Ухвала
від 06.11.2019 по справі 638/17731/17
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 638/17731/17

Провадження № 2-аз/638/7/19

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 листопада 2019 року Дзержинський районний суд м. Харкова у складі:

головуючого Грищенко І. О.

за участю секретаря Котяш Н.В. ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову по адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Харківської міської ради, треті особи: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , управління комунального майна та приватизації департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради, фізична особа - підприємець ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , регіональне відділення Фонду державного майна України у Харківській області про визнання дій неправомірними та скасування розпорядження,

установив:

21.11.2017 року позивач ОСОБА_1 звернулась до Дзержинського районного суду м. Харкова з позовною заявою, в якій просить визнати причини пропуску строку для звернення до суду за захистом прав та законних інтересів поважними, поновити даний строк та прийняти позовну заяву до розгляду. Визнати неправомірними дії Харківського міського голови щодо винесення розпорядження від 16.05.2007 р. № 1301 Про видачу свідоцтва про право власності на нерухоме майно та скасувати розпорядження Харківського міського голови від 16.05.2007 р. № 1301 Про видачу свідоцтва про право власності на нерухоме майно .

18.04.2018 року через канцелярію Дзержинського районного суду м. Харкова надійшов уточнений адміністративний позов, в якому позивач ОСОБА_1 , від імені якої діє ОСОБА_21 на підставі нотаріальної довіреності від 19.04.2017 р., посвідченою приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Харківської області Калініченком Анатолієм Юрійовичем, зареєстрованою в реєстрі за № 775, зі строком дії до 19.04.2018 р., просить суд визнати причини пропуску строку для звернення до суду за захистом прав та законних інтересів поважними, поновити даний строк та прийняти позовну заяву до розгляду. Визнати протиправними дії Харківського міського голови щодо винесення розпорядження від 16.05.2007 р. № 1301 Про видачу свідоцтва про право власності на нерухоме майно та скасувати розпорядження Харківського міського голови від 16.05.2007 р. № 1301 Про видачу свідоцтва про право власності на нерухоме майно як протиправне.

Заявник ОСОБА_1 , від імені якої діє ОСОБА_22 на підставі нотаріальної довіреності від 28.04.2018 р., посвідченою приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Харківської області Калініченком Анатолієм Юрійовичем, зареєстрованою в реєстрі за № 407, зі строком діє до 28.04.2021 р., звернулася 30.05.2018 р. до Дзержинського районного суду м. Харкова із заявою про забезпечення позову, в якій просить суд заборонити департаменту Державної архітектурно - будівельної інспекції у Харківській області, до вирішення справи по суті, приймати в експлуатацію об`єкт Реабілітація нежитлових приміщень підвалу № 1, II та 1 - го поверху № 1 - 10 в житловому будинку літ. А - 4 під заклад громадського харчування по АДРЕСА_1 . Реставрація шляхом видачі сертифікату.

В обґрунтування поданої заяви представник позивача ОСОБА_1 - ОСОБА_22 зазначає, що ухвалою апеляційного суду Харківської області від 21.09.2017 р. по справі № 640/331/17, що розглядається в Київському районному суді, за позовом мешканців будинку АДРЕСА_1 до Харківської міської ради, ФОП ОСОБА_19 , ОСОБА_20 про витребування майна із чужого незаконного володіння, скасовано ухвалу Київського районного суду м. Харкова від 22 травня 2017 року та залишено в силі заходи забезпечення, а саме: заборонено вчиняти будь - які дії щодо будівництва, реконструкції, перепланування, переобладнання, капітального та поточного ремонту приміщення підвалу № 1, 11 площею 72,6 кв. м. в літ. А - 4 по АДРЕСА_1 . Однак, в цій же ухвалі суду зазначено, що зі змісту ухвали Київського районного суду міста Харкова від 21 лютого 2017 року вбачається, що такого заходу забезпечення позову як вчиняти будь - які дії щодо реставрації судом не застосовувалося, а отже здійснення реставрації не перешкоджає ОСОБА_20 як власнику цих приміщень виконувати роботи, передбачені дозволом інспекції Державного архітектурно - будівельного контролю департаменту територіального контролю Харківської міської ради. На переконання позивача, саме від будівельних робіт з реставрації спірних приміщень, життя мешканців будинку стало нестерпним. Постійно трапляються ситуації, які негативно впливають на життя мешканців. Так, зимою 2017 року сталася пожежа, зимою 2018 року в допоміжних приміщеннях підвалу було перекрито кран циркуляції теплоносія централізованого опалення до квартир мешканців будинку, через що вони були змушені жити тиждень без опалення, від будівельних робіт подвір`я будинку стало переритим і засміченим. Після численних скарг, вентиляційні труби закладу громадського харчування було знято з фасаду будинку і виведено під землею через усе подвір`я в гараж, при тому, що це не було передбачено робочим проектом, за яким проводяться будівельні роботи. Окрему увагу слід звернути на те, що прокладення труб вентиляції під землею здійснювало КП Водоканал у липні 2017 року, коли діяв акт - заборона за № 1 від 14 липня 2017 року. Попри те, що заклад громадського харчування ще не введено в експлуатацію, він фактично вже розпочав свою роботу. Так, мешканці будинку, у тому числі і позивач, неодноразово бачили, як до спірних приміщень заносять продукти, працює витяжка, в під`їзді стоїть запах їжі, від усієї цієї діяльності почала засмічуватися каналізація будинку. Так як розпочалася літня пора, мешканці будинку, у тому числі і позивач, мають обґрунтовані побоювання, що незважаючи на судові процеси, заклад громадського харчування буде введено в експлуатацію.

Ухвалою суду від 01 червня 2018 року заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову по адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Харківської міської ради, треті особи: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , управління комунального майна та приватизації департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради, фізична особа - підприємець ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , регіональне відділення Фонду державного майна України у Харківській області про визнання дій неправомірними та скасування розпорядження залишено без задоволення.

Ухвалу про відмову в забезпечення позову в апеляційному порядку не оскаржено. Ухвала набрала законної сили.

24.09.2018 року уповноважений представник позивача ОСОБА_22 повторно через канцелярію суду подала заяву про забезпечення позову, в якій просить суд заборонити департаменту Державної архітектурно - будівельної інспекції у Харківській області, до вирішення справи по суті, приймати в експлуатацію об`єкт Реабілітація нежитлових приміщень підвалу № 1, II та 1 - го поверху № 1 - 10 в житловому будинку літ. А - 4 під заклад громадського харчування по вул. Чернишевській, АДРЕСА_1 в м. Харкові. Реставрація шляхом видачі сертифікату.

Зі змісту поданої заяви вбачається, що наведені стороною обгрунтування підстав забезпечення позову є абсолютно аналогічними тим, що викладені в заяві про забезпечення позову, яка вже розглянута судом, про що зазначено вище.

Враховуючи вказане та приймаючи до уваги той факт, що особа, яка подала повторно заяву про забезпечення позову , не надала додаткових пояснень та додаткових доказів, судом розгляд заяви було призначено в судовому засіданні з повідомленням учасників справи.

В судовому засіданні уповноважений представник позивача - Чумак Р.В., який діє на підставі нотаріально посвідченої довіреності , додаткових пояснень не надав, просив оголосити перерву в засіданні щодо розгляду клопотання про забезпечення позову та надати час для представлення доказів , додаткового обгрунтування доводів поданої заяви .

В судове засідання 06.11.2019 року представники позивача не з"явились, про причину неявки суду не повідомили, про час та місце розгляду справи повідомлені своєчасно та належним чином, про що свідчать дані, які містяться в матеріалах справи.

Уповноважений представник відповідача , в особі Харківської міської ради , подав заяву з проханням розглянути заяву про забезпечення позову без його участі та відмовити в її задоволенні.

Неявка учасників справи не перешкоджає розгляду заяви про забезпечення позову.

Відповідно до вимог ст. 154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа .У виняткових випадках , коли наданих заявником пояснень та доказів недостатньо для розгляду заяви про забезпечення позову, суд може призначити її розгляд у судовому засіданні із повідомленням заінтересованих осіб.

Суд, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується заява про забезпечення позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для її розгляду, дійшов наступного.

За змістом ч. 2 ст. 150 КАС України , забезпечення позову допускається на будь - якій стадії розгляду справи, якщо: невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Враховуючи, що ч. 2 ст. 150 КАС України передбачений вичерпний перелік підстав для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, суд повинен, виходячи з конкретних доказів, встановити, чи існує хоча б одна з названих підстав, і оцінити, чи не може застосування заходів забезпечення позову завдати більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти.

За змістом ч. 1 ст. 151 КАС України позов може бути забезпечено:

зупиненням дії індивідуального акта або нормативно - правового акта; забороною відповідачу вчиняти певні дії; встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії; забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

У ч. 2 ст. 151 КАС України передбачено, що заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

З огляду на приписи наведеної статті, небезпека заподіяння шкоди до вирішення справи по суті не є фактом, який підлягає встановленню, а є елементом аргументації або оціночною категорією.

Частиною 1 ст. 152 КАС України визначено, що заява про забезпечення позову подається в письмовій формі і повинна містити, зокрема, обґрунтування необхідності забезпечення позову, а також захід забезпечення позову, який належить застосувати, з обґрунтуванням його необхідності.

З аналізу наведених норм вбачається, що обов`язковою передумовою вжиття заходів забезпечення позову є обґрунтованість відповідних вимог сторони, в тому числі із зазначенням очевидних ознак протиправності оскаржуваних рішення, дії або бездіяльності, очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам останньої, неможливості у подальшому без вжиття таких заходів відновлення прав особи та обов`язковим поданням доказів наявності фактичних обставин, з якими пов`язується застосування певного заходу забезпечення позову. При цьому, ознаки протиправності повинні бути пов`язані саме з порушеними правами, свободами чи інтересами.

Відповідно до п. 17 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України № 2 від 06.03.2008 року Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України , під час розгляду адміністративних справ, в ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також вказати ознаки, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень.

Згідно з Рекомендацією № R (89) 8 про тимчасовий судовий захист в адміністративних справах, прийнятої Комітетом Ради Європи 13.09.1989 року, рішення про вжиття заходів тимчасового захисту може, зокрема, прийматися у разі, якщо виконання адміністративного акта може спричинити значну шкоду, відшкодування якої неминуче пов`язано з труднощами, і якщо на перший погляд наявні достатньо вагомі підстави для сумнівів у правомірності такого акта.

Суд, розглядаючи заяву про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, з огляду на докази, надані стороною по справі для підтвердження своїх вимог, має пересвідчитись, зокрема, у тому, що існує дійсна і реальна загроза невиконання рішення суду чи суттєва перешкода у такому виконанні, позов слід забезпечити саме у такий спосіб, про який просить позивач, а не якимось менш обмежувальним у правах способом для відповідача, такий спосіб є співмірним обсягу позовних вимог, позивач має легітимну мету забезпечити саме захист своїх прав та інтересів від неправомірних дій відповідача, а не завдати шкоди правам та інтересам відповідача. Вирішуючи клопотання про забезпечення позову суд має зважати на необхідний баланс процесуальних прав та обов`язків сторін та рішення стосовно вжиття таких заходів жодним чином не повинно мати визначального впливу на рішення, яке згодом має бути ухвалено у зв`язку з оскарженням адміністративного акту.

Вирішуючи питання про забезпечення позову, суд повинен врахувати інтереси не тільки позивача, а й інших осіб, права яких можуть бути порушені у зв`язку із застосуванням відповідних заходів (у даному випадку територіальної громади, жителів села (сіл), інтересів яких стосується рішення, яке оскаржується) з огляду на таке.

Відповідно до ст. 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського Суду з прав людини , суди застосовують при розгляді справ Європейську Конвенцію Про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського Суду з прав людини як джерело права.

Європейський суд з прав людини неодноразово підкреслював особливу важливість принципу рівності сторін, як складової концепції справедливого судового розгляду та який передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище в порівнянні з опонентом (рішення у справах Кресс проти Франції (Kress v. France), Ф.С.Б. проти Італії (F.C.B. v. Italy), Т. проти Італії (Т. v. Italy) та Кайя проти Австрії (Kaya v. Austria).

Як вбачається із змісту ухвали колегії суддів судової палати у цивільних справах апеляційного суду Харківської області від 21.09.2017 р. по справі № 640/331/17 (головуючий суддя Карімова Л. В., судді: Бурлака І. В., Яцина В. Б.), ухвалою Київського районного суду міста Харкова від 21 лютого 2017 року заяву про забезпечення позову задоволено. Накладено арешт на приміщення підвалу № 1, 11 площею 72,6 кв. м. в літ. А - 4 АДРЕСА_1 та заборонено відчужувати вказане майно до розгляду цивільної справи по суті. Заборонено вчиняти будь - які дії щодо будівництва, реконструкції, перепланування, переобладнання, капітального та поточного ремонту приміщення підвалу № 1, 11 площею 72,6 кв. м. в літ. А - 4 по АДРЕСА_1 до розгляду цивільної справи по суті. Ухвалою апеляційного суду Харківської області від 26 квітня 2017 року апеляційна скарга ОСОБА_20 задоволена частково: ухвала Київського районного суду міста Харкова від 21 лютого 2017 року скасована в частині накладення арешту та заборони відчуження приміщення підвалу № 1, 11 площею 72,6 кв. м. в літ. А - 4 по АДРЕСА_1 та відмовлено у задоволенні заяви про забезпечення позову в цій частині.

Так, в даному випадку неможливо оцінити, чи не може застосуванням заходів забезпечення позову бути завдано ще більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти.

Дослідивши матеріали вказаної заяви, суд доходить висновку, що з наявних матеріалів справи не встановлено підстав, які б свідчили про те, що невжиття судом таких заходів створить очевидну небезпеку заподіяння шкоди правам та інтересам позивача або ускладнить чи зробить неможливим виконання рішення суду за наслідками розгляду даної справи.

Як й в ухвалі суду від 01.06.2018 року , суд зазначає, що позивачем не заявлено вимог до департаменту державної архітектурно - будівельної інспекції у Харківській області, позивачем не оскаржено на дійсний час Дозвіл на виконання будівельних робіт від 27.02.2017 року № ХК 114170551247, позивачем не надано доказів того, що департаментом Державної архітектурно - будівельної інспекції у Харківській області, не прийнято в експлуатацію об`єкт Реабілітація нежитлових приміщень підвалу № 1, II та 1 - го поверху № 1 - 10 в житловому будинку літ. А - 4 під заклад громадського харчування по вул. АДРЕСА_1 . Реставрація та не видано відповідний сертифікат, що також унеможливлює вжиття забезпечення позову.

Висновки щодо очевидності ознак протиправності рішення чи дій суб`єкта владних повноважень, можуть бути зроблені лише на підставі дослідження наданих сторонами доказів у справі в судовому засіданні при розгляді позову по суті.

Запропонований заявником захід забезпечення позову фактично вирішуватиме спір по суті, що суперечить меті застосування правового інституту забезпечення позову.

Таким чином, дослідивши встановленні обставини, проаналізувавши вищенаведені правові норми та всі доводи заявника, суд вважає, що ним вдруге не доведено наявності будь - яких фактів, які б могли слугувати правовими підставами для вжиття адміністративним судом заходів забезпечення позову відповідно до положень ст. 150 КАС України.

За таких обставин заява про забезпечення позову не підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 150 - 152, 154, 241 - 243, 248 КАС України, суд

постановив:

Заяву представника позивача ОСОБА_1 - ОСОБА_22 про забезпечення позову по адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Харківської міської ради, треті особи: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , управління комунального майна та приватизації департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради, фізична особа - підприємець ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , регіональне відділення Фонду державного майна України у Харківській області, департамент Державної архітектурно - будівельної інспекції у Харківській області , про визнання дій неправомірними та скасування розпорядження , залишити без задоволення.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання її копії.

Суддя: І.О.Грищенко

Дата ухвалення рішення06.11.2019
Оприлюднено07.11.2019
Номер документу85443939
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —638/17731/17

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Рибальченко Л. М.

Ухвала від 31.10.2023

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Рибальченко Л. М.

Ухвала від 10.04.2023

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Рибальченко Л. М.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Рибальченко Л. М.

Ухвала від 09.12.2021

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Рибальченко Л. М.

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Грищенко І. О.

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Грищенко І. О.

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Грищенко І. О.

Ухвала від 01.06.2018

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Грищенко І. О.

Ухвала від 06.12.2017

Адміністративне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Грищенко І. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні