ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
04 листопада 2019 року о/об 16 год. 55 хв.Справа № 280/4840/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Туяк О.К., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу
до Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма РОМА, ЛТД (72311, Запорізька область, м.Мелітополь, проспект Богдана Хмельницького, буд.91; код ЄДРПОУ 23855495)
про стягнення коштів за податковим боргом,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у Запорізькій області (надалі - позивач, ГУ ДПС у Запорізькій області) до Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма РОМА, ЛТД (надалі - відповідач, ТОВ ВКФ РОМА, ЛТД ), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 62609 грн. 60 коп., р/р31113029700013, отримувач - Мелітопольське УК/Мелітополь/14060100, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код 37968956, МФО 899998.
Позивач у позові зазначив, що за ТОВ ВКФ РОМА, ЛТД обліковується податковий борг з податку на додану вартість у сумі 62609 грн. 60 коп. нарахований контролюючим органом.
Позивач підтримав позовні вимоги.
Відповідач про день, час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Відзив на позовну заяву відповідачем до суду не надано.
Ухвалою судді від 07.10.2019 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 04.11.2019 за правилами спрощеного провадження без виклику сторін.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.
Відповідач зареєстрований як юридична особа за адресою: 72311, Запорізька область, м.Мелітополь, проспект Богдана Хмельницького, буд.91; ідентифікаційний код 23855495.
Заборгованість відповідача з податку на додану вартість виникла у результаті порушення відповідачем вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, а саме - перевищення граничного терміну реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Результатом розгляду ГУ ДФС у Запорізькій області Акту камеральної перевірки №1000/08-01-56-06/23855495 від 13.09.2018 стало прийняття 23.10.2018 податкового повідомлення-рішення №00162255606, яким ТОВ ВКФ РОМА, ЛТД збільшено грошове зобов`язання з податку на додану вартість на суму 77291 грн. 13 коп., яке є штрафною (фінансовою) санкцією, нарахованою відповідно до ст.120-1 Податкового кодексу України.
Оскільки відповідачем не подано до суду доказів скасування податкового повідомлення-рішення від 23.10.2018 за №00162255606, то вказана у ньому сума грошового зобов`язання відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України є узгодженою і підлягає сплаті.
Доказів самостійної сплати у повному обсязі податкового зобов`язання з податку на додану вартість ТОВ ВКФ РОМА, ЛТД до суду не надало.
В інтегрованій картці відповідача по податку на додану вартість обліковувалась переплата у сумі 14681 грн. 53 коп. У зв`язку з цим, залишок податкового боргу з податку на додану вартість склав 62609 грн. 60 коп.
Таким чином, заборгованість по податку на додану вартість складає 62609 грн. 60 коп.
Податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).
За приписами пп.62.1.1-62.1.2 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Як передбачено п.1 Розділу І Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , затвердженого 07.04.2016 наказом Міністерства фінансів України №422, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 за №751/28881 (надалі - Порядок ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ), цей Порядок визначає організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Згідно з п.2 Розділу І Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування терміни в цьому Порядку вживаються в таких значеннях: інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами.
Відповідно до п.1 Глави 1 Розділу ІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування зазначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.
Позивачем в обґрунтування позовних вимог надано інтегровану картку ТОВ ВКФ РОМА, ЛТД згідно з якою за відповідачем обліковується податковий борг на загальну суму 62609 грн. 60 коп. по податку на додану вартість.
Даних про розстрочення (відстрочення) вказаних узгоджених грошових зобов`язань, надміру та/або помилково сплачені кошти вказаний документ - не містить.
Відповідачем не надано до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу.
Отже, позивачем доведено заборгованість ТОВ ВКФ РОМА, ЛТД у сумі 62609 грн. 60 коп.
При вирішенні спору по суті судом прийнято до уваги приписи пп.14.1.153, пп.14.1.175 п.14.1 ст.14, п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України.
Судом досліджено наданий позивачем корінець податкової вимоги за №53325-56 від 10.12.2018.
Згідно з п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Як зазначено у п.95.4 ст.95 Податкового кодексу України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Враховуючи вище викладене, судом з`ясовано, що відповідач на час судового засідання має податковий борг у сумі 62609 грн. 60 коп. по податку на додану вартість, який у добровільному порядку - не погашений. У зв`язку з цим, суд приходить до висновку, що вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з ТОВ ВКФ РОМА, ЛТД у порядку та спосіб, встановлений ст.95 Податкового кодексу України.
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма «РОМА, ЛТД» (72311, Запорізька область, м.Мелітополь, пр.Богдана Хмельницького, буд.91; код ЄДРПОУ 23855495) у банках, обслуговуючих даного платника податків, податковий борг по податку на додану вартість у сумі 62609 грн. 60 коп. на користь бюджету (р/р31113029700013, отримувач - Мелітопольське УК/Мелітополь/14060100, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код 37968956, МФО 899998).
У стягненні з відповідача на користь позивача суми сплаченого судового збору за подання адміністративного позову до суду - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.
Повний текст судового рішення складено 04.11.2019.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2019 |
Оприлюднено | 11.11.2019 |
Номер документу | 85488965 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні