Постанова
від 06.11.2019 по справі 280/2234/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

06 листопада 2019 року м. Дніпросправа № 280/2234/19 Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Прокопчук Т.С. (доповідач),

суддів: Кругового О.О., Шлай А.В.,

за участю секретаря судового засідання Іотової А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційну скаргу Приватного підприємства ЮСТА

на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 19 липня 2019 року (головуючий суддя: Стрельнікова Н.В.) по адміністративній справі №280/2234/19

за позовом Приватного підприємства ЮСТА до Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач Приватне підприємство ЮСТА (далі - ПП ЮСТА ) 11.05.2019 року звернулося до суду з позовом до відповідача Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (далі - ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому просить визнати протиправними та скасувати винесені відповідачем 05.02.2019 року податкові повідомлення - рішення, якими до ПП ЮСТА за порушення п. 201.10. ст. 201 ПК України застосовано штрафи відповідно до п.120-1.1 ст. 120-1 ПК України, а саме:

податкове повідомлення - рішення №0013735006 - за затримку реєстрації податкових накладних з податку на додану вартість на суму 225 827,60 грн., 38 175,31 грн. - штраф 10 % в розмірі 22 582,77 грн., 20 % в розмірі 7 635,06 грн. (загальна сума 30 217,83 грн.);

податкове повідомлення - рішення №0013655006 - за затримку реєстрації податкових накладних з податку на додану вартість на суму 288 038,68 грн., 185 972,46 грн. - штраф 10 % в розмірі 28 803,99 грн., 20 % в розмірі 37 194,57 грн. (загальна сума 65 998,56 грн.);

податкове повідомлення - рішення №0013755006 - за затримку реєстрації податкових накладних з податку на додану вартість на суму 393 585,38 грн., 270 872,57 грн. - штраф 10 % в розмірі 39 358,81 грн., 20 % в розмірі 54 174,57 грн. (загальна сума 93 533,38 грн.).

Позивач не заперечує факту порушення терміну реєстрації податкових накладних, однак обґрунтовуючи позовні вимоги вказує, що оскільки ці накладні не підлягали наданню контрагентам - покупцям, які не є платниками податку на додану вартість, відсутні підстави для застосування до ПП ЮСТА штрафних санкцій на підставі п.120-1.1 ст.120 - 1 ПК України, відповідачем при винесенні оскаржених податкових повідомлень - рішень порушено встановлений п. 86.8 ст. 86 ПК України строк їх прийняття.

У відзиві на позов відповідач зазначає про безпідставність доводів позивача вважає правомірним застосування до ПП ЮСТА штрафів за приписами п.120-1.1 ст.120 - 1 ПК України відповідно до прийнятих податкових повідомлень - рішень №0013655006, №0013735006, №0013755006 від 05.02.2019 року, в зв`язку з чим просить у задоволенні позовних вимог відмовити.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 19.07.2019 року у задоволенні позовних вимог відмовлено з підстав правомірності застосування відповідачем до позивача штрафів згідно приписів п.120-1.1 ст.120 - 1 ПК України відповідно до прийнятих податкових повідомлень - рішень №0013655006, №0013735006, №0013755006 від 05.02.2019 року.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить рішення скасувати та прийняти постанову, якою позовні вимоги задовольнити. Апеляційна скарга ґрунтується на доводах позовної заяви.

У відзиві на апеляційну скаргу відповідач посилається на правомірність прийнятого судом першої інстанції рішення, в зв`язку з чим просить залишити його без змін, а скаргу без задоволення.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права та правової оцінки обставин у справі колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ч.1,2,3 ст.242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Крім того, ст.2 та ч.4 ст.242 КАС України встановлюють, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Зазначеним вимогам процесуального закону рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 19.07.2019 року відповідає, а тому апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Пунктом 75.1 ст. 75, п. 86.2 ст. 86 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

За результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному ст. 42 цього Кодексу.

Із матеріалів справи вбачається, що ГУ ДФС у Запорізькій області проведено камеральні перевірки з питань своєчасності реєстрації ПП ЮСТА податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному державному реєстрі податкових накладних з датою виписки березень-травень, липень-грудень 2017 року, січень-листопад 2018 року, за результатами яких складено акти №5402/08-01-50-06/25487262, №5410/08-01-50-06/25487262, №5411/08-01-50-06/25487262 від 19.12.2018 року, за результатами яких встановлено порушення позивачем приписів п. 201.10 ст. 201 ПК України, а саме перевищено терміни реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи дані порушення ГУ ДФС у Запорізькій області 05.02.2019 року прийнято податкові повідомлення - рішення про застосування штрафних санкцій за приписами п.120-1.1 ст.120- 1 ПК України, а саме:

податкове повідомлення - рішення №0013735006 - затримка реєстрації податкових накладних з податку на додану вартість на суму 225 827,60 грн., 38 175,31 грн. - штраф 10 % в розмірі 22 582,77 грн., 20 % в розмірі 7 635,06 грн. (загальна сума 30 217,83 грн.);

податкове повідомлення - рішення №0013655006 - затримка реєстрації податкових накладних з податку на додану вартість на суму 288 038,68 грн., 185 972,46 грн. - штраф 10 % в розмірі 28 803,99 грн., 20 % в розмірі 37 194,57 грн. (загальна сума 65 998,56 грн.);

податкове повідомлення - рішення №0013755006 - затримка реєстрації податкових накладних з податку на додану вартість на суму 393 585,38 грн., 270 872,57 грн. - штраф 10 % в розмірі 39 358,81 грн., 20 % в розмірі 54 174,57 грн. (загальна сума 93 533,38 грн.).

Не погодившись з даними податковими повідомленнями - рішеннями позивач звернувся до суду з вимогою визнати їх протиправними та скасувати.

Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201, п.120 - 1.1 ст. 120 - 1 ПК України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого ст. 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог ст. 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, а саме:

10 % - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 % у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 % у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 % у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 % у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Позивачем не заперечується факт реєстрації податкових накладних з порушенням встановленого п. 201.10. ст. 201 ПК України строку, однак зазначається, що вони виписані контрагентам - покупцям, що є неплатниками податку на додану вартість, що звільняє ПП ЮСТА від встановленої п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України відповідальності.

Такі доводи позивача є безпідставними, оскільки норма п.120-1.1 ст. 120-1 ПК України не має множинного трактування та чітко визначає умови звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, а саме: податкові накладні, які не надається отримувачу (покупцю) по операціям, що звільнені від оподаткування відповідно до ст. 197 ПК України або які оподатковуються за нульовою ставкою відповідно до ст. 195 ПК України.

Аналогічна правова позиція висловлена також Касаційним адміністративним судом Верховного Суду в постановах від 04.09.2018 року по справі №816/1488/17 (К/9901/152/17), від 13.08.2019 року по справі №2040/7888/18(К/9901/16471/19).

Оскільки позивачем не доведено, що спірні накладні складені ним по операціям, що звільнені від оподаткування відповідно до ст. 197 ПК України або по операціям, що оподатковуються за нульовою ставкою відповідно до ст. 195 ПК України, є вірним застосування відповідачем до позивача штрафів за приписами п.120-1.1 ст. 120-1 ПК України, відповідно до винесених податкових повідомлень - рішень №0013655006, №0013735006, №0013755006 від 05.02.2019 року.

Так як матеріалами справи доведено, і зазначена обставина не заперечується позивачем, що при реєстрації податкових накладних ПП ЮСТА порушені приписи п.201.10 ст. 201 ПК України, порушення податковим органом встановленого п. 86.8 ст. 86 ПК України 15 денного строку, що обчислюється з моменту наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції акту перевірки, не є підставою для скасування оскаржуваних податкових повідомлень - рішень.

Доводами апеляційної скарги вказані обставини не спростовуються.

Оскільки судом першої інстанції в повному обсязі встановлено обставини, що мають значення для справи та винесено рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, підстави для його скасування відсутні.

Керуючись ст. 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства ЮСТА - залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 19 липня 2019 року по адміністративній справі №280/2234/19 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 06 листопада 2019 року та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів.

Повний текст постанови складено 11 листопада 2019 року.

Головуючий - суддя Т.С. Прокопчук

суддя О.О. Круговий

суддя А.В. Шлай

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2019
Оприлюднено13.11.2019
Номер документу85520907
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/2234/19

Постанова від 06.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Постанова від 06.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 27.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 16.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Рішення від 19.07.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 14.05.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні