Рішення
від 29.10.2019 по справі 910/10815/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

29.10.2019Справа № 910/10815/19 За позовом Публічного акціонерного товариства Європейський газовий банк

до 1) Міністерства юстиції України

2) Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради

про визнання протиправними дій державного реєстратора та скасування реєстраційного запису

Суддя Карабань Я.А.

Секретар судового засідання Саницька Б.В.

За участю представників сторін:

від позивача: не з`явився;

від відповідача 1: Субота О.В.

від відповідача 2: не з`явився;

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Публічне акціонерне товариство Європейський газовий банк , в особі уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію АТ ЄВРОГАЗБАНК Савельєва А.М., (надалі - позивач) звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Міністерства юстиції України (надалі - відповідач 1), в якому просило суд визнати протиправними дії Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційного запису від 12.06.2015 № 14151110011007553 про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "Товари для Львівщини" (надалі - ТОВ Товари для Львівщини) та скасувати зазначений реєстраційний запис.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на порушення вимог абз. 36 ч.2 ст.17, ч.2 ст.37, ст.38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) (далі - Закон № 755-IV) державним реєстратором протиправно внесено запис про припинення юридичної особи ТОВ Товари для Львівщини за відсутності рішення суду про припинення юридичної особи та відсутності в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи підтвердження розрахунків з кредиторами, зокрема АТ Єврогазбанк . Також в ЄДР відсутня підстава внесення запису про припинення указаної юридичної особи. На думку позивача, протиправними діями державного реєстратора було грубо порушено права АТ Єврогазбанк , оскільки через внесення ним до ЄДР запису про припинення юридичної особи, здійсненого на порушення вимог чинного законодавства, банк як кредитор позбавлений можливості задовольнити свої вимоги, у тому числі шляхом звернення стягнення на предмет іпотеки.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 16.08.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №910/10815/19, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 11.09.2019.

05.09.2019 через загальний відділ діловодства Господарського суду міста Києва від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач 1 заперечував проти задоволення позову, вказуючи на те, що він є неналежним відповідачем у справі, оскільки уповноваженим органом щодо скасування реєстраційного запису про припинення ТОВ "Товари для Львівщини" є Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради.

11.09.2019 у судовому засіданні представник позивача заявила клопотання про відкладення розгляду справи для виготовлення відповіді на відзив, представник відповідача 1 не заперечувала проти заявленого клопотання.

Протокольною ухвалою суду відкладено підготовче судове засідання на 18.09.2019.

18.09.2019 через загальний відділ діловодства Господарського суду міста Києва від позивача надійшло клопотання про залучення до участі у справі Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради в якості співвідповідача, з посиланням на те, що саме вказане Управління на даний час є суб`єктом державної реєстрації, якого законодавством наділено повноваженнями щодо забезпечення державної реєстрації юридичних осіб.

У підготовчому засіданні 18.09.2019 представник позивача просила задовольнити клопотання про залучення співвідповідача, представник відповідача не заперечувала проти задоволення зазначеного клопотання.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.09.2019 клопотання позивача задоволено судом та залучено до участі в справі в якості співвідповідача - Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради (надалі - відповідач 2).

У підготовче засідання 08.10.2019 з`явився представник відповідача 1, представники позивача та відповідача 2 у засідання не з`явились, про розгляд справи були повідомлені належним чином, про причини неявки суду не повідомили. Підготовче засідання відкладено на 22.10.2019.

11.10.2019 через загальний відділ діловодства Господарського суду міста Києва від представника відповідача 2 надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній посилається на необґрунтованість вимог позивача, у задоволені позову просив відмовити. Також зазначив, що реєстраційна дія від 12.06.2015 є законною та проведена з дотриманням норм та вимог чинного законодавства та заявником було подано вичерпний перелік документів, необхідних для припинення юридичної особи.

21.10.2019 через діловодство суду надійшло клопотання від представника відповідача 2 про розгляд справи без їх участі, у зв`язку із обмеженим фінансуванням останнього.

21.10.2019 через загальний відділ діловодства Господарського суду міста Києва від представника відповідача 2 на виконання ухвали суду від 08.10.2019 надійшло клопотання про приєднання до матеріалів справи належним чином завіреної копії реєстраційної справи ТОВ "Товари для Львівщини".

У підготовче засідання 22.10.2019 з`явився представник відповідача 1, представники позивача та відповідача 2 у засідання не з`явились. Позивач про розгляд справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суду не повідомив. Представник відповідача 2 звернувся до суду з вищезазначеним клопотанням про розгляд справи без їх участі.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.10.2019, враховуючи відсутність клопотань та повідомлень учасників судового процесу про намір вчинити дії, строк вчинення яких обмежений підготовчим провадженням, відсутність інших клопотань, заяв від сторін, суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 29.10.2019

У судовому засіданні 29.10.2019 представник відповідача 1 проти задоволення позовних вимог заперечував, у задоволенні позову просив відмовити в повному обсязі.

Представники позивача та відповідача 2 в судове не з`явилися, про день та час розгляду справи були повідомлені належним чином, причини своєї неявки не повідомили.

Згідно із ч. 1 ст. 202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Суд дійшов висновку, що неявка представника позивача та відповідача 2 в судове засідання не перешкоджає розгляду справи по суті.

У судовому засіданні 29.10.2019 відповідно до ст. 240 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши надані документи та матеріали, заслухавши пояснення представника відповідача 1, з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

12.06.2015 державним реєстратором юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції Фенчин В.В. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис №14151110011007553 про припинення юридичної особи Товариство з обмеженою відповідальністю Товари для Львівщини (ідентифікаційний код 13833279).

Відповідно до ст. 104 ЦК України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Згідно із положеннями ст. 33 Закону № 755-IV (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов`язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Як вбачається з матеріалів справи вказаний вище запис було внесено на підставі рішення учасників ТОВ Товари для Львівщини - протоколу №02 зборів учасників вказаного товариства від 12.02.2015.

Відповідно до змісту зазначеного протоколу учасники ухвалили:

1. У зв`язку із складною фінансовою ситуацією в державі припинити ТОВ Товари для Львівщини шляхом ліквідації.

2. Призначити ліквідатором ТОВ Товари для Львівщини Добо Марію Миколаївну , інд: 2128312603.

3. Встановити двохмісячний строк для заявлення кредиторам своїх вимог до ТОВ Товари для Львівщини .

4. Заяви кредиторів приймати за адресою: 79020, м.Львів, пр. Вячеслава Чорновола, б.101.

5. Уповноважити ліквідатора ТОВ Товари для Львівщини Добош М.М. вжити всі передбачені законодавством заходи для припинення ТОВ Товари для Львівщини шляхом ліквідації, в тому числі але не виключно шляхом надання відповідної інформації та/або документів уповноваженим державним органам, підприємствам, установам і організаціям будь-яких форм власності та фізичним особам.

Згідно ч. 1, 2, 4 ст. 34 Закону № 755-IV (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи. У випадках, встановлених законом, крім документів, що передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, який підтверджує одержання згоди відповідних державних органів на припинення юридичної особи. Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою та другою цієї статті.

Відповідно до ч.1 ст. 36 Закону № 755-IV (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи:

· заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв`язку з ліквідацією;

· довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів;

· довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування;

· довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Згідно ч. 5, 6 ст. 36 Закону № 755-IV (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) вказаної вище статті у разі якщо після закінчення процедури припинення, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог юридичній особі в установленому законом порядку органом доходів і зборів та/або Пенсійного фонду України не надані довідки про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування або рішення про відмову в їх видачі, голова комісії з припинення або уповноважена ним особа не раніше ніж через десять робочих днів з дня закінчення такого строку набуває право на подання державному реєстраторові документів, передбачених частинами першою - третьою статті 36 цього Закону, за винятком зазначених довідок, для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за принципом мовчазної згоди. За наявності підстав, визначених абзацом першим цієї частини, державний реєстратор проводить державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за принципом мовчазної згоди, про що вносить відповідний запис до Єдиного державного реєстру. Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо вони не передбачені цією статтею.

Як вбачається з копії реєстраційної справи 12.02.2015 Добош М.М. звернулася до Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції для проведення реєстрації припинення юридичної особи - ТОВ Товари для Львівщини в результаті ліквідації та відповідно до опису документів, що надаються юридичної особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації надала рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи (примірник оригіналу).

12.06.2015 Добош М.М. знову звернулася до Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції для проведення реєстрації припинення юридичної особи - ТОВ Товари для Львівщини в результаті ліквідації та відповідно до опису документів, що надаються юридичної особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації надала наступні документи:

1) реєстраційну картку про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв`язку з ліквідацією;

2) довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів;

3) довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування;

4) довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування;

5) довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;

6) повідомлення про відкликання заперечень форма 28-опп від 04.06.2015, повідомлення про відкликання заперечень ПФУ від 25.05.2015.

Таким чином, ліквідатором Добош М.М. до Реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції для проведення реєстрації припинення юридичної особи - ТОВ Товари для Львівщини в результаті ліквідації було надано повний пакет документів визначених ч.1 ст. 36 Закону № 755-IV (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Отже, встановивши відсутність підстав для залишення поданих документів без розгляду, державний реєстратор зобов`язаний був внести запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи щодо припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру, що ним і було зроблено.

Водночас державний реєстратор не наділений повноваженнями перевіряти законність та правомірність прийнятих власниками або уповноваженими органами юридичної особи тих чи інших рішень, які подаються в подальшому державному реєстратору для вчинення реєстраційної дії, оскільки згідно ч.4 ст. 53 № 755-IV (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) відповідальність за внесення до установчих документів або інших документів, які подаються державному реєстратору, завідомо неправдивих відомостей, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, покладається на винних осіб.

Також позивач зазначає, що 23.03.2012 між АТ Єврогазбанк і ТОВ Товари для Львівщини було укладено договір іпотеки № 942-230312/1, за умовами якого ТОВ Товари для Львівщини є майновим поручителем за зобов`язанням по кредитному договору від 23 березня 2012 року № 541-230312, укладеному між Товариством з обмеженою відповідальністю Видавнича група Нова Інформація (далі - ТОВ Видавнича група Нова Інформація ) та АТ Єврогазбанк .

Разом з тим, позивач вказує, що жодної ліквідаційної процедури ТОВ Товари для Львівщини , передбаче6ної діючим законодавством, проведено не було, розрахунки з кредиторами, в тому числі з АТ ЄВРОГАЗБАНКЕ не проводилися, заборгованість перед Банком не погашалась.

У зв`язку з чим, позивач вважає, що державним реєстратором, в порушення положень ч.2 ст.37 Закону № 755-IV (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) протиправно внесено запис про припинення ТОВ Товари для Львівщини за відсутності в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи підтвердження розрахунків з кредиторами, зокрема з АТ ЄВРОГАЗБАНК .

Статтею 37 Закону № 755-IV (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначено порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення.

Відповідно до матеріалів справи оскаржуваний запис про припинення було внесено в результаті ліквідації ТОВ Товари для Львівщини , а не з злиття, приєднання, поділу або перетворення

Таким чином, посилання позивача на порушення реєстратором вимог частини 2 вказаної статті Закону № 755-I при внесенні оскаржуваного запису про припинення, тобто за відсутності в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи підтвердження розрахунків з кредиторами, зокрема відповідачем, суд до уваги не приймає, оскільки вказані вимоги стосуються лише порядку проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, а не ліквідації.

Крім цього, позивач зазначає, що в порушення абз.36 ч.2 ст.17 Закону № 755-IV (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин), в ЄДР відсутні підстава внесення запису про припинення юридичної особи - ТОВ Товари для Львівщини .

Стаття 17 Закону № 755-IV (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначає, які відомості включаються до Єдиного державного реєстру. Так, у частині першій даної статті зазначено, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Згідно з ч. 2 ст. 17 Закону № 755-IV (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) в Єдиному державному реєстрі містяться відомості щодо юридичної особи, зокрема: дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстава для його внесення.

Як убачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1005823228 отримано на запит суду, в ЄДР містяться відомості про підставу внесення оскаржуваного запису про припинення ТОВ Товари для Львівщини , а саме - за рішенням засновників.

А тому посилання позивача на відсутність таких відомостей в ЄДР є необґрунтованими.

Також позивач вказує, що в порушення вимог ст.38 Закону № 755-IV (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) оскаржуваний запис про ліквідація ТОВ Товари для Львівщини було внесено без відповідно рішення суду.

Згідно із ч.2 ст.38 Закону № 755-IV (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням; визнання судом юридичної особи - емітента такою, що відповідає ознакам фіктивності; неподання акціонерним товариством протягом двох років поспіль Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку інформації, передбаченої законом; нескликання акціонерним товариством загальних зборів акціонерів протягом двох років поспіль; неутворення органів акціонерного товариства протягом року з дня реєстрації Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку звіту про результати приватного розміщення акцій серед засновників акціонерного товариства.

Перелік підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи є вичерпним.

Матеріали справи не містять та позивачем не доведено наявність підстав необхідних для припинення ТОВ Товари для Львівщини саме за рішенням суду, в порядку ч.2 ст.38 Закону № 755-IV (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Також, необхідно звернути увагу на те, що рішення у формі протоколу зборів учасників ТОВ Товари для Львівщини від 12.02.2015 станом на день внесення до Єдиного державного реєстру оскаржуваного запису та станом на день розгляду даної справи в установленому законом порядку не скасоване та є чинним.

Згідно з ст. 13 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Статтею 76 ГПК України передбачено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Відповідно до ст.77 ГПК України, обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Враховуючи викладені обставини, беручи до уваги наявні в матеріалах справи докази, суд, оцінюючи подані сторонами докази за своїм переконанням, що ґрунтується на всебічному й об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, дійшов до висновку, що позов ПАТ ЄВРОГАЗБАНК задоволенню не підлягає.

Судові витрати у відповідності до вимог ст. 129 ГПК України покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 76-79, 86, 129, 232, 233, 237, 238, 240 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 241 ГПК України та може бути оскаржено у порядку і строк, встановлені ст.ст. 254, 256, 257 ГПК України.

Повний текст складено та підписано 11.11.2019.

Суддя Я.А.Карабань

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.10.2019
Оприлюднено11.11.2019
Номер документу85496131
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/10815/19

Рішення від 29.10.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Карабань Я.А.

Рішення від 29.10.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Карабань Я.А.

Ухвала від 22.10.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Карабань Я.А.

Ухвала від 08.10.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Карабань Я.А.

Ухвала від 18.09.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Карабань Я.А.

Ухвала від 16.08.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Карабань Я.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні