Рішення
від 29.10.2019 по справі 1.380.2019.002872
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.002872

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 жовтня 2019 року зал судових засідань №6

Львівський окружний адміністративний суд,

у складі:

головуючої-судді Братичак У.В.,

секретар судового засідання Староста М.М.,

за участі представників сторін:

позивача Ратича Т. М .,

відповідача Левицької М.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Тростянецької сільської виборчої комісії Миколаївського району Львівської області про скасування постанови, -

в с т а н о в и в :

ОСОБА_2 звернулася з позовною заявою до Тростянецької сільської виборчої комісії Миколаївського району Львівської області (вул. Зелена, 2, с. Тростянець, Миколаївський район, Львівська область, код ЄДРПОУ 40024467), в якій просить:

- визнати протиправною та скасувати постанову Тростянецької сільської виборчої комісії Миколаївського району Львівської області від 31.05.2019 року № 2.

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що оскаржувана постанова є незаконною, оскільки процедура відкликання за народною ініціативою депутата Тростянецької сільської ради Тростянецької об`єднаної територіальної громади Миколаївського району Львівської області ОСОБА_2 відбулась з порушенням вимог ст.ст. 38-41 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад". Зокрема, позивач вказала, що відповідач у відповідності до вимог ч. 2 ст. 41 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" повинен перевірити отримані матеріали щодо відкликання депутата за народною ініціативою на предмет дотримання вимог статей 38-40 цього Закону, однак таких дій в ході реалізації процедури відкликання позивача як депутата Тростянецької сільської ради відповідачем здійснено не було. Позивач стверджує, що комісією не було перевірено документи на предмет дотримання вимог статей 38-40 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", а також не було перевірено достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та вибіркову перевірку підписів. Також позивач зазначила, що її не було повідомлено про проведення зборів виборців, на якому розглядались питання щодо її відкликання як депутата сільської ради, як це визначено Законом України "Про статус депутатів місцевих рад". Також позивач зауважила, що ст. 37 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" визначено вичерпний перелік підстав, при настанні яких депутата селищної ради може бути відкликано за народною ініціативою, однак в даному випадку позивач вважає, що підстави, які мають передувати процедурі відкликання її як депутата сільської ради, відсутні, тому ініціатива щодо відкликання є незаконною. Крім того, позивач зауважила, що відповідачем при вирішенні питання про відкликання її як депутата за народною ініціативою було порушено Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, вказавши, зокрема, що оскаржувана постанова по змісту не відповідає зазначеному Порядку.

У зв`язку з зазначеним, позивач вважає, що у відповідача були відсутні правові підстави для прийняття рішення про відкликання її за народною ініціативою із числа депутатів Тростянецької сільської ради Тростянецької об`єднаної територіальної громади Миколаївського району Львівської області.

Ухвалою судді від 10.06.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження.

Протокольною ухвалою суду від 16.07.2019 року закрито підготовче провадження у справі та призначено її до судового розгляду по суті.

Від відповідача 05.07.2019 надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позову з тих підстав, що Тростянецька сільська виборча комісія Миколаївського району Львівської області при прийнятті оскаржуваної постанови діяла в межах повноважень та у спосіб, що визначені Законом України "Про статус депутатів місцевих рад". Крім того зазначає, що положеннями пункту 4 частини 2 розділу XV Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про місцеві вибори від 14.07.2015 року запроваджено процедуру відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, але у тексті оскаржуваної постанови допустив технічні помилки при посиланні на статті цього закону, однак вказує, що такі технічні помилки не можуть слугувати підставою для визнання оскаржуваної постанови протиправною. Також відповідач зазначив, що відкликання депутата Тростянецької сільської ради Миколаївського району Львівської області ОСОБА_2 за народною ініціативою відбулось у відповідності до норм чинного законодавства та згідно встановленої процедури, оскільки ініціативною групою було дотримано вимоги статей 38-40 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", а оформлення підписних листів та кількість підписів виборців, які підтримали пропозицію про відкликання депутата, відповідають вимогам 40 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад". Також відповідач зауважив, що документи, які були складені при ініціюванні відкликання депутата ОСОБА_2 за народною ініціативою, були перевірені комісією на дотримання вимог статей 38-40 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" та встановлено, що такі документи відповідають вимогам цього закону. Крім того, відповідач вважає, що твердження позивача про те, що її не повідомляли про засідання виборчої комісії де розглядалось питання про відкликання депутата сільської ради ОСОБА_2 є безпідставними та не відповідають дійсності. Відповідач вважає, що комісія при проведенні перевірки отриманих документів та при прийнятті оскаржуваного рішення діяла у спосіб, встановлений чинним законодавством.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав, викладених в обґрунтуваннях позовної заяви та додаткових поясненнях, наданих в судовому засіданні, просив позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні просила відмовити в задоволенні позовних вимог повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, викладені у заявах по суті справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, якими обґрунтовуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Судом встановлено, що позивач була обрана депутатом Тростянецької сільської ради Тростянецької об`єднаної територіальної громади Миколаївського району Львівської області.

12 травня 2019 року відбулись збори виборців одномандатного виборчого округу №7 Тростянецької об`єднаної територіальної громади, на яких було повторно розглянуто питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Тростянецької сільської ради від одномандатного виборчого округу № 7 Тростянецької об`єднаної територіальної громади ОСОБА_2 . Підставою такої пропозиції слугувало те, що ОСОБА_2 здійснює свою практичну депутатську діяльність всупереч основним принципам і положенням її передвиборчої програми, а також депутатом не виконується вимога ст. 16 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , а саме ОСОБА_2 не звітує перед виборцями про свою роботу та не проводить зустрічі із ними. (Протокол зборів виборців від 12.05.2019р., а.с. 54-57).

Рішенням зборів виборців одномандатного виборчого округу Тростянецької об`єднаної територіальної громади, вирішено внести до Тростянецької сільської виборчої комісії пропозицію про відкликання депутата Тростянецької об`єднаної територіальної громади Миколаївського району Львівської області ОСОБА_2 . Також вирішено утворити, відповідно до ст. 38 ЗУ Про статус депутатів місцевих рад ініціативну групу для збирання підписів виборців одномандатного виборчого округу №7 Тростянецької об`єднаної територіальної громади на підтримку пропозиції про відкликання депутата Тростянецької об`єднаної територіальної громади ОСОБА_2 , затверджено проект форми підписного листа для збирання підписів на підтримку ініціативи про відкликання депутата.

Ініціативною групою були зібрані підписи виборців на підтримку ініціативи про відкликання депутата Тростянецької об`єднаної територіальної громади ОСОБА_2 , що підтверджується підписними листами за №№ 1-22, копії яких наявні в матеріалах справи.

На своєму засіданні 25 травня 2019 року Тростянецька сільська виборча комісія Миколаївського району Львівської області постановила розпочати процедуру перевірки оформлення підписних листів та перевірку кількості і достовірності підписів осіб, зазначених у підписних листах, а також залучити орган Державного реєстру виборців до перевірки достовірності інформації про громадян та подати звернення начальнику Миколаївського ВП ГУНП у Львівській області щодо вибіркової перевірки підписів громадян в підписних листах (а.с. 101).

На виконання зазначеної постанови головою Тростянецької сільської виборчої комісії 27.05.2019 року направлено листи до Відділу ведення державного реєстру виборців Миколаївської районної державної адміністрації Львівської області (а.с.129) та до начальника Миколаївського відділення поліції (а.с.130) з клопотанням здійснити перевірку та надати у супровід працівників правоохоронних органів для вибіркової перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, зібраних ініціативною групою.

У відповідь на вказані звернення відповідачем отримано лист Відділу ведення державного реєстру виборців Миколаївської районної державної адміністрації Львівської області від 29.05.2019 року №537/08-29/238 у якому вказано про відсутність правових підстав для використання персональних даних Реєстру органом ведення Державного реєстру виборців з метою перевірки достовірності інформації про громадян, що міститься в підписних листах (а.с.131), а також отримано лист заступника начальника Миколаївського відділення поліції Пустомитівського ВП ГУНП у Львівській області Козара М.Р. №2965 від 30.05.2019 року у якому зазначається про припинення перевірки з даного приводу у зв`язку з відсутністю ознак адміністративного чи кримінального правопорушення (а.с.132).

У подальшому, 31 травня 2019 року відбулося засідання Тростянецької сільської виборчої комісії, на якому прийнято постанову №2, якою відкликано депутата Тростянецької сільської ради Тростянецької об`єднаної територіальної громади Миколаївського району Львівської області, округ №7 ОСОБА_2 за народною ініціативою.

Як слідує з оскаржуваної постанови від 31.05.2019 № 2 та протоколу засідання комісії від 31.05.2019 р. № 2 голова ініціативної групи с. Красів ОСОБА_3 подав до комісії 14.05.2019р. звернення громадян про ініціативу відкликання депутата Тростянецької ОТГ округ № 7 ОСОБА_2 ; повідомлення про проведення зборів, рішення та витяг з протоколу зборів від 12.05.2019р., реєстр присутніх на зборах жителів с. Красів з підписами у кількості 59 чоловік; зразок підписного листа, особовий склад ініціативної групи у кількості 11 чоловік із заявами та копіями паспортів про місце реєстрації, заяву на згоду бути представником ініціативної групи. Голова Тростянецької сільської виборчої комісії 15.05.2019р. повідомила Тростянецьку сільську раду та депутата ОСОБА_2 про факт початку ініціативи відкликання депутата за народною ініціативою і початок збирання підписів ініціативною групою на її підтримку. У встановлені терміни 24.05.2019 р. ОСОБА_3 подав до комісії протокол зборів та прошиті підписні листи у кількості 22 аркуші із зібраними підписами у кількості 137 підписів.

Тростянецька сільська виборча комісія Миколаївського району Львівської області перевірила подані документи та встановила, що при ініціюванні відкликання депутата Тростянецької сільської ради Тростянецької ОТГ округ № 7 ОСОБА_2 за народною ініціативою дотримано вимоги статей 38-40 Закону Про місцеві вибори , оформлення підписних листів та кількість підписів виборців 137, які підтримують пропозицію про відкликання депутата є достатньою та відповідає нормам цього закону. Згідно протоколу про результати виборів депутатів Тростянецької ОТГ в одномандатному виборчому округу № 7 від 25 жовтня 2015 року для відкликання за народною ініціативою необхідно 108 підписів.

В протоколі зазначено, що оформлення підписних листів та кількість підписів виборців відповідають нормам Закону України Про місцеві вибори . Членами ініціативної групи до підписних листів власноручно внесені всі передбачені дані, які є достовірними. Всі виборці, які підтримали пропозицію про відкликання депутата ОСОБА_2 . підтвердили свої підписи.

Таким чином, на своєму засіданні від 31.05.2019 року Тростянецька сільська виборча комісія постановила відкликати депутата Тростянецької сільської ради Тростянецької ОТГ округ № 7 ОСОБА_2 за народною ініціативою (постанова №2 від 31.05.2019).

Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що позивач не погоджується з постановою Тростянецької сільської виборчої комісії Миколаївського району Львівської області № 2 від 31.05.2019 року, а тому звернулася до суду з даним позовом про її скасування.

Вирішуючи спір, суд застосовує наступні норми права.

Пунктом 1 частини першої статті 5 ЗУ "Про статус депутатів місцевих рад" передбачено, що повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі його відкликання виборцями у встановленому цим Законом порядку.

Статтею 37 ЗУ "Про статус депутатів місцевих рад" передбачено, що підставами для відкликання виборцями обраного ними депутата місцевої ради можуть бути:

1) порушення депутатом місцевої ради положень Конституції і законів України, що встановлено судом;

2) пропуск депутатом місцевої ради протягом року більше половини пленарних засідань ради або засідань постійної комісії, невиконання ним без поважних причин, передбачених статтею 10 цього Закону, обов`язків депутата місцевої ради у виборчому окрузі;

3) невідповідність практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням його передвиборної програми, невиконання депутатом місцевої ради передбачених статтею 16 цього Закону зобов`язань звітувати перед виборцями та проводити зустрічі з ними.

Відповідно до положень ч.ч. 1-5 ст. 38 ЗУ "Про статус депутатів місцевих рад" право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень) мають громадяни України, які відповідно до закону про місцеві вибори є виборцями відповідного виборчого округу.

Рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою приймається на зборах виборців у кількості не менше, зокрема, 30 осіб для відкликання депутата сільської, селищної ради.

Не пізніш як за два дні до дня проведення зборів виборців, на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, про дату, місце та час їх проведення повідомляються регіональні та/або місцеві засоби масової інформації. Представникам засобів масової інформації гарантується безперешкодний доступ на збори виборців, на яких розглядається питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

У разі прийняття на зборах виборців рішення щодо внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою на цих зборах утворюється ініціативна група для збирання підписів виборців відповідного виборчого округу на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (далі - ініціативна група), до складу якої можуть бути включені виборці відповідного округу, та затверджується її персональний склад. Кількість членів ініціативної групи у разі відкликання депутата має становити, зокрема, сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради - не менше 10 осіб.

У протоколі зборів виборців, на яких розглядається питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, зазначається зміст звернення виборців про відкликання депутата місцевої ради, зміст обговорення, прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради, персональний склад ініціативної групи, відомості про особу, визначену бути офіційним представником ініціативної групи, а також про встановлену форму підписного листа для збирання підписів на підтримку ініціативи про відкликання депутата місцевої ради (далі - підписний лист), зразок якого є додатком до протоколу зборів виборців. Протокол підписується головуючим на зборах та секретарем зборів. Додатком до протоколу зборів також є перелік їх учасників, у якому зазначаються прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, засоби зв`язку (контактний телефон), що засвідчуються підписом кожного учасника зборів.

До протоколу зборів, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, додаються письмові заяви про згоду кожної особи, включеної до ініціативної групи, на входження до її складу, а також письмова заява про згоду визначеної особи бути офіційним представником ініціативної групи. Участь особи, яка пропонується до складу ініціативної групи, в зборах виборців необов`язкова, за умови подання нею власноручно написаної заяви про згоду бути членом ініціативної групи. Ця заява, а також заява про згоду особи бути офіційним представником ініціативної групи, має обов`язково містити: прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, відомості про громадянство, серію та номер паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), адресу місця проживання, місце роботи, посаду, засоби зв`язку (контактний телефон). До заяви додаються ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи.

Статтею 39 ЗУ "Про статус депутатів місцевих рад" встановлено, що у триденний строк після дня проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, особа, визначена офіційним представником ініціативної групи, повідомляє відповідну територіальну виборчу комісію про факт проведення зборів. До повідомлення додається витяг з протоколу зборів, в якому зазначається зміст звернення виборців про відкликання депутата місцевої ради, зміст обговорення, прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради, персональний склад ініціативної групи. Голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії на наступний день з дня одержання повідомлення щодо проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, інформує депутата, відповідні місцеву організацію партії, партію (у разі якщо депутат був обраний шляхом висування його місцевою організацією партії) та місцеву раду.

Згідно з ч. 1 ст. 40 ЗУ "Про статус депутатів місцевих рад" ініціативна група має право виготовляти будь-яку кількість підписних листів з дотриманням встановленої форми підписного листа.

На підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, обраного в одномандатному виборчому окрузі, має бути зібрано підписи у кількості, що є більшою половини кількості виборців, які взяли участь у голосуванні на відповідних місцевих виборах в одномандатному виборчому окрузі, у якому був обраний депутат.

Пунктом 1 частини 2 наведеної статті передбачено, що з дня, наступного за днем повідомлення територіальної виборчої комісії про створення ініціативної групи, починається збір підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, який проводиться у строки у разі відкликання депутата сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради - десять днів.

При цьому, процедура роботи Комісії по обробці підписних листів визначена у статті 41 ЗУ "Про статус депутатів місцевих рад".

Так, після завершення збирання підписів, але не пізніше дня закінчення строку збору підписів, передбаченого частиною другої статті 40 цього Закону, заповнені підписні листи збираються офіційним представником ініціативної групи, прошиваються та скріплюються підписами офіційного представника та не менше трьох членів ініціативної групи із зазначенням кількості зібраних підписів та не пізніш як на другий день разом з протоколом зборів виборців, що утворили відповідну ініціативну групу, передаються до відповідної територіальної виборчої комісії.

Голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії, не пізніше наступного дня з дня отримання підписних листів та протоколу зборів виборців, скликає засідання комісії для організації перевірки отриманих матеріалів.

На цьому засіданні територіальна виборча комісія перевіряє дотримання вимог статей 38-40 цього Закону при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, правильність оформлення підписних листів, кількість підписів, що встановлена частиною першою статті 40 цього Закону, а також із залученням органів ведення Державного реєстру виборців здійснює перевірку достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та із залученням правоохоронних органів - вибіркову перевірку їхніх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості) у такі строки, зокрема, у разі відкликання депутата сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради - протягом десяти днів з дня отримання матеріалів.

При встановленні на підставі підписних листів кількості виборців, які підтримали пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, не враховуються підписи окремих виборців:

1) у разі відсутності у підписному листі всіх або окремих відомостей про виборця, який підтримує своїм підписом відкликання депутата місцевої ради, передбачених формою підписного листа, а також виявлення недостовірних відомостей про виборця;

2) записи та підписи, вчинені замість виборця іншою особою;

3) вчинені особою, яка не є виборцем відповідного багатомандатного, одномандатного виборчого округу або на день вчинення підпису не мала права голосу;

4) якщо підписи вчинені виборцем декілька разів;

5) якщо підпис вчинено виборцем з порушенням встановленого цим Законом строку.

При встановленні на підставі підписних листів кількості виборців, які підтримали відкликання депутата місцевої ради, не враховуються підписні листи:

1) якщо підписи виборців зібрані особою, яка не є членом відповідної ініціативної групи та/або на день збору підписів не мала права голосу;

2) у яких відсутні відомості або які містять недостовірні відомості про особу, яка збирала підписи виборців;

3) у яких підписи громадян України зібрані у місцях, визначених частиною п`ятою статті 40 цього Закону;

4) які не відповідають встановленій формі.

За результатами перевірки територіальна виборча комісія узагальнює підсумки збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, про що складається відповідний протокол.

Якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону, оформлення підписних листів та кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, відповідає вимогам цього Закону, територіальна виборча комісія приймає рішення про відкликання депутата за народною ініціативою (у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування) або про звернення до вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала відповідного депутата, щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою не дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону та/або оформлення підписних листів або кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, не відповідає вимогам цього Закону та/або ініціативна група у встановлені цим Законом строки не подала до територіальної виборчої комісії підписні листи та протокол зборів виборців або подала їх після спливу встановлених строків, відповідна територіальна виборча комісія приймає рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутата місцевої ради.

Однією з підстав скасування постанови Тростянецької сільської виборчої комісії, на думку позивача, є те, що всупереч наведених вище вимог статей 38-40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад комісією не здійснено із залученням органів ведення Державного реєстру виборців перевірку достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та із залученням правоохоронних органів - вибіркову перевірку їхніх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості). Зокрема, орган ведення Державного реєстру виборців у своєму листі вказав про відсутність правових підстав для використання персональних даних Реєстру органом ведення Державного реєстру виборців з метою перевірки достовірності інформації про громадян, що міститься в підписних листах.

Суд із вказаними твердженнями позивача не погоджується, оскільки обов`язок проведення перевірки підписних листів Законом покладено саме на територіальну виборчу комісію, яка залучає до цієї процедури органи ведення Державного реєстру виборців та правоохоронні органи. Матеріалами справи встановлено, що комісія залучала такі органи, однак відмова органу ведення Державного реєстру виборців провести таку перевірку, не означає, що така не повинна здійснюватися комісією, чи є підставою для припинення процедури відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Відповідач самостійно здійснив перевірку підписів виборців у підписних листах , та підстав для неврахування таких підписів не встановив. Доказів протилежного позивачем не надано.

Окрім того, у позовній заяві позивач як одну з підстав протиправності постанови зазначає те, що при винесенні оскаржуваної постанови відповідач керувався нормами ст.38-40 Закону України Про місцеві вибори , які, на думку позивача, не визначають порядку відкликання депутата за народною ініціативою. Відповідач вказує, що положеннями пункту 4 частини 2 розділу XV Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про місцеві вибори від 14.07.2015 року запроваджено процедуру відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, але у тексті оскаржуваної постанови допустив технічні помилки при посиланні на статті цього закону.

Так судом встановлено, що правове регулювання процедури відкликання депутата за народною ініціативою затверджена пунктом 4 частини 2 розділу XV Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про місцеві вибори від 14.07.2015 року та відповідно аналогічні норми містяться у ст.38-41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .

Таким чином, в оскаржуваній постанові відповідач пославшись на Закон України Про місцеві вибори невірно зазначив номер статей та розділів закону. Однак такі норми є ідентичні тим, що містяться в Законі України Про статус депутатів місцевих рад , регулюють одну і ту саму процедуру, відтак така помилка, на думку суду, не є тим порушенням, що може мати наслідком скасування оскаржуваної постанови.

Також, суд не приймає до уваги доводи позивача про те, що її не було повідомлено про засідання виборчої комісії, а тому вона не мала можливості безпосередньо заслухати можливі претензії до неї як до депутата та надати пояснення, вказавши на безпідставність їх тверджень.

Про ініціювання процедури відкликання депутата за народною ініціативою, про відповідні засідання комісії з даного питання в телефонному режимі повідомлялись позивач та її представник. Закон України Про статус депутатів місцевих рад не передбачає письмового повідомлення про такі засідання.

Незважаючи на те, що позивача було повідомлено про відповідні засідання комісії, така на них не була присутня, правом наданим ст.48 Закону України Про статус депутатів місцевих рад не скористалась.

Крім того, в матеріалах справи відсутні будь-які докази того, що волевиявлення громадян щодо дострокового припинення повноважень позивача як депутата Тростянецької сільської ради у разі відкликання його за народною ініціативою було здійснено з порушенням вимог Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" та під тиском, як і відсутні будь-які докази, які б підтверджували неправомірність дій ініціативної групи щодо складання та подання ними документів до комісії.

Отже, враховуючи встановлені обставини, суд приходить до висновку, що Тростянецька сільська виборча комісія Миколаївського району Львівської області при проведенні перевірки отриманих документів щодо відкликання позивача як депутата за народною ініціативою діяла в межах повноважень та у спосіб, що визначені Законом України "Про статус депутатів місцевих рад".

При цьому будь-яких доказів на спростування вказаних обставин позивач суду не надала, відтак, підстави для задоволення позову відсутні.

Згідно з ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до вимог статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням вищенаведеного, суд дійшов висновку, що викладені у позовній заяві доводи позивача є не обґрунтованими, а його вимоги такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

в и р і ш и в:

у задоволенні позову - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складено 07.11.2019 року.

Суддя Братичак Уляна Володимирівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.10.2019
Оприлюднено07.11.2019
Номер документу85447627
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.002872

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 13.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Рішення від 29.10.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні