Рішення
від 01.11.2019 по справі 160/6960/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 листопада 2019 року Справа № 160/6960/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кучми К.С. при секретарі судового засідання - Трайдук С.В. за участю: позивача - ОСОБА_1 представників відповідача - Хоміка О .В., Маглиша А.С. третя особа - ОСОБА_7 третя особа - ОСОБА_8 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за правилами загального позовного провадження за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Міське комунальне підприємство Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства про визнання протиправним та скасування рішення №509 від 13.12.2018 року, -

ВСТАНОВИВ:

У липні 2019 року позивач звернувся до адміністративного суду з вищевказаним позовом, в якому просив визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області від 13.12.2018 року №509.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що 27.05.2019 р. він на електронну адресу відповідача направив інформаційні запити за номерами 7, 8, 9 та 10 від 24.05.2019 р., в яких просив надати йому наступну інформацію: завірену належним чином копію рішення виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області №509 від 13.12.2018 р.; структуру тарифу на централізоване водопостачання та водовідведення МКП Покровводоканал , затвердженого спірним рішенням; відомості про те де, в якому друкованому органі масової інформації було опубліковано проект регуляторного акту та аналіз його впливу. Листами-відповідями відповідача вих.№17/03-17/19, №18/03-17/19, №19/03-17/19 від 03.06.2019 р. позивачу було відмовлено у наданні завіреної належним чином копії рішення №509 від 13.12.2018 р.; та повідомлено, що структура тарифу на послуги централізованого водопостачання та водовідведення не створювалась і не розроблялась, що свідчить про те що тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення не обґрунтовані і підлягають скасуванню; рішення відповідача №509 від 13.12.2018 р. не є регуляторним актом, а тому не було оприлюднено у друкованих засобах масової інформації.

Позивач вважає помилковим твердження відповідача про те, що оскаржуване рішення №509 від 13.12.2018 р. не є регуляторним актом на підставі ст.3 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності від 11.09.2003 року, згідно якої дія цього Закону не поширюється на здійснення регуляторної діяльності, пов`язаної з прийняттям актів, якими встановлюються ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги. Так як, згідно ч.1 ст.1 Закону України Про житлово-комунальні послуги житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, тоді як згідно з абз.11 ч.1 ст.1 Закону комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи у забезпеченні холодною та гарячою водою, водовідведенням, газопостачанням, опаленням, а також вивезення побутових відходів у порядку, встановленому законодавством. Також, відповідно до п.п.1 ч.1 ст.13 Закону України Про житлово-комунальні послуги , залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на комунальні послуги (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), газопостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо). Отже, послуги централізованого водопостачання та водовідведення відносяться не до житлово-комунальних послуг, а до комунальних послуг, на які поширюється норми Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності .

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.08.2019 року було відкрито провадження по даній справі, поновлено строк на звернення до адміністративного суду з даним позовом та призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання, після усунення недоліків позивачем своєї позовної заяви.

Ухвалою суду від 03.10.2019 року у задоволенні клопотання позивача ОСОБА_1 про проведення судового засідання в режимі відеоконференції по адміністративній справі №160/6960/19 відмовлено.

В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві та з урахуванням відповіді на відзив, у якій зокрема зазначив, що приймаючи рішення про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення виконавчий комітет Покровської міської ради Дніпропетровської області не повідомив територіальну громаду про намір змінити тарифи, чим усунув членів громади від участі у місцевому самоврядування, порушивши права не тільки третіх осіб - ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , а і всіх інших членів територіальної громади міста Покров Дніпропетровської області.

У відзиві на позовну заяву відповідач, а його представники в судовому засіданні зазначили, що ч.2 ст.3 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності передбачає, що дія цього Закону не поширюється на здійснення регуляторної діяльності, пов`язаної з прийняттям актів, якими встановлюються ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги. Так, оскаржуване рішення виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області №509 від 13.12.2018 року Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення МКП Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства не підпадає під дію Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності та не є регуляторним актом. НКРЕКП встановлює тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення підприємствам, які підпадають під зазначені критерії та включені до Ліцензійного реєстру суб`єктів господарювання, що здійснюють господарську діяльність у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, діяльність яких регулюється НКРЕКП.

У свою чергу, відповідно до статті 28 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , статті 13 Закону України Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері питної води та питного водопостачання належить, зокрема, встановлення тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення (крім тарифів на ці послуги, які встановлюються НКРЕКП). Тобто, органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення підприємствам, які не підпадають під державне регулювання НКРЕКП. Аналогічної позиції дотримується Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг у своїх роз`ясненнях щодо розмежування повноважень НКРЕКП та органів місцевого самоврядування при встановленні тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення розміщених на офіційному сайті НКРЕКП http://www.nerc.gov.ua. Оскільки населення м.Покров становить менше ніж сто тисяч осіб, про що у своєму позові також зазначає позивач, МКП Покровводоканал є підприємством яке не підпадає під державне регулювання НКРЕКП, то саме до повноважень відповідача як органу місцевого самоврядування належить встановлення тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення. Таким чином, при прийнятті оскаржуваного рішення МКП Покровводоканал та виконком Покровської міської ради Дніпропетровської області діяли в межах та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України, а тому представники відповідача просили суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Ухвалою суду від 03.10.2019 року у задоволенні клопотання відповідача - виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області про виключення третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача по адміністративній справі №160/6960/19 - ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 відмовлено.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - ОСОБА_6 в судове засідання не з`явилася, про день та час його проведення повідомлялася належним чином.

В судовому засіданні треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , а в письмових поясненнях третя особа - ОСОБА_6 позовні вимоги підтримали, просили суд позов задовольнити, а заперечення проти позову просили суд не враховувати, як необґрунтовані.

Треті особи зазначили, що оскаржуване рішення є регуляторним актом, яким змінені норми права, оскільки він розрахований на неодноразове застосування і щодо невизначеного кола осіб, з метою встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення у місті Покров, а тому підпадає під дію Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності . Відповідачем у встановлений даним Законом спосіб не вчинено ані включення проектів оскаржуваних актів до плану регуляторної діяльності, ані повідомлення про оприлюднення проекту регуляторних актів з метою одержання зауважень і пропозицій, ані відповідного аналізу регуляторного впливу; не проведено належним чином їх обговорення. Вказане має наслідком порушення принципу прозорості державної регуляторної політики, визначеної ст.4 Закону №1160, який полягає у відкритості для фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань дій регуляторних органів на всіх етапах їх регуляторної діяльності, своєчасності доведення прийнятих регуляторних актів до відома фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань, інформування громадськості про здійснення регуляторної діяльності, та не врахування громадської думки та тягне порушення прав як позивача, третіх осіб так і інших громадян - мешканців м.Покров, що свідчить про необхідність визнання протиправним рішення виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області від 13.12.2018 р. №509 "Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення МКП Покровводоканал та його скасування.

Ухвалою суду від 17.10.2019 року клопотання відповідача - виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області про залучення в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - МКП Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства задоволено. Залучено до участі у справі №160/6960/19 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Міське комунальне підприємство Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства (53300, м.Покров, вул.Заводська, 2, код ЄДРПОУ 03341351). У задоволенні клопотання відповідача про залучення в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - згідно з додатком в кількості 18 451 особу споживачів міста Покров у справі №160/6960/19 відмовлено.

В судове засіданні представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - МКП Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства не з`явився, про день та час його проведення повідомлявся належним чином. До суду від третьої особи надійшли письмові пояснення, в яких зазначалося, що враховуючи відсутність у МКП "Покровводоканал" фінансової можливості залучення до участі у справі адвоката, просили розгляд справи проводити без участі їх представника.

В своїх письмових поясненнях третя особа також зазначила, що у статті 12 Закону України Про житлово-комунальні послуги у редакції від 24.06.2004 р. №1875-ІV (із змінами) наведена класифікація житлово-комунальних послуг, згідно з якою житлово-комунальні послуги поділяються за функціональним призначенням та за порядком затвердження цін/тарифів. Зокрема, ст.13 Закону встановлено, що за функціональним призначенням житлово-комунальні послуги складаються з комунальних (водопостачання, водовідведення тощо) та інших послуг. У статті 14 Закону встановлено розподіл житлово-комунальних послуг залежно від порядку затвердження цін/тарифів, при чому всі (комунальні та інші) послуги названі як житлово-комунальні. Таким чином, термін комунальні послуги повністю тотожній терміну житлово-комунальні послуги , який є загальним для всіх видів послуг, направлених на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил (абз.2 ч.1 ст.1 Закону).

Стаття 3 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності визначає сферу дії цього Закону та акти (документи), на які дія цього Закону не поширюється. Зокрема, в абз.13 ч.2 ст.3 цього Закону вказано, що його дія не поширюється на здійснення регуляторної діяльності, пов`язаної з прийняттям актів, якими встановлюються ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги. Зважаючи на це всі (будь-які) аргументи позовної заяви стосовно необхідності застосування визначеної Законом України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності процедури прийняття відповідачем акту про встановлення тарифу на житлово-комунальну послугу (рішення №509 від 13.12.2018 року про встановлення тарифу на централізоване водопостачання і водовідведення) та, нібито, порушення відповідачем цієї процедури, МКП "Покровводоканал" вважає необґрунтованими. Стосовно відзиву на позов виконкому Покровської міської ради Дніпропетровської області, третя особа вважає аргументи і доводи цього відзиву такими, що заслуговують на увагу і підтримує позицію відповідача по всім питанням. Відповідь на відзив ОСОБА_1 , на думку МКП "Покровводоканал", не відповідає вимогам статті 163 КАС України, згідно з якою у відповіді на відзив позивач викладає свої пояснення, міркування та аргументи щодо наведених відповідачем у відзиві заперечень та мотиви їх визнання або відхилення. Стосовно письмових пояснень третьої особи ОСОБА_6 та усних пояснень третіх осіб ОСОБА_7 та ОСОБА_8 - надані третіми особами усні і письмові пояснення нічим не відрізняються від позиції (аргументів, доводів) позивача, наведених у позовній заяві та у відповіді на відзив. Треті особи повністю підтримують позивача і власної думки зі спірних питань не мають. На підставі наведеного, третя особа МКП "Покровводоканал" вважає позовну заяву безпідставною і такою, що не підлягає задоволенню.

Заслухавши пояснення позивача та представників відповідача, враховуючи позицію третіх осіб, викладену усно та письмово, розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, що рішенням виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області від 13.12.2018 року №509 Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення МКП Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства було розглянуто звернення МКП Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства від 13 листопада 2018 року №1341/20 (вх.№5186/0/1-18 від 13.11.2018 року) про встановлення тарифу на централізоване водопостачання та водовідведення, надані ними розрахунки, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869 Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги (із змінами та доповненнями) та пункту 1.5 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, затверджених постановою НКРЕКП від 22.03.2017 №307, керуючись статтею 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , виконавчим комітетом було вирішено:

1. Встановити МКП Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства з 01 січня 2019 року тарифи:

на централізоване водопостачання - 16,44 грн. за м.куб. (з ПДВ)

на централізоване водовідведення - 12,90 грн. за м.куб. (з ПДВ).

2. Рішення виконавчого комітету Покровської міської ради від 28 лютого 2018 року №63 Про встановлення тарифів а централізоване водопостачання та водовідведення МКП Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства вважати таким, що припиняє дію з 01 січня 2019 року.

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови Чистякова О.Г. /а.с.87 том І/.

Позивач - ОСОБА_1 , як житель міста Покров Дніпропетровської області та суб`єкт правовідносин, на якого поширюється дія даного рішення, зокрема пов`язує порушення своїх прав та прав третіх осіб на його стороні - ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 з діями відповідача - виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області щодо не застосування до оскарженого рішення №509 від 13.12.2018 року положень Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності (в частині здійснення визначеної цим Законом регуляторної діяльності).

Аналізуючи виниклі між сторонами правовідносини, суд приходить до наступного.

Терміни житлово-комунальні послуги та комунальні послуги наведені в Законі України Про житлово-комунальні послуги .

У спірному періоді (в грудні 2018 року) цей Закон діяв у редакції від 24.06.2004 р. №1875-ІV (із змінами).

Відповідно до ст.5 Закону України Про житлово-комунальні послуги , до житлово-комунальних послуг належать: 1) житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком.

Послуга з управління багатоквартирним будинком включає: утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо; купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку; поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку;

2) комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.

Правові та організаційні засади реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності визначені Законом України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності .

Згідно з ч.2 ст.3 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності передбачено, що дія цього Закону не поширюється на здійснення регуляторної діяльності, пов`язаної з прийняттям актів, якими встановлюються ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги.

Повноваження органів місцевого самоврядування щодо встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги визначено статтею 4 Закону України Про житлово-комунальні послуги , статтею 13 Закону України Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення , а також статтею 28 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .

Так, згідно з п.2 ч.3 ст.4 Закону України Про житлово-комунальні послуги до повноважень органів місцевого самоврядування належить встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону.

Статтею 13 Закону України Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення передбачено, що до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення окрім іншого належить встановлення тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення (крім тарифів на ці послуги, які встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг).

В силу ст.28 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, послуги з постачання гарячої води, які встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги.

Відповідно до абз.8 п.2 ч.1 ст.6 Закону України Про державне регулювання у сфері комунальних послуг НКРЕКП здійснює встановлення тарифів на комунальні послуги суб`єктам природних монополій та суб`єктам господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких здійснюється НКРЕКП.

Враховуючи викладене вище, Міське комунальне підприємство Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства є підприємством яке не підпадає під державне регулювання Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, то саме до повноважень виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області як органу місцевого самоврядування належить встановлення тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення.

Як вже було зазначено вище, стаття 3 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності визначає сферу дії цього Закону та акти (документи), на які дія цього Закону не поширюється.

Зокрема, в абз.13 ч.2 ст.3 цього Закону вказано, що його дія не поширюється на здійснення регуляторної діяльності, пов`язаної з прийняттям актів, якими встановлюються ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги.

Відповідно до норм чинного законодавства України, що діяло на момент прийняття оскаржуваного рішення від 13.12.2018 року №509, прийняттю рішення про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення передує процедура інформування споживачів за вимогами Порядку доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.07.2012 р. № 390 (далі - Порядок).

Згідно з п.2.1 Порядку суб`єкти господарювання здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим встановлювати тарифи.

Відповідно до п.2.2 Порядку протягом п`яти робочих днів з дня подання відповідних розрахунків (в тому числі здійснених за результатами коригування встановлених тарифів) до органу, уповноваженого встановлювати тарифи, суб`єкти господарювання інформують споживачів про намір здійснити зміну тарифів за визначеними цим Порядком способами та доводять до відома споживачів інформацію, передбачену цим Порядком.

Пунктами 2.3, 2.4 та 2.5 Порядку визначено перелік інформації, яка доводиться до відома споживачів суб`єктами господарювання, що надають комунальні послуги (послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з централізованого опалення, послуги з централізованого постачання холодної води, послуги з централізованого постачання гарячої води, послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем)), послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, послуги з вивезення побутових відходів та визначено основні і додаткові способи її доведення.

Суб`єктом господарювання під час доведення до відома споживачів інформації про намір зміни цін/тарифів обов`язково вказується форма (спосіб) зміни цін/тарифів: повний перегляд цін/тарифів чи коригування окремих їх складових. При цьому зазначається строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються зауваження і пропозиції, а також повідомляється адреса, на яку необхідно їх надсилати (пункт 2.13 Порядку).

Відповідно до п.2.12 Порядку строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються зауваження і пропозиції, встановлюється суб`єктом господарювання, але він не може бути меншим за 7 календарних днів та більшим ніж 14 календарних днів з дня повідомлення споживачів про намір здійснити зміну тарифів на житлово-комунальні послуги.

Зауваження і пропозицій, які отримані органом, уповноваженим встановлювати тарифи, надсилаються для розгляду суб`єкту господарювання. За результатами такого розгляду суб`єкт господарювання приймає рішення про їх урахування чи відхилення (пункт 2.8 Порядку).

В силу пункту 2.9 Порядку суб`єкт господарювання в установленому законодавством порядку повідомляє споживача, який протягом встановленого строку надав свої пропозиції та зауваження, про їх урахування або відхилення. При цьому у разі відхилення пропозицій і зауважень суб`єктом господарювання надаються споживачеві обґрунтовані пояснення.

У разі врахування зауважень і пропозицій суб`єкт господарювання здійснює перерахунок тарифу та передає його органу, уповноваженому встановлювати тарифи листом з висловленою позицією та відповідними обґрунтуваннями.

У такому випадку процедура доведення до відома споживачів інформації про намір зміни цін/тарифів повторно суб`єктом господарювання не здійснюється.

Якщо у період доведення до відома споживачів інформації суб`єктом господарювання перераховано тариф у сторону зменшення у зв`язку із виявленням ним технічних помилок, неточностей у розрахунках тарифів, поданих органу, уповноваженому встановлювати тарифи, процедура доведення до відома споживачів інформації про намір зміни цін/тарифів повторно суб`єктом господарювання не здійснюється. Розрахунки тарифів з відповідними обґрунтуваннями надсилаються до органу, уповноваженого встановлювати тарифи, для прийняття рішення про встановлення тарифів (пункт 2.10 Порядку).

Пунктом 2.11 Порядку передбачено, що у разі відсутності пропозицій та зауважень від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань або вмотивованого їх відхилення, суб`єкт господарювання після закінчення встановленого строку приймання пропозицій/зауважень (наступного робочого дня після останнього дня приймання пропозицій/зауважень) письмово сповіщає про це орган, уповноважений встановлювати тарифи.

Контроль за дотриманням суб`єктами господарювання порядку доведення до відома споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад здійснюється органами, уповноваженими встановлювати тарифи відповідно до їх повноважень, визначених чинним законодавством (пункт 2.14 Порядку).

Окрім того, проект рішення органу місцевого самоврядування з питань встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги оприлюднюється не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації .

Згідно з ст.15 Закону України Про доступ до публічної інформації розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати, зокрема, нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності.

Так, Міське комунальне підприємство Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства листом вих.№1341/20 від 13.11.2018 року надало до виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області розрахунки тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення.

На виконання пункту 2.2 Порядку МКП Покровводоканал через офіційний сайт Покровської міської ради Дніпропетровської області (https://pkrv.dp.gov.ua) та місцеву газету Козацька вежа , проінформувало споживачів про намір здійснити зміну тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення.

Листом від 04.12.2018 року №1474 МКП Покровводоканал проінформувало виконком Покровської міської ради Дніпропетровської області про відсутність від споживачів зауважень і пропозицій здійснення зміни тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення.

Доказів зворотного позивачем та третіми особами на його стороні суду не надано, а матеріали справи не містять.

На виконання вимог Закону України Про доступ до публічної інформації 22.11.2018 р. на офіційному сайті Покровської міської ради Дніпропетровської області (https://pkrv.dp.gov.ua) опубліковано проект оскаржуваного рішення та структура розрахунку тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення.

На черговому засіданні виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області 13.12.2018 року прийнято рішення №509 Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення МКП Покровводоканал .

На виконання вимог Закону України Про доступ до публічної інформації 14.12.2018 року через газету Козацька вежа (№50 (2164)) та офіційний сайт Покровської міської ради Дніпропетровської області споживачів було проінформовано про зміну з 01.01.2019 року тарифу на централізоване водопостачання та водовідведення.

В підтвердження зазначених вище обставин, відповідачем були надані завірені належним чином наступні докази, які містяться в матеріалах адміністративної справи: лист МКП Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства вих.№1341/20 від 13.11.2018 року з додатками на 24 арк.; лист МКП Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства вих.№1397/20 від 14.11.2018 року; лист виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області вих.№3443/0/2-18/54 від 16.11.2018 року; витяг з газети Козацька вежа №47 (2161) від 23.11.2018 року; лист МКП Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства вих.№1474/20 від 04.12.2018 року та витяг з газети Козацька вежа №50 (2164) від 14.12.2018 року. /а.с.61-86, 88 том І/.

Частиною 1 ст.9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд зазначає, що відповідач як суб`єкт владних повноважень довів правомірність своїх дій. Натомість, позивачем не доведено та не підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.

Відповідно до ч.3 ст.90 КАС України, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

За таких обставин, суд вважає за можливе у задоволенні позову відмовити повністю з викладених вище підстав.

Відповідно до ст.139 КАС України, суд не вирішує питання щодо розподілу судових витрат між сторонами, враховуючи, що у задоволенні позову позивачу відмовлено, тому понесені ним судові витрати не відшкодовуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 139, 241 - 246, 250, 264 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Міське комунальне підприємство Покровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства про визнання протиправним та скасування рішення №509 від 13.12.2018 року - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 КАС України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень КАС України

Повний текст рішення складено 11.11.2019 року.

Суддя К.С. Кучма

Дата ухвалення рішення01.11.2019
Оприлюднено11.11.2019

Судовий реєстр по справі —160/6960/19

Рішення від 01.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 17.10.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 03.10.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 03.10.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 23.08.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 29.07.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні