Постанова
від 30.10.2019 по справі 201/11569/19
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 201/11569/19

Провадження № 3/201/5070/2019

П О С Т А Н О В А

Іменем України

30 жовтня 2019 року суддя Жовтневого районного суду міста Дніпропетровська Наумова О.С., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла з Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, про притягнення до адміністративної відповідальності: ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , головного бухгалтера Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробничого підприємства Укрметкомплекс , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 163-1 КУпАП , -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, складеного головним державним ревізором - інспектором відділу перевірок у сфері послуг управління податкових перевірок, трансферного ціноутворення міжнародного оподаткування ГУ ДПС у Дніпропетровській області Пєшиковим Г.Р. від 11 жовтня 2019 року № 122, ОСОБА_1 , будучи головним бухгалтером ТОВ НВП Укрметкомплекс вчинив правопорушення: яке полягає у здійсненні неналежного контролю за встановленим законом порядком ведення податкового обліку, в результаті чого порушено п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16, п. 286.1 п. 286.2 ст. 286, п. 289.1 ст. 289 Податкового Кодексу України, внаслідок чого встановлено заниження орендної плати на загальну суму 273 794,35 грн. у т.ч. за 2017 рік 169 067,79 грн., та за 2018 рік 104 726,56 грн., у т.ч. за земельні ділянки: площею 0,5278 га (кадастровий номер - 1210100000:08:777:0261) заниження орендної плати за 2017 рік складає 134 776,17 грн., та за 2018 рік 81 988,81 грн., площею 0,1188 га (кадастровий номер - 1210100000:03:080:0130) заниження орендної плати за 2017 рік складає 29 499,27 грн., та за 2018 рік 17 945,40 грн. площею 0,0193 га (кадастровий номер - 1210100000:03:080:0129) заниження орендної плати за 2017 рік складає 4 792,35 грн. та за 2018 рік 4 792,35 грн., тобто вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

ОСОБА_1 до суду надала пояснення, в яких зазначила, що з адміністративним порушенням, зазначеним у протоколі про адміністративне правопорушення від 11 жовтня 2019 року № 122 повністю не згодна, оскільки податкові повідомлення - рішення, якими донараховувалися податкові зобов`язання з орендної плати з аналогічних підстав неодноразово оскаржувалися підприємством і були скасовані Дніпропетровським окружним адміністративним судом.

Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення у відношенні ОСОБА_1 , якій інкримінується вчинення адміністративного правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, вважаю, що провадження по даній справі підлягає закриттю, у зв`язку з відсутністю події та складу адміністративного правопорушення за п.1ст. 247 КУпАП, виходячи з наступного.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Відповідно до пп. 14.1.7 п. 14.1 ст. 14 ПК України, оскарження рішень контролюючих органів - оскарження платником податку податкового повідомлення - рішення про визначення сум грошового зобов`язання платника податків або будь-якого рішення контролюючого органу в порядку і строки, які встановлені цим Кодексом за процедурами адміністративного оскарження, або в судовому порядку.

Згідно з пп. 14.1.157 п. 14.1 ст. 14 ПК України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Згідно з п. 44.7 ст. 44 ПК України, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта перевірки, платник податків має право подати контролюючому органу, що проводив перевірку, заперечення та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності.

У разі якщо під час проведення перевірки платник податків надає документи менше ніж за три дні до дня її завершення або коли надіслані у передбаченому абзацом першим цього пункту порядку документи надійшли до контролюючого органу менше ніж за три дні до дня завершення перевірки, проведення перевірки продовжується на строк, визначений статтею 82 цього Кодексу.

У разі якщо надіслані у передбаченому абзацом першим цього пункту порядку документи надійшли до контролюючого органу після завершення перевірки або у разі надання таких документів відповідно до абзацу другого цього пункту, контролюючий орган має право не приймати рішення за результатами проведеної перевірки та призначити позапланову документальну перевірку такого платника податків.

Відповідно до п.п. 56.1, 56.2, 56.3 ст. 56 ПК України, рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов`язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення. Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44цього Кодексу)протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Відповідно до абз. 2 п. 56.15 ст. 56 ПК України скарга, подана із дотриманням строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов`язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.

Протягом зазначеного строку вимоги зі сплати орендної плати, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов`язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.

Відповідно до абз 2 п.п. 56.17.5 п. 56.17 ст. 56 ПК України день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків.

Згідно із п. 58.1 ст. 58 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає)платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: 1) невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; 2) завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; 3) заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

Як видно з протоколу, посадовою особою встановлено заниження ТОВ НВП Укрметкомплекс орендної плати на загальну суму 273 794,35 грн., у т.ч. за 2017 рік - 169 067,79 грн., та за 2018 рік - 104 726,56 грн.

Суд доходить висновку, що протокол про адміністративне правопорушення складений передчасно.

Логічне тлумачення абзацу першого статті 247 КУпАП дозволяє дійти висновку, що встановлення зазначених у цій статті юридичних фактів є єдиною необхідною підставою для припинення будь-яких дій щодо притягнення особи до адміністративної відповідальності незалежно від встановлених будь-яких інших обставин, що підлягають з`ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення (ст. 280 КУпАП), у тому числі й вини особи у його вчиненні.

Отже, наявність або відсутність вини встановлюється саме під час здійснення провадження у справі про адміністративне правопорушення.

Оскільки вина ОСОБА_1 у вчиненні інкримінованого їй адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, не встановлена, тому провадження по справі підлягає закриттю.

З огляду на викладене, враховуючи встановлені обставини та вимоги закону приходжу до висновку, що провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 підлягає закриттю на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю події та складу адміністративного правопорушення.

Керуючись п. 1 ч. 1ст. 247 КУпАП, 283,284 КУпАП, суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Провадження в справі про адміністративне правопорушення відносно головного бухгалтера Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство Укрметкомплекс ОСОБА_1 за ознаками адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 163-1 КУпАП закрити на підставі п. 1 ч. 1ст. 247 КУпАП , за відсутністю події та складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови. Апеляційна скарга подається до відповідного апеляційного суду через місцевий суд.

Суддя О.С. Наумова

СудЖовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення30.10.2019
Оприлюднено08.11.2019
Номер документу85453746
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —201/11569/19

Постанова від 30.10.2019

Адмінправопорушення

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Наумова О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні