Постанова
від 23.03.2010 по справі 11/523 (2-а-1424/08)
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 11/523 (2-а-1424/08) Головуючий у 1-й інстанції: Винокуров К.С.

Суддя-доповідач: Мельнич ук В.П.

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"23" березня 2010 р.

Колегія суддів Київськог о апеляційного адміністрати вного суду у складі:

Головуючого-су дді: Мель ничука В.П.

су ддів: Кузьменка В.В., Попович О.В.

при секре тарі: Пла ксі В.І.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у апеляційну скаргу Київсько го міського центру по нараху ванню та здійсненню соціальн их виплат на постанову Окруж ного адміністративного суду міста Києва від 02 лютого 2009 рок у у справі за адміністративн им позовом ОСОБА_2 до Голо вного Управління соціальног о захисту населення виконавч ого органу Київської міської ради (Київської міської держ авної адміністрації), Київсь кого міського центру по нара хуванню та здійсненню соціал ьних виплат про зобов' язанн я вчинити дії, -

В С Т А Н О В И Л А:

У лютому 2008 року позивач зве рнувся до Окружного адмініст ративного суду міста Києва з позовом до Головного Управл іння соціального захисту нас елення виконавчого органу Ки ївської міської ради (Київсь кої міської державної адміні страції), Київського міськог о центру по нарахуванню та зд ійсненню соціальних виплат п ро зобов`язання відповідача провести донарахування одно разової грошової допомоги. С вої вимоги мотивує тим, що він є учасником бойових дій і згі дно законодавства має право на щорічну одноразову грошов у допомогу до 5 - го травня в р озмірі 5 мінімальних пенсій з а віком, яку йому було виплаче но в значно менших розмірах. П росив суд зобов' язати відпо відача перерахувати та випла тити щорічну разову допомогу відповідно до ст. 12 Закону Укр аїни «Про статус ветеранів в ійни, гарантії їх соціальног о захисту».

Постановою Окружного адміністративного суду міст а Києва від 02 лютого 2009 року поз ов задоволено. Зобов' язано Головне Управління соціальн ого захисту населення викона вчого органу Київської міськ ої ради (Київської міської де ржавної адміністрації) прове сти перерахунок щорічної до 05 травня разової грошової доп омоги ОСОБА_2 як учаснику бойових дій у 2007, 2008 р.р., виходячи з п' яти фактичних розмірів мінімальної пенсії за віком . Зобов' язано Київський міс ький центр по нарахуванню та здійсненню соціальних випла т виплатити суму щорічної до 05 травня разової грошової доп омоги ОСОБА_2, як учаснику бойових дій у 2007, 2008 р.р., виходячи з п' яти фактичних розмірів мінімальної пенсії за віком за виключенням сум фактично проведеної виплати.

Не погоджуючись з судо вим рішенням, Київський місь кий центр по нарахуванню та з дійсненню соціальних виплат подало апеляційну скаргу, в я кій просить скасувати постан ову суду першої інстанції як таку, що постановлена з поруш енням норм матеріального та процесуального права та пост ановити нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимо г повністю.

Заслухавши суддю-допо відача, перевіривши матеріал и справи та доводи апеляційн ої скарги, колегія суддів вва жає, що апеляційна скарга під лягає задоволенню, а постано ва суду - скасуванню з таких підстав.

Згідно з п. 3 ст. 198 та п. 4 ст. 202 КАС України, за наслідками р озгляду апеляційної скарги н а постанову суду першої інст анції суд апеляційної інстан ції має право скасувати її та прийняти нову постанову суд у, якщо визнає, що судом першої інстанції порушено норми ма теріального або процесуальн ого права, що призвело до непр авильного вирішення справи а бо питання.

Відповідно до п. 3 п.п. 3.3 Типово го положення про центр по нар ахуванню та здійсненню соціа льних виплат затвердженого н аказом Міністерства праці та соціальної політики України від 25 квітня 2006 р. N 147, одним із гол овних завдань Центру по нара хуванню та здійсненню соціал ьних виплат є здійснення кон тролю за правильністю призна чення, перерахунку, нарахува ння і виплати всіх видів соці альної допомоги, інших грошо вих виплат.

Суд першої інстанції дійшо в правильного висновку, про т е, що належним відповідачем у справі є Київський міський ц ентр по нарахуванню та здійс ненню соціальних виплат.

Судом першої інстанції вст ановлено, що вимога позивача провести донарахування одно разової грошової допомоги до 5 - го травня за 2007-2008 роки є обґр унтованою, оскільки відповід ачем порушено його право на о тримання такої допомоги у ро змірі, передбаченому відпові дно до ст. 12 Закону України «Пр о статус ветеранів війни, гар антії їх соціального захисту ».

Однак з таким висновком суд у не можна погодитися з огляд у на наступне.

Судом першої інстанції вст ановлено, що позивач користу ється пільгами, встановленим и для учасників бойових дій, в ідповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального зах исту».

Статтею 12 Закону України «П ро статус ветеранів війни, га рантії їх соціального захист у» передбачено, що щорічно до 5 травня учасникам бойових ді й виплачується разова грошов а допомога у розмірі п' яти м інімальних пенсій за віком.

При цьому, судовою колегією враховується, що рішенням Ко нституційного Суду України в ід 09.07.2007 року № 6-рп/2007 пункт 13 статт і 71 Закону України «Про Держав ний бюджет України на 2007 рік», я ким зупинено на 2007 рік дію част ини п'ятої статей 12, 13, 14 та 15 Закон у України "Про статус ветеран ів війни, гарантії їх соціаль ного захисту", визнано Консти туційним Судом України таким , що не відповідає Конституці ї України.

Разом з тим, відповідно до п . 3 резолютивної частини ріше ння Конституційного Суду Укр аїни визнані неконституцій ними положення Закону Україн и «Про Державний бюджет на 2007 рік» втратили чинність з дня ухвалення цього рішення, тоб то з 9 липня 2007 року.

Крім того, за загальновизна ним принципом права, закріпл еним у ст. 58 Конституції Украї ни, закони та інші нормативн о-правові акти не мають зворо тної дії в часі, а тому до певн ої події або факту застосову ється той закон або інший нор мативно-правовий акт, під час дії якого вони настали.

За наведених обставин, орга н державної влади, до компете нції якого віднесено здійсне ння виплат громадянам в поря дку, передбаченому Законом У країни «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту», не зобов' язани й проводити зазначені виплат и у будь-який інший спосіб та в розмірах, окрім тих, що передб ачені Законом України «Про Д ержавний бюджет на 2007 рік» до м оменту прийняття рішення Кон ституційним Судом України.

За таких обставин, відповід ач, здійснивши позивачу випл ату допомоги до 5-го травня за 2007 рік - 03 квітня 2007 року, тобто д о ухвалення Конституційним С удом України від 09.07.2007 року № 6-рп /2007 у розмірі, передбаченому За коном України «Про Державний бюджет на 2007 рік», положення як ого були чинними на момент зд ійснення такої виплати, вико нав взяті державою зобов'яза ння та не порушив прав позива ча.

Таким чином, суд першої інст анції дійшов неправильного в исновку про задоволення позо вних вимог за 2008 рік.

Законом України «Про Держа вний бюджет України на 2008 рік» від 28 грудня 2007 року вказана ст аття викладена в новій редак ції: «щорічно до 5 травня інвал ідам війни виплачується разо ва грошова допомога у розмір ах, які визначаються Кабінет ом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встан овлених законом про Державни й бюджет України».

Тобто, в даному випадку на п еріод виникнення спірних пра вовідносин, які є предметом с пору в цій справі, були наявні нормативно-правові акти, які мають однакову юридичну сил у, але по-різному встановлюют ь розмір щорічної допомоги д о 5 травня ветеранам війни.

Вирішуючи питання про те, по ложення якого Закону підляга ють застосуванню для вирішен ня спірних правовідносин, ко легія суддів зважає на насту пне.

Відповідно до ст. 75 Конститу ції України Верховна Рада Ук раїни є єдиним органом закон одавчої влади в Україні.

Конституція України не вст ановлює пріоритету застосув ання того чи іншого закону, в т ому числі залежно від предме та правового регулювання. Не має також закону України, яки й би регулював питання подол ання колізії норм законів, що мають однакову юридичну сил у.

Водночас, Конституційний С уд України у пункті 3 мотивува льної частини рішення від 3 жо втня 1997 року № 4-зп у справі про н абуття чинності Конституціє ю України зазначив: «Конкрет на сфера суспільних відносин не може бути водночас врегул ьована однопредметними норм ативними правовими актами од накової сили, які за змістом с уперечать один одному. Звича йною є практика, коли наступн ий у часі акт містить пряме за стереження щодо повного або часткового скасування попер еднього. Загальновизнаним є й те, що з прийняттям нового ак та, якщо інше не передбачено с амим цим актом, автоматично с касовується однопредметний акт, який діяв у часі раніше».

Відповідно до ч. 3 ст. 150 Консти туції України рішення Консти туційного Суду України є обо в'язковими до виконання на те риторії України.

Відтак, виходячи з наведени х положень Конституції Украї ни та рішення Конституційног о Суду України, а також врахов уючи, що вищезазначеними Зак онами України про Державний бюджет України на 2008 рік факти чно змінено положення Закону України «Про статус ветеран ів війни, гарантії їх соціаль ного захисту», який діяв у час і раніше, пріоритетними в дан ому випадку є положення стат ей Законів України про Держа вний бюджет України на відпо відні роки.

Як встановлено колегією су ддів, грошова допомога до 5-го травня за 2008 рік була виплачен а позивачу у розмірі, передба ченому Законом України «Про Державний бюджет України на 2008рік», що свідчить про відсут ність підстав для задоволенн я позовних вимог в цій частин і.

При цьому, судовою колегією враховується, що рішенням Ко нституційного Суду України в ід 22.05.2008 року № 10-рп/2008 підпунктом "б" підпункту 2 пункту 20 розділу II Закону України від 28.12.2007 р. «Пр о Державний бюджет України н а 2008 рік», визнано Конституцій ним Судом України таким, що не відповідає Конституції Укра їни.

Разом з тим, відповідно до п . 3 резолютивної частини рішен ня Конституційного Суду Укра їни визнані неконституційни ми положення Закону України «Про Державний бюджет на 2008 рі к» втратили чинність з дня ух валення цього рішення, тобто з 22 травня 2008 року.

Крім того, за загальновизна ним принципом права, закріпл еним у ст. 58 Конституції Украї ни, закони та інші нормативно -правові акти не мають зворот ної дії в часі, а тому до певно ї події або факту застосовує ться той закон або інший норм ативно-правовий акт, під час д ії якого вони настали.

Відтак, орган державної вла ди, до компетенції якого відн есено здійснення виплат гром адянам в порядку, передбачен ому Законом України «Про ста тус ветеранів війни, гаранті ї їх соціального захисту», не зобов'язаний проводити зазн ачені виплати у будь-який інш ий спосіб та в розмірах, окрім тих, що передбачені Законом У країни «Про Державний бюджет на 2008 рік» до моменту прийнятт я рішення Конституційним Суд ом України.

За таких обставин, відповід ач, здійснивши позивачу випл ату допомоги до 5-го травня за 2008 рік - 02 квітня 2008 року, тобто д о ухвалення Конституційним С удом України рішення від 22 тра вня 2008 року у розмірі, передбач еному Законом України «Про Д ержавний бюджет на 2008 рік», пол оження якого були чинними на момент здійснення такої вип лати, виконав взяті державою зобов'язання та не порушив пр ав позивача.

Колегія суддів вважає, що су д першої інстанції дійшов не правильного висновку про зад оволення позовних вимог за 2008 рік.

Враховуючи, що при постанов ленні оскаржуваного рішення судом першої інстанції пору шені норми матеріального пра ва, то колегія суддів дійшла в исновку про задоволення апел яційної скарги та скасування постанови суду першої інста нції, з ухваленням нової пост анови про відмову у задоволе нні позову.

Керуючись ст.ст. 2, 160, 167, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 КАС України, колегія суд дів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Київськ ого міського центру по нарах уванню та здійсненню соціаль них виплат на постанову Окру жного адміністративного суд у міста Києва від 02 лютого 2009 ро ку - задовольнити.

Постанову Окружного адмін істративного суду міста Києв а від 02 лютого 2009 року - скасув ати та постановити нову, якою у задоволенні адміністратив ного позову ОСОБА_2 до Гол овного Управління соціально го захисту населення виконав чого органу Київської місько ї ради (Київської міської дер жавної адміністрації), Київс ького міського центру по нар ахуванню та здійсненню соціа льних виплат про зобов' язан ня вчинити дії - відмовити.

Постанова набирає законно ї сили з моменту проголошенн я та може бути оскаржена прот ягом одного місяця з дня скла дання в повному обсязі шляхо м подачі касаційної скарги б езпосередньо до Вищого адмін істративного суду України.

Головуючий-суддя: В.П. Мельничук

Судді: В.В. Кузьменко

О.В. Попович

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2010
Оприлюднено21.08.2010
Номер документу8554525
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11/523 (2-а-1424/08)

Постанова від 23.03.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні