ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 листопада 2019 року Справа № 160/8478/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Ніколайчук С.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом сільськогосподарського приватного підприємства Віза-Агро (52204, Дніпропетровська область, м. Жовті Води, бул. Свободи, 49а; код ЄДРПОУ 32433500) до головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 39394856) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
03 вересня 2019 року сільськогосподарське приватне підприємство Віза-Агро звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якій позивач просить:
- визнати протиправними дії головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області щодо анулювання реєстрації платника єдиного податку 4 групи позивача - сільськогосподарського приватного підприємства Віза-Агро (код ЄДРПОУ 32433500) та виключення з реєстру платників єдиного податку з 01.01.2019 року;
- зобов`язати головне управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області відновити сільськогосподарське приватне підприємство Віза-Агро (код ЄДРПОУ 32433500) в Реєстрі платників єдиного податку Державної фіскальної служби України, як платника єдиного податку четвертої групи з 01.01.2019 року.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач не погоджується з оскаржуваними діями відповідача щодо анулювання реєстрації платника єдиного податку 4 групи, зазначаючи, що листом від 14.08.2019 року №94411/10/04-36-55-43-14 Кам`янське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомило позивача про невизнання податковою звітністю подані позивачем податкові декларації 27.02.2019 року, хоча таких повноважень податкового органу, як невизнання податковою звітністю Податковий кодекс, України не передбачає. Також, 14.08.2019 року листом №94012/10/04-36-55-43-14 Кам`янське управління головного управління ДФС у Дніпропетровській області без проведення перевірки винесено рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку 4 групи позивача з 01.01.2019 року, так як позивачем загальна податкова декларація платника єдиного податку 4 групи подана з порушенням строку 27.02.2019 року, що не відповідає дійсності, позивач податкові декларації подавав двічі: 19.02.2019 року та повторно 27.02.2019 року.
На думку позивача, оскаржувані дії відповідача є протиправними та підлягають скасуванню, у зв`язку з чим він звернувся до суду з даним позовом та просить позовні вимоги задоволити в повному обсязі.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.09.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.
На виконання вимог ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05.09.2019 року на адресу суду від відповідача 27.09.2019 року надійшов відзив на позовну заяву.
В наданому до суду відзиві зазначено, що за результатами проведеного аналізу встановлено, що СПП Віза-Агро загальну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи на 2019 рік від 27.02.2019 року №9033308606 та відомості про наявність земельних ділянок від 27.02.2019 року №9033309332, від 27.02.2019 року №9033308653, від 27.02.2019 року №9033308511, від 27.02.2019 року №9033308493 до Жовтоводської ДПІ Кам`янського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області в порушення п.п.295.9.1 п. 295.9 ст. 295 Податкового кодексу України надало 27.02.2019 року. Враховуючи викладене, головним управілнням ДФС у Дніпропетровській області прийнято рішення від 14.08.2019 року за №94012/10/04-36-55-43-14 про анулювання з 01.01.2019 року реєстрації платника єдиного податку четвертої групи на 2019 рік сільськогосподарського приватного підприємства Віза-Агро .
04.10.2019 року представником позивача надано суду відповідь на відзив, в якій зазначено, що відповідач повинен був провести документальну перевірку, а не аналізувати податкову звітність. Також, позивачем зазначено, що Кам`янське управління головного управління ДФС у Дніпропетровській області скасувало реєстрацію позивача як платника єдиного податку 4 групи, а Олександрійське управління Петрівської ДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області не скасувало позивачу статус платника єдиного податку та продовжує обліковувати позивача в електронній базі даних платників податків як платника єдиного податку 4 групи.
Відповідно до ч.6 ст. 12, ч.1,2 ст.257, ч.1 ст.260 Кодексу адміністративного судочинства України зазначена справа є справою незначної складності та розглядається за правилами спрощеного позовного провадження. Питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження.
Згідно з ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Відповідно до ст. 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Враховуючи, що справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу згідно з приписами ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснювалося.
Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.
Сільськогосподарське приватне підприємство Віза-Агро (код ЄДРПОУ 32433500) є сільськогосподарським підприємством, має основний вид діяльності - вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур та має статус платника єдиного податку 4 групи.
Для підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи засобами електронного зв`язку позивачем направлено до Олександрійського управління Петрівської ДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області, Кам`янського управління П`ятихатської ДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області та до Кам`янського управління Жовтоводської ДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області відповідні податкові звітності, з яких три звітні податкові декларації платника єдиного податку четвертої групи за 2019 рік за місцем розташування земельних ділянок, які знаходяться на території конкретного органу місцевого самоврядування та за місцем розташування платника податку, а саме:
- Саксаганська ОТГ П`ятихатського району код КОАТУУ 1224587000 звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2019 рік від 18.02.2019 та відомості про наявність земельних ділянок (Додатки до звітної Податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи) від 18.02.2019. Відповідно до квитанції № 2 податкова декларація позивача як платника єдиного податку четвертої групи за 2019 рік від 18.02.2019 пакет прийнято, реєстраційний № 9024952249, документ доставлено до районного рівня 0428 ГУ ДФС у Дніпропетровській області (П`ятихатський р-н) 18.02.2019 17:16:09. Печатка 39292197 Державна фіскальна служба України "ОТРИМАНО";
- Мар`янівська с/р П`ятихатського району код КОАТУУ 1224583701 звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2019 рік від 18.02.2019 року та відомості про наявність земельних ділянок (Додаток до звітної податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи) від 18.02.2019. Відповідно до квитанції № 2 податкова декларація позивача як платника єдиного податку четвертої групи за 2019 рік від 18.02.2019 пакет прийнято, реєстраційний № 9025137869, документ доставлено до районного рівня 0428 ГУ ДФС у Дніпропетровській області (П`ятихатський р-н) 18.02.2019 18:19:05. Печатка 39292197 Державна фіскальна служба України ОТРИМАНО ;
- Іскрівська с/р Петрівського району код КОАТУУ 3524982901 звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2019 рік від 19.02.2019 року та відомості про наявність земельних ділянок (Додаток до звітної податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи) від 19.02.2019 року. Відповідно до квитанції № 2 податкова декларація позивача як платника єдиного податку четвертої групи за 2019 рік від 19.02.2019 пакет прийнято, реєстраційний № 9025390972, документ доставлено до районного рівня 1118 ГУ ДФС у Кіровоградській області (Петрівський р-н) 19.02.2019 09:34:21. Печатка 39292197 Державна фіскальна служба України ОТРИМАНО ;
- розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2018 рік від 19.02.2019. Відповідно до квитанції № 2 податкова декларація позивача як платника єдиного податку четвертої групи за 2019 рік від 19.02.2019 пакет прийнято, реєстраційний №9025915809, документ доставлено до районного рівня 0404 ГУ ДФС у Дніпропетровській області (м. Жовті Води) 19.02.2019 15:59:29. Печатка 39292197 Державна фіскальна служба України "ОТРИМАНО";
- за місцем реєстрації загальну декларацію платника єдиного податку четвертої групи, щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок, за 2019 рік від 19.02.2019, та відомості про наявність земельних ділянок (Додаток до загальної податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи, в якому можливо згрупувати земельні ділянки з одним кодом КОАТУУ) від 19.02.2019 року.
Відповідно до вищезазначених квитанцій № 2 податкова звітність позивача, як платника єдиного податку четвертої групи за 2019 рік від 19.02.2019 року, прийнята.
20.02.2019 року позивач подав до Жовтоводської ДПІ Кам`янського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області заяву в довільній формі на видачу довідки, яка підтверджує статус платника єдиного податку четвертої групи на 2019 рік, про те, що за 2018 рік частка сільськогосподарського товаровиробництва складає 99,58 %, про що свідчить відмітка ДПІ про прийняття довідки.
На підставі поданої податкової звітності від 19.02.2019 року Жовтоводська ДПІ Кам`янського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області видала позивачу довідку від 22.02.2019 року про те, що сільськогосподарське приватне підприємство "Віза-Агро" відноситься до категорії платників єдиного податку 4 групи - сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітній) рік дорівнює або перевищує 75%.
Як стверджує позивач, 26.02.2019 року Жовтоводською ДПІ в усній формі було запропоновано позивачу подати знову податкову звітність, тому позивач 27.02.2019 року повторно подав податкову звітність з повним пакетом документом, яка прийнята відповідачем. В подальшому позивач 28.06.2019 року та 02.07.2019 року подавав уточнюючі загальні податкові декларації у зв`язку з отриманням від територіальних органів Держгеокадастру витягів про нову нормативну грошову оцінку земельних ділянок.
Через шість місяців з моменту набуття позивачем статусу платника єдиного податку 4 групи листом від 12.08.2019 року № 93337/04-36-55-82 відповідач в особі начальника Жовтоводської ДПІ Кам`янського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області С.Скрипника повідомив про відкликання довідки позивача, як платника єдиного податку 4 групи, у зв`язку з порушенням встановленого підпунктом 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 Податкового кодексу України строку для подачі документів щодо підтвердження вказаного статусу (податкова декларація подана не 20.02.2019р. а 27.02.2019р.).
На підставі вказаного листа без проведення перевірки та прийняття рішення було анульовано реєстрацію позивача, як платника єдиного податку 4 групи, та виключено з Реєстру платника єдиного податку. Саме з цієї дати 12.08.2019 року позивачу в електронному кабінеті платника податків (cabinet.sfs.gov.ua) скасовано нарахування єдиного податку 4 групи з 01 січня 2019 року.
Листом від 14.08.2019 № 94411/10/04-36-55-43-14 Кам`янське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомило позивача про невизнання податковою звітністю подані позивачем податкові декларації 27.02.2019р. Підставою невизнання є несвоєчасне подання податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи на 2019 рік з порушенням строків, визначених п.п.295.5.1 п. 295.9 ст. 295 Податкового кодексу України (не пізніше 20 лютого поточного року).
Цього ж дня, 14.08.2019 року Кам`янським управлінням ГУ ДФС у Дніпропетровській області в особі начальника Д.Макарова було винесено рішення №94012/10/04-36-55-43-14 про анулювання реєстрації платника єдиного податку 4 групи СПП Віза-Агро з 01.01.2019 року, у зв`язку з тим, що загальну податкову декларацію платника єдиного податку 4 групи на 2019 рік за №9033308606 та відомості про наявність земельних ділянок (додатки до загальної податкової декларації платника єдиного податку 4 групи за №9033309332, №9033308653, №9033308511, №9033308493) до Жовтоводської ДПІ Кам`янського управлінням ГУ ДФС у Дніпропетровській області, в порушення п.п.295.5.1 п. 295.9 ст. 295 Податкового кодексу України, надано 27.02.2019 року.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до Закону України від 28 грудня 2014 року №71 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" (набрав чинності з 01 січня 2015 року) фіксований сільськогосподарський податок трансформовано в єдиний податок (виділено в окрему 4 групу).
Пунктом 291.4 статті 291 Податкового кодексу України визначено, що суб`єкти господарювання, сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, належать до 4 групи платників єдиного податку.
Підпунктом 298.8.4 пункту 298.8 статті 298 Податкового кодексу України врегульовано, що у разі коли у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва становить менш як 75 відсотків, сільськогосподарський товаровиробник - юридична особа сплачує податки у наступному податковому (звітному) році на загальних підставах.
З аналізу наведених норм слідує, що до платників 4 групи єдиного податку можуть належати сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.
Відповідно до підпункту 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 Податкового кодексу України сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року:
- загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);
- звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи);
- розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;
- відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок. У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).
Водночас підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 Податкового кодексу України передбачено, що платники єдиного податку 4 групи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу;
Загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової служби України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису визначає Інструкція з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв`язку, затверджена наказом Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008 № 233, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за № 320/15011 (далі - Інструкція).
Ця Інструкція поширюється на Державну податкову адміністрацію України та її територіальні органи, платників податків, які за власним бажанням подають податкові документи в електронному вигляді.
Відповідно до пункту 7.3, 7.4 Інструкції після одержання від платника податків податкового документа в електронному вигляді органи ДПС проводять його розшифрування, перевірку ЕЦП, перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту). Перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв`язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним.
Згідно з пунктами 7.5, 7.6 Інструкції підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв`язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.
Якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв`язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.
За змістом внесених з 01 січня 2015 року у Податковий кодекс України змін окрему четверту групу єдиного податку створено замість фіксованого сільськогосподарського податку і основною умовою для набуття сільськогосподарським підприємством статусу платника єдиного податку є наявність частки сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) період, що дорівнює або перевищує 75 %, а не необхідність встигнути до 20 лютого подати пакет документів.
Відповідно до пункту 299.1, пункту 299.2 статті 299 Податкового кодексу України реєстрація суб`єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку. Податковий кодекс України передбачає підстави для анулювання реєстрації платника єдиного податку (пункту 299.10 статті 299 Податкового кодексу) або підстави, з яких платник не може бути платником єдиного податку 4 групи (пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу), але не містить норму, відповідно до якої платник, який до 20 лютого не подав звітність, зазначену у підпункту 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 Податкового кодексу України, не може бути, або втрачає статус платника єдиного податку 4 групи.
Аналогічний правовий висновок міститься в постанові Верховного Суду від 24 січня 2019 року у справі №814/1394/15.
Відповідно до ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норм права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Водночас, суд зазначає, що наслідки неподання або несвоєчасного подання податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності визначені ст.120 Податкового кодексу України та тягнуть за собою накладення штрафу у визначених Законом розмірах.
Порядок реєстрації та анулювання реєстрації платників єдиного податку визначений статтею 299 Податкового кодексу України, відповідно до пункту 299.1 якої реєстрація суб`єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.
Пунктом 299.6 статті 299 Податкового кодексу України встановлено, що підставами для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб`єкта господарювання як платника єдиного податку є виключно:
1) невідповідність такого суб`єкта вимогам, встановленим статтею 291 цього Кодексу;
2) наявність у суб`єкта господарювання, який утворюється у результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, непогашених податкових зобов`язань чи податкового боргу, що виникли до такої реорганізації;
3) недотримання таким суб`єктом вимог, встановлених підпунктом 298.1.4. пункту 298.1 статті 298 цього Кодексу.
Повноваження податкового органу не визнавати податкову звітність податковою декларацією передбачені пунктом 48.7 статті 48 Податкового кодексу України, а саме: податкова звітність не визнається податковою декларацією у разі порушення будь-якої норми статті 48 Податкового кодексу України. Зокрема, це відсутність обов`язкових реквізитів: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; місцезнаходження (місце проживання) платника податків тощо.
У даному випадку податковим органом не було встановлено невідповідності поданих податкових декларацій вимогам статті 48 Податкового кодексу України. Крім того, відповідач не наділений повноваженнями не визнавати звітність, у зв`язку з пропущенням платником податку строку на подачу декларації, встановленого підпункту 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 Податкового кодексу України (пропущення встановлених цією нормою строків).
При вирішенні даного спору, суд бере до уваги, що в матеріалах справи наявні квитанції № 2, які підтверджують направлення позивачем 18.02.2019 загальної звітної податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи на 2019 рік за №9033308606 та відомості про наявність земельних ділянок (додатки до загальної податкової декларації платника єдиного податку 4 групи за №9033309332, №9033308653, №9033308511, №9033308493).
При цьому, суд критично оцінює висновок відповідача, що платник надав загальну звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи на 2019 рік за №9033308606 та відомості про наявність земельних ділянок (додатки до загальної податкової декларації платника єдиного податку 4 групи за №9033309332, №9033308653, №9033308511, №9033308493) 27.02.2019 року , оскільки 27.02.2019 року вказану звітність було подано повторно, первісне подання звітності відбулось 18.02.2019 року, тобто не пізніше 20 лютого поточного року у відповідності до п.п.295.5.1 п. 295.9 ст. 295 Податкового кодексу України.
Матеріалами справи підтверджується, що платником податку були вчинені дії з метою відправлення контролюючому органу пакету документів, передбаченого підпунктом 298.1.1 пункту 298.1 статті 298 Податкового кодексу України в межах строку, встановленою цією нормою.
Суд також зазначає, що способом реалізації владних управлінських функцій за наявності встановлення обставин, за яких платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування (бути платником єдиного податку), є прийняття рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку, шляхом виключення з реєстру платників цього податку.
Проте, відповідачем не проводилась документальна перевірка позивача та не приймалося за наслідками первірки рішення про анулювання реєстрації шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 06.02.2018 у справі № 816/543/17, та в постанові від 29.03.2018 у справі №804/2321/17.
Таким чином, головне управління ДФС в Дніпропетровській області направляючи рішення платнику податку про його виключення з реєстру платників єдиного податку з підстав та у порядку, не передбачених Податковим кодексом України, діяло протиправно та всупереч вимогам діючого законодавства, тому оскаржувані дії головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області щодо анулювання реєстрації платника єдиного податку 4 групи позивача та виключення з реєстру платників єдиного податку з 01.01.2019 року є протиправними та, як наслідок, для відновлення прав позивача суд зобов`язує головне управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області відновити сільськогосподарське приватне підприємство Віза-Агро (код ЄДРПОУ 32433500) в Реєстрі платників єдиного податку Державної фіскальної служби України, як платника єдиного податку четвертої групи з 01.01.2019 року.
Відповідно до частини першої статті 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Складовою верховенства права є принцип правової визначеності (п. 61 рішення Європейського суду з прав людини від 28 жовтня 1999 року "Брумареску проти Румунії").
Основу принципу правової визначеності утворює ідея передбачуваності (очікуваності) суб`єктом відносин визначених правових наслідків (правового результату) своєї поведінки, яка відповідає наявним у суспільстві нормативним приписам.
Принцип правової визначеності вимагає ясності й однозначності правової норми та забезпечення того, щоб ситуації та правовідносини залишалися передбачуваними (правові позиції Конституційного Суду України висловлені у рішеннях від 22 вересня 2005 року № 5-рп/2005, від 29 червня 2010 року № 17-рп/2010, від 22 грудня 2010 року № 23-рп/2010, від 11 жовтня 2011 року № 10-рп/2011).
Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини, згідно якої закон має бути доступним та передбачуваним, тобто вираженим із достатньою точністю, щоб дати змогу особі в разі необхідності регулювати його положеннями свою поведінку (п. 109 рішення від 13 грудня 2001 року у справі "Церква Бессарабської Митрополії проти Молдови").
Досліджуючи принцип правової визначеності у вказаних правовідносинах, суд зазначає, що суб`єкт владних повноважень має діяти лише в рамках, наданих йому законодавством повноважень.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
При задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу адміністративного судочинства України, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа (ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України).
Позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в розмірі 1921,00 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням № 1172 від 28.08.2019 року.
Отже, оскільки позовну заяву задоволено, сплачений судовий збір за подачу позову до суду в сумі 1921,00 грн. підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 139, 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву сільськогосподарського приватного підприємства Віза-Агро (52204, Дніпропетровська область, м. Жовті Води, бул. Свободи, 49а; код ЄДРПОУ 32433500) до головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 39394856) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправними дії головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області щодо анулювання реєстрації платника єдиного податку 4 групи позивача - сільськогосподарського приватного підприємства Віза-Агро (код ЄДРПОУ 32433500) та виключення з реєстру платників єдиного податку з 01.01.2019 року.
Зобов`язати головне управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області відновити сільськогосподарське приватне підприємство Віза-Агро (код ЄДРПОУ 32433500) в Реєстрі платників єдиного податку Державної фіскальної служби України, як платника єдиного податку четвертої групи з 01.01.2019 року.
Стягнути на користь сільськогосподарського приватного підприємства Віза-Агро (52204, Дніпропетровська область, м. Жовті Води, бул. Свободи, 49а; код ЄДРПОУ 32433500) за рахунок бюджетних асигнувань головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 39394856) сплачені позивачем судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору у розмірі 1921 грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С.В. Ніколайчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2019 |
Оприлюднено | 07.11.2019 |
Номер документу | 85446752 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні