Ухвала
від 31.10.2019 по справі 923/1053/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,

тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


У Х В А Л А

31 жовтня 2019 року м. Херсон Справа № 923/1053/18

Господарський суд Херсонської області у складі судді Немченко Л.М. за участю секретаря судового засідання Степанової Н.Д.розглянувши справу

за заявою кредитора: Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (73026, м. Херсон, пр-т Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 43143201)

до: Товариства з обмеженою відповідальністю "Румицор" (вул. Ярослава Мудрого буд. 50, м. Херсон, 73003, ідентифікаційний номер 40923700)

про банкрутство

за участю учасників судового процесу:

від кредитора: Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі - Шаповал Д.В., представник, довіреність № 184/9/21-22-10-03-04 від 05.09.2019;

арбітражний керуючий Вербицький О.В.

в с т а н о в и в:

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 04.01.2019 відкрито провадження у справі про банкрутство ТОВ "Румицор".

Ухвалою суду від 11.02.2019 затверджено реєстр вимог кредиторів, призначено збори кредиторів, зобов`язано учасників провадження утворити комітет кредиторів та вирішити питання, що віднесені до його компетенції, надати пропозиції щодо подальших процедур у справі.

Справа знаходиться в процедурі ліквідації, введеній постановою Господарського суду Херсонської області від 26.03.2019, призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Вербицького Олексія Вікторовича.

Постановою Господарського суду Херсонської області від 26.03.2019 зобов`язано ліквідатора Вербицького О.В. забезпечити виконання вимог, передбачених ст.ст.38, 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", звіт та ліквідаційний баланс подати суду.

Ліквідатором виконано вимоги, передбачені розділом ІІІ Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". За результатами проведеної роботи 09.10.2019 ліквідатором подано суду звіт та ліквідаційний баланс боржника. Крім того, 09.10.2019 ліквідатор звернувся до суду з клопотанням про затвердження звіту про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат.

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 10.10.2019 постановлено призначити підсумкове судове засідання на 31.10.2019 для розгляду заявлених клопотань арбітражного керуючого - ліквідатора.

З 21.10.2019 введено в дію Кодекс України з процедур банкрутства. Однак, суд розглядає заявлені клопотання про затвердження звітів та ліквідаційного балансу з застосуванням норм Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", оскільки ліквідаційна процедура в межах справи про банкрутство проводилась за правилами Закону про банкрутство, а клопотання, звіти та ліквідаційний баланс подані до суду 09.10.2019 до набрання чинності Кодекс України з процедур банкрутства.

Згідно ст. 20 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом.

За приписами ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (чинним до 21.10.2019) провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Відповідно до ст.2 Кодексу України з процедури банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Постановою Господарського суду Херсонської області від 26.03.2019 боржника визнано банкрутом, введено ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором арбітражного керуючого Вербицького О.В., якого зобов`язано здійснити ліквідацію банкрута і подати до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс банкрута.

Відповідно до вимог ч. ч. 1, 2 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку (чинного під час проведення ліквідаційної процедури до 21.10.2019).

Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред`являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов`язковому зберіганню, на строк не менше п`яти років з дати визнання особи банкрутом; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб.

Виходячи із положень ст.ст. 41, 44, 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідаційна процедура направлена на здійснення заходів щодо задоволення в порядку цього Закону вимог кредиторів, шляхом продажу майна банкрута.

Згідно ч. ч. 1, 5 ст. 45 Закону про банкрутство, кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цією статтею. Вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

На виконання вимог постанови Господарського суду Херсонської області від 26.03.2019 ліквідатором виконано вимоги, передбачені розділом ІІІ Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та за результатами проведеної роботи, відповідно до ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", подано на розгляд та затвердження суду звіт та ліквідаційний баланс банкрута Товариства з обмеженою відповідальністю "Румицор".

Як слідує зі звіту, ліквідатором було вжито заходів щодо проведення ліквідаційної процедури банкрута з урахуванням вимог, передбачених ст.ст.41-48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (чинного під час здійснення ліквідаційної процедури до 21.10.2019).

В наданому до суду звіті ліквідатор зазначив наступне.

На сайті Вищого господарського суду України 27.03.2019 розміщено повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури (номер публікації 58437, http://vgsu.arbitr.gov.ua/pages/158/?d=58437&v=45e61b748e&t=5).

Протягом двох місяців з дня винесення офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури не надійшло заяв про грошові вимоги.

На виконання п.п. 9, 10 ст. 41 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом щомісячно комітету кредиторів та суду надавався звіт про свою діяльність, інформація про фінансове становище і майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури та при проведенні ліквідаційної процедури, використання коштів боржника.

Підготовлені та відправлені вимоги посадовим особам банкрута про передачу бухгалтерської документації, печаток, штампів, матеріальних цінностей ліквідатору, запити державним, реєстраційним органам, банкам, проаналізована отримана інформація.

Встановлено, що СУ ФР ГУ ДФС у Херсонській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017230000000342 від 13.11.2017 за заявою фізичної особи щодо створення невстановленими особами на території міста Херсона та Херсонської області фіктивних підприємств для прикриття незаконної діяльності по відмиванню ПДВ, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.205 КК України (ухвала від 10.01.2018 Херсонського міського суду, справа № 766/327/18, слідчий суддя Мусулевський Я.А.). Протягом періоду з кінця 2016 року по початок 2017 року невстановлені особи створили на території міста Херсона та Херсонської області низку фіктивних підприємств з метою здійснення незаконної діяльності та роботи транзитно-конвертаційних груп по відмиванню ПДВ, у т.ч. ТОВ РУМИЦОР (40923700). Засновником та керівником зареєстрований ОСОБА_1 (АДРЕСА_1 ), який відповідно актового запису № 1120, складеного Центральним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Сімферопольського міського управління юстиції в АР Крим, помер ІНФОРМАЦІЯ_1 Зазначеною ухвалою суду надано дозвіл на тимчасовий доступ до документів та їх вилучення (здійснення виїмки), які перебувають у володінні Херсонської міської ради за адресою: м. Херсон пр. Ушакова, 37, а саме - документи реєстраційної справи, у т.ч. ТОВ РУМИЦОР (40923700). Відповіді на запит не отримано.

ГСУ Генеральної прокуратури України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017000000001801 від 01.06.2017 за фактом привласнення службовими особами ДП Вугільна Компанія Краснолиманська у період 2015-2017 років коштів державного підприємства в особливо великих розмірах шляхом зловживання своїм службовим становищем, за попередньою змовою групою осіб із службовими особами інших суб`єктів господарювання, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого 5 ст. 191 КК України. Ухвалою від 27.09.2017 Печерського райсуду м. Києва (справа № 757/56957/17-к, слідчий суддя Москаленко К.О.) надано тимчасовий доступ до оригіналів первинної бухгалтерської документації ТОВ СКАЙСІС (код 40050979) щодо фінансово-господарських відносин із ДП Вугільна Компанія Краснолиманська (код ЄДРПОУ 31599557) та ТОВ РУМИЦОР (код ЄДРПОУ 40923700) за період 2016 - 2017 років, з правом їх вилучення (виїмки), а саме договорів, кошторисів, товарно-транспортних накладних, податкових накладних, накладних, рахунків, актів приймання-передачі виконаних робіт, сертифікатів якості, специфікацій, виписок по розрахункових рахунках, тощо, які знаходиться в офісних приміщеннях ТОВ СКАЙСІС (код 40050979) за адресою: м. Київ, вул. Чигоріна, буд. 49, прим. 82 офіс 2. Посадові особи ДП Вугільна Компанія Краснолиманська в період 2016 - 2017 років мали сумнівні фінансово-господарські відносини з ТОВ СКАЙСІС (код 40050979) на загальну суму 12 484 263,72 грн. в тому числі ПДВ - 2 080 710,62 грн. Посадові особи ТОВ СКАЙСІС ймовірно переводять безготівкові кошти у готівку та виводять грошові кошти державного підприємства у тіньовій сектор економіки через ряд підприємств з ознаками фіктивності, у т. ТОВ РУМИЦОР (код ЄДРПОУ 40923700). По даним податкової декларації з ПДВ за 2016р. ТОВ Румицор мав операції на митній території України з ТОВ Скайсіс на суму 1 166 666,67 грн., сума ПДВ -233 333,33 грн. Відповіді не отримано.

Крім того, Генеральною прокуратурою України здійснювалося процесуальне керівництво у кримінальному провадженні, яке внесене до ЄРДР за № 32017100110000024, від 22.02.2017, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 от. 205-1 КК України. Невстановленими особами, які у період 2016 року здійснили дії пов`язані із внесенням в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації ТОВ Румицор (40923700) завідомо неправдивих відомостей. Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Міністерства юстиції України - встановлено, що за результатами проведеної державної реєстрації юридичних осіб: ТОВ Румицор (40923700) визначено засновником, керівником та головним бухгалтером одноосібно фізичну особу - ОСОБА_1 . Відповідно до витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть № 00017721731 від 28.02.2017 (реєстраційний номер актового запису 00000001120) встановлено, що реєстратором Центрального відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Сімферопольського міського управління юстиції в АР Крим внесено відомості про актовий запис № 1120 від 25.03.13 стосовно смерті ОСОБА_1

Листом від 28.01.2019 № 04/5/2-5888-17 Генеральна прокуратура України повідомлено про направлення запиту ліквідатора від 18.01.2018 № 81 до СУ ФР Офісу ВПП ДФС України.

Листом від 20.03.2019 № 305/14/28-10-23-05 СУ ФР Офісу ВПП ДФС повідомлено, що здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 32017100110000090 від 02.11.2017 за ч. 2 ст. 205, ч. 5 ст. 27, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 212, ч. 5 ст. 27, ч. 1 ст. 205 КК України та про надання можливості ознайомлення з документами ТОВ Румицор . На червень 2019 заплановано відрядження до м. Києва та ознайомлення з документами.

СУФР ГУ ДФС у Кіровоградській області здійснювалося досудове розслідування кримінального провадження, яке внесене до ЄРДР за № 32017120010000006 від 25.01.2017 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 28, ч.1 ст.205, ч.2 ст. 205, ч.2 ст. 205, ч.5 ст.27, ч.1 ст.205, ч.5 ст.27, ч.1 ст.205, ч.5 ст.27, ч.1 ст.205, ч.5 ст.27, ч.3 ст.212 КК України та кримінального провадження, внесеному до ЄРДР за № 32018120010000038 від 13.06.2018р., за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.205, ч. 5 ст. 27 ч.3 ст.212 КК України (ухвали від 22.10.2018р. Ленінського райсуду м. Кіровограда, справи № 405/7151/18, слідчий суддя Драний В.В.). Мешканці м. Кропивницького ОСОБА_2 , 1979р.н., ОСОБА_3 , 1984р.н., ОСОБА_4 , 1989р.н., ОСОБА_5 , 1981р.н., ОСОБА_6 , 1982р.н., ОСОБА_7 , 1984р.н. та інші не встановлені особи з метою прикриття незаконної діяльності, що полягала у наданні реально діючим суб`єктам господарювання послуг по незаконному зменшенню податкових зобов`язань перед бюджетом, не маючи наміру здійснювати господарську діяльність, діючи умисно, повторно протягом 2016-2017рр. створили та придбали суб`єкти господарської діяльності (юридичні особи), у т.ч. ТОВ РУМИЦОР (код 40923700) та використовуючи реквізити, печатки та банківські рахунки вищевказаних підприємств, шляхом документування безтоварних фінансово-господарських операцій надавали послуги щодо мінімізації податкових зобов`язань підприємствам реального сектору економіки Кіровоградської та інших областей України. Відповідно до реєстраційних даних вище вказаних підприємств вони зареєстровані за різними юридичними адресами та на території декількох областей, більшість осіб, які рахуються директорами підприємств зареєстровані на території Кіровоградської області. Ухвалою суду від 22.10.2018р. по справі № 405/7151/18 встановлено, що фактично офісів вищевказаних підприємств не існує, як правило це адреси масової реєстрації підприємств. Службові особи підприємств відсутні за місцем реєстрації, та поєднують в одній особі функцій засновника, керівника і головного бухгалтера підприємства, відсутні у власності та оренді виробничі площі, складські приміщення, транспортні засоби та техніка. Допитами номінальних директорів встановлено, що учасники групи за грошову винагороду залучали їх для зняття готівки в банку з розрахункових рахунків за чеками. Вказане свідчить про те, що підконтрольні підприємства здійснювали активну господарську діяльність, яка в податковій звітності не відображена. Допитані, як свідки номінальні директора повідомили, що відношення до господарської діяльності товариств не мають, а підприємства зареєстрували на своє ім`я за грошову винагороду на прохання учасників групи і виконувати організаційно-розпорядчі функції не планували та не мали можливості оскільки всі документи у них забрали відразу після реєстрації чи відкриття рахунків. Як вказано в ухвалі: Опитана ОСОБА_8 , 1987р.н. повідомила, що на прохання ОСОБА_2 веде бухгалтерію підприємств і у т.ч. ТОВ Румицор та інших підприємств назви яких не пам`ятає. Всі документи передавала та отримувала як у ОСОБА_2 так і у ОСОБА_9 які відношення до підприємств фактично не мають проте повністю контролюють їх діяльність . Ухвалою слідчого судді Ленінського районного суду м. Кіровограда задоволено частково клопотання прокурора та накладено арешт на майно, а саме: кліше печатки без пластикового корпусу по підприємству ТОВ "РУМИЦОР" (код 40923700) - 1 шт. Листом від 29.01.2019р. № 541/арб.кер./11-28-23-01-20 ГУ ДФС у Кіровоградській області повідомило, що 26.06.2018 кримінальне провадження № 32017120010000006 від 25.01.2017 з обвинувальним актом та реєстром матеріалів кримінального провадження направлено прокурору Кіровоградської області для подальшого скерування до суду. 13.06.2018 на підставі постанови про виділення епізодів щодо скоєння кримінальних правопорушень з кримінального провадження № 32017120010000006, були внесені відомості до ЄРДР за № 32018120010000038 та розпочате кримінальне провадження за ч. 2 ст. 205, ч. 5 ст. 27, ч. 3 ст. 212 КК, в тому числі щодо створення ТОВ Румицор . 17.10.2018 на підставі постанови про зміну органу досудового розслідування винесеної заступником Генерального прокурора України, здійснення досудового розслідування доручено СУ ФР Офісу великих платників податків ДФС України.

Встановлено, що Ленінським районним судом м. Кіровограда розглядаються матеріали обвинувачувального акту (справа № 405/4131/18, слідчий суддя Мягкий О.В.) у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР 25.01.2017р. № 32017120010000006, за обвинуваченням ОСОБА_2 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст. 28 ч.2 ст. 205, ч.3 ст. 28 ч.3 ст. 212 КК України. Розгляд справи перенесено з 04.09.2019р. на 07.11.2019р. на 11-00 год.

Ліквідатор вважає, що діями вищезазначених осіб ТОВ Румицор заподіяна шкода у розмірі 1 762 112,11 грн. - сума грошових вимог, які заявлені кредиторами та визнані ухвалою Господарського суду Херсонської області від 11.02.2019.

Ліквідатор звернувся до суду з клопотанням про витребування копії реєстраційної справи. Ухвалою суду від 16.07.2019 клопотання задоволено, копія реєстраційної справи банкрута витребувана.

На адресу кредитора направлено повідомлення про засідання комітету кредиторів 09.10.2019 для вирішення питання подальшого руху справи. Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 01.10.2019 замінено кредитора з ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі на ГУ ДПС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі.

Ліквідатором проведена робота з інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, готової продукції. Майна не має. Відомість інвентаризації додана до звіту.

В ході ліквідаційної процедури продаж майна банкрута не здійснювався.

Кошти на рахунках відсутні.

Реєстр вимог кредиторів складає загальну суму 1 762 112,11 грн. В результаті проведеної ліквідаційної процедури, не погашеними залишились вимоги кредиторів підприємства-банкрута, які включені до реєстру вимог кредиторів, перелічені вимоги не можуть бути задоволені в зв`язку з відсутністю майна підприємства-банкрута. Рахунки закрито.

Враховуючі наведений звіт, керуючись ст. ст. 42, 46 ГПК України, дорученням за рішенням комітету кредиторів, ліквідатор просить суд затвердити звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс ТОВ Румицор ; ліквідувати юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю Румицор (73000, м. Херсон, вул. Ярослава Мудрого, буд. 50, код ЄДРПОУ 40923700);провадження у справі закрити.

В результаті проведеної ліквідаційної процедури, не погашеними залишились вимоги кредиторів підприємства-банкрута, які включені до реєстру вимог кредиторів, перелічені вимоги не були задоволені в зв`язку з відсутністю майна підприємства-банкрута.

Відповідно до ст.45 п.5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, не розглядаються і вважаються погашеними (чинний до 21.10.2019).

Згідно п.6 ст.45 цього Закону, вимоги не задоволені за відсутністю майна, вважаються погашеними (чинний до 21.10.2019).

Відповідно до п.7 ст.64 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги, не погашенні у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними (чинними з 21.10.2019).

Судом встановлено, що 09.10.2019 звіт ліквідатора - арбітражного керуючого Вербицького О.В. про виконану роботу, яка була проведена з 26.03.2019 по 09.10.2019, відомості про фінансовий стан банкрута розглядався на засіданні комітета кредиторів, що відображено у протоколі №3.

За рішенням звіт ліквідатора про виконану роботу, яка була проведена з 26.03.2019 по 09.10.2019, схвалений (т.3 а.с. 22-27).

За таких обставин, звіт та ліквідаційний баланс банкрута підлягають затвердженню, юридична особа банкрута ліквідації і виключенню з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Провадження у справі у зв`язку з затвердженням звіту та ліквідаційного балансу закривається.

Судом розглянуто клопотання ліквідатора щодо затвердження звіту нарахування основної грошової винагороди арбітражного керуючого (ліквідатора) по справі №923/1053/18 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Румицор" за період з 26.03.2019 по 31.10.2019.

Як вбачається із розрахунку основної грошової винагороди арбітражного керуючого (ліквідатора) по справі № 923/1053/18 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Румицор" за період з 26.03.2019 по 31.10.2019, проведеного з розрахунку дві мінімальні заробітні плати за кожен місяць виконання арбітражним керуючим Вербицьким О.В. повноважень ліквідатора у справі №923/1053/18 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Румицор", який є додатком до Звіту про основну грошову винагороду ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Румицор" та витрати по справі № 923/1053/18 за період з 26.03.2019 по 31.10.2019 загальна сума нарахованої оплати послуг арбітражного керуючого Вербицького О.В. за виконання повноважень ліквідатора в ліквідаційній процедурі ТОВ Румицор за період з 26.03.2019 по 31.10.2019 складає 60037,35 грн., із розрахунку мінімальної заробітної плати в Україні з 26.03.2019 по 31.10.2019, яка встановлена в розмірі 4 173 грн. з 01.01.2019.

Також ліквідатор надав розрахунок окрім основної грошової винагороди арбітражного керуючого (ліквідатора) по справі № 923/1053/18 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Румицор" за період з 02.04.2019 по 09.10.2019 витрати по справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Румицор".

Як вбачається із реєстру витрат по справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Румицор" витрати арбітражного керуючого-ліквідатора склали поштові витрати, канцелярські витрати поштові відправлення, квитки, папір, тощо, витрати на проїзд до господарського суду на судове засідання на загальну на суму 1 440,20 грн.

Відповідно до п.1 та п.3 ст. 115 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород.

Вказаним Законом встановлено розмір основної та додаткової грошових винагород ліквідатора.

Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень ліквідатора.

Згідно п.п.4,5 Закону сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у справі про банкрутство здійснюється за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних в результаті господарської діяльності боржника або коштів, одержаних від продажу майна боржника. Також передбачено можливість створення кредиторами фонду для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого.

Постановою Господарського суду Херсонської області від 26.03.2019 №923/1053/18 не встановлено джерело оплати грошової винагороди арбітражного керуючого Вербицького О.В. за виконання повноважень ліквідатора ТОВ Румицор та кредиторами банкрута не створено відповідний фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого в ліквідаційній процедурі.

При розгляді звіту про нарахування винагороди та відшкодування витрат суд використовує Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", який був чинний під час проведення ліквідаційної процедури до 21.10.2019.

Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі по тексту - Закон про банкрутство) арбітражний керуючий - фізична особа, призначена господарським судом у встановленому порядку в справі про банкрутство як розпорядник майна, керуючий санацією або ліквідатор з числа осіб, які отримали відповідне свідоцтво і внесені до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.

Відповідно до ч.1 ст.41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.

Частиною 1 статті 98 Закону про банкрутство передбачено, що арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Законом.

Порядок сплати грошової винагороди арбітражного керуючого та відшкодування його витрат, понесених під час виконання повноважень у справі про банкрутство, визначено положеннями статті 115 Закону про банкрутство.

Відповідно до частин 1, 2 статті 115 Закону про банкрутство, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.

Частиною 3 статті 115 Закону про банкрутство грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород.

Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.

Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень керуючого санацією, ліквідатора.

Частиною 4 статті 115 Закону про банкрутство витрати арбітражного керуючого, пов`язані з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Законом, крім витрат на страхування його відповідальності за заподіяння шкоди внаслідок неумисних дій або помилки під час виконання повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора, а також витрат, здійснення яких безпосередньо не пов`язане з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, і витрат, пов`язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати, що перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг.

Відповідно до частини 5 статті 115 Закону про банкрутство: сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв`язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюються за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.

Тобто надання послуг професійного (ліцензованого) арбітражного керуючого відбувається на платній основі, оскільки безпосередньо Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлені мінімальні гарантії щодо оплати послуг арбітражного керуючого - ліквідатора на рівні двох мінімальних заробітних плат.

Звіт про основну грошову винагороду ліквідатора та витрати був погоджений комітетом кредиторів на засіданні 09.10.2019.

Із огляду на наданий звіт про нарахування грошової винагороди та відшкодування витрат ліквідатором ТОВ "Румицор" Вербицьким О.В. та норми чинного законодавства, суд затверджує зазначений звіт.

У зв`язку з виконанням арбітражним керуючим Вербицьким О.В. повноважень (ліквідатора) у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Румицор" основна грошова винагорода арбітражного керуючого (ліквідатора) не виплачувалась за відсутності майна та грошових коштів у підприємства-банкрута, тому останній просить стягнути їх з Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі як єдиного кредитора у справі.

Ініціюючий кредитор заперечує проти задоволення клопотання саме за рахунок коштів ініціюючого кредитора ГУ ДПС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, оскільки в Законі про банкрутство така норма відсутня.

Порядок сплати грошової винагороди арбітражного керуючого під час виконання повноважень у справі про банкрутство визначено положеннями ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

За ч. 5 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв`язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюється за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.

Згідно з ч. 6 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.

Так, оплата послуг ліквідатора за період виконання ним своїх повноважень здійснюється за рахунок коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу його майна (майнових прав), або із фонду для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого, якщо такий створено комітетом кредиторів боржника. При цьому, керуючись принципом пропорційності голосів кредиторів на зборах кредиторів кількості їх грошових вимог відповідно до статті 26 Закону про банкрутство, господарський суд вправі застосувати такий принцип до розподілу між кредиторами витрат, пов`язаних з проведенням ліквідаційної процедури (в тому числі на виплату грошової винагороди ліквідатора), за відсутності у боржника коштів від господарської діяльності, від реалізації його майна та рішення комітету кредиторів про утворення фонду для оплати грошової винагороди ліквідатору чи відшкодування його витрат, оскільки законодавцем виключається можливість безоплатного надання послуг арбітражного керуючого у справі про банкрутство.

Отже, у випадку, коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника, то така оплата повинна здійснюватись за рахунок коштів кредиторів, виходячи із принципу пропорційності їх грошовим вимогам.

При цьому законодавець не ставить порядок розподілу витрат на оплату послуг ліквідатора в залежність від майнового стану кожного кредитора у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), від джерел фінансування того чи іншого кредитора, а також від майнових результатів арбітражного керуючого у справі про банкрутство.

Тобто, не виявлення ліквідатором боржника в процедурі ліквідації майна боржника, чи інших його активів та грошових коштів, жодним чином не впливає на оплату його послуг.

Закон про банкрутство визначає декілька джерел для здійснення оплати послуг ліквідатора, в тому числі і за рахунок коштів кредиторів.

Аналогічну правову позицію підтримує Верховний Суд у постанові від 01 серпня 2018 року у справі № 912/1783/16.

Зазначені висновки також випливають з усталеної практики Верховного Суду України (постанова від 24 квітня 2018 року у справі № 910/2923/15-г, постанова від 1 березня 2018 року у справі № 910/32824/15).

Вирішуючи питання щодо розміру оплати послуг арбітражного керуючого за конкретний період виконання ним повноважень ліквідатора, господарський суд має визначити, який саме період виконання арбітражним керуючим обов`язків ліквідатора підлягає оплаті, яка саме сума та з яких джерел підлягає до сплати на користь арбітражного керуючого, оскільки фактичне отримання арбітражним керуючим оплати послуг неможливо без затвердження ухвалою господарського суду розміру, періоду, джерела та порядку оплати послуг арбітражного керуючого.

При визначенні розміру оплати послуг ліквідатора під час здійснення ним ліквідаційної процедури у справі про банкрутство, господарський суд має досліджувати не тільки період здійснення ліквідатором ліквідаційної процедури, а й дії, які вчинялись ліквідатором в цей період.

Саме такі висновки наведені й у постанові Верховного суду України від 01 березня 2018 року у справі № 910/32824/15.

Положення статті 115 Закону про банкрутство дозволяють визначення джерел з оплати грошової винагороди розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора, як за рахунок особи, що ініціювала порушення провадження у справі про банкрутство, так за рахунок конкурсних кредиторів, які не припиняють своє існування, як юридичні (фізичні) особи по завершенню провадження у справі про банкрутство. Відтак, визначення судом у справі про банкрутство конкретних джерел оплати праці арбітражного керуючого поза межами активів боржника, має наслідком виконання такого судового рішення поза межами процедури банкрутства, яка припиняється затвердженням звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу та припинення провадження у справі про банкрутство.

Аналогічну правову позицію підтримує Верховний Суд у постанові від 24 квітня 2018 року у справі № 910/2923/15-г.

За приписами ч. 6 ст. 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.

Частиною 4 статті 236 ГПК України передбачено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Згідно з ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Широке тлумачення Європейським судом з прав людини даної норми покладає на суд обов`язок захистити право особи (по даній справі конституційне право ліквідатора на оплату праці) в такий спосіб, щоб порушене, не визнане або оспорюване право отримало ефективний та справедливий спосіб захисту.

Суд прийшов до висновку, що підхід до інтересу кредитора при вирішенні питання про стягнення оплати послуг ліквідатора має відповідати положенням не лише Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", але й міжнародним правовим актам, забезпечувати в такий спосіб єдиний підхід до застосування положень закону про банкрутство, втілювати принципи правової визначеності та верховенства права.

Відсутність чіткого нормативного регулювання у профільному законі питання оплати праці ліквідатора за рахунок коштів кредиторів не може бути підставою для відмови у задоволенні вимог про оплату праці, які також ґрунтуються на положеннях нормативних актів, котрі мають вищу юридичну силу.

В силу ч. 1 ст.4 ГПК України, господарський суд вирішує господарські спори на підставі Конституції України, цього Кодексу, інших законодавчих актів України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Так, права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави (ст. 3 Конституції України), права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані (ст. 22 Основного Закону).

Крім того, статтею 43 Конституції України встановлено, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

При цьому, відсутність виробничої діяльності боржника, відсутність майна у боржника або ж відсутність інших джерел для покриття витрат на оплату послуг арбітражного керуючого слід вважати, як примушування до безоплатної праці, що забороняється та прирівнюється до рабства в контексті ст.4 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950р., а також інших міжнародних правових актів, та суперечить ст.43 Конституції України.

Таким чином, норми Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", які визначають право арбітражного керуючого на оплату послуг, надання яких в рамках даної справи не заперечувалось, конкретизують положення Основного Закону, є правовою підставою для отримання арбітражним керуючим винагороди за виконану роботу.

Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачена певна сукупність дій, яку необхідно вчинити розпоряднику майна, ліквідатору в ході відповідних судових процедур, що застосовуються до боржника.

Як вбачається з матеріалів справи, підсумкового звіту ліквідатора, арбітражним керуючим Вербицьким О.В. в статусі ліквідатора ТОВ "Румицор" вчинено ряд дій та заходів у відповідності з вимогами Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

При цьому будь-які скарги чи заперечення з боку кредитора у справі, інші обставини, які б свідчили про неналежне виконання ліквідатором своїх повноважень, в матеріалах справи відсутні.

Слід зазначити, що ліквідатор не є кредитором у даній справі та особою, яка заінтересована в банкрутстві та ліквідації ТОВ "Румицор", а відтак вимоги по виплаті основної грошової винагороди ліквідатора безпідставно залишати без задоволення та вважати погашеними відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Таким чином, арбітражний керуючий Вербицький О.В. має право на оплату основної грошової винагороди та на відшкодування витрат за здійснення повноважень арбітражного керуючого (ліквідатора) у справі за рахунок майна (коштів) єдиного кредитора у справі.

Статтею 169 ГПК України встановлено, що при розгляді справи судом учасники справи викладають свої вимоги, заперечення, аргументи, пояснення, міркування щодо процесуальних питань у заявах та клопотаннях, а також запереченнях проти заяв і клопотань. Заяви, клопотання і заперечення подаються в письмовій або усній формі. У випадках, визначених цим Кодексом, або на вимогу суду заяви і клопотання подаються тільки в письмовій формі. Заяви, клопотання і заперечення подаються та розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом. У випадках, коли цим Кодексом такий порядок не встановлений, він встановлюється судом.

Частиною 1 ст. 73 ГПК України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Із огляду на викладене, суд дійшов до висновку про задоволення клопотання ліквідатора щодо стягнення суми основної винагороди та витрат на стадії ліквідаційної процедури з єдиного кредитора - Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі.

Вищезазначений аналіз чинного законодавства спростовує заперечення кредитора щодо задоволення цього клопотання.

На підставі викладеного, керуючись ч. 5 ст. 45, ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 65, п. 5 ч. 1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 234 ГПК України, суд

п о с т а н о в и в :

1.Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Румицор" (вул. Ярослава Мудрого буд. 50, м. Херсон, 73003, ідентифікаційний номер 40923700).

2.Юридичну особу банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Румицор" (вул. Ярослава Мудрого буд. 50, м. Херсон, 73003, ідентифікаційний номер 40923700) ліквідувати та виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

3. Вимоги усіх кредиторів визнати погашеними.

4. Провадження у справі закрити.

5.Затвердити звіт ліквідатора - арбітражного керуючого - Вербицького Олексія Вікторовича про нарахування та виплату грошової винагороди за період з 26.03.2019 по 31.10.2019 на загальну суму 61477 грн. 55 коп., із них 60037 грн. 35 коп. - основна грошова винагорода та 1440,20 коп. - витрати по справі.

6.Стягнути з Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (пр-т Ушакова, 75, м. Херсон, 73026, ідентифікаційний номер 43143201) на користь арбітражного керуючого Вербицького Олексія Вікторовича ( АДРЕСА_2 , ІПН НОМЕР_1 , рахунок № UA45 305750 00000 26208053500137 у КФ ПАТ КБ Приватбанк, МФО 305750) за виконання арбітражним керуючим Вербицьким О.В. повноважень ліквідатора у справі № 923/1053/18 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Румицор" в період з 26.03.2019 по 31.10.2019 заборгованість у сумі 61477 грн. 55 коп., з якої 60037 грн. 35 коп. - основна грошова винагорода та 1440,20 коп. - витрати по справі.

7.Видати наказ.

8.Зобов`язати ліквідатора арбітражного керуючого - Вербицького Олексія Вікторовича виконати вимоги законодавства щодо збереженості документів банкрута, надавши відповідну довідку державному реєстратору.

9.Ухвалу надіслати: кредитору, ліквідатору, державному реєстратору, Головному управлінню статистики у Херсонській області, Головному управлінню юстиції у Херсонській області.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена відповідно до ст.ст. 255, 256 ГПК України.

Повний текст ухвали оформлено і підписано 11.11.2019

Суддя Л.М. Немченко

Дата ухвалення рішення31.10.2019
Оприлюднено11.11.2019
Номер документу85496998
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/1053/18

Ухвала від 13.01.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Філінюк І.Г.

Ухвала від 18.12.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Філінюк І.Г.

Ухвала від 27.11.2019

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Філінюк І.Г.

Судовий наказ від 11.11.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 31.10.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 23.10.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 18.10.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 10.10.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 01.10.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 16.07.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні