ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 листопада 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/2134/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Войтовича І.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Чорномор" про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів,
встановив:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) звернулась з позовною заявою до приватного акціонерного товариства Чорномор (далі - відповідач, ПрАТ "Чорномор"), в якій просить стягнути з відповідача штрафні санкції у розмірі 3400,00 грн.
Свої вимоги мотивує тим, що ПрАТ " Чорномор " порушено вимоги законодавства про цінні папери, а саме підпункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826 (за змінами). За наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, департаментом НКЦПФР у Південному регіоні винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 15.07.2019 № 333-ПД-1-Е. Відповідач штрафні санкції у розмірі 3400,00 грн. не сплатив, а відтак просить стягнути кошти в судовому порядку.
Ухвалою від 11.10.2019 відкрито спрощене провадження в адміністративній справі, відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк для подання до суду відзиву на позовну заяву.
Ухвалу про відкриття провадження направлено засобами поштового зв`язку на юридичну адресу ПрАТ " Чорномор ", а саме: 75700, Херсонська область, м. Скадовськ, вул. Маріїнська, буд.75, яка вказана в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Згідно даних рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, поштове відправлення вручено представнику ПАТ " Чорномор " - 17.10.2019.
Положеннями ч.1 ст.174 КАС України передбачено, що ухвала про відкриття провадження у справі надсилається учасникам справи, а також іншим особам, якщо від них витребовуються докази, в порядку, встановленому статтею 251 цього Кодексу.
Відповідно до п.5 ч.6 ст.251 КАС України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Отже, згідно з відміткою у поштовому повідомленні, вважається, що відповідач отримав ухвалу про відкриття спрощеного провадження 17.10.2019.
Частиною 3 статті 263 КАС України визначено, що у справах, зокрема, щодо стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб`єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження та сума яких не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто визначених ч.1 ст.263 КАС України, заявами по суті справи є позов та відзив.
Розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі (ч.1 ст.262 КАС України).
Частинами 5 та 6 статті 163 КАС України передбачено, що відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Суд має встановити такий строк подання відзиву, який дасть змогу відповідачу підготувати його та відповідні докази, а іншим учасникам справи - отримати відзив до початку першого підготовчого засідання у справі. У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Таким чином, з огляду на скорочені строки розгляду адміністративної справи (30 днів) та ненаданням відзиву на позовну заяву у п`ятнадцятиденний строк, суд приходить до висновку про розгляд справи за наявними у ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог з наступних підстав.
Судом встановлено, що уповноваженою особою Комісії - Ровинським Ю.О., директором департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні встановлено, що ПрАТ "Чорномор" не подало до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2018 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2823 (зі змінами).
Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується відсутністю річної інформації ПрАТ Чорномор за 2018 рік в ПТК Система моніторингу фондового ринку.
Постановою від 12.06.2019 №371-ПД-4-Е у відношенні ПрАТ Чорномор порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів, якою зобов`язано керівника або повноваженого представника товариства прибути до сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Херсонській області департаменту НКЦПФР у Південному регіоні 25.06.2019 о 10:00 год. для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання відповідних пояснень з приводу скоєного правопорушення.
25.06.2019 р. у відношенні ПрАТ Чорномор складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів №311-ПД-4-Е, для ознайомлення та підписання якого до сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Херсонській області департаменту НКЦПФР у Південному регіоні керівник та/або повноважний представник товариства не з`явився.
Постановою від 04.07.2019 №327-ПД-1-Е розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ Чорномор призначено на 15.07.2019. Для участі у розгляді справи про правопорушення на ринку цінних паперів керівник та/або повноважний представник - ПрАТ Чорномор до департаменту НКЦПФР у Південному регіоні, незважаючи на своєчасне наслання постанови про розгляд справи, не з`явився.
15.07.2019 уповноваженою особою Комісії - Ровинським Ю .О. , директором департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні винесено постанову №333-ПД-1-Е, якою за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2823 (зі змінами), в частині неподання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним регулярної річної інформації за 2018 рік, застосовано до ПАТ Чорномор штрафну санкцію у розмірі 200 (двісті) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400,00 грн.
Оскільки у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання постанови (25.07.2019) відповідач штраф не сплатив, НКЦПФР звернулась до суду щодо стягнення заборгованості у судовому порядку.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок", підзаконними нормативно-правовими актами.
Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 р. № 448/96-ВР (далі - Закон № 448) державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно із ч.1 ст.5 Закону № 448 державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ст.6 Закону № 448).
Відповідно до Закону № 448, Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 р. № 1063/2011 "Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку", керівником апарату Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 03.07.2018 р. затверджено Положення про департамент НКЦПФР у Південному регіоні (далі - Положення).
Пунктом 2 Положення передбачено, що департамент НКЦПФР у Південному регіоні входить до складу центрального апарату НКЦПФР та є його відокремленим структурним підрозділом. Повноваження щодо здійснення департаментом своєї діяльності з питань державного регулювання ринку цінних паперів поширюються на територію Вінницької, Черкаської, Кіровоградської, Миколаївської, Одеської, Херсонської областей.
Як вбачається з матеріалів справи, у зв`язку з тим, що ПрАТ "Чорномор" порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2823 (зі змінами), в частині неподання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним регулярної річної інформації за 2018 рік, уповноваженою особою Комісії - Ровинським Ю . О., директором департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні винесено постанову №333-ПД-1-Е, якою до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 200 (двісті) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400 00 грн.
Положеннями пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2823 (зі змінами) встановлено, що розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її на власному веб-сайті та в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії або через особу, яка провадить діяльність з оприлюднення регульованої інформації від імені учасників фондового ринку.
На титульному аркуші річної інформації, яка розміщується в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії або через особу, яка провадить діяльність з оприлюднення регульованої інформації від імені учасників фондового ринку, та яка подається до Комісії, обов`язково зазначаються:
дата реєстрації емітентом електронного документа, що містить річну інформацію;
вихідний реєстраційний номер електронного документа, що містить річну інформацію;
найменування, ідентифікаційний код юридичної особи, країна реєстрації юридичної особи та номер свідоцтва про включення до Реєстру осіб, уповноважених надавати інформаційні послуги на фондовому ринку особи, яка провадить діяльність з оприлюднення регульованої інформації від імені учасників фондового ринку;
дата оприлюднення та URL-адреси власного веб-сайту та веб-сторінки в мережі Інтернет у складі цього веб-сайту, безпосередньо на якій розкрито зміст Повідомлення.
Пунктом 14 частини 1 статті 8 Закону № 448 визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до п.7 ст.11 Закону № 448 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Оскільки ПрАТ "Чорномор" не виконано пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2823 (зі змінами), уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою застосовано до публічного акціонерного товариства "Чорномор" штрафну санкцію у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400,00 гривень.
Згідно з п.14 розділу 1 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 р. № 1470, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об`єкта поштового зв`язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.
Так, постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 15.07.2019 р. № 333-ПД-1-Е направлено на адресу ПрАТ "Чорномор" засобами поштового зв`язку, про що свідчать список згрупованих поштових відправлень рекомендованих листів № 1666, реєстром рекомендованих листів від 18.07.2019 р. № 1 та фіскальним чеком від 18.07.2019 р.
Станом на 11.11.2019 р. відповідачем не надано до суду жодних доказів оскарження постанови від 15.07.2019 р. № 333-ПД-1-Е.
Відповідно до ч.3 ст.11 Закону № 448 у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Враховуючи те, що ПрАТ "Чорномор" до суду не надано доказів оскарження постанови від 15.07.2019 р. № 333-ПД-1-Е в судовому порядку чи сплати штрафу в розмірі 3400,00 грн., позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 263 КАС України, суд -
вирішив:
Позовну заяву Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м.Київ, вул.Московська,8, корп.30, код ЄДРПОУ 37956207) до Приватного акціонерного товариства "Чорномор" (75700, м.Скадовськ, вул. Маріїнська, буд.75, код ЄДРПОУ 14132490) про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів - задовольнити.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Чорномор" (75700, м.Скадовськ, вул. Маріїнська, буд.75, код ЄДРПОУ 14132490) штрафні санкції у розмірі 3400,00 грн. (три тисячі чотириста гривень) по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 106, а саме: УК у м.Херсоні/м.Херсон/21081100, код ЄДРПОУ 37959779, Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, р/р 31116106021002.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Войтович І.І.
кат. 108100100
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2019 |
Оприлюднено | 11.11.2019 |
Номер документу | 85499312 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Войтович І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні