ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 жовтня 2019 року Справа № 160/8104/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Врони О.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комунальне підприємство "Техпроменерго" до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
Товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо-комунальне підприємство Техпроменерго (далі - ТОВ ВКП Техпроменерго , позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (далі - відповідач), в якій просить:
- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо індексації нормативної грошової оцінки земельних ділянок, орендованих Товариством з обмеженою відповідальністю Виробничо-комунальне підприємство Техпроменерго , розташованих за адресами: м. Дніпропетровськ (Дніпро), вулиця Московська (Володимира Мономаха), 11, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0116), м. Дніпропетровськ (Дніпро), вулиця Московська (Володимира Мономаха), 15, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0117), м. Дніпропетровськ (Дніпро) бульвар Театральний, 2, 2-Б, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0164), м. Дніпропетровськ (Дніпро), бульвар Театральний, 3, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0166), м. Дніпропетровськ (Дніпро), бульвар Театральний, 7, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0165), із застосуванням коефіцієнту індексації 2013 (1), за 2014 рік (1,249) та 2015 рік (1,433) під час формування витягів №1605-3620 від 28.05.2019р, №1605- 3622 від 28.05.2019р., №1605-3621 від 28.05.2019р., №1605-3623 від 28.05.2019р., №1605-3619 від 28.05.2019р.;
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області видати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, орендованих Товариством з обмеженою відповідальністю Виробничо-комунальне підприємство Техпроменерго , розташованих за адресами: м. Дніпропетровськ (Дніпро), вулиця Московська (Володимира Мономаха), 11, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0116), м. Дніпропетровськ (Дніпро), вулиця Московська (Володимира Мономаха), 15, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0117), м. Дніпропетровськ (Дніпро) бульвар Театральний, 2, 2-Б, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0164), м. Дніпропетровськ (Дніпро), бульвар Театральний, 3, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0166), м. Дніпропетровськ (Дніпро), бульвар Театральний, 7, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0165), станом на 2017 та 2018 роки без застосування коефіцієнтів індексації за 2013(1), 2014 (1.249) та 2015 (1.433) роки.
В обґрунтування позову зазначено, що Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області порушує принцип правової визначеності та ухиляється від виконання постанови Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2016 року, оскільки правомірним є застосування коефіцієнтів індексації до нормативної грошової оцінки земель під час формування витягів станом на 2017 рік за 2016 рік (1,06), під час формування витягів станом на 2018 рік кумулятивно за 2016 рік (1,06) та за 2017 рік (1,0).
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.08.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи; розгляд справи призначено на 24.09.2019 року, встановлено відповідачу строк подачі відзиву протягом 15 днів з дня вручення копії ухвали.
Вказану ухвалу відповідачем отримано 09.09.2019 року, що підтверджується наявним в матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
24.09.2019 року представником відповідача засобами електронного зв`язку надано клопотання про продовження строку для надання відзиву.
Суд відмовляє у задоволенні вказаного клопотання, оскільки відповідачу було надано достатньо часу для підготовки відзиву на позовну заяву. Відповідач не скористався наданим судом правом для обгрунтування своєї правової позиції.
Відтак, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній доказами.
Відповідно до ч.6 ст.12, ч.1,2 ст.257, ч.1 ст.260 Кодексу адміністративного судочинства України зазначена справа є справою незначної складності та розглядається за правилами спрощеного позовного провадження. Питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.
Судом встановлено, що впродовж 2009 - 2012 років Дніпропетровська міська рада (орендодавець) та ТОВ Техпроменерго (орендар) уклали низку договорів оренди землі.
Зокрема, за умовами договору від 02 грудня 2009 року Дніпропетровська міська рада (орендодавець) надає, а ТОВ Техпроменерго (орендар) приймає у строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: вулиця Московська, 11 (Бабушкінський район). В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,0294 га, кадастровий номер 1210100000:02:419:0116. Підставою для укладання даного договору оренди земельної ділянки є рішення міської ради від 25 лютого 2009 року № 230/43 та від 16 вересня 2009 року № 315/49.
02 грудня 2009 року Дніпропетровська міська рада (орендодавець) та ТОВ Техпроменерго (орендар) уклали договір оренди землі, за умовами якого орендодавець надає, а орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: вулиця Московська, 15 (Бабушкінський район). В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,1759 га, з кадастровим номером 1210100000:02:419:0117. Підставою для укладання договору оренди земельної ділянки є рішення міської ради від 25 лютого 2009 року № 229/43 та від 16 вересня 2009 року № 315/49.
За умовами договору від 17 листопада 2011 року орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку за фактичним місцем знаходження будівлі магазину непродовольчих товарів та нежитлової будівлі, що знаходиться за адресом: бульвар Театральний, 2, 2б (Бабушкінський район). В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,2220 га, кадастровий номер 1210100000:02:419:0164. Підставою для укладання договору оренди земельної ділянки є рішення міської ради від 19 жовтня 2011 року № 157/16.
За умовами договору від 18 травня 2012 року орендодавець надає, а орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: бульвар Театральний, 3 (Бабушкінський район). В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,6373 га, з кадастровим номером 1210100000:02:419:0166. Підставою для укладання даного договору оренди земельної ділянки є рішення міської ради від 28 грудня 2011 року № 70/19 та від 25 квітня 2012 року № 98/23.
01 серпня 2012 року між Дніпропетровською міською радою (орендодавець) та ТОВ Техпроменерго (орендар) укладено договір оренди землі, за умовами якого орендодавець надає, а орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: бульвар Театральний, 7 (Бабушкінський район). В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,4204 га, кадастровий номер 1210100000:02:419:0165. Підставою для укладання цього договору оренди земельної ділянки є рішення міської ради від 30 травня 2012 року № 71/24.
Цими договорами оренди передбачено, що зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки проводиться без внесення змін та доповнень до вказаних договорів. Зазначені зміни відображаються лише у витягу із технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розрахунку орендної плати, що є невід`ємними додатками до даних договорів.
02 лютого 2016 року Держгеокадастр на виконання своїх повноважень щодо надання відомостей за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, сформував Витяги: № 03-07/010216/87 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:02:419:0164, проіндексована середня (базова) вартість земельної ділянки із застосуванням коефіцієнтів індексації за 2014 рік - 1.249 та за 2015 рік - 1.433, середня (базова) вартість земельної ділянки з урахуванням проведеної індексації склала 548,31 грн, нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки склала - 14 972 152, 86 грн; № 03-07/010216/88 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:02:419:0166, проіндексована середня (базова) вартість земельної ділянки із застосуванням коефіцієнтів індексації за 2014 рік - 1.249 та за 2015 рік - 1.433, середня (базова) вартість земельної ділянки з урахуванням проведеної індексації склала 548,31 грн, нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки склала - 42 980 869,45 грн; № 03-07/010216/97 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:02:419:0165, проіндексована середня (базова) вартість земельної ділянки із застосуванням коефіцієнтів індексації за 2014 рік - 1.249 та за 2015 рік - 1.433, середня (базова) вартість земельної ділянки з урахуванням проведеної індексації склала 548,31 грн, нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки склала - 5 670 534,29 грн; № 03-07/010216/106 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:02:419:0116, проіндексована середня (базова) вартість земельної ділянки із застосуванням коефіцієнтів індексації за 2014 рік - 1.249 та за 2015 рік - 1.433, середня (базова) вартість земельної ділянки з урахуванням проведеної індексації склала 548,31 грн, нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки склала - 1 982 798,62 грн.; № 03-07/010216/105 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 1210100000:02:419:0117, проіндексована середня (базова) вартість земельної ділянки із застосуванням коефіцієнтів індексації за 2014 рік - 1.249 та за 2015 рік - 1.433, середня (базова) вартість земельної ділянки з урахуванням проведеної індексації склала 548,31 грн, нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки склала - 11 863 070,67 грн.
Дніпропетровська міська рада рішенням від 15 липня 2015 року № 4/65, яке набрало чинності з 01 січня 2016 року, затвердила нормативну грошову оцінку земель міста Дніпропетровська, базова вартість 1 кв.м. якої була визначена на рівні 306 грн. 35 коп.
15 травня 2019 року ТОВ ВКП Техпроменерго звернулось до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області із заявою про отримання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель станом на 2017р. та 2018р. Зазначене звернення за витягами було обумовлено не зміною нормативної грошової оцінки земель, а встановленням нових коефіцієнтів, пов`язаних із внесенням змін до Наказу Держкомзему №548 від 23.07.2010р. Про затвердження класифікації видів цільового призначення земель . Таким чином, 28.05.2019 року були сформовані витяги станом на 2018 рік, де середня (базова) вартість земельних ділянок, що перебувають в користуванні ТОВ ВКП Техпроменерго на підставі укладених договорів оренди землі площею 0,4204 га (кадастровий номер 1210100000:02:419:0165), 0,1759 га (кадастровий номер 1210100000:02:419:0117), 0,6373 га (кадастровий номер 1210100000:02:419:0166), 0,2220 га (кадастровий номер 1210100000:02:419:0164) та 0,0294 га (кадастровий номер 1210100000:02:419:0116) становить 306,35 грн., однак із зазначенням коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки 1,89 внаслідок кумулятивного застосування коефіцієнтів індексації за 2013 рік - 1,2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433, 2016 рік - 1,06, 2017 рік - 1,0. Позивач вважає правомірним застосування коефіцієнтів індексації до нормативної грошової оцінки земель під час формування витягів станом на 2017р. - за 2016 рік (1,06), під час формування витягів станом на 2018р. - кумулятивно за 2016 рік (1,06) та за 2017 рік (1,0), а тому звернувся до суду з цим позовом.
Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.
Відповідно до п.286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій.
При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
З метою отримання витягу про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки позивач звертався до Управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську у 2016 році.
Згідно з наданими позивачу витягами від 02 лютого 2016 року № 03-07/010216/87, № 3-07/010216/88, № 03-07/010216/97, № 03-07/010216/106, № 03-07/010216/105 при визначенні середньої вартості земельної ділянки, яка складає 548 грн. 31 коп. було використано шляхом кумулятивного застосування коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель за 2014 рік - 1.249 та за 2015 рік - 1.433.
Вважаючи неприпустими застосування коефіцієнтів індексації за 2013, 2014 та 2015 роки позивач звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом про визнання дій відповідача протиправними.
Дніпропетровський окружний адміністративний суд постановою від 24 травня 2016 року у задоволенні позову відмовив.
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд постановою від 15 листопада 2016 року рішення суду першої інстанції скасував та постановив рішення про часткове задоволення позовних вимог. Визнав протиправними дії Держгеокадастру щодо індексації нормативної грошової оцінки орендованих земельних ділянок, розташованих за адресами: місто Дніпропетровськ, бульвар Театральний, 2, 2б, кадастровий номер (1210100000:02:419:0164); місто Дніпропетровськ, бульвар Театральний, 3 кадастровий номер (1210100000:02:419:0166); місто Дніпропетровськ, бульвар Театральний, 7 кадастровий номер (1210100000:02:419:0165); місто Дніпропетровськ, вулиця Московська, 11, кадастровий номер (1210100000:02:419:0116); місто Дніпропетровськ, вулиця Московська, 15, кадастровий номер (1210100000:02:419:0117), із застосування коефіцієнту індексації за 2014 рік (1.249) та 2015 рік (1.433) при формуванні витягів від 02 лютого 2016 року № 03-07/010216/87, від 02 лютого 2016 року № 03-07/010216/88, від 02 лютого 2016 року № 03-07/010216/97, від 02 лютого 2016 року № 03-07/010216/106, від 02 лютого 2016 року № 03-07/010216/105 з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки. Зобов`язав Держгеокадастр провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельних ділянок за адресами: місто Дніпропетровськ, бульвар Театральний, 2, 2б, кадастровий номер (1210100000:02:419:0164); місто Дніпропетровськ, бульвар Театральний, 3 кадастровий номер (1210100000:02:419:0166); місто Дніпропетровськ, бульвар Театральний, 7 кадастровий номер (1210100000:02:419:0165); місто Дніпропетровськ, вулиця Московська, 11, кадастровий номер (1210100000:02:419:0116); місто Дніпропетровськ, вулиця Московська, 15, кадастровий номер (1210100000:02:419:0117) та видати нові витяги. У задоволенні решти позовних вимог відмовив.
Вищий адміністративний суд України ухвалою від 08 листопада 2017 року рішення суду апеляційної інстанції скасував, а постанову суду першої інстанції залишив в силі.
Постановою Верховного суду від 22.11.2018 року заяву товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комунальне підприємство Техпроменерго задоволено:
- постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 травня 2016 року та ухвалу Вищого адміністративного суду України від 08 листопада 2017 року скасовано;
- постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2016 року залишено в силі.
Відповідно до ч.4 ст. 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Таким чином, остаточним рішенням суду встановлено незаконність застосування коефіцієнтів індексації за 2014 (1,249) та 2015 (1,433) роки до нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженої Рішенням Дніпропетровської міської ради від 5.07.2015р. за №4/65 базовою вартістю 1 кв.м. землі - 306,35 грн. та введеної в дію з 1.01.2016р., отже, ця обставина не підлягає доказуванню.
18 січня 2018 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено запис № 12241110014074301 про припинення Управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області.
Відповідно до п.7 Положення Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №15 від 14.01.2015р. Держгеокадастр здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
На підставі Постанови Кабінету Міністрів України №5 від 14.01.2015р. Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру утворено Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, що діє відповідно до Положення про Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, затвердженого Наказом Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016р.№308. Відповідно до пп.4) п.4 вказаного Положення Головне управління Держгеокадастру надає адміністративні послуги згідно із законом у відповідній сфері (зокрема, видача витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок).
Таким чином, на сьогоднішній день Головне управління Держгеокадастру у Дніпроперовській області виконує функції та повноваження, що належали до компетенції Управління Держгеокадастру в м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, тому саме відносно відповідача постановою Верховного суду від 22 листопада 2018 року встановлено обставини, що не підлягають доказуванню.
Відповідно до ст. 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання.
У статті 1 Закону України від 11 грудня 2003 року № 1378-ІV Про оцінку земель (далі - Закон № 1378-ІV) визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
За приписами частини четвертої статті 5 цього Закону грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною. У частині п`ятій цієї статті визначено використання нормативної грошової оцінки земельних ділянок для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
У частині першій статті 15 Закону № 1378-ІV також визначено, що підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Підпунктом 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 ПК встановлено, що базою оподаткування земельним податком є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.
Згідно з вимогами статті 18 Закону № 1378-ІV, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій в межах населених пунктів не рідше ніж один раз на 5-7 років. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою.
Відповідно до приписів пункту 289.2 статті 289 ПК центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
За змістом вказаної норми, кумулятивне (тобто накопичувальне) застосування щорічних коефіцієнтів індексації пов`язане саме з датою проведення нормативної грошової оцінки, але не з датою прийняття рішення про її затвердження чи датою введення нормативної грошової оцінки.
З моментом набрання чинності рішенням ради про затвердження нормативної грошової оцінки пов`язується можливість застосування самої нормативної грошової оцінки, але не коефіцієнтів її індексації, які, як зазначалось, застосовуються кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
На підставі частини першої статті 1 Закону № 1378-ІV, пункту 289.2 статті 289 ПК 01 січня 2016 року є датою проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, тому саме з цією датою пов`язується початок кумулятивного застосування щорічних коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки.
За цими положеннями будь-які рішення органу місцевого самоврядування про зміну цієї величини шляхом її уточнення, роз`яснення, виправлення чи будь-яким іншим способом не допускається, окрім як ухвалення рішення про затвердження нормативної грошової оцінки в порядку, передбаченому статтею 18 Закону № 1378-ІV. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель і мають перспективну дію. Величини коефіцієнтів індексації, розраховані до дати проведення нормативної оцінки земель, які з якихось причин не були враховані на день встановлення нормативної оцінки земель, не підлягають застосуванню для визначення бази оподаткування земельним податком, яким, як вже згадувалося вище, є нормативна грошова оцінка земельних ділянок помножена на щорічний коефіцієнт індексації.
Враховуючи викладене, суд вважає, що Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області порушує принцип правової визначеності та ухиляється від виконання постанови Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2016р., оскільки правомірним є застосування коефіцієнтів індексації до нормативної грошової оцінки земель під час формування витягів станом на 2017р. - за 2016 рік (1,06), під час формування витягів станом на 2018р. - кумулятивно за 2016 рік (1,06) та за 2017 рік (1,0).
Європейська Комісія за демократію через право (Венеціанська Комісія) у Доповіді щодо верховенства права від 4 квітня 2011 року № 512/2009 зазначила, що однією з складових верховенства права є правова визначеність; вона вимагає, щоб правові норми були чіткими й точними, спрямованими на те, щоб забезпечити постійну прогнозованість (передбачуваність) ситуацій та правовідносин, що виникають.
Крім того, в контексті наведеного суд зазначає, що статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод захищається право особи на справедливий суд.
Зокрема, у рішенні ЄСПЛ Христов проти України від 19 лютого 2009 року, заява №24465/04, Суд дійшов висновку, що право на справедливий судовий розгляд, гарантоване пунктом 1 статті 6 Конвенції, слід тлумачити в контексті преамбули Конвенції, яка, зокрема, проголошує верховенство права як складову частину спільної спадщини Договірних держав.. .
Аналіз практики Європейського Суду з прав людини дає підстави для висновку, що дана стаття, поміж іншого, закріплює принцип юридичної визначеності, який, в свою чергу, є одним із суттєвих елементів принципу верховенства права.
Крім того, даний принцип є одним з визначальних принципів доброго врядування і належної адміністрації (встановлення процедури і її дотримання).
Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Європейський суд з прав людини зазначає, що хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (рішення у справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року).
Відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірність своїх дій.
З аналізу вищевикладеного, позовні вимоги підлягають задоволенню судом.
У відповідності до ч.1, ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись, ст.ст. 139, 241 - 246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комунальне підприємство "Техпроменерго" (49000, м. Дніпро, пр. О.Поля,59, код ЄДРПОУ 32176120) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (49004, м.Дніпро, пр. О.Поля, 2, код ЄДРПОУ 39835428) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо індексації нормативної грошової оцінки земельних ділянок, орендованих товариством з обмеженою відповідальністю Виробничо-комунальне підприємство Техпроменерго , розташованих за адресами: м.Дніпропетровськ (Дніпро), вулиця Московська (Володимира Мономаха), 11, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0116), м. Дніпропетровськ (Дніпро), вулиця Московська (Володимира Мономаха), 15, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0117), м.Дніпропетровськ (Дніпро) бульвар Театральний, 2, 2-Б, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0164), м.Дніпропетровськ (Дніпро), бульвар Театральний, 3, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0166), м. Дніпропетровськ (Дніпро), бульвар Театральний, 7, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0165), із застосуванням коефіцієнту індексації 2013 (1), за 2014 рік (1,249) та 2015 рік (1,433) під час формування витягів №1605-3620 від 28.05.2019р, №1605- 3622 від 28.05.2019р., №1605-3621 від 28.05.2019р., №1605-3623 від 28.05.2019р., №1605-3619 від 28.05.2019р.
Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області видати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, орендованих Товариством з обмеженою відповідальністю Виробничо-комунальне підприємство Техпроменерго , розташованих за адресами: м.Дніпропетровськ (Дніпро), вулиця Московська (Володимира Мономаха), 11, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0116), м. Дніпропетровськ (Дніпро), вулиця Московська (Володимира Мономаха), 15, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0117), м.Дніпропетровськ (Дніпро) бульвар Театральний, 2, 2-Б, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0164), м.Дніпропетровськ (Дніпро), бульвар Театральний, 3, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0166), м. Дніпропетровськ (Дніпро), бульвар Театральний, 7, (кадастровий номер 1210100000:02:419:0165), станом на 2017 та 2018 роки без застосування коефіцієнтів індексації за 2013(1), 2014 (1.249) та 2015 (1.433) роки.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комунальне підприємство "Техпроменерго" (49000, м.Дніпро, пр. О.Поля,59, код ЄДРПОУ 32176120) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (49004, м. Дніпро, пр. О.Поля, 2, код ЄДРПОУ 39835428) суму судових витрат в розмірі 3842 грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Врона
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2019 |
Оприлюднено | 11.11.2019 |
Номер документу | 85488628 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні