печерський районний суд міста києва
Справа № 757/59804/18-ц
Категорія 52
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
(ЗАОЧНЕ)
17 квітня 2019 року Печерський районний суд м. Києва у складі:
головуючий суддя Підпалого В.В.
при секретарі Маленівській К.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Києві цивільну справу за позовом Київського міського центру зайнятості (м. Київ, вул. Жилянська, 47-Б) до ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) про стягнення коштів,
ВСТАНОВИВ:
03.12.2018 року представник Київського міського центру зайнятості (надалі -Позивач) звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 (надалі - Відповідач) про стягнення коштів.
Позивач послався на те, що в Печерській районній філії Київського міського центру зайнятості з 17.01.2018 року по 24.07.2018 року був зареєстрований Відповідач як безробітний. Для отримання статусу безробітного 17.01.2018 року Відповідач подав заяву до Печерської районної філії КМЦЗ, в якій власноруч зазначив інформацію про те, що він через відсутність роботи немає заробітку, інших передбачених законодавством доходів, не забезпечує себе самостійно, не є зареєстрованим як суб`єкт підприємницької діяльності. Під час надання документів Відповідач був ознайомлений з відповідальністю за подання недостовірних даних та документів, на підставі яких приймається рішення про надання статусу безробітного та призначення матеріального забезпечення на випадок безробіття. Наказом Печерської районної філії КМЦЗ від 23.01.2018 року № НТ180123 відповідно до ст. 43 Закону України Про зайнятість населення від 05.07.2012 року за № 5067-VІ Відповідачу був наданий статус безробітного з 17.01.2018 року, а також на підставі наказу Печерської районної філії КМЦЗ від 24.01.2018 року № 180124 відповідно до ч.2,4 ст. 22, ч.3 ст. 23 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття Відповідачу було призначено допомогу по безробіттю на термін з 24.01.2018 року по 18.01.2019 року. Наказом Печерської районної філії КМЦЗ від 11.04.2018 року № 180411 відповідно до пп5 п.5 ст. 31 Закону, виплату допомоги по безробіттю було скорочено на строк 15 календарних днів у зв`язку з недотриманням безробітним рекомендації щодо сприяння працевлаштуванню, з 10.04.2018 року по 24.04.2018 року. Наказом Печерської районної філії КМЦЗ від 25.042018 року № 180425 Відповідачу поновлено виплату допомоги по безробіттю. 24.07.2018 року Київським міським центром зайнятості складено Акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення за № 1326, згідно якого встановлено, що громадянин ОСОБА_1 на момент реєстрації як безробітного та в період одержання допомоги по безробіттю в Печерській районній філії КМЦЗ був зареєстрований у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, як керівник та підписант Товариства з обмеженою відповідальністю Нана - Інвест (код ЄДРПОУ 35871834) з 08.05.2008 року. Тобто, Відповідач приховував інформацію про те, що він є керівником та підписантом підприємства, тому він не мав права на отримання допомоги по безробіттю. Це призвело до безпідставного надання йому статусу безробітного, та незаконне отримання ним допомоги по безробіттю у розмірі 2 992 грн. Тому позивач змушений звернутися до суду з вказаним позовом та просить суд стягнути з відповідача 2 992 грн. матеріальної шкоди, 1762 грн. судового збору.
Так, згідно п. 9 ч. 1 Розділу ХІІІ Перехідних положень ЦПК України в редакції від 03 жовтня 2017 р. справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
04.12.2018 року ухвалою судді Печерського районного суду м. Києва було відкрито провадження та призначено справу до судового розгляду на 15 годину 30 хвилин 13.02.2019 року (а.с.35).
13.02.2019 року в судовому засідання оголошено перерву до 16 години 00 хвилин 17.04.2019 року, у зв`язку із неявкою Відповідача (а.с.41-42).
Представник позивача надав суду заяву про розгляд справи за його відсутності, на позові наполягав.
Відповідач в судове засідання не з`явився, не повідомив причини неявки, від нього не надійшло заяви про розгляд справи за його відсутності та відзиву, тому суд відповідно до ст. 281 ЦПК України ухвалив про заочний розгляд справи.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що в Печерській районній філії Київського міського центру зайнятості з 17.01.2018 року по 24.07.2018 року був зареєстрований Відповідач як безробітний.
Для отримання статусу безробітного 17.01.2018 року Відповідач подав заяву до Печерської районної філії КМЦЗ, в якій власноруч зазначив інформацію про те, що він через відсутність роботи немає заробітку, інших передбачених законодавством доходів, не забезпечує себе самостійно, не є зареєстрованим як суб`єкт підприємницької діяльності (а.с.10).
Під час надання документів Відповідач був ознайомлений з відповідальністю за подання недостовірних даних та документів, на підставі яких приймається рішення про надання статусу безробітного та призначення матеріального забезпечення на випадок безробіття (а.с.11).
Наказом Печерської районної філії КМЦЗ від 23.01.2018 року № НТ180123 відповідно до ст. 43 Закону України Про зайнятість населення від 05.07.2012 року за № 5067-VІ Відповідачу був наданий статус безробітного з 17.01.2018 року, а також на підставі наказу Печерської районної філії КМЦЗ від 24.01.2018 року № 180124 відповідно до ч.2,4 ст. 22, ч.3 ст. 23 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття Відповідачу було призначено допомогу по безробіттю на термін з 24.01.2018 року по 18.01.2019 року. Наказом Печерської районної філії КМЦЗ від 11.04.2018 року № 180411 відповідно до пп5 п.5 ст. 31 Закону, виплату допомоги по безробіттю було скорочено на строк 15 календарних днів у зв`язку з недотриманням безробітним рекомендації щодо сприяння працевлаштуванню, з 10.04.2018 року по 24.04.2018 року. Наказом Печерської районної філії КМЦЗ від 25.042018 року № 180425 Відповідачу поновлено виплату допомоги по безробіттю (а.с.19).
Відповідно до підпункту 18 ч.2 ст. 22 Закону України №Про зайнятість населення центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його територіальні органи відповідно до покладених на них завдань, а саме проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійним фондом України. Таке розслідування здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійного фонду України, а у разі потреби - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.
Відповідно до підпунктів 2,3 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, який затверджено Наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Державної податкової адміністрації України 13.02.2008 року № 60/62, Постановою правління Пенсійного фонду України 13.02.2009 року № 7-1, що зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.03.2009 року за № 232/16248, розслідування здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної. Перевірка проводиться районними, міськрайонними , міськими та районними у містах центрами зайнятості, на які покладено виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, за місцем реєстрації роботодавця. За результатами перевірки складається акт.
24.07.2018 року Київським міським центром зайнятості складено Акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення за № 1326, згідно якого встановлено, що громадянин ОСОБА_1 на момент реєстрації як безробітного та в період одержання допомоги по безробіттю в Печерській районній філії КМЦЗ був зареєстрований у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, як керівник та підписант Товариства з обмеженою відповідальністю Нана - Інвест (код ЄДРПОУ 35871834) з 08.05.2008 року (а.с.13-14). Відповідач приховував інформацію про те, що він є керівником та підписантом підприємства, тому він не мав права на отримання допомоги по безробіттю. Це призвело до безпідставного надання йому статусу безробітного, та незаконне отримання ним допомоги по безробіттю у розмірі 2 992 грн.
Пунктом 2 ч. 1 ст. 1 Закону України Про зайнятість населення передбачено, що безробітний - особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.
Згідно п.1 ч.1 ст. 43 Закону України Про зайнятість населення статус безробітного може набути особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи.
Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону України Про зайнятість населення до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.
Пунктом 7 ч.1 ст. 1 Закону України Про зайнятість населення зайнятість - не заборонена законодавством діяльність осіб, пов`язана із задоволенням їх особистих та суспільних потреб з метою одержання доходу (заробітної плати) у грошовій або іншій формі, а також діяльність членів однієї сім`ї, які здійснюють господарську діяльність або працюють у суб`єктів господарювання, заснованих на їх власності, у тому числі безоплатно.
Відповідно до ч.3 ст. 44 Закону України Про зайнятість населення відповідальність за достовірність поданих до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного.
Пунктом 4 ч.2 ст. 44 Закону України Про зайнятість населення інформувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, протягом трьох робочих днів про обставини припинення реєстрації, визначені у частині першій статті 45 цього Закону.
Згідно підпунктів 2,3 ст. 36 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття застраховані особи, зареєстровані у встановленому порядку як безробітні, зобов`язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм матеріального забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов`язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Згідно з підпунктом 2 п.1 розділу V Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затверджено наказом Міністерства соціальної політики України 15.06.2015 року № 613, виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі працевлаштування за наймом на умовах трудового договору (контракту), укладення цивільно-правового договору щодо виконання робіт (надання послуг) - з дня початку зайнятості особи.
Відповідач приховував інформацію про те, що він є керівником та підписантом підприємства, тому він не мав права на отримання допомоги по безробіттю. Це призвело до безпідставного надання йому статусу безробітного, та незаконне отримання ним допомоги по безробіттю у розмірі 2 992 грн.
Наказом Печерської районної філії КМЦЗ № НТ180725 від 25.07.2018 року Відповідачу припинено виплату допомоги по безробіттю з 24.07.2018 року та припинено реєстрацію його як безробітного з 24.07.2018 року (а.с.19).
Згідно довідки - розрахунку надлишково виплачених коштів матеріального забезпечення на випадок безробіття від 13.08.2018 року № 91 за період з 17.01.2018 року по 23.07.2018 року Відповідачу була виплачена допомога по безробіттю у розмірі 2992 грн. (а.с.21).
Згідно п.7 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, який затверджено Наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Державної податкової адміністрації України 13.02.2008 року № 60/62, Постановою правління Пенсійного фонду України 13.02.2009 року № 7-1, що зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.03.2009 року за № 232/16248 рішення про повернення коштів особою чи роботодавцем оформлюється наказом.
Наказом Печерської районної філії КМЦЗ від 25.047.2018 року № 46 було прийнято рішення про повернення незаконно отриманих коштів Відповідачем (а.с. 20).
Печерською районною філією КМЦЗ був підготовлений лист № 02-979 від 14.08.2018 року для Відповідача з пропозицією добровільно відшкодувати незаконно отримані кошти, який Відповідач особисто отримав 17.08.2018 року, про що свідчить його особистий підпис на аркушах листа 02-979 від 14.08.2018 року (а.с.22-23).
У зв`язку з цим суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог Позивача в повному обсязі.
На підставі ст. 141 ЦПК України з відповідача на користь позивача слід стягнути виплачену допомогу по безробіттю врозмірі 2992 грн., 1762 грн. судового збору.
Керуючись ст.ст. 1,4,22,43,44 Закону України „Про Про зайнятвсть населення", ст.ст.31,36,38,39 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , ст.ст. 12,13,27,89,95,141,259,263,265,272 ЦПК України, суд,
ВИРІШИВ:
Позов Київського міського центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів,- задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь Київського міського центру зайнятості (Код ЄДРПОУ 03491091) виплачену йому допомогу по безробіттю в розмірі 2 992 (дві тисячі дев`ятсот дев`яносто дві) грн., 1762 ( одна тисяча шістдесіт дві) грн. судового збору.
Заочне рішення може бути переглянуто судом, що його ухвалив за письмовою заявою відповідача, поданою протягом 30-ти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Київського апеляційного суду через Печерський районний суд м. Києва. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.
Позивач: Київський міський центр зайнятості, 01033, м. Київ, вул. Жилянська, буд. 47-Б, Код ЄДРПОУ 03491091
Відповідач: ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1
Суддя Підпалий В.В.
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2019 |
Оприлюднено | 08.11.2019 |
Номер документу | 85477853 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Печерський районний суд міста Києва
Підпалий В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні