Справа № 2а-12618/09
Категория 6.14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
«10» березня 2009 року
Луганський окружний адміністративний су д у складі: Судді Качуріної Л. С.
при секретарі Лемба А.В. ,
в присутності сторін: представник прокурора : Анушкевич О. І.
представника позивача: Лапіна Н.В. відповідач - не з ' явився.
розглянувши у відкритому судовому засіда нні справу за адміністративним позовом Заступника прокурора Старобіль ського району в інтересах держави в особі Державного підприємства „Нац іональна енергетична компанія „Укренерго" в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Луганській області відокремленого підрозділу „Держенергона гляд у Донбаському регіоні" , Міністерства палива та енергетики України до Титарі вської сільської ради Луганської області про стягнення суми штрафу в ро змірі 170 грн. , -
ВСТАНОВИВ:
18.12.2008 року до Луганського окружного адмініс тративного суду звернувся Заступник прокурора Старобільського району в інтересах держави в особі Державного підприємства „Національна енер гетична компанія „Укренерго" в особі Державної інспекції з енергетично го нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Луга нській області відокремленого підрозділу „Держенергонагляд у Донбась кому регіоні" , Міністерства палива та енергетики України до Титарі вської сільської ради Луганської області про стягнення суми штрафу в ро змірі 170 грн.
Позивач в обгрунтування своїх позовних ви мог посилається на те , що Державний енергетичний нагляд за режимами спожив ання електричної та теплової енергії відповідно до Закону України „Про електроенергетику" здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляд у за режимами споживання електричної та теплової енергії (Держенергона гляд) , яка під порядкована безпосередньо Мінпаливенерго в частині виконання функцій , покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за р ежимами споживання електричної та теплової енергії , затвердженим постано вою Кабінету Міністрів України № 929 від 07.08.1996 р. , та діє у складі державного підприємства „Націона льна енергетична компанія „Укренерго" та його структурних підрозділів.
Відповідно до п. 1.2 Стат уту ДП НЕК „Укренерго" воно засновано на державній власності та підпоряд ковується Мінпаливенерго відповідно до Указу Президента України від 14.04.2000 № 598/2000.
Головною метою діяльності ДП НЕК „Укренер го" є забезпечення цілісності об ' єднаної енергетичної системи України , задоволення інтересі в держави у сфері енергопостачання , здійснення централізованого оперативно-техн ологічного управління ОЕС , запобігання порушенням режимів і аваріям системног о значення та ліквідація можливих
аварій у країні (абзаци 1-4 пункту 2.1 Статуту) , до основних напрямків діяльності віднесено з дійснення державного нагляду за режимами споживання електричної та те плової енергії відповідно до Закону України „Про електроенергетику" та Положення (пп. 2.2.16 п. 2.2. Статуту).
За результатами акту обстеження ДІЕНРСЕТ Е Титарівської сільської ради 28.08.2007 року було винесено припис ЛЦ 181 № 114 про усунення встановлених порушень та надання до 31.10.2007 року інформації пр о виконання припису в цілому , але вимоги припису не були виконані.
У зв ' язку з цим , 08.11.2007 року старшим державни м інспектором з енергетичного нагляду було складено акт ЛЦ 181 № 162 , яким встановлено невиконання Т итарівською сільською радою вимог припису ЛЦ 181 № 114 в ід 28.08.2007 року , чим було порушено вимо ги ст. 26 ЗУ «Про електроенергетику»
Відомостей про виконання припису не надхо дило. Дії Титарівської сільської ради підпадають під ознаку - ухилення в ід виконання припису. У зв ' язку з цим 10.01.2008 року начальником інспекції Держенергонагляду у Луг анській області у відношенні Титарівської сільської ради була винесен а постанова ЛЦ 181 № 162 про накладання штрафу про пору шення законодавства про електроенергетику у розмірі 170 грн. Доказів виконання постано ви не було. Штраф позивачем не сплачено. У в ' язку з чим позивач просить стягнути з ві дповідача штраф у розмірі 170 грн.
У судовому засіданні представник позивач а та представник прокурора підтримали позовні вимоги , дали пояснення згідно позову , прос или суд їх задовольнити.
Відповідач у судове засідання не з ' явився , причин неявки суду не п овідомив , пр о дату та час судового засідання був повідомлений належним чином , про що свідчить пош тове повідомлення.
Суд заслухавши пояснення представника п рокуратури , представника позивача , вивчивши письмові ма теріали справи та дослідивши докази , дійшов висновку , що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено , що Відповідно до п. 1.2 Статуту ДП НЕК „Укре нерго" воно засновано на державній власності та підпорядковується Мінп аливенерго відповідно до Указу Президента України від 14.04.2000 № 598/2000.
Головною метою діяльності ДП НЕК „Укренер го" є забезпечення цілісності об ' єднаної енергетичної системи України , задоволення інтересі в держави у сфері енергопостачання , здійснення централізованого оперативно-техн ологічного управління ОЕС , запобігання порушенням режимів і аваріям системног о значення та ліквідація можливих аварій у країні (абзаци 1 - 4 пункту 2.1 Статуту) , до основних напрямків діяльності віднесено здійсне ння державного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії відповідно до Закону України „Про електроенергетику" та Положе ння (пп. 2.2.16 п. 2.2. Статуту).
Згідно до акту обстеження дотримання зако нодавства про електроенергетику Титарівської сільської ради 28.08.2007 року було винесено припи с ЛЦ 181 № 114 про усунення встановлених порушень та над ання до 31.10.2007 року інфор мації про виконання припису в цілому.
До 31.10.2007 року Титарівська сільська рада не виконала вимоги пр ипису і не подала інформацію про виконання припису ЛЦ 181 № 114 від 28.08.2007 року.
У зв ' язку з цим 08.11.2007 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду було складено акт ЛЦ 181 № 162 , яким встановлено невиконання Титарівською сільськ ою радою вимог припису ЛЦ 181 № 114 від 28.08.2007 року в частині п. 1 , 4 , чим було порушено вимоги ст. 26 ЗУ «Про електроенергію».
Відомостей про виконання припису ЛЦ 181 № 114 до ДІЕНРСЕТЕ не надходило , доказів , що підтверджують його виконання надано не було. Дії Титарівської сільської ради підпадають пі д ознаки правопорушення в енергетиці , відповідальність за які передбачені абз.З ч.3 ст. 27 Закону Ук раїни «Про електроенергетику» - ухилення від виконання припису.
10.01.2008 року начальником Інспекції Деренергонагляду у Луганській області у відношенні Титарівс ької сільської ради була винесена постанова ЛЦ 181 № 162 про накладання штрафу за порушення законодавства пр о електроенергетику у розмірі 170 грн.
Копії платіжних документів , що підтверджують вико нання постанови позивачу не надходило.
Статтею 5 Закону України «Про енергозбереження» від 1 липня 1994 року № 74/94-ВР (далі Закон № 74/94-ВР) визначено , що суб ' єктами правового рег улювання відносин у сфері енергозбереження є юридичні та фізичні особи , в результаті діяльності яких здійснюється проведення енергозберігаючої політики т а заходів щодо енергозбереження в усіх галузях народного господарства - промисловості , транспорті , будівництві , сільському г осподарстві тощо , соціальній сфері та побуті , а також сфері міждержа вного та міжнародного співробітництва.
Пунктом 3 Положення про Державну інспекцію з енергозбереженн я передбачено , що Державна інспекція з енергозбереження в межах сво єї компетенції бере участь у реалізації державної політики та здійснює державний контроль у сфері енергозбереження. Здійснює у межах своєї ком петенції контроль за додержанням норм законодавства у сфері енергозбе реження , уза гальнює практику його застосування та розробляє пропозиції щодо вдоск оналення цього законодавства , виконує інші регулятивні та дозвільно-реєстраційні функції щодо фізичних та юридичних осіб , що випливають з покладених на Інспекцію за вдань.
Пунктом 4 Положення пр о Державну інспекцію з енергозбереження встановлено , що Інспекція наділена правом складати протоколи , акти перевірок та видавати обов ' язкові для виконання приписи стосовно усунення порушення норм законодавства у сфері енерго збереження під час видобування , виробництва , транспортування , зберігання та споживання паливно-енергети чних ресурсів.
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про енергозбереження» Державні інс пектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право давати споживачам та суб ' єктам електроенерге тики приписи про приведення засобів обліку , контролю та регулюван ня споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами , правилами і стандартами в електроенергетиці.
Пунктом 3 ч.3 ст. 27 Закону України «Про енергозбе реження» встановлено , що за ухилення від виконання або несвоєчасне виконан ня рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергет ики України , Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж , Державної інспекц ії з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та тепло вої енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п ' яти тисяч неоподатковуваних мінімумів дох одів громадян.
Територіальне управління Державної інсп екції з енергозбереження по Луганській області утворено з метою привед ення у відповідність до «Положення про Державну інспекцію з енергозбер еження» , зат вердженого Постановою КМУ від 29 червня 2000 року № 1039 та на підставі Полож ення , затвер дженого наказом № 44 від 28.03.2007 року Державної інспекції з енергозбереження .
Законом України «Про джерела фінансування органів державної влади» ві д 30.06.1999 року визначено , що грошові с тягнення за правопорушення в повному обсязі зараховуються до Державно го бюджету України (п.2 ст. 4). Тому ненадходження сум штрафів спричиняє шкоду дер жбюджету та інтересам держави.
Таким чином суд приходить до висновку , що позовні вимо ги позивача щодо стягнення з відповідача штрафу за порушення законодав ства про електроенергетику згідно з постановою ЛЦ 181 № 162 , у розмірі 170 , 00 грн. , на користь Держ авного бюджету відповідають чинному законодавству України , документально об г рунтовані , підтверджені ма теріалами справи і підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частини 2 ст. 94 КАС України якщо судове ріш ення ухвалене на користь сторони - суб ' єкта владних повноважень , суд присуджує з іншої с торони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати.
На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 2 , 17 , 87 , 94 , 98 , 158 , - 163 Кодексу адміністративного судочинства України , суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Заступника прокурора Старобільського району в інтересах держави в особі Державного підприємства „Національна енерге тична компанія „Укренерго" в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Луганс ькій області відокремленого підрозділу „Держенергонагляд у Донбасько му регіоні" , М іністерства палива та енергетики України до Титарівської сільської ра ди Луганської області про стягнення суми штрафу в розмірі 170 грн. задоволь нити повністю.
Стягнути з Титарівської сільської ради Луганської області , і.к. 04337564 , юридична адреса: 92750 , Луганська обл. , Старобільсь кий р-н , с. Тит арівка , р/р 35419001001665 УДК у Луганській області , МФО 804013 , на користь Державного бюджету України п/р 31114106700331 в ГУ ДК У в Луганській області , МФО 804013 , код бюджетної класифікації 21081100 суму штрафу у розмірі 170 грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апе ляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом по дачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня проголошення постанови і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк , встановлений для подання заяви про апеляційне оскар ження.
Постанова суду набирає законної сили післ я закінчення строку апеляційного оскарження.
Постанову складено у повному обсязі та під писано 15 березня 2009 року.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.03.2009 |
Оприлюднено | 02.04.2010 |
Номер документу | 8543594 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Качуріна Л.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні