Рішення
від 08.11.2019 по справі 620/2676/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 листопада 2019 року Чернігів Справа № 620/2676/19

Чернігівський окружний адміністративний суд під головуванням судді Ткаченко О.Є., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (без повідомлення сторін) адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки ''Чернігівський кредит'' про стягнення штрафу,

В С Т А Н О В И В:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до суду з адміністративним позовом до Кредитної спілки ''Чернігівський кредит'', в якому просить стягнути штраф в сумі 1700 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що до відповідача було застосовано штрафні санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, у розмірі 1700 грн. Відповідач самостійно заборгованість не сплатив, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 13.09.2019 відкрито провадження у справі та призначено її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, за наявними у справі матеріалами. Встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позов.

Відповідач відзив на позовну заяву не надав.

Дослідивши надані до справи матеріали, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідач зареєстрований за адресою: 14027, Чернігівська область, м. Чернігів, вул. Шевченка, 105-а, кімната 103 , що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (код ЄДРПОУ - 40299740).

Видами діяльності відповідача є: інші види кредитування (код КВЕД 64.19).

Із матеріалів справи вбачається, що позивачем складено відносно відповідача акт про правопорушення, вчинені Кредитною спілкою ''Чернігівський кредит'' на ринку фінансових послуг від 22.04.2019 № 605/15-2/9 (а.с.2-3).

Згідно з цим актом позивачем встановлено, що відповідачем не надано звітність за 2018 рік, що свідчить про порушення відповідачем вимог ст. 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , абз. 2 ч. 1 ст. 22 Закону України Про кредитні спілки , п.2.3 та 2.4. Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об`єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 № 177 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 за № 69/8668 (далі - Порядок № 177).

Позивачем 25.04. 2019 направлено відповідачу акт від 22.04.2019 №605/15-2/9 (а.с.4).

Постановою позивача від 22.05.2019 № 371/605/15-2/9-П застосовано до відповідача штрафні санкції за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, у розмірі 1700 грн. 00 коп. та зобов`язано відповідача письмово повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Нацкомфінпослуг у термін включно до 05.06.2019 з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату (а.с.6-7).

27.05.2019 позивачем на адресу відповідача рекомендованим листом направлено копію постанови про застосування штрафних санкцій за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, що підтверджується інформацією щодо поштового відправлення з відміткою поштового відділення (а.с.8).

На момент подання адміністративного позову доказів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови чи її оскарження у встановленому законом порядку до позивача не надходило.

У зв`язку з несплатою відповідачем у встановлений законом строк штрафних санкцій позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.

Відповідно до статті 1 Закону № 2664-III фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг. Не є фінансовими установами (не мають статусу фінансової установи) незалежні фінансові посередники, що надають послуги з видачі фінансових гарантій в порядку та на умовах, визначених Митним кодексом України.

Статтею 14 Закону № 2664-III визначено, що фінансова установа зобов`язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Згідно з частиною першою статті 21 Закону № 2664-III Державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється:

щодо ринку банківських послуг та діяльності з переказу коштів - Національним банком України;

щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів (деривативів) - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку;

щодо інших ринків фінансових послуг - національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Згідно з положеннями частини першої статті 28 Закону № 2664-III Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринкових послуг, у межах своєї компетенції:

- проводить самостійно чи разом з іншими державними органами перевірку діяльності учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) (пункт 9);

- у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення (пункт 10);

- звертається до суду та господарського суду з позовами (заявами) у зв`язку з порушенням законодавства України про фінансові послуги (пункт 11);

- надсилає фінансовим установам та саморегулівним організаціям обов`язкові до виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про фінансові послуги та вимагає надання необхідних документів (пункт 12).

Відповідно до статті 39 Закону № 2664-III у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Згідно з пунктом 3 частини першої статті 40 Закону № 2664-III Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 41 Закону № 2664-III Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку (частина третя статті 41 Закону № 2664-III).

Згідно з частиною першою статті 42 Закону № 2664-ІІІ штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринкових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринкових послуг (далі Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

За приписами пункту 3 цього Положення, основними завданнями Нацкомфінпослуг, в тому числі є здійснення в межах своїх повноважень державного регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг і дотриманням законодавства у відповідній сфері; захист прав споживачів фінансових послуг шляхом застосування у межах своїх повноважень заходів впливу з метою запобігання і припинення порушень законодавства на ринку фінансових послуг.

Пунктом 2.3 Порядку № 177 визначено, що кредитна спілка до Нацкомфінпослуг подає у такі терміни:

річну звітність - не пізніше 28 лютого року, наступного за звітним;

проміжну звітність - не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним періодом.

Порядок та умови застосування заходів впливу за порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг (далі - заходи впливу), та забезпечення захисту прав споживачів фінансових послуг встановлений Положенням про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженим розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 № 2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за № 2112/22424 (далі Положення № 2319).

Відповідно до пункту 1.5 Положення № 2319 Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.

Згідно з пунктом 1.6 Положення № 2319 Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов`язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об`єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.

Відповідно до пункту 1.7 Положення № 2319 рішення у справі про правопорушення повинно бути законним та обґрунтованим.

У підпункті 3 пункту 2.1 Положення № 2319 зазначено, що Нацкомфінпослуг може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтею 41 Закону № 2664-III.

Згідно з пунктом 5.1 Положення № 2319 рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходу впливу, передбаченого підпунктом 3 пункту 2.1 розділу II цього Положення, може бути оскаржене особою до Нацкомфінпослуг як колегіального органу або до суду, а рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу, передбачених підпунктами 1, 2, 4 - 9 пункту 2.1 розділу II цього Положення, - до суду.

Рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов`язковими для виконання особами. У разі невиконання особами рішень про застосування заходів впливу Нацкомфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішень у порядку, визначеному законодавством (пункт 5.9 Положення № 2319).

З вищеописаних доказів судом встановлено, що Нацкомфінпослуг винесено постанову від 22.05.2019 № 371/605/15-2/9-П про застосування до відповідача штрафної санкції у розмірі 1700,00 грн.

У встановлений Нацкомфінпослуг строк відповідач постанову про накладення штрафу у добровільному порядку не виконав, письмово не повідомив про це позивача.

Доказів на підтвердження сплати відповідачем штрафу чи оскарження постанови до Нацкомфінпослуг або до суду, станом на день розгляду та вирішення справи, відповідачем не надано.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини першої статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи Нацкомфінпослуг, відповідачем суду не надано.

Враховуючи всі наведені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки ''Чернігівський кредит'' про стягнення штрафу задовольнити повністю.

Стягнути з Кредитної спілки ''Чернігівський кредит'' на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Повне рішення складено 08 листопада 2019 року.

Суддя О.Є. Ткаченко

Дата ухвалення рішення08.11.2019
Оприлюднено10.11.2019
Номер документу85490631
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення штрафу

Судовий реєстр по справі —620/2676/19

Рішення від 08.11.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

Ухвала від 13.09.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні