ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 листопада 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/1627/19
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Варняка С.О.,
при секретарі: Нікітенко А.В.,
за участю:
представника позивача - Кашуби А.В.,
представника відповідача - Малюченка С.Я.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом приватної науково-виробничої фірми "Южтехсервіс" до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Державної фіскальної служби України про визнання дій протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
Звернувшись до суду, позивач зазначає, що Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, яке є протиправним оскільки ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі порушено порядок зупинення реєстрації податкової накладної, правила розблокування податкової накладної. При цьому підставою для відмови у реєстрації податкової накладної зазначено надання копій документів, які складені з порушенням законодавства. З огляду на вказане та враховуючи, що позивачем надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по заблокованій податковій накладній, Позивач вважає, що оскаржуване рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної є необґрунтованим як нормативно, так і документально, а відтак є протиправним і тому порушує права позивача щодо своєчасної реєстрації податкової накладної. Позивач вважає, що є достатньо підстав для скасування такого рішення та зобов`язання ДФС України зареєструвати вказану податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі № 1232487/30424274 від 23.07.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 20.06.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 1 від 20.06.2019 року на загальну суму 12960, 00 грн. (у т.ч. ПДВ 2160, 00 грн.) в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Ухвалою суду від 08.08.2019 відкрито провадження в адміністративній справі. Вирішено справу розглядати за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на 27.08.2019 року.
27.08.2019 року до суду від Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач позовні вимоги не визнає, вважає їх необґрунтованими. Зазначає, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної є включення позивача до журналу ризикових платників у зв`язку з наявною податковою інформацією, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Про зупинення реєстрації податкової накладної від 20.062019 року №1 позивачу повідомлено квитанцією № 1 та запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи про реальність господарської операції по податковій накладній. Зупинення реєстрації податкової накладної відбулося відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних". Як встановлено п. 6 Порядку № 117 у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Позивачем надано по зупиненій податковій накладній пояснення та копії документів, які розглянуті комісією Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі та прийнято рішення № 1226002/30424274 від 17.07.2019 року про реєстрацію податкової накладної від 20.06.2019 № 1. Комісією ДФС України переглянуте рішення та прийнято рішення № 1232487/30424274 від 23.07.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 20.06.2019 року.
27.08.2019 року до суду від ДФС України надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач позовні вимоги не визнає, вважає їх необґрунтованими. Зазначає, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної є включення позивача до журналу ризикових платників у зв`язку з наявною податковою інформацією, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Головним управлінням ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі розглянуто питання включення ПНВФ "Южтехсервіс" до Журналу ризикових платників, що підтверджується витягом з протоколу № 8 від 29.03.2018 року. У зв`язку з включенням позивача до Журналу ризикових платників направлені на реєстрацію податкові накладні зупиняються з метою перевірки реальності здійснення операцій по направленим на реєстрацію податковим накладним. Головним управлінням ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі прийнято рішення № 1226002/30424274 від 17.07.2019 року про реєстрацію податкової накладної від 20.06.2019 № 1. Комісією ДФС України переглянуте рішення та прийнято рішення № 1232487/30424274 від 23.07.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 20.06.2019 року.
27.08.2019 року продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів. Наступне судове засідання призначено на 21.10.2019 року.
Ухвалою суду від 21.10.2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 04.11.2019 року.
У судовому засіданні представник позивача наполягав на позовних вимогах, просив суд задовольнити позов.
Представник відповідачів у судовому засіданні по суті позову заперечував, просив у задоволенні позову відмовити.
Заслухавши сторони та дослідивши докази у справі, суд встановив такі обставини.
ПНВФ "ЮЖТЕХСЕРВІС" - юридична особа, видами діяльності якої є виробництво продуктів нафтоперероблення (код КВЕД 19.20), оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням (код КВЕД 46.69).
03.06.2019 року ПНВФ "ЮЖТЕХСЕРВІС" (Постачальник 1) уклала з ТОВ "Механічний завод" (Покупець 1) договір № 05/02-01 купівлі-продажу. Відповідно до умов вказаного договору, Постачальник 1 зобов`язався передати у власність Покупця 1, а Покупець 1 - прийняти й оплатити гідромотор аксіально-поршневий (насос шестерінчастий) Г15-23Р (код УКТЗЕД-8413603100) (далі - Товар).
З метою виконання прийнятих на себе зобов`язань, позивачем (далі - Покупець 2), 03.06.2019 року укладено договір № 0000062 купівлі-продажу (Договір 2) з ТОВ "МІРОТЕЛ СИСТЕМЗ" (далі - Постачальник 2). У відповідності до умов Договору 2, Постачальник 2 зобов`язується передати у власність Покупцю 2: гідромотор аксіально-поршневий (насос шестерінчастий) Г15-23Р (код УКТЗЕД-8413603100), а Покупець 2 зобов`язується прийняти Товар та оплатити його на умовах, передбачених цим Договором 2.
20.06.2019 року в зв`язку із зарахуванням на банківський рахунок позивача коштів від ТОВ "Механічний завод", позивачем складено податкову накладну № 1 від 20.06.2019 року на загальну суму 12960,00 грн. у т.ч. ПДВ 2160,00 грн. щодо продажу покупцеві ТОВ "Механічний завод" гідромоторів аксіально-поршневих (насосів шестерінчастих) Г15-23Р в кількості двох штук, та 26.06.2018 року засобами електронного зв`язку направлено до ДФС України для реєстрації в ЄРПН.
Того ж дня засобами електронного зв`язку позивач отримав від ДФС України квитанцію № 9138359341 про прийняття та зупинення реєстрації вказаної податкової накладної відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, в який зазначено, зокрема, "ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН".
В подальшому позивачем засобами електронного зв`язку направлено на адресу ДФС України повідомлення № 1 від 15.07.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
За результатами розгляду документів та пояснення 17.07.2019 року комісією Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі прийнято рішення № 1226002/30424274 про реєстрацію податкової накладної № 1 від 17.07.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ДФС України прийнято рішення № 1232487/30424274 від 23.07.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 20.06.2019 року в ЄРПН, яке обґрунтовано наступною підставою: "Ненадання платником податку копій документів. Документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, які не надано, підкреслити)".
Вирішуючи спір, суд застосовує такі норми права.
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.10 р. №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, яким визначено механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246).
Згідно п. 2 Порядку № 1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", та "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Згідно п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі - Порядок № 117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
При цьому, відповідно до п. 10 Порядку № 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Пунктом 13 Порядку № 117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій (ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно п. 74.2 ст. 74 ПК критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17р. № 567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпний документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Критерії).
Зі змісту квитанцій від 26.06.2019 року слідує, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям ризиковості платника податку, визначених пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Всупереч п. 13 Порядку № 117, не зазначено у квитанціях конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН). Фіскальним органом у квитанції зазначено лише загальне посилання на відповідність Податкової накладної критерію ризиковості платника податку, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, у той час як чинне законодавство вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.
Пп. 1.6 п. 1 Критеріїв № 959 (лист ДФС від 21 березня 2018 року № 959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку") містить у собі визначення різних обставин встановлення ризиковості платника податків: платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 ПК України;
- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Таким чином, фіскальний орган був зобов`язаний чітко вказати у квитанції не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп. 1.6 п. 1 Критеріїв № 959, але і на відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників.
При цьому, пунктами 6 та 7 Порядку № 117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Зі змісту вказаних норм слідує, що підставами для зупинення реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування є наступні:
1) відповідність платника податку - критеріям ризиковості платника податку;
2) відповідність податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Отже, положення зазначених пунктів Порядку № 117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.
Разом з тим, реєстрація поданої позивачем податкової накладної зупинена, як зазначено в квитанції, через те, що "ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку".
Згідно з п.п. 14, 15 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).
Пунктами 18 - 21 Порядку № 117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Як слідує з матеріалів справи, позивачем, у спосіб, визначений Порядком № 117, направлено відповідачу пояснення та копії документів, а саме:
щодо взаємовідносин з ТОВ "МІРОТЕЛ СИСТЕМЗ" (з приводу постачання позивачеві гідромоторів аксіально-поршневих (насосів шестерінчастих) Г15-23Р в кількості двох штук): копію договору купівлі-продажу від 03.06.2019 року № 0000062, копію рахунку-фактури № СФ-0000092 від 24.06.2019 року, копію платіжного доручення № 41 від 24.06.2019 року, копію видаткової накладної № РН-0000006 від 24.06.2019 року, копію довіреності № 9 від 24.06.2019 року, копію податкової накладної № 19 від 24.06.2019 року, копію витягу з єдиного реєстру податкових накладних від 26.06.2019 року, копію товарно-транспортної накладної №ХР-010423 від 24.06.2019 року;
щодо взаємовідносин з ТОВ "Механічний завод" (з приводу постачання позивачем гідромоторів аксіально-поршневих (насосів шестерінчастих) Г15-23Р в кількості двох штук): копію рахунку № 05 від 18.06.2019 року, копію довіреності № 433 від 20.06.2019 року, копію накладної 26/01 від 26.06.2019 року, копію виписки по рахунку ПНВФ "ЮЖТЕХСЕРВІС" № 26000301141 від 20.06.2019 року.
Поряд з цим, форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком № 117 (додаток 2 до Порядку). Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН з підстав ненадання платником податку копій документів, контролюючий орган зобов`язаний підкреслити документи, які не надано.
Проте, на порушення наведених вимог законодавства оскаржуване рішення містить лише загальне твердження про ненадання платником податків копій документів: документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та /або законодавством (документи, які не надано підкреслити).
Фраза "Ненадання платником податків копій документів" є загальною. Крім того, сукупність наданих позивачем первинних документів не дають підстав для сумніву щодо реальності фінансово-господарських операцій з ТОВ "Механічний завод", а наданий позивачем пакет документів був достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що ДФС України не мала правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної, тому рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.07.2019 року № 1232487/30424274 є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо вимоги позивача про зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 20.06.2019 року, суд зазначає таке.
Згідно пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Законодавчими приписами визначено суб`єктивний склад осіб, які будуть учасниками судового процесу (відповідачами) у справах про оскарження протиправної відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних":
- головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників ДФС - в частині оскарження рішення комісії, яка прийняла рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
- Державна фіскальна служба України в частині зобов`язання зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних у випадку визнання протиправними та скасування рішень головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.
Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку про зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 20.06.2019 року, подану приватною науково-виробничою фірмою "Южтехсервіс".
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Під час розгляду справи відповідачі як суб`єкти владних повноважень не надали суду достатньо належних і достовірних доказів, а відтак, не довели правомірності свого рішення.
З урахуванням системного аналізу правових норм, наведених вище, досліджених судом доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають.
Згідно з приписами ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір у сумі 3842,00 грн. відповідно до квитанції № 16 від 05.08.2019 року.
Таким чином, судові витрати зі сплати судового збору у сумі 3842,00 грн. підлягають стягненню з Державної фіскальної служби України за рахунок її бюджетних асигнувань на користь позивача.
Керуючись статтями 139, 242 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив :
Позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Державної фіскальної служби України № 1232487/30424274 від 23.07.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 20.06.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 1 від 20.06.2019 року на загальну суму 12960,00 грн. (у т.ч. ПДВ 2160,00 грн.) в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути на користь приватної науково-виробничої фірми "Южтехсервіс" (код ЄДРПОУ 30424274, вул. Фонтанна, 5, м. Херсон, 73000) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, Львівська площа, 8, м. Київ, 04503) судові витрати у розмірі 3842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн. 00 коп.
.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 08 листопада 2019 р.
Суддя Варняк С.О.
кат. 111030600
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2019 |
Оприлюднено | 11.11.2019 |
Номер документу | 85490400 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Варняк С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні