Рішення
від 29.10.2019 по справі 464/1507/19
СИХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 464/1507/19

пр.№ 2/464/933/19

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29.10.2019 Сихівський районний суд м.Львова

в складі: головуючого судді Чорна С.З.

при секретарі судових засідань Бусько Ю.В.

за участю:

позивача ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

представника відповідача Кузів О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м.Львові цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради, третя особа: Львівське комунальне підприємство "Дністер" про визнання права користування житловим приміщенням,-

в с т а н о в и в :

Позивач ОСОБА_1 звернулась із позовом до Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради, в якому просить визнати за нею право на користування квартирою АДРЕСА_1 . Позов обґрунтовує тим, що 14.01.2019 р. звернувся до Відповідача із заявою про зміну договору найму на квартиру АДРЕСА_1 , в зв`язку із смертю основного квартиронаймача - бабці позивача. Однак, Сихівська районна адміністрація Львівської міської ради повернула її заяву без вирішення питання по суті звернення з причин відсутності в повній мірі поданих для розгляду даної заяви документів, а саме: через відсутність копії ордеру або рішення, на підставі якого зайнята квартира. Ордер № 2346 від 03.05.1948 р. на підставі якого покійна бабця Позивача - ОСОБА_4 зайняла квартиру втрачений. Через втрату ордеру позивач змушена звернутися до суду із позовом про визнання за нею права користування житловим приміщенням, оскільки для розгляду заяви про зміну договору найму на квартиру АДРЕСА_1 Позивач не може надати Відповідачу копію Ордеру № 2346 від 03.05.1948 р. на підставі якого її покійна бабця - ОСОБА_4 зайняла квартиру.

Ухвалою суду від 18.04.2019 відкрито провадження по справі та призначено підготовче судове засідання.

28.05.2019 від представника відповідача до суду поступив відзив на позовну заяву, в якому просить в задоволені позову відмовити, оскільки відповідно до переліку документів необхідних для зміни договору найму, передбачений рішенням виконавчого комітету ЛМР від 09.02.2018 р. № 120 Про затвердження інформаційних карток адміністративних послуг, суб`єктами надання яких є районні адміністрації , зокрема вказано про необхідність подання завіреної копії ордера або рішення на підставі якого знята квартира. Зазначає, що Позивач зверталась до Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради із заявою, в якій просила змінити договір житлового найму, однак нею не було подано належно завіреної копії ордера на квартиру або рішення, на підставі якого зайнята квартира, тому у задоволенні її заяви було відмовлено. Сихівська районна адміністрація Львівської міської ради вважає безпідставним твердження Позивача, що квартира АДРЕСА_1 перебуває у віданні Львівської міської ради, як належна до державного житлового фонду. Відповідач зазначає, що враховуючи приписи ст. 5 ЖК УРСР та відсутність у Позивача інформації про ордер та рішення про надання квартири, безпідставним є твердження позивача, що власником квартири є Львівська міська рада. Крім того, Сихівська районна адміністрація Львівської міської ради вважає необґрунтованим визначення відповідачем по справі саме Сихівську районну адміністрацію Львівської міської ради, оскільки районна адміністрація при укладенні, зміні договору житлового найму діє на виконання делегованих повноважень згідно ухвали № 777 від 14.07.2016 р. Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради (п. 5.2.9. додатку до ухвали). Сихівська районна адміністрація ЛМР вважає, що належною стороною у справі про визнання права користування житловим приміщенням є власник такого приміщення (орган у віданні якого перебуває житлове приміщення).

28.05.2019 представником відповідача подано клопотання про залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на сторонні відповідача: Департамент житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради, оскільки до їх повноважень належить розгляд та вирішення питань щодо зміни функціонального призначення приміщень, надання статуту службового житла, забезпечення ведення обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов та ведення переліку підприємств, установ та організацій яким надано дозвіл вести квартирний облік, а також інших питань у сфері житлового господарства.

З огляду на не доведення представником відповідача, що у разі винесення рішення можуть бути порушені права та обов`язки Департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради протокольною ухвалою суду від 07.08.2019 в задоволені клопотання представника відповідача про залучення у справі третьої особи відмовлено.

Позивач та його представник при проведенні підготовчого засідання позов підтримали.

Представник відповідача О. Кузів позов заперечила.

Ухвалою суду від 29.08.2019 підготовче провадження закрито та призначено справу до судового розгляду по суті.

В судовому засіданні позивач та представник позивача - ОСОБА_2 позов підтримали з підстав наведених у позовній заяві та відповіді на відзив, просили позов задоволити.

Представник Відповідача - О. Кузів в судовому засіданні позов заперечила з підстав наведених у відзиві на позовну заяву, просила у задоволені позову відмовити.

Представник тертої особи ЛКП Дністер в судове засідання не з`явився, причин неявки не повідомив. Пояснень по справі не подавав.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши дійсні обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 14.01.2019 р., з огляду на смерть основного квартиронаймача квартири АДРЕСА_1 - ОСОБА_4 , померлої ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка була бабцею Позивача по матері, Позивач звернулася до Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради із заявою про зміну договору найму на дану квартиру. Однак, Сихівська районна адміністрація Львівської міської ради повернула заяву Позивача без вирішення питання по суті звернення з причин відсутності в повній мірі поданих для розгляду даної заяви документів, а саме: через відсутність копії ордеру або рішення, на підставі якого зайнята квартира. Доказом наведеного вище є Заява ОСОБА_1 від 10.01.2019 р. та Лист Сихівської районної адміністрації ЛМР від 08.02.2019 р. № 34817.

Ордер № 2346 від 03.05.1948 р. на підставі якого покійна бабця Позивача - ОСОБА_4 зайняла квартиру втрачений.

Відсутність копії ордеру на підставі якого покійна ОСОБА_4 - бабця Позивача зайняла квартиру створює перешкоди Позивачу щодо зміни договору найму на квартиру АДРЕСА_1 в якій вона постійно проживає та зареєстрована з 11.03.1977 р. Отримати копію Ордеру № 2346 від 03.05.1948 р. не можливо, оскільки таке не передбачено законом.

Через втрату ордеру Позивач змушена звернутися до суду із позовом про визнання за нею права користування житловим приміщенням, оскільки для розгляду заяви про зміну договору найму на квартиру АДРЕСА_1 Позивач не може надати Відповідачу копію Ордеру № 2346 від 03.05.1948 р. на підставі якого її покійна бабця - ОСОБА_4 зайняла квартиру.

З метою отримання копії ордеру на підставі якого покійна бабця Позивача - ОСОБА_4 вселилася в квартиру Позивач неодноразово зверталася до Державного архіву Львівської області, однак їй було повідомлено про те, що такого ордеру не виявлено, а також роз`яснено, що ордери на квартири в архів на державне зберігання не надходять. Доказом цього є Лист Державного архіву Львівської області від 26.11.2015 р. № К-26561, Лист Державного архіву Львівської області від 17.01.2018 р. № К-8470, Довідка ЛКП Дністер від 02.01.2019 р. № 5, Адвокатський запит від 14.01.2019 р., Інформаційний лист-відповідь від 21.01.2019 р. № 82/01-36-вих.

ОСОБА_1 , дівоче прізвище - ОСОБА_6 , з 11.03.1977 р. зареєстрована та проживає в квартирі АДРЕСА_1 .

Квартира належить до державного житлового фонду та перебуває у віданні Львівської міської ради. Балансоутримувачем квартири є Львівське комунальне підприємство Дністер . До 13.09.1998 р. основним квартиронаймачем квартири АДРЕСА_1 на підставі Ордера № 2346 від 03.05.1948 р. була ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 . ОСОБА_4 була зареєстрована в даній квартирі з 20.11.1952 р. по день смерті ІНФОРМАЦІЯ_1 . З 23.09.1998 р. покійна ОСОБА_4 знята з реєстрації місця проживання. Доказом цього є Довідка з місця проживання про склад сім`ї і прописки від 02.01.2019 р. № 6, Довідка з місця проживання про склад сім`ї і прописки від 07.03.2019 р. № 677, Довідки ЛКП Дністер станом на 01.03.2019 р., Довідка ЛКП Дністер від 31.07.2019 р. № 1813.

ОСОБА_4 була бабцею ОСОБА_1 по матері - ОСОБА_7 , дівоче прізвище - ОСОБА_8 . Дочка покійної ОСОБА_4 - ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , також проживала в даній квартирі. Поселилася в квартиру та була в ній зареєстрована з 29.09.1967 р. по 09.06.2009 р., тобто, мати ОСОБА_1 поселилася в квартиру як неповнолітня дочка покійної ОСОБА_4 , в віці 16 років. Позивач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , поселилася в квартиру АДРЕСА_1 11.03.1977 р. як член сім`ї покійної бабці - ОСОБА_4 , як внучка. Разом з тим, ОСОБА_1 поселилася в квартиру 11.03.1977 р. як неповнолітня дочка ОСОБА_10 , яка також була членом сім`ї покійної ОСОБА_4 .

Після смерті основного квартиронаймача - ОСОБА_4 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) - бабці Позивача та зняття з реєстрації ОСОБА_10 ( ІНФОРМАЦІЯ_5 р . ) ОСОБА_1 залишилася єдиним повнолітнім фактичним основним квартиронаймачем квартири АДРЕСА_1 , оскільки фактично виконує обов`язки основного квартиронаймача щодо оплати за користування житлом (ст. 66 ЖК Української PCP) та оплати за комунальні послуги (ст. 67 ЖК Української PCP). ОСОБА_1 самостійно здійснює утримання квартири, оплачує квартплату та комунальні послуги. Заборгованості по квартплаті та комунальним послугам немає. Доказом наведеного вище є Свідоцтво про народження від 11.09.1951 р., Свідоцтво про одруження від 16.09.1969 р., Свідоцтво про народження від 01.04.1977 р., Свідоцтво про смерть від 14.09.1998 р., Свідоцтво про одруження від 23.01.1999 р, Рахунок від 18.02.2019 р., Квитанція від 26.02.2019 р.

Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_7 повідомила суду, що Позивач - ОСОБА_1 є її дочкою. Покійна ОСОБА_4 була бабцею Позивача. Позивач проживає в квартирі АДРЕСА_1 з народження, тобто, з 1977 р. Ордер на квартиру було видано на ім`я її покійної матері свідка - ОСОБА_4 яка в квартирі проживала до кінця життя. Ордер на квартиру втрачений. Після смерті ОСОБА_4 в 1998 р. в квартирі залишилась проживати Позивач, яка до сьогодні проживає та зареєстрована в даній квартирі, утримує її в належному стані та оплачує комунальні послуги. До кінця життя покійна ОСОБА_4 жила із Позивачем однією сім`єю. Ні ОСОБА_4 ні Львівська міська рада ніколи не ставили питання про виселення Позивача із займаної квартири.

Згідно ст. 61 ЖК Української PCP користування жилим приміщенням у будинках державного і громадського житлового фонду здійснюється відповідно до договору найму житлового приміщення. Договір найму жилого приміщення в будинках державного і громадського житлового фонду укладається в письмовій формі на підставі ордера на жиле приміщення між наймодавцем - житлово-експлуатаційною організацією (а в разі її відсутності - відповідним підприємством, установою, організацією) і наймачем - громадянином, на ім`я якого видано ордер.

Відповідно до ст. 106 ЖК Української PCP повнолітній член сім`ї наймача вправі за згодою наймача та інших членів сім`ї, які проживають разом з ним, вимагати визнання його наймачем за раніше укладеним договором найму жилого приміщення замість попереднього наймача. Таке ж право у разі смерті наймача або втрати ним права на жиле приміщення належить будь-якому членові сім`ї наймача.

Згідно п.п. 6 п. 2 додатку № 16 ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА АДМІНІСТРАТИВНОЇ ПОСЛУГИ - зміна договору найму житлового приміщення до рішення виконкому Львівської міської ради Про затвердження інформаційних карток адміністративних послуг, суб`єктами надання яких є районні адміністрації від 09.02.2018 р. № 120, у випадку смерті основного квартиронаймача відбувається зміна договору найму житлового приміщення про, що голова районної адміністрації приймає розпорядження. Суб`єктом надання адміністративної послуги - Зміна договору найму житлового приміщення є районна адміністрація (п. 1 додатку № 16).

Відповідно п.п. 3 п. 2 додатку № 16 ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА АДМІНІСТРАТИВНОЇ ПОСЛУГИ - зміна договору найму житлового приміщення до рішення виконкому Львівської міської ради Про затвердження інформаційних карток адміністративних послуг, суб`єктами надання яких є районні адміністрації від 09.02.2018 р. № 120, до переліку документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, серед іншого, включено: завірену копія ордера або рішення, на підставі якого зайнята квартира.

У статті 47 Конституції України передбачено, що кожен має право на житло. Ніхто не може бути примусово позбавлений житла, інакше як на підставі закону за рішенням суду.

Частинами 4 та 5 ст. 9 ЖК Української PCP передбачено, що ніхто не може бути виселений із займаного жилого приміщення або обмежений у праві користування жилим приміщенням інакше як з підстав і в порядку, передбачених законом. Житлові права охороняються законом, за винятком випадків, коли вони здійснюються в суперечності з призначення цих прав чи порушенням прав інших громадян або прав державних і громадських організацій.

Відповідно до ст. 18 ЖК Української PCP управління житловим фондом здійснюється власником або уповноваженим ним органом у межах, визначених власником.

Згідно ст. 5 ЖК Української PCP державний житловий фонд перебуває у віданні місцевих Рад народних депутатів (житловий фонд місцевих Рад) та у віданні міністерств, державних комітетів і відомств (відомчий житловий фонд).

Відповідно до ст. 51 ЖК Української PCP жилі приміщення в будинках житлового фонду місцевих Рад народних депутатів надаються громадянам виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів за участю громадської комісії з житлових питань, створюваної при виконавчому комітеті з депутатів Рад, представників громадських організацій, трудових колективів.

Згідно ст. 58 ЖК Української PCP на підставі рішення про надання жилого приміщення в будинку державного або громадського житлового фонду виконавчий комітет районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів видає громадянинові ордер, який є єдиною підставою для вселення в надане жиле приміщення.

Відповідно до ст. 61 ЖК Української PCP користування жилим приміщенням у будинках державного і громадського житлового фонду здійснюється відповідно до договору найму житлового приміщення.

Згідно п. 4.40 Положення про Сихівську районну адміністрацію Львівської міської ради, затвердженого Рішенням виконавчого комітету ЛМР № 977 від 01.11.2016 р. Про затвердження Положень про районні адміністрації Львівської міської ради та їх структур (надалі - Положення) до компетенції Сихівської районної адміністрації належать такі повноваження як зміна договору найму житлових приміщень та укладення договору найму з фактично зареєстрованими і проживаючими мешканцями житлових приміщень, приєднання звільнених житлових приміщень, вільних допоміжних приміщень, у порядку, встановленому виконавчим комітетом.

Статтею 8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та іншими міжнародно-правовими документами про права людини закріплено право на повагу до житла.

Рішенням ЄСПЛ у справі Прокопович проти Росії № 58255/00 встановлено, що тривалий час проживання особи в житлі, незалежно від його правового режиму, є достатньою підставою для того, щоб вважати відповідне житло належним такій особі в розумінні статті 8 Конвенції, а тому наступне виселення її з відповідного житла є невиправданим втручанням в приватну сферу особи, порушенням прав на повагу до житла.

За змістом ст. 64 ЖК Української PCP члени сім`ї наймача, які проживають разом з ним, користуються нарівні з наймачем усіма правами і несуть усі обов`язки, що випливають з договору найму жилого приміщення. Повнолітні члени сім`ї несуть солідарну з наймачем майнову відповідальність за зобов`язаннями, що випливають із зазначеного договору. До членів сім`ї наймача належать дружина наймача, їх діти і батьки. Членами сім`ї наймача може бути визнано й інших осіб, якщо вони постійно проживають разом з наймачем і ведуть з ним спільне господарство. Якщо зазначені особи перестали бути членами сім`ї наймача, але продовжують проживати в займаному жилому приміщенні, вони мають такі ж права і обов`язки, як наймач та члени його сім`ї.

Згідно ст. 65 ЖК Української PCP наймач вправі в установленому порядку за письмовою згодою всіх членів сім`ї, які проживають разом з ним, вселити в займане ним жиле приміщення свою дружину, дітей, батьків, а також інших осіб. На вселення до батьків їх неповнолітніх дітей зазначеної згоди не потрібно. Особи, що вселилися в жиле приміщення як члени сім`ї наймача, набувають рівного з іншими членами сім`ї права користування жилим приміщенням, якщо при вселенні між цими особами, наймачем та членами його сім`ї, які проживають з ним, не було іншої угоди про порядок користування жилим приміщенням.

Відповідно до ст. 106 ЖК України повнолітній член сім`ї наймача вправі за згодою наймача та інших членів сім`ї, які проживають разом з ним, вимагати визнання його наймачем за раніше укладеним договором найму жилого приміщення замість попереднього наймача. Таке ж право у разі смерті наймача або втрати ним права на жиле приміщення належить будь-якому членові сім`ї наймача.

Як роз`яснив Пленум Верховного Суду України в п. 9 Постанови від 12.04.1985 року № 2 Про деякі питання, що виникли в практиці застосування судами Житлового кодексу України , вирішуючи спори про право користування жилим приміщенням осіб, які вселилися до наймача, суд повинен з`ясувати, чи дотриманий встановлений порядок при їх вселенні, зокрема: чи була письмова згода на це всіх членів сім`ї наймача, чи прописані вони в даному жилому приміщенні, чи було це приміщення постійним місцем їх проживання, чи вели вони з наймачем спільне господарство, тривалість часу їх проживання, чи не обумовлювався угодою між цими особами, наймачем і членами сім`ї, що проживають з ним, певний порядок користування жилим приміщенням.

При цьому, як роз`яснив Пленум Верховного Суду України в п.15 Постанови від 01.11.1996 p. № 9 Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя , відсутність письмової згоди членів сім`ї наймача на вселення сама по собі не свідчить про те, що особи, які вселилися, не набули права користування жилим приміщенням, якщо за обставинами справи безспірно встановлено, що вони висловлювали таку згоду.

Враховуючи вище наведене, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги ОСОБА_1 є законними та обґрунтованими.

Суд відхиляє заперечення Відповідача проти задоволення позову ОСОБА_1 з тих підстав, що Сихівська районна адміністрація Львівської міської ради не є належним відповідачем по справі, оскільки районна адміністрація при укладенні, зміні договору житлового найму діє на виконання делегованих повноважень згідно ухвали № 777 від 14.07.2016 р. Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради (п. 5.2.9. додатку до ухвали).

Суд також не погоджується із запереченнями Відповідача про те, що належним Відповідачем у даній справі про визнання права користування житловим приміщенням є лише власник такого приміщення (орган у віданні якого перебуває житлове приміщення), а саме Львівська міська рада.

Суд відхиляє наведені вище аргументи Відповідача з огляду на наступне.

Квартири АДРЕСА_1 перебуває у відданні Львівської міської ради. Дана обставина підтверджується Довідкою ЛКП Дністер від 31.07.2019 р. № 1813.

Львівська міська рада, як власник квартири, має право здійснювати управління, розпорядження даною квартирою самостійно або через уповноважений нею орган, який здійснює управління в межах визначених власником (ст. 18 ЖК Української РСР).

Львівська міська рада є органом місцевого самоврядування, що представляє територіальну громаду м. Львова та здійснює від її імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами (ч. 1 ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування ).

Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади (ч. 1, 2 ст. 11 Закону України Про місцеве самоврядування ).

Представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами (ч. 3 ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування ).

Питання зміни договору найму житлових приміщень не входить до виключної компетенції Львівської міської ради (ст. 26 Виключна компетенція сільських, селищних, міських рад Закону України Про місцеве самоврядування ).

Натомість до відання виконавчих органів Львівської міської ради належать делеговані повноваження щодо обліку відповідно до закону житлового фонду, здійснення контролю за його використанням ((п.п. 5 п. б) ст. 30 Повноваження в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв`язку Закону України Про місцеве самоврядування ).

Із системного аналізу положень ст. 26 та 30 Закону України Про місцеве самоврядування випливає, що саме до повноважень виконавчих органів місцевих рад належить питання зміни договору найму житлового приміщення.

Львівська міська рада, як особа у віданні якої перебуває квартира, надала саме Сихівській районній адміністрації Львівської міської ради повноваження щодо зміни договору найму житлового приміщення у випадку смерті основного квартиронаймача (п. 4.40 Положення про Сихівську районну адміністрацію Львівської міської ради, затвердженого Рішенням виконавчого комітету ЛМР № 977 від 01.11.2016 р. Про затвердження Положень про районні адміністрації Львівської міської ради та їх структур ).

Згідно п. 1.1. Положення про Сихівську районну адміністрацію Львівської міської ради, Сихівська районна адміністрація Львівської міської ради є виконавчим органом Львівської міської ради відповідно до ухвали міської ради від 26.05.2016 р. № 505 Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів , утвореним відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .

Згідно ч. 2, 3 ст. 43 Статуту територіальної громади міста Львова, затвердженого ухвалою Львівської міської ради № 2667 від 07.12.2017 р. Про Статут територіальної громади м. Львова до виконавчих органів Львівської міської ради належать районні адміністрації та Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові. За поданням Львівського міського голови Львівська міська рада може утворювати й інші виконавчі органи Львівської міської ради. Виконавчі органи Львівської міської ради є підконтрольні і підзвітні Львівській міській раді, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольні відповідним органам виконавчої влади.

Згідно п.п. 6 п. 2 додатку № 16 ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА АДМІНІСТРАТИВНОЇ ПОСЛУГИ - зміна договору найму житлового приміщення до рішення виконкому Львівської міської ради Про затвердження інформаційних карток адміністративних послуг, суб`єктами надання яких є районні адміністрації від 09.02.2018 р. № 120, у випадку смерті основного квартиронаймача відбувається зміна договору найму житлового приміщення про, що голова районної адміністрації приймає розпорядження. Суб`єктом надання адміністративної послуги - Зміна договору найму житлового приміщення є районна адміністрація (п. 1 додатку № 16).

Разом з тим, ні положення чинного законодавства України ні нормативні акти Львівської міської ради не передбачають до повноважень якого саме органу належать визнання права на користування житлом у випадку смерті основного наймача та втрати ордеру на житлове приміщення, що був виданий на ім`я покійного основного наймача.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що це зумовленим тим, що визнання права на користування житлом є судовим способом захисту порушених прав.

А відтак, належним відповідачем у такій справі повинен бути орган у якого у випадку задоволення позову про визнання права користування житловим приміщенням виникне обов`язок - змінити договір найму житлового приміщення.

Спірні правовідносини між Позивачем та Відповідачем виникли із діяльності Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради.

Рішення суду у даній справі про задоволення позову ОСОБА_1 про визнання права користування житловим приміщенням зумовить виникнення обов`язку лише у Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради щодо зміни договір найму на квартиру, відповідно до п. 4.40 Положення про Сихівську районну адміністрацію Львівської міської ради, затвердженого Рішенням виконавчого комітету ЛМР № 977 від 01.11.2016 р. Про затвердження Положень про районні адміністрації Львівської міської ради та їх структур .

Отже, до компетенції Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради належить питання зміни договору найму житлових приміщень, а відтак і встановлення у кожному конкретному випадку обставин щодо правомірності займання заявником житлового приміщення як в досудовому так і в судовому порядку.

Спір у даній справі виник між Позивачем та Відповідачем у зв`язку із діяльністю уповноваженого власником органу (Відповідача) у межах його повноважень, які визначені власником (Львівською міською радою).

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що Позивач просить суд лише визнати за нею право на користування квартирою АДРЕСА_1 , а не визнати за нею право власності на квартиру. Позовні вимоги не спрямовані на припинення права власності Львівської міської ради на квартиру. По суті Позивач просить суд лише узаконити існуюче фактичне користування квартирою в якій він безперешкодно зі сторони особи у віданні якої перебуває квартира, а саме Львівської міської ради, проживає та зареєстрований з 11.03.1977 р. по сьогодні. Відсутність заперечень з боку Львівської міської ради щодо проживання Позивача у квартирі є доказом не порушення прав Львівської міської ради, як власника квартири, з огляду на фактичне користування квартирою з боку Позивача. Визнання права користування квартирою АДРЕСА_1 має значення лише для Відповідача, з огляду на його повноваження щодо зміни договору найму житлового приміщення.

Відтак, саме Сихівська районна адміністрація Львівської міської ради є належним Відповідачем у даній справі.

Таким чином, суд повно, всебічно та об`єктивно оцінивши всі зібрані по справі докази в їх сукупності, дійшов до висновку, що Позивач має право на користування квартирою АДРЕСА_1 , оскільки з 11.03.1977 р. по сьогодні постійно проживає та зареєстрована в даній квартирі, поселилась в квартиру як внучка покійної ОСОБА_4 , померлої ІНФОРМАЦІЯ_1 , на ім`я якої було видано Ордера № 2346 від 03.05.1948 р., що станом на сьогодні втрачений. Визнання за ОСОБА_1 права на користування квартирою АДРЕСА_1 буде ефективним способом захисту її права на зміну договору найму житлового приміщення, оскільки визнання судом за позивачем такого права наддасть останньому можливість звернутися до Відповідача із заявою про зміну договору найму житлового приміщення, як особою яка на підставі рішення суду займає квартиру АДРЕСА_1 .

Відповідно до ст. 141 ЦПК України з відповідача слід стягнути судовий збір в розмірі 768,40 грн. в користь позивача.

На підставі ст.ст. 5, 18, 61, 64, 65, 106 ЖК Української PCP та керуючись ст.ст. 2, 12, 81, 89, 128, 141, 258, 263-265, 268, 280-282 ЦПК України, суд, -

у х в а л и в:

позов ОСОБА_1 - задовольнити.

Визнати за ОСОБА_1 право на користування квартирою АДРЕСА_1 .

Стягнути з Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради на користь ОСОБА_1 768,40 грн. сплаченого судового збору.

Апеляційна скарга на рішення суду подається в порядку визначеному ЦПК України протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Учасники справи:

Позивач - ОСОБА_1 , АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 .

Відповідач - Сихівська районна адміністрація Львівської міської ради, 79012, м. Львів, пр. Червоної Калини, 66, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 25258931.

Третя особа - Львівське комунальне підприємство Дністер , 79035, м. Львів, вул. ДНІСТЕРСЬКА, 16, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 20826630.

Повний текст рішення складено 05.11.2019.

Суддя Чорна С.З

СудСихівський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення29.10.2019
Оприлюднено12.11.2019
Номер документу85500986
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —464/1507/19

Рішення від 29.10.2019

Цивільне

Сихівський районний суд м.Львова

Чорна С. З.

Рішення від 29.10.2019

Цивільне

Сихівський районний суд м.Львова

Чорна С. З.

Ухвала від 29.08.2019

Цивільне

Сихівський районний суд м.Львова

Чорна С. З.

Ухвала від 18.04.2019

Цивільне

Сихівський районний суд м.Львова

Чорна С. З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні