ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
06 листопада 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4244/19
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Пляшкової К.О.,
за участю
секретаря судового засідання: Моспанюк Є.С.,
представника позивача: Кудіної Т.А. (довіреність від 04.10.2019 № 34-415 вих.19),
представника відповідача: не прибув,
представників третіх осіб: не прибули,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Орловська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області, Старобільська районна рада Луганської області, про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду 27 вересня 2019 року надійшла позовна заява керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області (далі - позивач) до Відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області (далі - відповідач, Відділ освіти Старобільської РДА), в якій позивач просить:
1) визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо оформлення права власності на будівлю і споруди та державної реєстрації права власності на будівлю і споруди Орловської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області (далі - Орловська ЗОШ);
2) зобов`язати відповідача вжити заходів щодо оформлення права власності на будівлю і споруди та державної реєстрації права власності на будівлю і споруди Орловської ЗОШ.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Старобільською місцевою прокуратурою Луганської області у межах наданого частиною четвертою статті 23 Закону України Про прокуратуру права витребувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів державної влади, вивчено інформацію Відділу освіти від 18.09.2019 № 1114.
Вивченням з`ясовано, що на виконання рішення сесії Старобільської районної ради від 28.11.2001 № 18/7 у спільну власність територіальних громад Старобільського району прийняті будівлі сільських установ освіти, у тому числі будівлі і споруди Орловської ЗОШ, розташовані за адресою: с. Малохатка, загальною площею приміщення 3226 м кв., із залишковою балансовою вартістю 563092 тис. грн.
Рішенням сесії Старобільської районної ради від 22.12.2017 № 24/10 делеговано Старобільській державній адміністрації повноваження по управлінню об`єктами спільної власності територіальних громад, у тому числі Орловської ЗОШ.
Згідно з договором про закріплення майна, спільної власності територіальних громад Старобільського району на праві оперативного управління від 29.12.2017, укладеного Старобільською районною радою від імені територіальних громад Старобільського району на правах власника, Старобільською районною державною адміністрацією та Відділом освіти Старобільської РДА, передано в оперативне управління Відділу освіти Старобільської РДА майно об`єктів спільної власності територіальних громад Старобільського району, у тому числі до Переліка входить і Орловська ЗОШ. Відповідно до пункту 4.6 вищевказаного договору, у разі відсутності правовстановлюючих документів на майно, яке закріплюється за Користувачем (Відділ освіти Старобільської РДА), останній зобов`язаний виготовити технічну документацію, здійснити державну реєстрацію об`єктів нерухомого майна та земельної ділянки згідно з чинним законодавством за власний рахунок. Будівля Орловської ЗОШ з серпня 2001 року перебуває на обліку основних засобів у Відділі освіти Старобільської РДА.
Отже, з наведеного вбачається, що саме відповідач мав вчинити дії з оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Орловською ЗОШ. Однак, у порушення вимог Закону України Про освіту , Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень правовстановлюючі документи на будівлі та споруди Орловської ЗОШ не оформив, право власності не зареєстрував, що створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеним нерухомим майном, ризики для нормального функціонування школи та учбового процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.
Ухвалою суду від 02 жовтня 2019 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі; вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін; залучено до участі у справі як треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Орловську ЗОШ та Старобільську районну раду Луганської області (арк. спр. 1-3).
Від представника Відділу освіти Старобільської РДА 21 жовтня 2019 року за вх. № 52814/2019 надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача визнає позовні вимоги в частині зобов`язання відповідача вжити заходів щодо оформлення та державної реєстрації права власності на будівлю і споруди Орловської ЗОШ та заперечує проти визнання протиправною бездіяльності Відділу освіти Старобільської РДА з таких підстав (арк. спр. 99-102).
Відповідно до пункту 44 Порядку реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 Про державну реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень для державної реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна державної або комунальної власності, будівництво якого завершено та право власності на який не зареєстровано до 1 січня 2013 року, за відсутності документа, що посвідчує набуття права державної або комунальної власності на такий об`єкт, подаються: 1) технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна; 2) витяг з Єдиного реєстру об`єктів державної власності щодо такого об`єкта (у разі державної реєстрації права державної власності); 3) документ, що підтверджує факт перебування об`єкта нерухомого майна у комунальній власності, виданий відповідним органом місцевого самоврядування (у разі державної реєстрації права комунальної власності); 4) документ, що підтверджує факт відсутності перебування об`єкта нерухомого майна у державній власності, виданий Фондом державного майна чи його регіональним відділенням (у разі державної реєстрації права комунальної власності).
В Орловській ЗОШ відсутній технічний паспорт на будівлю. Усі інші документи, необхідні для оформлення права власності на будівлю навчального закладу у Відділі освіти Старобільської РДА наявні. Відділ освіти Старобільської РДА надсилав листа від 16.05.2019 № 145 до Старобільської райдержадміністрації з проханням клопотати перед районною радою щодо виділення коштів для виготовлення технічних паспортів, у тому числі і для Орловської ЗОШ. Таким чином, на даний час без технічного паспорта Орловської ЗОШ Відділ освіти Старобільської РДА не має змоги оформити право власності на будівлю зазначеного закладу.
На черговій сесії Старобільської районної ради Відділу освіти Старобільської РДА виділенні кошти в сумі 155290 грн (з них 150000 грн на виготовлення технічних паспортів), що підтверджується довідкою про зміни до річного розпису бюджету на 2019 рік від 23.09.2019 № 395. Відділ освіти Старобільської РДА 18.08.2019 надіслав листа № 1111 до КП Старобільський РБТІ з проханням виготовити технічні паспорти, у тому числі і для Орловської ЗОШ. Наразі, технічний паспорт для Орловської ЗОШ в процесі виготовлення.
Позивачем 24 жовтня 2019 року за вх. № 53624/2019 подано відповідь на відзив, в якій додатково до викладених у позовній заяві обставин вказано, що відповідач як головний розпорядник бюджетних коштів та призначень у сфері освіти, мав своєчасно вживати заходів щодо виділення коштів на виготовлення технічних паспортів, однак, почав вживати заходів тільки після того, постановления Східним апеляційним господарським судом ухвали від 14.05.2019 у справі № 913/494/18 про надання документів, які підтверджують право власності на приміщення, розташоване у будівлі Хворостянівської ЗОШ І-ІІ ступенів, яке було предметом оспорюваного договору оренди нежитлових приміщень, та додаткових пояснень з документальним та нормативним обґрунтуванням щодо питань, що виникли під час розгляду справи апеляційним судом. Крім того, лист про виготовлення технічної документації направлено до КП Старобільський РБТІ тільки після отримання запиту Старобільської місцевої прокуратури від 17.09.2019 № 34-226вих19 про надання інформації щодо оформлення права власності на будівлю і споруди Орловської ЗОШ (арк. спр. 136-140).
Відповідач правом подати заперечення не скористався.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві та відповіді на відзив.
Відповідач та треті особи явку свої повноважних представників у судове засідання не забезпечили, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, надіслали заяви про розгляд справи за відсутності їх представників (арк. спр. 170, 172, 175).
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд встановив таке.
Згідно з рішенням Старобільської районної ради від 28.11.2001 № 18/7 у спільну власність територіальних громад Старобільського району прийняті будівлі сільських установ освіти, у тому числі будівлі і споруди Орловської ЗОШ, розташовані за адресою с. Малохатка, загальною площею приміщення 3226 кв. м., із залишковою балансовою вартістю 563092 тис. грн (арк. спр. 49-51).
Рішенням сесії Старобільської районної ради від 22.12.2017 № 24/10 делеговано Старобільській державній адміністрації повноваження по управлінню об`єктами спільної власності територіальних громад, у тому числі Орловської ЗОШ (арк. спр. 32-35).
Згідно з договором від 29.12.2017 про закріплення майна, спільної власності територіальних громад Старобільського району на праві оперативного управління, укладеного Старобільською районною радою від імені територіальних громад Старобільського району на правах власника, Старобільською районною державною адміністрацією та Відділом освіти Старобільської РДА, передано в оперативне управління Відділу освіти Старобільської РДА майно об`єктів спільної власності територіальних громад Старобільського району, у тому числі до Переліка входить і Орловська ЗОШ (арк. спр. 36-40, 41-43, 44-46).
Відповідно до пункту 4.6 вищевказаного договору, у разі відсутності правовстановлюючих документів на майно, яке закріплюється за Користувачем (Відділ освіти Старобільської РДА), останній зобов`язаний виготовити технічну документацію, здійснити державну реєстрацію об`єктів нерухомого майна та земельної ділянки згідно з чинним законодавством за власний рахунок.
За даними інвентарної картки № 1 обліку основних засобів в бюджетних установах будівля Орловської ЗОШ з серпня 2001 року перебуває на обліку основних засобів у відділі освіти Старобільської РДА (арк. спр. 47-48).
Згідно з витягом з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 22.10.2019 № 1005870720 Орловська ЗОШ, код за ЄДРПОУ 21823906, зареєстрована як комунальна організація (установа, заклад), належить до сфери управління Відділ освіти Старобільської РДА, код за ЄДРПОУ 02142129 (арк. спр. 125-127).
Відповідно до пункту 1.1 Статуту Орловської ЗОШ (далі - Статут), затвердженого рішенням сесії Старобільської районної ради Луганської області від 15.03.2017 № 16/12, Орловська ЗОШ згідно з рішенням Старобільської районної ради від 28.11.2001 № 18/7 Про прийняття до спільної власності територіальних громад району будівель сільських установ освіти передана в районну комунальну власність. Орловська ЗОШ є юридичною особою, має печатку, штамп та ідентифікаційний номер ЄДРПОУ (пункт 1.5 Статуту). Пунктом 1.6 Статуту визначено, що власником навчального закладу є територіальні громади Старобільського району в особі Старобільської районної ради Луганської області. Власник здійснює фінансування закладу, його матеріально-технічне забезпечення. Майно належить закладу на праві оперативного управління (пункт 5.4 Статуту) (арк. спр. 52-71).
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 22.10.2019 № 1005870686 Відділ освіти Старобільської РДА, код за ЄДРПОУ 02142129, зареєстрований як юридична особа (арк. спр. 120-122).
Відповідно до Положення про відділ освіти Старобільської РДА, затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації від 20.09.2018 № 529 (арк. спр. 19-31), визначено, що відділ освіти утворюється головою районної державної адміністрації, входить до її складу, підпорядковується голові районної державної адміністрації, підзвітний і підконтрольний департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації, а також є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням (пункти 1, 2, 18 Положення).
Відповідно до підпунктів 8, 9 пункту 6 Положення основними завданнями відділу освіти районної державної адміністрації є, у тому числі, здійснення управління навчальними закладами, що є комунальною власністю і перебувають у безпосередньому підпорядкуванні та координація діяльності навчальних закладів, що належать до сфери управління райдержадміністрації, організація роботи з їх кадрового, матеріально-технічного і методичного забезпечення.
Згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 19.09.2019 право власності на будівлю та споруди Орловської ЗОШ не зареєстровано (арк. спр. 72-73).
Факт неоформлення права власності на будівлю та споруди Орловської ЗОШ також підтверджено листом Відділу освіти Старобільської РДА від 18.09.2019 № 1114 (арк. спр. 18).
З листа Відділу освіти Старобільської РДА від 16.05.2019 № 145 слідує, що Відділ освіти Старобільської РДА звернувся до голови Старобільської районної державної адміністрації за сприянням в отриманні коштів у сумі 150000,00 грн для виготовлення технічних паспортів на будівлі навчальних закладів, у тому числі й Орловської ЗОШ (арк. спр. 110).
Після отримання відповідних коштів, що підтверджено довідкою про зміни до річного розпису бюджету Старобільського району на 2019 рік (арк. спр. 111), Відділ освіти Старобільської РДА листом від 18.09.2019 № 1111 звернувся до КП Старобільського РБТІ за виготовленням технічної документації на нерухоме майно, закріплене за об`єктами та розташоване за адресами, у тому числі Орловської ЗОШ - Луганська область , Старобільський район, село Малохатка, вулиця Новостройна, будинок 14 (арк. спр. 112).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 65 Закону України від 05.09.2017 № 2145-VIII Про освіту (далі - Закон № 2145-VIII) визначено, що державні органи, до сфери управління яких належать заклади освіти: беруть участь у реалізації освітньої політики; розподіляють державне фінансування та стипендійний фонд закладів освіти, що перебувають у сфері їх управління; здійснюють інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими законами України.
Відповідно до частини другої статті 66 Закону № 2145-VIII районні, міські ради та ради об`єднаних територіальних громад: відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної, початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти; планують та забезпечують розвиток мережі закладів дошкільної, початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти; мають право засновувати заклади освіти, реорганізовувати і ліквідовувати їх; закріплюють за закладами початкової та базової середньої освіти територію обслуговування (крім випадків, встановлених спеціальними законами); здійснюють інші повноваження у сфері освіти, передбачені законом.
Згідно з частиною першою статті 43 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні (далі - Закон № 280/97-ВР) виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання: розгляд прогнозів відповідно районних, обласних бюджетів, затвердження таких бюджетів, внесення змін до них, затвердження звітів про їх виконання (пункт 17); вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників (пункт 20); прийняття рішень щодо делегування місцевим державним адміністраціям окремих повноважень районних, обласних рад (пункт 27); надання згоди на передачу об`єктів з державної власності у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст та прийняття рішень про передачу об`єктів права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебувають в управлінні районних, обласних рад, у державну власність, а також щодо придбання об`єктів державної власності (пункт 32).
Пунктом 13 частини першої статті 44 Закону № 280/97-ВР визначено, що районні, обласні ради делегують відповідним місцевим державним адміністраціям такі повноваження: забезпечення відповідно до законодавства розвитку науки, усіх видів освіти, охорони здоров`я, культури, фізичної культури і спорту, туризму; сприяння відродженню осередків традиційної народної творчості, національно-культурних традицій населення, художніх промислів і ремесел, роботі творчих спілок, національно-культурних товариств, асоціацій, інших громадських та неприбуткових організацій, які діють у сфері освіти, охорони здоров`я, культури, фізичної культури і спорту, сім`ї та молоді.
Відповідно до частини першої статті 60 Закону № 280/97-ВР територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.
Районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об`єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад (частина четверта статті 60 Закону № 280/97-ВР).
Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду (частина п`ята статті 60 Закону № 280/97-ВР).
Згідно з частиною першою статті 1 Закону України від 01.07.2004 № 1952-IV Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - Закон № 1952-IV) дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, розміщене на території України, та обтяжень таких прав.
Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (пункт 1 частини першої статті 2 Закону № 1952-IV).
Заявник: власник, інший правонабувач, сторона правочину, у яких виникло, перейшло чи припинилося речове право, або уповноважені ними особи - у разі подання документів для проведення державної реєстрації набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав (абзац другий пункту 3 частини першої статті 2 Закону № 1952-IV).
Згідно з частиною другою статті 3 Закону № 1952-IV речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону № 1952-IV державній реєстрації прав підлягають: 1) право власності та право довірчої власності як спосіб забезпечення виконання зобов`язання; 2) речові права, похідні від права власності, зокрема: право господарського відання; право оперативного управління.
У Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення (частина перша статті 5 Закону № 1952-IV).
Згідно з пунктом 7 частини першої статті 27 Закону № 1952-IV Державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва, проводиться на підставі рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном.
Відповідно до пункту 44 Порядку реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 Про державну реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень для державної реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна державної або комунальної власності, будівництво якого завершено та право власності на який не зареєстровано до 1 січня 2013 року, за відсутності документа, що посвідчує набуття права державної або комунальної власності на такий об`єкт, подаються: 1) технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна; 2) витяг з Єдиного реєстру об`єктів державної власності щодо такого об`єкта (у разі державної реєстрації права державної власності); 3) документ, що підтверджує факт перебування об`єкта нерухомого майна у комунальній власності, виданий відповідним органом місцевого самоврядування (у разі державної реєстрації права комунальної власності); 4) документ, що підтверджує факт відсутності перебування об`єкта нерухомого майна у державній власності, виданий Фондом державного майна чи його регіональним відділенням (у разі державної реєстрації права комунальної власності).
З вищеописаних письмових доказів судом встановлено, що Відділу освіти Старобільської РДА відповідно до рішення Старобільської районної ради від 22 грудня 2017 року № 24/10 передано в оперативне управління майно спільної власності територіальних громад Старобільського району для здійснення некомерційної господарської діяльності, у тому числі будівлі та споруди Орловської ЗОШ.
У зв`язку з передачею нерухомого майна в оперативне управління на Відділ освіти Старобільської РДА пунктом 4.6 договору від 29 грудня 2017 року про закріплення майна, спільної власності територіальних громад Старобільського району на праві оперативного управління покладено обов`язок у разі відсутності правовстановлюючих документів на майно, закріплено за Користувачем, виготовити технічну документацію та здійснити державну реєстрацію об`єктів нерухомого майна та земельної ділянки згідно з чинним законодавством.
Відділом освіти Старобільської РДА за актом від 29 грудня 2017 року приймання-передачі майна спільної власності територіальних громад Старобільського району в оперативне управління, серед іншого, прийнято в оперативне управління майно Орловської ЗОШ.
Однак, станом на час розгляду та вирішення справи умови договору від 29 грудня 2017 року щодо виготовлення правовстановлюючих документів (технічної документації) та здійснення державної реєстрації таких об`єктів відповідачем не виконано.
За загальним правилом, в рамках адміністративного судочинства, бездіяльність - певна форма поведінки суб`єкта владних повноважень, яка полягає у невиконанні ним дій, які він повинен був і міг вчинити відповідно до покладених на нього посадових обов`язків згідно із законодавством України.
Сама по собі бездіяльність - це триваюча пасивна поведінка суб`єкта, яка виражається у формі невчинення дії (дій), яку він зобов`язаний був і міг вчинити. Тобто бездіяльність не має чітко окреслених часових меж, а саме явище бездіяльності є триваючим.
Зважаючи на обставини справи судом встановлено, що починаючи з 29 грудня 2017 року до 16 травня 2019 року відповідачем не вжито жодних заходів щодо виконання умов договору від 29 грудня 2017 року в частині виготовлення технічної документації та здійснення державної реєстрації об`єктів нерухомого майна Орловської ЗОШ, тобто допущено бездіяльність. Оскільки така бездіяльність порушує вимоги Закону № 1952-IV, вона є протиправною.
Однак, на час звернення позивача до суду з даним позовом (27 вересня 2019 року) та розгляду справи, Відділ освіти Старобільської РДА вжив заходів щодо отримання коштів на виготовлення технічної документації на нерухоме майно Орловської ЗОШ та замовив виготовлення цієї документації, що підтверджено вищеописаними доказами.
Оскільки державна реєстрація нерухомого майна неможлива за відсутності технічної документації на нього, суд дійшов висновку, що відповідачем встановлена судом протиправна бездіяльність вже усунута. Відповідно, у суду відсутні підстави для задоволення вимоги позивача щодо визнання протиправною бездіяльність відповідача щодо оформлення права власності на будівлю і споруди та державної реєстрації права власності на будівлю і споруди Орловської ЗОШ.
Проте, зважаючи, що протягом тривалого часу Відділом освіти Старобільської РДА умови договору від 29 грудня 2017 року не виконані, що призводить до порушення вимог Закону № 1952-IV, суд вважає за необхідне спонукати відповідача до усунення порушень вимог чинного законодавства шляхом зобов`язання відповідача вжити заходів щодо оформлення та державної реєстрації права власності на будівлю і споруди Орловської ЗОШ.
Відповідно, в цій частині вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 9, 12, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області (місцезнаходження: 92700, Луганська область, місто Старобільськ, вулиця Монастирська, будинок 15, код за ЄДРПОУ 02909921) до Відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області (місцезнаходження: 92700, Луганська область, Старобільський район, місто Старобільськ, вулиця Чернишевського, будинок 26, код за ЄДРПОУ 02142129), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Орловська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області (місцезнаходження: 92755, Луганська область, Старобільський район, село Малохатка, вулиця Новостройна, будинок 14, код за ЄДРПОУ 21823906), Старобільська районна рада Луганської області (місцезнаходження: 92703, Луганська область, Старобільський район, місто Старобільськ, вулиця Центральна, будинок 35, код за ЄДРПОУ 20188655), про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Зобов`язати Відділ освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області вжити заходів щодо оформлення та державної реєстрації права власності на будівлю і споруди Орловської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Старобільської районної ради Луганської області.
У задоволенні вимоги про визнання протиправною бездіяльності Відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення суду складено 11 листопада 2019 року.
Суддя К.О. Пляшкова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2019 |
Оприлюднено | 11.11.2019 |
Номер документу | 85498314 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.О. Пляшкова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні