Справа №522/555/19
Провадження №1-кс/522/18351/19
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.11.2019 року м. Одеса
Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого з ОВС 5 ВР КП СУ ФР ОВПП ДФС ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 , про надання тимчасового доступу,-
УСТАНОВИВ:
Старший слідчий з ОВС 5 ВР КП СУ ФР ОВПП ДФС ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором відділу Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 , який здійснює процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, про надання тимчасового доступу до речей та документів, що перебувають у володінні ФОП ОСОБА_5 .
В обґрунтування клопотання слідчий посилається на наступне.
П`ятим відділом РКП СУ ФР ОВПП ДФС проводиться досудове розслідування по кримінальному провадженню №32016100110000192 від 26.10.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що у період з 2016 року по теперішній час, ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_3 ), ОСОБА_9 (РНОКПП НОМЕР_4 ), з корисливих мотивів, на території міста Одеси, організували протиправну схему з ухилення від сплати податків ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), шляхом використання реквізитів підконтрольних їм підприємств ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_8 ; нова назва « ІНФОРМАЦІЯ_5 »), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (ЄДРПОУ НОМЕР_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (ЄДРПОУ НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (ЄДРПОУ НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_14 ) та низки підставних фізичних осіб-підприємців (більш ніж 50 ФОП), занижуючи при цьому об`єкт оподаткування ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а саме не включаючи до оподаткованого прибутку та податкових зобов`язань з податку на додану вартість реальних сум реалізованих ТМЦ, ухилившись таким чином від сплати ПДВ на суму 4 895 382 грн., що є особливо великим розміром.
Так встановлено, що вказані підприємства входять до групи СГД « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та мають ознаки ризиковості, а саме: спільні юридичні (податкові, фактичні) адреси, спільні ІР - адреси з яких здійснюється подача податкової звітності та керування банківськими рахунками, низьку штатну численність, мають рахунки відкриті в одних самих банківських установах, є пов`язаними між собою через засновників та/або службових осіб, та є фактично підконтрольними одним і тим же особам.
З метою прикриття незаконної діяльності, яка полягає в ухиленні від сплати податків та у конвертації безготівкових коштів у готівку, а також виводу таких коштів у тіньовий сектор економіки, службовими особами підприємств групи СГД « ІНФОРМАЦІЯ_4 » розроблена схема реалізації товару з використанням підконтрольних «фіктивних» фізичних осіб-підприємців.
Аналізом фінансово-господарської діяльності вказаних підприємств встановлено, що у період з 01.01.2017 по теперішній час підприємством імпортером ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснюється ввезення на територію України товару «запчастини та приладдя до моторних транспортних засобів», країна походження Об`єднані Арабські Емірати та Ірландія, за заниженими цінами та реалізація якого здійснюється на адресу «пов`язаної особи» ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та низку підконтрольних «фіктивних» фізичних осіб-підприємців.
Операції між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » та фізичними особами-підприємцями (більш ніж 50) є безтоварними та оформлюються без мети їх реального здійснення, та пов`язанні з організацією та функціонуванням схеми ухилення від сплати податків, яка полягає в наступному:
ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » на підставі договору комісії, укладеного з фізичними особами-підприємцями здійснюється реалізація «запчастин та приладдя до моторних транспортних засобів», придбаних у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », від імені фізичних осіб-підприємців, за що отримує лише комісійну винагороду, а кошти за товар покупцями перераховуються на банківські рахунки ФОП «неплатник».
Встановити постачальників та покупців товарів, робіт та послуг від/до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_8 ) не можливо так як підприємство не є платником ПДВ.
Так, як ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та фізичні особи-підприємці не є платниками ПДВ, відслідкувати фактичний обсяг реалізованого товару та цін за якими здійснюється продаж кінцевому споживачу не надається можливим, що і дає змогу службовим особам групи СГД « ІНФОРМАЦІЯ_4 », зокрема ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » не відображати у податковій звітності фактичний обсяг реалізації, та як наслідок не сплачувати податок на додану вартість та податок на прибуток в особливо великому розмірі.
Реалізація товару кінцевому споживачу здійснюється за готівку в офісі/складі, а також у безготівковій формі через мережу Інтернет за допомогою Інтернет-сайту: ІНФОРМАЦІЯ_12 .
Відповідно до отриманих відомостей з центральної бази даних Державного реєстру фізичних осіб (1 ДФ) встановлено, що фізичні особи-підприємці не відображають у звітності дохід від підприємницької діяльності, та отримують доходи (заробітну плату) на інших підприємствах. За наявною інформацією щодо фінансового стану фізичні особи-підприємці були неспроможні здійснювати операції в таких обсягах.
Крім того будучі допитані в якості свідків фізичні особи-підприємці повідомили, що до них звертались невстановлені слідством особи, та пропонували за грошову винагороду зареєструватися як ФОП на що вони погоджувались. Після чого вони разом з цим чоловіком їхали до нотаріуса де підписували документи на відкриття ФОП, за що отримували грошову винагороду. Будь-яких документів щодо відкриття в банках рахунків не підписували, веденням господарської діяльністю ФОП не займалися, грошові кошти з банківських рахунків не отримували.
Зазначене свідчить, що ФОП фактично не займаються підприємницькою діяльністю, а реєструвались як ФОП з метою прикриття незаконної діяльності групи СГД « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».
Фізичні особи-підприємці, що залучені до даної схеми, згідно з банківською документацією делегували свої права щодо розпорядження рахунками ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , на ім`я яких працівниками АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (МФО НОМЕР_15 ), АБ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (МФО НОМЕР_16 ), АТ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (МФО НОМЕР_17 ) та АБ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (МФО НОМЕР_18 ) випущено додаткові платіжні картки.
Разом з тим встановлено, що службові особи групи СГД « ІНФОРМАЦІЯ_4 », а саме ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , протягом 2017-2018 років, на підставі довіреностей виписаних від підконтрольних фізичних осіб-підприємців та додаткових платіжних карт зняли з їх рахунків 85 319 928 грн.
Крім того у ході огляду вилучених в АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (МФО НОМЕР_15 ), АБ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (МФО НОМЕР_16 ), АТ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (МФО НОМЕР_17 ) банківських справ фізичних осіб-підприємців, у тому числі ФОП ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_19 ) та підприємств групи СГД « ІНФОРМАЦІЯ_4 » встановлено, що у анкетах опитувальниках та у інших документах, зазначені тотожні дані щодо електронних адрес, контактних номерів телефонів, кодових слів для поновлення паролів, а також керування рахунків здійснювалось з одних і тих же ІР - адрес. Зазначене свідчить, що вказані суб`єкти господарської діяльності керуються одними і тими же особами.
Відповідно до оглянутої банківської справи ФОП ОСОБА_5 РНОКПП НОМЕР_19 мав господарські взаємовідносини з підприємствами групи СГД « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».
Відповідно до руху грошових коштів на рахунки вказаного ФОП відкритих в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » у період з 09.08.2017 по 10.10.2017 надійшло від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_8 ; нова назва « ІНФОРМАЦІЯ_5 ») 1338415 грн. У той же проміжок часу частина вказаних коштів у розмірі 582200 грн. знято готівкою громадянином ОСОБА_8 , а інша частина коштів перерахована на інші підприємства групи СГД « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ФОП.
Відповідно до руху грошових коштів на рахунки вказаного ФОП відкритих в ПАТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » у період з 30.03.2018 по 11.09.2018 надійшло від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_8 ; нова назва « ІНФОРМАЦІЯ_5 ») 450 350 грн. та від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » 742958 грн. У той же проміжок часу частина вказаних коштів у розмірі 841 350 грн. знято готівкою, а інша частина коштів перерахована на інші підприємства групи СГД « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ФОП.
Відповідно до відомостей центральної бази ІНФОРМАЦІЯ_19 про суми виплачених доходів ОСОБА_5 не отримував будь-яких доходів у період з 01.04.2016 по 31.03.2019, у тому числі від підприємницької діяльності.
Згідно п. 3 ст. 44 Податкового Кодексу України (із змінами та доповненнями) платники податків зобов`язані забезпечити зберігання первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш, як 1095 днів з дня подання податкової звітності.
У ФОП ОСОБА_5 зберігаються оригінали бухгалтерських документів стосовно отриманих товарів/послуг від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (нова назва Техносеть), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та від фізичних осіб-підприємців.
У зазначених документах наявна інформація, яка не містить охоронюваної законом таємниці, є предметом доказування та має значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, зокрема: щодо обсягів фактично отриманих товарів/послуг та розміру сплаченої за це винагороди.
Дані документи знаходяться тільки на ФОП ОСОБА_5 , а тому існує реальна загроза зміни або знищення таких документів.
Вилучення оригіналів зазначених у клопотанні документів, необхідне для використання при проведенні слідчих дій в ході досудового розслідування по кримінальному провадженню, для ідентифікації осіб, діями яких державному бюджету завдано збитків.
З метою повного, всебічного та неупередженого проведення досудового розслідування, виникла необхідність у проведенні тимчасового доступу до договорів з додатками, журналів-ордерів, реєстраційних документів та інших документів.
На думку сторони обвинувачення, існує наявність достатніх підстав вважати, що є реальна загроза зміни або знищення такої інформації, тому розгляд клопотання необхідно проводити без виклику осіб, у володінні яких знаходиться ця інформація.
Тому слідчий просить надати тимчасовий доступ до зазначених документів.
В судове засідання слідчий та прокурор не з`явилися, відповідно до письмової заяви слідчого, клопотання підтримує в повному обсязі та просить здійснити розгляд клопотання за його відсутності.
Розгляд клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів здійснено без виклику осіб, у володінні яких вони перебувають, на підставі ч.2 ст.163 КПК України.
Дослідивши надані матеріали, якими обґрунтовано доводи клопотання, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст.2 КПК України завданням кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Статтею 160 КПК України передбачено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, які мають значення для встановлення як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та у разі неможливості іншим способом довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а також у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
З наданих матеріалів вбачається, що п`ятим відділом РКП СУ ФР ОВПП ДФС проводиться досудове розслідування по кримінальному провадженню №32016100110000192 від 26.10.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України.
Встановлено, що зазначені документи, які перебувають у володінні ФОП ОСОБА_5 , мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, відомості, які в них містяться можуть бути використані як докази, та іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо.
Керуючись ст.ст.40, 131, 132, 159-166 КПК України,-
УХВАЛИВ:
Клопотання старшого слідчого з ОВС 5 ВР КП СУ ФР ОВПП ДФС ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу задовольнити.
Надати старшому слідчому з ОВС п`ятого відділу РКП СУ ФР ОВПП ДФС ОСОБА_3 , старшому слідчому з ОВС п`ятого відділу РКП СУ ФР ОВПП ДФС ОСОБА_10 та/абооперативним співробітникамчетвертого відділуМОУ ОВППДФС ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 ,що будуть діяти за дорученням слідчого, тимчасовий доступ до речей і документів та розпорядження про їх вилучення (виїмку) у ФОП ОСОБА_5 РНОКПП НОМЕР_19 , ІНФОРМАЦІЯ_21 , зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , а саме оригіналів первинних бухгалтерських та інших документів (відомостей) щодо отриманих товарів, робіт/послуг зворотно-фінансової допомоги від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_8 ) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » (ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (ЄДРПОУ НОМЕР_20 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_5 ) та подальшого руху товарів, робіт/послуг за період з 01.01.2017 по 01.01.2019, у тому числі:
- Договори з додатками, договори комісії, звіти комісіонерів за комісійною торгівлею, звіти щодо продажу по договорам, накладні, товарно-транспортні накладні, акти виконаних робіт (наданих послуг), журнали виконання робіт, рахунки, чеки, векселі, довіреності, листи, комерційні пропозиції, командировочні посвідчення, ліцензії, дозволи, сертифікати відповідності або походження, податкові накладні, реєстри виданих та отриманих податкових накладних; рахунків-фактур; актів прийомки-передачі; актів здачі-приймання робіт; фінансово-господарські документи, що підтверджують сплату грошових коштів за вчиненим правочином, платіжні доручення, виписки банківських установ, прибуткові та видаткові касові ордери, чеки РРО та інші документи які підтверджують вчинення правочинів;
- Журналів-ордерів, оборотно-сальдових відомостей та інших документів бухгалтерського і податкового звіту (інформації з системи «1-С Бухгалтерія»), щодо оприбутковування та подальшого руху отриманих товарів (послуг);
- Реєстраційні документи ФОП.
Встановити строк дії ухвали протягом одного місяця з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя :
07.11.2019
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2019 |
Оприлюднено | 21.02.2023 |
Номер документу | 85487063 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Приморський районний суд м.Одеси
Коваленко В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні