Рішення
від 01.11.2019 по справі 340/1563/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 листопада 2019 року м. Кропивницький Справа №340/1563/19

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Момонт Г.М., розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Кропивницькому адміністративну справу

за позовом : Товариства з обмеженою відповідальністю Мітвел-Агро

до відповідача : Головного управління ДФС у Кіровоградській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

за участю:

секретаря судового засідання - Костенко А.В.,

представників :

позивача - Дяченка П.І.,

відповідача - Івашкіна О. В.

Товариство з обмеженою відповідальністю Мітвел-Агро звернулося до Головного управління ДФС у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №00000644000 від 14.03.2019 р., яким до ТОВ Мітвел-Агро застосовано штрафні санкції в сумі 810 746,34 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ТОВ Мітвел-Агро господарських операцій з реалізації пального протягом листопада 2018 року не здійснювало, а тому застосування до нього штрафних санкцій є безпідставним. Позивач вказує, що 26.11.2018 р. ТОВ Мітвел-Агро подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкові накладні №1 на суму 210 746,34 грн. та №2 на суму 600 000,00 грн. щодо наміру реалізації пального на адресу ТОВ Мітвел плюс , однак реєстрація таких накладних була зупинена. Листом від 27.11.2018 р. №27-11/18 ТОВ Мітвел-Агро повідомило ТОВ Мітвел плюс про помилковість складених податкових накладних №1 на суму 210 746,34 грн. та №2 на суму 600 000,00 грн. та просило не включати суми ПДВ до податкового кредиту.

Представником відповідача подано відзив на позовну заяву у якому він заперечив щодо задоволення позову. Представник відповідача вказує, що ТОВ Мітвел-Агро згідно з податковими накладними №1 від 26.11.2018 р. та №2 від 26.11.2018 р. реалізувало дизельне пальне на загальну суму 810 746,34 грн., при цьому ТОВ Мітвел-Агро не було платником акцизного податку з реалізації пального. Представник відповідача зазначає, що Головним управлінням ДФС у Кіровоградській області направлено ТОВ Мітвел-Агро запит від 17.12.2018 р. №13209/10-11-28-40-02-10 для надання підтвердження (спростування) факту реалізації пального. Даний запит направлено рекомендованим листом з повідомленням про вручення, який повернувся до ГУ ДФС у Кіровоградській області за закінченням зберігання (а.с.92).

Представником позивача подано відповідь на відзив у якому зазначив, що не вручення поштою надісланих відповідачем рекомендованими листами документів могло стати можливим внаслідок того, що в цей період (з кінця 2018 року - по квітень 2019 року) у ТОВ Мітвел-Агро змінювався склад засновників, виконавчий директор та фактичне місцезнаходження підприємства у зв`язку з продажем корпоративних прав. Разом з тим, на думку представника позивача, сам факт вручення чи не вручення зазначених відповідачем у відповіді на відзив документів, не має жодного відношення до предмету позовних вимог у даній справі, оскільки оскаржується саме рішення органу ДФС про застосування штрафних санкцій за начебто порушення вимог податкового законодавства, а саме: здійснення позивачем протягом листопада 2018 року операцій з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального. Представник позивача наголошує на тому, що ТОВ Мітвел-Агро протягом листопада 2018 року господарських операцій з реалізації пального не здійснювало. Представник позивача вказує, що у своєму відзиві на позов відповідач не навів та не надав суду жодних доказів на підтвердження обґрунтованості й законності оскаржуваного рішення та застосування штрафних санкцій до позивача (а.с.101-104).

Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 01.07.2019 р. позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Мітвел-Агро до Головного управління ДФС у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - залишено без руху (а.с.62).

Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 15.07.2019 р. відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін (а.с.1).

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 02.10.2019 р. закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті (а.с.112).

В судовому засіданні 23.10.2019 р. представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, зазначених у позовній заяві. Представник відповідача заперечив проти задоволення позову з підстав вказаних у відзиві на позовну заяву. У судовому засіданні оголошено перерву до 01.11.2019 р.

На підставі ч.3 ст.243 КАС України в судовому засіданні 01.11.2019 р. проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Виготовлення повного рішення відкладено у строк до 11.11.2019 р., про що повідомлено під час проголошення вступної та резолютивної частини.

Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

07.02.2019 р. посадовою особою ГУ ДФС у Кіровоградській області проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Мітвел-Агро , за результатами якої складено акт №34/11-28-4002/42339617 від 07.02.2019 р., яким встановлено порушення порядку взяття на облік (реєстрації) у контролюючих органах - здійснення операцій з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального, вартість реалізованого пального за листопад 2018 року - 810 746,34 грн. (а.с.18-24, 77-83).

На підставі акта перевірки ГУ ДФС у Кіровоградській області винесено податкове повідомлення-рішення №00000644000 від 14.03.2019 р., яким до ТОВ Мітвел-Агро застосовано штраф згідно з п.117.3 ст.117 Податкового кодексу України у розмірі 810 746,34 грн. (а.с.25, 86).

З огляду на зміст пп.212.1.15 п.212.1 ст.212 Податкового кодексу України платниками акцизного податку є: особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), яка реалізує пальне або спирт етиловий.

Відповідно до пп.212.3.4 п.212.3 ст.212 Податкового кодексу України особи, які здійснюватимуть реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов`язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб-підприємців до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового.

Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками акцизного податку.

Відповідно до пп.14.1.212 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI цього Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного: до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам.

Згідно з п.117.3 ст.117 Податкового кодексу України здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому цим Кодексом, - тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального або спирту етилового.

Таким чином, для застосування до платника податків штрафу на підставі п.117.3 ст.117 Податкового кодексу України необхідним є встановлення факту реалізації пального, тобто фізичної передачі пального іншим особам, без реєстрації платником акцизного податку.

Як встановлено судом, ТОВ Мітвел-Агро виписано податкові накладні №1 від 26.11.2018 р. щодо реалізації ТОВ Мітвел Плюс дизельного пального на суму 210 746,34 грн. (а.с.123) та №2 від 26.11.2018 р. щодо реалізації ТОВ Мітвел Плюс дизельного пального на суму 600 000,00 грн. (а.с.124).

Зазначені податкові накладні направлено для реєстрації в Єдиному реєстру податкових накладних, однак реєстрацію зупинено, оскільки відсутні відомості у Реєстрі платників акцизного податку (а.с.27, 28).

17.12.2018 р. ГУ ДФС у Кіровоградській області направлено ТОВ Мітвел-Агро запит №13209/10/11-28-40-02-10 щодо підтвердження (спростування) фактів реалізації пального та надання належним чином завірених копій підтверджуючих документів (видаткових накладних, товарно-транспортних накладних, рахунків на оплату, посвідчення якості на товар та інші) у тому числі тих, що підтверджують коди УКТ ЗЕД реалізованої продукції (а.с.73-74), однак поштове відправлення повернулося адресанту з відміткою за закінченням терміну зберігання (а.с.75-76).

В судовому засіданні досліджено оригінал поштового відправлення, на відкритті кореспонденції та дослідженні її змісту сторони не наполягали.

Отже, висновки ГУ ДФС у Кіровоградській області про реалізацію ТОВ Мітвел-Агро дизельного пального ТОВ Мітвел Плюс ґрунтуються виключно на даних Єдиного реєстру податкових накладних та здійснені без дослідження і врахування усіх первинних документів.

Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

З оглядну на абз.5, 11 ч.1 ст.1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 р. №996-XIV господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства; первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.

Частиною 1 статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні визначено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

З аналізу зазначених норм встановлено, що податкова накладна виписується за фактом зарахування коштів від покупця чи за фактом відвантаження товару. При цьому податкова накладна є первинним документом за умови фактичного здійснення господарської операції за якою виписано таку податкову накладну. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не відбулося, податкова накладна не може вважатися первинним документом для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності усіх реквізитів передбачених законодавством.

Зі змісту оборотно-сальдових відомостей по рахунку 631 Розрахунки з постачальниками та підрядниками та по рахунку 361 Розрахунки з покупцями та замовниками за листопад 2018 року встановлено відсутність руху коштів за господарськими операціями з реалізації пального (а.с.35, 36).

Відповідно до оборотно-сальдової відомості по рахунку 203 Виробничі запаси за листопад 2018 року встановлено відсутність реалізації палива за вказаний період (а.с.37).

З огляду на реєстри виданих та отриманих податкових накладних за листопад 2018 року встановлено, що ні ТОВ Мітвел-Агро , ні ТОВ Мітвел Плюс не відображено податкові накладні №1 і №2 від 26.11.2018 р. (а.с.38-42).

Згідно з податковою декларацією з податку на додану вартість за листопад 2018 року встановлено, що ТОВ Мітвел Плюс не включено до складу податкового кредиту за листопад 2018 року суми за податковими накладними №1 і №2 від 26.11.2018 р. (а.с.43-50).

Таким чином, даними бухгалтерського обліку ТОВ Мітвел-Агро не підтверджено факту господарської операції з реалізації дизельного пального ТОВ Мітвел Плюс у листопаді 2018 р.

Також суду не надано первинних документів на підтвердження господарської операції з реалізації дизельного пального ТОВ Мітвел Плюс у листопаді 2018 р. (договору, видаткових накладних, товарно-транспортних накладних, рахунків на оплату, платіжних доручень, тощо).

При цьому суд враховує, що саме по собі виписання податкових накладних та подання їх на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних без підтвердження фактичного здійснення господарської реалізації з реалізації пального не наділяє особу статусом платника акцизного податку на породжує обов`язку з реєстрації таким платником.

Окрім того, суд бере до уваги, що листом від 27.11.2018 р. №27-11/18 ТОВ Мітвел-Агро повідомило ТОВ Мітвел Плюс про помилковість виписання та подання до Єдиного реєстру податкових накладних податкових накладних №1 і №2 від 26.11.2018 р. (а.с.59).

Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку, що з огляду на не підтвердження факту реалізації позивачем дизельного пального у листопаді 2018 року, ТОВ Мітвел-Агро не є платником акцизного податку в розумінні пп.212.1.15 п.212.1 ст.212 Податкового кодексу України, а тому не мав обов`язку реєструватися платником акцизного податку, відтак відсутні підстави для застосування штрафу відповідно до п.117.3 ст.117 Податкового кодексу України.

Таким чином, позовна вимога про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №00000644000 від 14.03.2019 р. підлягає задоволенню.

Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем понесені судові витрати зі сплати судового збору в сумі 12 161,21 грн. (а.с.2), а тому суд стягує на користь ТОВ Мітвел-Агро документально підтверджені судові витрати (судовий збір) в розмірі 12 161,21 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Кіровоградській області.

Керуючись ст.ст.132, 139, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №00000644000 від 14 березня 2019 року, винесене Головним управлінням ДФС у Кіровоградській області, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю Мітвел-Агро застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в сумі 810 746,34 грн.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Мітвел-Агро (код ЄДРПОУ 42339617, с. Йосипівка, Петрівський район, Кіровоградська область, вул. Шкільна, 29) понесені ним судові витрати (судовий збір) у розмірі 12 161,21 грн. (дванадцять тисяч сто шістдесят одна грн. 21 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 39393501, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня його проголошення.

Дата складання повного рішення суду - 11 листопада 2019 року.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Г.М. Момонт

Дата ухвалення рішення01.11.2019
Оприлюднено11.11.2019
Номер документу85498293
СудочинствоАдміністративне
Сутьщо повідомлено під час проголошення вступної та резолютивної частини. Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд

Судовий реєстр по справі —340/1563/19

Ухвала від 15.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 19.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 20.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Постанова від 20.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 28.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 28.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 22.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 03.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні