Рішення
від 07.11.2019 по справі 640/6242/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

07 листопада 2019 року № 640/6242/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Аверкової В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження, без виклику сторін, матеріали адміністративної справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Миколаївський центр підготовки

плавскладу"

до Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків

про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Миколаївський центр підготовки плавскладу" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків, в якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків щодо невнесення інформації про видані TOB Миколаївський центр підготовки плавскладу документи та не підтвердження легітимності цих документів з 01 січня 2019 року у Єдиному Державному реєстрі документів моряків;

- зобов`язати Інспекцію з питань підготовки та дипломування моряків вчинити дії, а саме: внести інформацію про видані з 01 січня 2019 року ТОВ Миколаївський центр підготовки плавскладу документи моряків у Єдиний Державний реєстр документів моряків;

- зобов`язати Інспекцію з питань підготовки та дипломування моряків вчинити дії, а саме: підтверджувати легітимність документів, що видані Товариством з обмеженою відповідальністю Миколаївський центр підготовки плавскладу у разі звернення за таким підтвердженням до Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків з метою підтвердження (присвоєння) звання.

В обґрунтування позовних вимог Позивач зазначив, що ним добросовісно виконуються пункт 3.2 Положення про ведення Єдиного державного реєстру документів моряків та надає Відповідачу інформацію про всі видані ТОВ "Миколаївський центр підготовки плавскладу" документи моряків (сертифікати) для внесення їх до вказаного Реєстру. Проте, з 01 січня 2019 року Відповідач не виконує своїх обов`язків щодо внесення такої інформації від Товариства у Реєстр, передбачених пунктом 4.2 Положення про Інспекцію та пунктам 2.1. 2.2 Положення про Реєстр, тим самим штучно усувається від виконання своїх обов`язків , передбачених пунктом 4.3 Положення про Інспекцію, щодо підтвердження дійсності (легітимності) таких документів Товариства. У результаті таких дій Відповідача, документи, видані Позивачем, вважаються не дійсними (не легітимними).

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 травня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

06 червня 2019 року відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому зазначив що позивачем не береться до уваги норма пункту 3.2 Положення про ведення Єдиного державного реєстру документів моряків, щодо договірних умов внесення інформації до Реєстру, яка надходить від навчальних центрів, що займаються підготовкою моряків, на паперових та електронних носіях, а також вимоги частини першої та другої статті 67 Господарського кодексу України (відносини підприємства з іншими підприємствами, організаціями, громадянами в усіх сферах господарської діяльності здійснюються на основі договорів). На даний час між позивачем і відповідачем відсутні будь-які договірні відносини, а такі відносини мали місце лише до 31 грудня 2018 року. Позивач безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій відповідача щодо укладання Договору про надання послуг з реєстрації документів моряків України та їх внесення у єдиний Державний реєстр документів моряків, та наполягає на наданні послуг на безоплатній основі без укладання господарського договору.

Також, відповідач, у вказаному відзиві, просив суд закрити провадження у справі, у зв`язку з тим, що дану справу не належить розглядати за правилами адміністративного провадження, а також у зв`язку з пропущенням строку позовної давності.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 листопада 2019 року відмовлено у задоволенні клопотань відповідача про закриття провадження в адміністративній справі.

Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Миколаївський центр підготовки плавскладу" створено 14 лютого 2005 року, є навчально-тренажерним закладом, який займається підготовкою і навчанням фахівців водного транспорту, а саме моряків.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, позивач провадить господарську діяльність, зокрема за наступними видами - Код КВЕД 85.32 Професійно-технічна освіта; Код КВЕД 85.41 Професійно-технічна освіта на рівні вищого професійно-технічного навчального закладу (основний); Код КВЕД 85.59 Інші види освіти, н. в. і. у., що також підтверджується Статутом позивача.

ТОВ "Миколаївський центр підготовки плавскладу", зокрема, видає свідоцтва (сертифікати) щодо успішного закінчення відповідних курсів підготовки за визначеним напрямом (документи моряків), які зазначені в Протоколі про відповідність.

У своїй діяльності ТОВ "Миколаївський центр підготовки плавскладу", співпрацює з Інспекцією з питань підготовки та дипломування моряків на підставі Положення про ведення єдиного Державного реєстру документів моряків, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 08 січня 2003 року №3, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 лютого 2003 року за №86/7407 (далі по тесту - Положення).

Відповідно до пункту 3.2 вказаного Положення, інформація для внесення до Реєстру на паперових та електронних носіях надходить від капітанів портів, які здійснюють видачу документів моряків відповідно до вимог Конвенції ПДНВ та навчальних центрів, що займаються підготовкою моряків, на договірних умовах за станом на 1 та 15 число кожного місяця.

На виконання вимог вказаного пункту 3.2 Положення, ТОВ "Миколаївський центр підготовки плавскладу" надає Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків інформацію про видані документи моряків для внесення їх Інспекцією у єдиний Державний реєстр документів моряків.

З матеріалів справи вбачається, до 31 грудня 2018 року (включно) взаємовідносини між позивачем і відповідачем були на підставі оплатного господарського Договору, предметом якого було надання Інспекцією з питань підготовки та дипломування моряків оплатних послуг з реєстрації документів моряків України та їх внесення у єдиний Державний реєстр документів моряків, що підтверджується відповідним Договором від 30 березня 2017 року №82/2017-НТЗ, який діяв до 31 грудня 2018 року.

Вартість послуг у Договорі Інспекція з питань підготовки та дипломування моряків в односторонньому порядку встановлювала та змінювала внутрішніми наказами Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків.

З 01 січня 2019 року між позивачем і відповідачем не існує договірних відносин, так як не укладено новий Договір з надання Інспекцією з питань підготовки та дипломування моряків послуг з реєстрації документів моряків України та їх внесення у єдиний Державний реєстр документів моряків, оскільки Товариство вважає цей Договір таким, що не відповідає вимогам пункту 3.2 Положення про ведення єдиного Державного реєстру документів моряків, та запропоновані Інспекцією з питань підготовки та дипломування моряків послуги у Договорі є прямими обов`язками Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків.

З матеріалів справи вбачається, що супровідними листами від 14 січня 2019 року вих. №2-11-04/5 та від 31 січня 2019 року вих. №2-11-04/18 ТОВ "Миколаївський центр підготовки плавскладу", на виконання вимог пункту 3.2 Положення про ведення Єдиного державного реєстру документів моряків, надало Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків інформацію про видані документи моряків за 09, 14, 23 та 30 січня 2019 року для внесення їх Інспекцією з питань підготовки та дипломування моряків у Єдиний державний реєстр документів моряків.

Листом від 08 лютого 2019 року Інспекція з питань підготовки та дипломування моряків повідомила позивача, що строк дії договору щодо надання послуг із внесення відомостей про видані документи моряків до Єдиного державного реєстру моряків України, укладений з ТОВ "Миколаївський центр підготовки плавскладу" у 2018 році, закінчився 31 грудня 2018 року. Інспекцією було надіслано на розгляд договір щодо співпраці у 2019 році, підписаний екземпляр якого до теперішнього часу не повернувся. Після юридичного оформлення договірних відносин, Інспекцією на законних підставах буде внесено до Реєстру данні щодо всіх виданих ТОВ "Миколаївський центр підготовки плавскладу" свідоцтв.

Супровідними листами від 15 лютого 2019 року №2-11-04/26 ТОВ "Миколаївський центр підготовки плавскладу", на виконання вимог пункту 3.2 Положення про ведення Єдиного державного реєстру документів моряків, надало Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків інформацію про видані документи моряків за 06 та 13 лютого 2019 року для внесення їх Інспекцією з питань підготовки та дипломування моряків у Єдиний державний реєстр документів моряків.

Листом від 19 лютого 2019 року за №1/2-168/02-218,214,219/19 Інспекція з питань підготовки та дипломування моряків повторно надіслала позивачу договір (з додатками) про надання послуг з реєстрації документів моряків України та їх внесення у Єдиний державний реєстр документів моряків для підпису, а також повідомила позивача про вартість надання послуг з реєстрації документів моряків України та їх внесення у Єдиний державний реєстр документів моряків України.

Супровідними листами від 28 лютого 2019 року №2-11-04/64 ТОВ "Миколаївський центр підготовки плавскладу", на виконання вимог пункту 3.2 Положення про ведення Єдиного державного реєстру документів моряків, надало Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків інформацію про видані документи моряків за 20 та 27 лютого 2019 року для внесення їх Інспекцією з питань підготовки та дипломування моряків у Єдиний державний реєстр документів моряків.

Листом від 06 березня 2019 року за №1/2-203/02-285,286,264/19 Інспекція з питань підготовки та дипломування повідомила позивача, що відповідно до п.3.2 Положення про ведення єдиного Державного реєстру документів моряків, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 18.01.2003 року № 3, вноситься інформація до реєстру на договірних умовах та повторно надіслала позивача договір (з додатками) про надання послуг з реєстрації документів моряків України та їх внесення у Єдиний державний реєстр документів моряків для підпису, а також повідомила позивача про вартість надання послуг з реєстрації документів моряків України та їх внесення у Єдиний державний реєстр документів моряків України.

Супровідними листами від 15 березня 2019 року №2-11-04/69 та від 01 квітня 2019 року №2-11-04/74 ТОВ "Миколаївський центр підготовки плавскладу", на виконання вимог пункту 3.2 Положення про ведення Єдиного державного реєстру документів моряків, надало Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків інформацію про видані документи моряків за 06, 13 та 20 березня 2019 року для внесення їх Інспекцією з питань підготовки та дипломування моряків у Єдиний державний реєстр документів моряків.

Листом від 20 березня 2019 року за №1/4-258/02-350/19 та 03 квітня 2019 року №1/4-407/01 Інспекцією з питань підготовки та дипломування моряків повторно повідомлено директора ТОВ "Миколаївський центр підготовки плавскладу" про те, що термін дії попереднього договору закінчився 31 грудня 2018 року та на теперішній час повторно надіслано новий договір на 2019 рік та роз`яснено, що за наявності заперечень щодо окремих умов договору сторони, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцяти денний строк надсилає другій стороні два примірника протоколу розбіжностей разом з підписаним договором. Також, ТОВ "Миколаївський центр підготовки плавскладу" повідомлено, що після юридичного оформлення договірних відносин, Інспекцією на законних підставах буде внесено до Реєстру данні щодо всіх виданих учбово-тренажерним закладом свідоцтв.

Вважаючи бездіяльність Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків, яка виявилася у невиконанні нею обов`язку по внесенню інформації про видані ТОВ "Миколаївський центр підготовки плавскладу" з 01 січня 2019 року документи моряків у єдиний Державний реєстр документів моряків протиправною, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Досліджуючи матеріали адміністративної справи, аналізуючи наведені міркування, оцінюючи їх в сукупності, суд зазначає наступне.

Відповідно до вказаного Положення про Інспекцію з питань підготовки та дипломування моряків, одним з основних завдань Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків, є підтвердження кваліфікації моряків у Державних кваліфікаційних комісіях (ДКК), та підтвердження дійсності документів моряків, що засвідчують їх кваліфікацію, визначених законодавством (пункт 3.2).

Для реалізації цих завдань пунктами 4.2 та 4.3 Положення про Інспекцію з питань підготовки та дипломування моряків, відповідно, закріплено перелік обов`язків, які покладаються на Інспекцію з питань підготовки та дипломування моряків, а саме Інспекція:

- веде реєстр усіх виданих на території України документів, згаданих пунктом 3.2 цього Положення про Інспекцію з питань підготовки та дипломування моряків, термін чинності яких минув або був продовжений, або дія яких була призупинена, або які були анульовані чи заявлені як загублені або знищені, а також веде реєстр виданих пільгових дозволів;

- підтверджує дійсність документів, передбачених пунктом 3.2 цього Положення про Інспекцію з питань підготовки та дипломування моряків.

У свою чергу, пунктами 2.1, 2.2 Положення про ведення єдиного Державного реєстру документів моряків, визначено, що основними завданнями реєстру є: ведення обліку всіх виданих на території України дипломів, кваліфікаційних свідоцтв та інших документів, які засвідчують кваліфікацію моряків і які були видані, а також термін дії яких закінчився чи був продовжений або дія яких була призупинена, або які були анульовані чи заявлені як загублені або знищені, а також пільгових дозволів; підтвердження дійсності документів моряків.

Відповідно до пункту 3.2 Положення про ведення єдиного Державного реєстру документів моряків, інформація для внесення до єдиного Державного реєстру документів моряків на паперових та електронних носіях надходить від капітанів портів, які здійснюють видачу документів моряків відповідно до вимог Міжнародної конвенції про підготовку, дипломування моряків та несення вахти 1978 року, з поправками 1995 року, та навчальних центрів, що займаються підготовкою моряків, на договірних умовах за станом на 1 та 15 число кожного місяця.

Тобто, пунктом 3.2 Положення про ведення єдиного Державного реєстру документів моряків визначено, що навчальні центри, які займаються підготовкою моряків, на договірних умовах два рази на місяць надають Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків інформацію про видані ними документи моряків для внесення цієї інформації Інспекцією з питань підготовки та дипломування моряків до єдиного Державного реєстру документів моряків, а Інспекція вносить таку інформацію на договірних умовах.

З наведених правових норм Положення про ведення єдиного Державного реєстру документів моряків вбачається, що обов`язковою передумовою для внесення інформації про видані документи моряків до Реєстру є укладення договору про надання послуг з реєстрації документів моряків.

Разом з тим, термін дії попереднього договору між Товариством з обмеженою відповідальністю "Миколаївський центр підготовки плавскладу" та Інспекцією з питань підготовки та дипломування моряків закінчився 31 грудня 2018 року та на теперішній час повторно новий договір на 2019 рік не укладено. Зазначене сторонами не заперечується.

Отже, у відповідача був відсутній обов`язок щодо вчинення дій з внесення відповідної інформації до єдиного Державного реєстру документів моряків.

Суд зазначає, що бездіяльністю є певна форма поведінки особи, яка полягає у невиконанні нею дій, які вона повинна була і могла вчинити відповідно до покладених на неї посадових обов`язків і згідно з законодавством України.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що наведені обставини виключають протиправну бездіяльності відповідача у межах спірних правовідносин.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем доведено правомірність своїх дій, з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ "Миколаївський центр підготовки плавскладу" не підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Миколаївський центр підготовки плавскладу" - відмовити.

Рішення суду, відповідно до частини першої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя В.В. Аверкова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.11.2019
Оприлюднено11.11.2019
Номер документу85490989
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/6242/19

Ухвала від 18.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 07.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 30.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 26.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 26.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Рішення від 07.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні