Справа № 420/4334/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 листопада 2019 року Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Бжассо Н.В.,
за участі секретаря судового засідання Музики І.О.,
за участі сторін:
представника позивача Стеценка ОП. (згідно з ордером),
представника відповідачів Пояркової К.М. (за довіреностями),
розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Одеса за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЕВОРА до Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення № 1160191/41940470 від 11.05.2019 року та зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЕВОРА до Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України, за результатом розгляду якого позивач просить суд:
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1160191/41940470 від 11.05.2019 року щодо відмови Товариству з обмеженою відповідальністю ЕВОРА в реєстрації податкової накладної № 32 від 10.04.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 32 від 10.04.2019 року виписану Товариством з обмеженою відповідальністю ЕВОРА в Єдиному реєстрі податкових накладних з дати її подання на реєстрацію.
Стягнути з Головного управління ДФС в Одеській області суму витрат по сплаті судового збору.
В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначив, що відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПКУ ТОВ ЕВОРА було складено податкову накладну № 32 від 10.04.2019 року та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з отриманою квитанцією, податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено та зазначено підстави зупинення: відсутні відомості у Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального, стосовно товарів, 3811900000, що відповідає пп. 2.3 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку. Позивачу було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. 06.05.2019 року відповідно до п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПКУ ТОВ ЕВОРА направлено в електронному вигляді ДФС первинні документи, що свідчать про реальність господарської операції. Рішенням Комісії ГУ ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за № 1160191/41940470 від 11.05.2019 року відмовлено у реєстрації податкової накладної 32 від 10.04.2019 року. На думку позивача, вказане рішення є необґрунтованим та належить до скасування. Представник позивача вказує, що згідно з приписами ПКУ, суб`єкти господарювання, які здійснюють реалізацію пального в споживчій тарі ємністю до 2 л (включно), крім виробників такого пального, не є платниками акцизного податку, а товар за договором купівлі-продажу від 09.04.2019 року було реалізовано в споживчій тарі ємністю, як не перевищує 2 літрів та ТОВ ЕВОРА не є виробником пального.
Ухвалою суду від 23.07.2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено підготовче засідання на 15.08.2019 року.
13.08.2019 року від представника відповідачів надійшов відзив на адміністративний позов, з огляду на який Державна фіскальна служба України, ГУ ДФС в Одеській області не погоджується з доводами позивача, оскільки позивачем не надано разом із повідомленням всіх необхідних документів для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
19.08.2019 року від представника позивача надійшов відзив на адміністративний позов згідно з яким, позивач не погоджується з доводами відповідача з приводу того, що за квитанцією про зупинення реєстрації податкової накладної № 32 від 10.04.2019 року позивачу було запропоновано надати лише пояснення та/або копії документів. Позивач вважає, щ в квитанції було помилково зазначено, що реалізація товару потребує реєстрації платника податку в Реєстрі платників акцизного податку. Позивач, також, зазначає, що наведений у квитанції критерій ризиковості платника податків не кореспондується із підставами прийняття оскаржуваного рішення, зазначених у рішенні.
Ухвалою суду від 18.09.2019 року зупинено провадження у справі до 10.10.2019 року.
10.10.2019 року розгляд справи перенесено на 06.11.2019 року.
Ухвалою суду від 06.11.2019 року, яка занесена до протоколу судового засідання, суд поновив провадження у справі.
Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити.
Представник відповідачів заперечував проти задоволення адміністративного позову, з підстав, викладених у відзиві на адміністративний позов.
Суд вислухав думку сторін, розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками справи докази в їх сукупності та робить наступні висновки.
09.04.2019 року між ТОВ ЕВОРА (продавець) та ТОВ ІНТЕР-КОНТЕЙНЕР-ТРАНС укладено договір купівлі-продажу товарів № 09-04/2019, згідно з умовами якого продавець зобов`язується поставити та передати у власність покупця товар (партію товару), а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його на умовах Договору.
На виконання умов вказаного договору, 10.04.2019 року ТОВ ЕВОРА поставило на адресу ТОВ ІНТЕР-КОНТЕЙНЕР-ТРАНС товар, у тому числі: готові присадки добавки для нафтопродуктів (включаючи бензин) або для інших рідин, які використовують з тією самою метою, що і нафтопродукти. Добавка в трансмісійне масло (герметик гідропідсилювач керма) 9923 Power Leak Stop (0,3) (0,3 л), на загальну суму 271946,36 грн., утому числі ПДВ - 45 324,39 грн.
10.04.2019 року позивач склав податкову накладну № 32 про поставку на адресу ТОВ ІНТЕР-КОНТЕЙНЕР-ТРАНС товар, у тому числі: готові присадки добавки для нафтопродуктів (включаючи бензин) або для інших рідин, які використовують з тією самою метою, що і нафтопродукти. Добавка в трансмісійне масло (герметик гідропідсилювач керма) 9923 Power Leak Stop (0,3) (0,3 л), код товару 3811900000, на загальну суму 271 946,36 грн., утому числі ПДВ - 45 324,39 грн. та направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку.
25.04.2019 року на адресу позивача з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.3.2.12 надійшла квитанція № 1, згідно з якою, податкова накладна № 32 від 25.04.2019 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена.
Результат обробки: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПК/РК від 10.04.2019 року № 32 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Відсутні відомості у Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального, стосовно товарів, 3811900000, що відповідає вимогам пп. 2.3 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
06.05.2019 року позивач надіслав на розгляд Комісії повідомлення № 1 з поясненнями та сканкопіями первинних документів на поставку ТОВ ІНТЕР-КОНТЕЙНЕР-ТРАНС товару 3811900000.
Так, судом встановлено, що позивачем до повідомлення № 1 було надано: митну декларацію, договори купівлі-продажу, видаткову накладну, рахунок на оплату, інвойс, договори оренди.
11.05.2019 року комісією ГУ ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 1160191/41940470 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. (Податкова накладна № 32 від 10.04.2019 року).
21.05.2019 року позивач подав скаргу на вказане рішення до ДФС України, проте, рішенням Комісії з питань розгляду скарг № 29196/419404702 від 27.05.2019 року скаргу залишено без задоволення.
31.08.2018 року позивач склав податкову накладну № 8 про поставку на адресу ТОВ Агроєвро насіння соняшнику, врожаю 2018 року на загальну суму 46 4891,72 грн., у тому числі ПДВ - 77 481,95 грн. та направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до положень п. 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
Приписами п.187.1 ст. 187 ПК України передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Згідно з положеннями п.201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити:а) порядковий номер податкової накладної;б) дата складання податкової накладної;в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;є) ціна постачання без урахування податку;ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.
Пунктом 201.10. статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
На виконання вказаних вище норм законодавства позивачем сформовано податкову накладну № 32 від 10.04.2019 року надіслано її до ЄРПН, проте, реєстрація податкової накладної була зупинена.
Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році від 07.12.2017 року № 2245-VIII пункт 200.16 ст. 200 Податкового кодексу України був викладений у новій редакції, та з 1 січня 2018 року передбачено, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Процедура зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРНП з наступним прийняттям рішення про їх реєстрацію/відмову у реєстрації регулюється ПК України, Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 117), Наказом Державної фіскальної служби України від 16.03.2018 року № 137 Про затвердження Порядку роботи Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (зі змінами та доповненнями), Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29 грудня 2010 р. із змінами (далі за текстом - Постанова № 1246).
Згідно з вимогами п. 12 Постанови №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки наявності підстав для зупинення їх реєстрації.
Згідно з пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП, платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.
Відповідно до вимог п. 12 Порядку № 117, у разі зупинення реєстрації податкової накладної в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Відповідно до п.14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (тут і далі - у редакції, чинній на момент формування податкової накладної) встановлено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п.16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних).
Згідно з вимогами пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (п. 19 Порядку № 117).
Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (п. 20 Порядку).
Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (п. 21 Порядку).
Відповідно до п. 23 Порядку N 117, Комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:
- щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;
- щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.
Відповідно до пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України, рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Як встановлено судом, за результатами розгляду податкових накладних, відповідачем на адресу ТОВ ЕВОРА надіслані квитанції, у яких зазначено, що з урахуванням положень п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкових накладних зупинена, у зв`язку із відповідністю податкових накладних пп. 2.3 п. 2 Критерії ризиковості платника податку .
При цьому, суд зазначає, що Критерії ризиковості платника податку зазначені у п. 1 листа ДФС від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18, пункт 2, на який міститься посилання у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних визначає Критерії ризиковості здійснення операцій.
Згідно з п. 2.3 листа ДФС від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18, податкові накладні/розрахунки коригування, складені платниками податку, перевіряються на відповідність ознакам ризиковості здійснення операцій: відсутність на дату складання податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) у Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який реєструє податкову накладну на товар (пальне) із кодами УКТ ЗЕД згідно з пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.
При цьому, як зазначив вище суд, товар: готові присадки добавки для нафтопродуктів (включаючи бензин) або для інших рідин, які використовують з тією самою метою, що і нафтопродукти. Добавка в трансмісійне масло (герметик гідропідсилювач керма) 9923 Power Leak Stop (0,3) (0,3 л) за кодом 3811900000 позивач реалізував на користь ТОВ ІНТЕР-КОНТЕЙНЕР-ТРАНС у тарі ємністю 0,3 л.
Згідно з пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПК України (в редакції чинній станом на 10.04.2019 року), реалізація пального для цілей розділу VI цього Кодексу - будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання та передачі (відпуску, відвантаження) пального в споживчій тарі ємністю до 2 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками.
Тобто, судом встановлено, що позивач згідно з вимогами ПК України не вважається платником, який реалізує пальне, а отже, не повинен бути зареєстрований в Реєстрі платників акцизного податку.
Суд зазначає, що згідно з п. 10 Порядку № 117, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Тобто, з огляду на наведені положення законодавства, критері ризикоовсті платника податків та критерії ризиковості здійснення операцій мають бути погоджені Міністерством фінансів України, проте, в порушення даних вимог вказані критерії визначені листом ДФС за відсутності будь-яких ознак погодження з Мінфіном.
З огляду на оскаржуване рішення № 1160191/41940470 від 11.05.2019 року, підставами його прийняття є зокрема ненадання позивачем копій документів:
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити);
- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
Згідно п.21 Порядку № 117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Суд вважає неправомірним посилання комісією Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації на факт ненадання позивачем усіх необхідних документів, оскільки як вказано вище судом позивачем разом із повідомленнями № 1 від 06.05.2019 року були надані копії документів на підтвердження господарських операцій щодо постачання на адресу ТОВ ІНТЕР-КОНТЕЙНЕР-ТРАНС товару за податковою накладною № 32 від 10.04.2019 року.
Суд зазначає, що в шаблоні рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у графі первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні міститься приписка у дужках документи, які не надано підкреслити , однак комісією Головного управління ДФС в Одеській області цього не зроблено.
Тобто, комісією ГУ ДФС в Одеській області формально визначено підстави для прийняття оскаржуваного рішення та не наведено конкретної інформації з приводу документів, які не надані позивачем, проте є необхідними для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної.
Крім цього, суд зазначає, що згідно з квитанцією про зупинення реєстрації податкової накладної № 32 від 10.04.2019 року, підставою для зупинення реєстрації стала відсутність реєстрації ТОВ ЕВОРА у Реєстрі платників акцизного податку, а рішення про відмову в реєстрації вказаної податкової накладної прийнято у зв`язку із ненаданням позивачем первинних документів, що не узгоджується із підставами зупинення реєстрації податкової накладної.
Таким чином, оскаржуване рішення комісії Головного управління ДФС в Одеській області є протиправним та таким, що належать до скасування.
Згідно п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341), у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З огляду на висновок суду щодо протиправності оскаржуваних рішень комісії Головного управління ДФС в Одеській області, суд вважає за необхідне задовольнити вимоги позивача та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 32 від 10.04.2019 року.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Суд зазначає, що за звернення до суду із зазначеним позовом позивач сплатив 3842,00 грн. судового збору, що підтверджується платіжним дорученням № 102 від 16.07.2019 року.
З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до задоволення.
Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 139, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Задовольнити позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЕВОРА до Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення № 1160191/41940470 від 11.05.2019 року та зобов`язання вчинити дії.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1160191/41940470 від 11.05.2019 року.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 32 від 10.04.2019 року виписану Товариством з обмеженою відповідальністю ЕВОРА в Єдиному реєстрі податкових накладних з дати її подання на реєстрацію.
Стягнути солідарно з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ: 39398646) та Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ: 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЕВОРА (код ЄДРПОУ: 41940470) судовий збір у розмірі 3842,00 (три тисячі вісімсот сорок дві гривні 00 копійок) грн.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю ЕВОРА (65114, м. Одеса, пр-кт. Маршала Жукова (Небесної Сотні), буд. 47/3, код ЄДРПОУ 41940470).
Відповідач - Головне управління ДФС в Одеській області (адреса: вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ: 39398646).
Відповідач - Державна фіскальна служба України (адреса: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ: 39292197).
Повний текст рішення складений та підписаний судом 11.11.2019 року.
Суддя Н.В. Бжассо
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2019 |
Оприлюднено | 12.11.2019 |
Номер документу | 85498724 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні