостей про виконання припису не надх одило. Дії Титарівської сільської ради підпадають під ознаку - ухилення від виконання припису. У зв ' язку з цим 13.05.2008 року начальником інспекції Держенергонагляду у Луг анській області у відношенні Титарівської сільської ради була винесен а постанова ЛЦ 182 № 11 про накладання штрафу про пор ушення законодавства про електроенергетику у розмірі 170 грн. Доказів виконання постан ови не було. Штраф позивачем не сплачено. У в ' язку з чим позивач п росить стягнути з відповідача штраф у розмірі 170 грн.
У судовому засіданні представник позивач а та представник прокурора підтримали позовні вимоги , дали пояснення згідн о позову , пр осили суд їх задовольнити.
Відповідач у судове засідання не з ' явився , причин неявки суд у не повідомив , про дату та час судового засідання був повідомлений належним чином , про що свідчить поштове повідомлення.
Суд заслухавши пояснення представника п рокуратури , представника позивача , вивчивши письмові м атеріали справи та дослідивши докази , дійшов висновку , що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено , що Відповідно до п . 1.2 Статуту ДП НЕК „Ук ренерго" воно засновано на державній власності та підпорядковується Мі нпаливенерго відповідно до Указу Президента України від 14.04.2000 № 598/2000.
Головною метою діяльності ДП НЕК „Укрене рго" є забезпечення цілісності об ' єднаної енергетичної системи України , задоволення інте ресів держави у сфері енергопостачання , здійснення централізованого оперативно- технологічного управління ОЕС , запобігання порушенням режимів і аваріям систем ного значення та ліквідація можливих аварій у країні (абзаци 1-4 пункту 2.1 Статуту) , до основних напрямків діяльності віднесе но здійснення державного нагляду за режимами споживання електричної т а теплової енергії відповідно до Закону України „Про електроенергетик у" та Положення (пп. 2.2.16 п. 2.2. Статуту).
Згідно до акту обстеження дотримання зак онодавства про електроенергетику Титарівської сільської ради 08.11.2007 року було винесено прип ис ЛЦ 181 № 140 про усунення встановлених порушень та н адання до 10.12.2007 року ін формації про виконання припису в цілому.
До 10.12.2007 року Титарівська сільська рада не виконала вимоги п рипису і не подала інформацію про виконання припису ЛЦ 181 № 140 від 08.11.2007 року.
У зв ' язку з цим 22.02.2008 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду було складено акт ЛЦ 182 № 11 , яким встановлено невиконання Титарівською сільськ ою радою вимог припису ЛЦ 181 № 140 від 08.11.2007 року в частині п. 1 , 2 , чим було порушено вимоги ст. 26 ЗУ «Про електроенергію».
Відомостей про виконання припису ЛЦ 181 № 140 до ДІЕНРСЕТЕ не надходило , доказів , що підтверджують йог о виконання надано не було. Дії Титарівської сільської ради підпадають п ід ознаки правопорушення в енергетиці , відповідальність за які передбачені абз.3 ч.3 ст. 27 Закон у України «Про електроенергетику» - ухилення від виконання припису.
13.05.2008 року начальником Інспекції Деренергонагляду у Луганській області у відношенні Титарів ської сільської ради була винесена постанова ЛЦ 182 № 11 про накладання штрафу за порушення законодавства п ро електроенергетику у розмірі 170 грн.
Копії платіжних документів , що підтверджують вик онання постанови позивачу не надходило.
Статтею 5 Закону України «Про енергозбереження» від 1 липня 1994 року № 74/94-ВР (далі Закон № 74/94-ВР) визначен о , що суб ' єктами право вого регулювання відносин у сфері енергозбереження є юридичні та фізич ні особи , в р езультаті діяльності яких здійснюється проведення енергозберігаючої політики та заходів щодо енергозбереження в усіх галузях народного гос подарства - промисло вості , тран спорті , буд івництві , с ільському господарстві тощо , соціальній сфері та побуті , а також сфері міждерж авного та міжнародного співробітництва.
Пунктом 3 Положення про Державну інспекцію з енергозбереженн я передбачено , що Державна інспекція з енергозбереження в межах св оєї компетенції бере участь у реалізації державної політики та здійсню є державний контроль у сфері енергозбереження. Здійснює у межах своєї ко мпетенції контроль за додержанням норм законодавства у сфері енергозб ереження , у загальнює практику його застосування та розробляє пропозиції щодо вдо сконалення цього законодавства , виконує інші регулятивні та дозвільно-реєстраці йні функції щодо фізичних та юридичних осіб , що випливають з покла дених на Інспекцію завдань.
Пунктом 4 Положення п ро Державну інспекцію з енергозбереження встановлено , що Інспекція наділен а правом складати протоколи , акти перевірок та видавати обов ' язкові для виконанн я приписи стосовно усунення порушення норм законодавства у сфері енерг озбереження під час видобування , виробництва , транспортування , зберігання та спожив ання паливно-енергетичних ресурсів.
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про енергозбереження» Державні інс пектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право давати споживачам та суб ' єктам електроенерг етики приписи про приведення засобів обліку , контролю та регулюва ння споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормам и , правилам и і стандартами в електроенергетиці.
Пунктом 3 ч.3 ст. 27 Закону України «Про енергозб ереження» встановлено , що за ухилення від виконання або несвоєчасне викона ння рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенерге тики України , Державної інспекції з експлуатації електричних ста нцій і мереж , Державної інспекції з енергетичного нагляду за реж имами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліц ензій - штраф у розм ірі до п ' я ти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Територіальне управління Державної інсп екції з енергозбереження по Луганській області утворено з метою привед ення у відповідність до «Положення про Державну інспекцію з енергозбер еження» , за твердженого Постановою КМУ від 29 червня 2000 року № 1039 та на підставі Поло ження , затв ердженого наказом № 44 від 28.03.2007 року Державної інспекції з енергозбереженн я.
Законом України «Про джерела фінансування органів державної влади» ві д 30.06.1999 року визначено , що грошові стягнення за правопорушення в повному обсязі зараховуються до Державн ого бюджету України (п.2 ст. 4). Тому ненадходження сум штрафів спричиняє шкоду де ржбюджету та інтересам держави.
Таким чином суд приходить до висновку , що позовні вим оги позивача щодо стягнення з відповідача штрафу за порушення законода вства про електроенергетику згідно з постановою ЛЦ 182 № 11 , у розмірі 170 , 00 грн. , на користь Державного бюджету відповідають чинному законодавству України , документально об г рунтовані , підтверджені матеріалами справи і підляг ають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частини 2 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб ' єкта владних повноважень , суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати.
На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 2 , 17 , 87 , 94 , 98 , 158 , - 163 Кодекс у адміністративного судочинства України , суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Заступника прокурора Старобільського району в інтересах держави в особі Державного підприємства „Національна енерге тична компанія „Укренерго" в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Луганс ькій області відокремленого підрозділу „Держенергонагляд у Донбасько му регіоні" , Міністерства палива та енергетики України до Титарівської сільської р ади Луганської області про стягнення суми штрафу в розмірі 170 грн. задовол ьнити повністю.
Стягнути з Титарівської сільської ради Луганської області , і.к. 04337564 , юридична адреса: 92750 , Луганська о бл. , Старобі льський р-н , с Титарівка , р/р 35419001001665 УДК у Луганській області , МФО 804013 , на користь Державног о бюджету України п/р 31114106700331 в ГУ ДКУ в Луганській області , МФО 804013 , код бюджетної класиф ікації 21081100 суму штрафу у розмірі 170 грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апе ляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом по дачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня проголошення постанови і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк , встановлений для подання заяви про апеляційне оска рження.
Постанова суду набирає законної сили піс ля закінчення строку апеляційного оскарження.
Постанову складено у повному обсязі та пі дписано 15 березня 2009 року.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2009 |
Оприлюднено | 02.04.2010 |
Номер документу | 8543592 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Качуріна Л.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні