Рішення
від 21.10.2019 по справі 910/3244/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

21.10.2019Справа № 910/3244/19 За позовом Керівника Броварської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Броварської міської ради Броварського району Київської області

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Брігус"

про відшкодування збитків 145 720,00 грн.

Суддя Мельник В.І.

за участю секретаря судового засідання Федорової О.В.

Представники сторін:

від позивача - Приходько Д.О. - представник

прокурор - Галась О.М.

від відповідача не з`явився

Суть спору:

Керівник Броварської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Броварської міської ради Броварського району Київської області подав на розгляд Господарського суду міста Києва позовну заяву до Товариства з обмеженою відповідальністю "БРІГУС" про стягнення 145 720,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що неправомірна бездіяльність відповідача щодо його обов`язку взяти участь у створенні та розвитку інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури населеного пункту є протиправною формою поведінки, внаслідок якої Броварська міська рада позбавлена права отримати на розвиток інфраструктури населеного пункту відповідну суму коштів (упущена вигода), що перебуває у безпосередньому причинному зв`язку із неправомірною бездіяльністю відповідача, а сукупність наведених елементів є підставою, на думку заявника, для застосування такої міри відповідальності як стягнення збитків у вигляді упущеної вигоди.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 19.03.2019 відкрито провадження у справі № 910/3244/19 та призначити підготовче засідання на 15.04.2019.

15.04.2019 розгляд справи не відбувся, у зв`язку із перебуванням судді Мельника В.І. на лікарняному.

Ухвалою суду від 23.04.2019 розгляд справи призначено на 31.05.2019.

31.05.2019 відділом діловодства суду від позивача отримано пояснення щодо позової заяви.

Ухвалою суду від 31.05.2019 відкладено підготовче засідання на 05.07.2019.

04.07.2019 відділом діловодства суду від прокуратури отримані додаткові матеріали по справі.

Ухвалою суду від 05.07.2019 закінчено підготовче провадження та призначено до судового розгляду по суті на 02.09.2019.

02.09.2019 розгляд справи не відбувся, у зв`язку із перебуванням судді Мельника В.І. на лікарняному.

У зв`язку з виходом судді Мельника В.І. з лікарняного, справа підлягає призначенню до розгляду.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.09.2019 призначено розгляд справи по суті на 21.10.2019.

В судове засідання 21.10.2019 прокурор з`явився, та надав суду усні пояснення у справі та просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

В судове засідання 21.10.2019 представник позивача з`явися, надав суду усні пояснення у справі.

В судове засідання 21.10.2019 представник відповідача не з`явився, вмотивованих заяв та клопотань до суду не направив.

У судовому засіданні судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, судом з`ясовано наступне.

ТОВ БРІГУС (далі за текстом - відповідач) 08.06.2017 за № 11-20-4/4246 отримано декларацію про початок будівельних робіт на об`єкт: Реконструкції нежитлової будівлі під багатоквартирний житловий будинок по вул. Лісова, 26 у м. Бровари , яка зареєстрована за №КС 083171605299 відділом ДАБК Броварської міської ради.

10.01.2018 відповідачем отримано сертифікат серії КС № 162181240579 виданий відділом ДАБК Броварської міської ради на об`єкт: Реконструкції нежитлової будівлі під багатоквартирний житловий будинок по вул. Лісова, 26 у м. Бровари .

Відповідно до п. 3 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 (далі - Порядок № 461), прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (ССЗ) наслідками, а також комплексів (будов), до складу яких входять об`єкти з різними класами наслідків (відповідальності), здійснюється на підставі акта готовності об`єкта до експлуатації шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката.

Так, згідно з п. 10 акту готовності об`єкта до експлуатації, кошторисна вартість будівництва за затвердженою проектною документацією на будівництво становить 3643000,00 грн.

Рішенням сесії Броварської міської ради від 18.04.2013 № 928-32-06 затверджено Положення про порядок залучення коштів замовників будівництва на розвиток інженерно- транспортної та соціальної інфраструктури м. Бровари (далі - Положення) та типову форму договору про пайову участь, зі змінами від 24.12.2015 № 38-03-07, від 15.02.2018 № 843-38- 07, від 10.05.2018 № 924-40-07.

Відповідно до п. 1.1., 1.3. Розділу І Положення, воно регулює організаційні та економічні відносини, пов`язані з порядком залучення, розрахунку розміру і використанням коштів пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно- транспортної та соціальної інфраструктури міста Бровари. Дія цього Положення поширюється на всіх замовників, незалежно від форми власності, які здійснюють будівництво на території міста Бровари, за винятком тих, що перелічені у п. 1.4. цього Положення.

Відповідно до п. 2.1. Розділу II Положення, величина пайової участі визначається у розрахунку, який є невід`ємною частиною Договору, укладеному з виконавчим комітетом Броварської міської ради, як відсоток від загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта, визначеної згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж, споруд та транспортних комунікацій.

Пункт 2.3. (пп.2.3.2. п. 2.1. у попередніх редакціях) Розділу II Положення визначає, що розмір пайової участі замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Бровари встановлюється рішенням виконавчого комітету Броварської міської ради та не може перевищувати: для житлових будинків (за винятком тих, що перелічені у п. 1.5 цього Положення) - 4% загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта.

Відповідно до п. 1.2. розділу І Положення пайова участь замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Бровари це - перерахування замовником до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію до міського бюджету коштів для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Бровари.

У відповідності до ч. 6 ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлений органом місцевого самоврядування для замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не може перевищувати граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту з урахуванням інших передбачених законом відрахувань не може перевищувати, зокрема, 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта - для житлових будинків.

Частиною 8 ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначено, що розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації органом місцевого самоврядування звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об`єкта, з техніко- економічними показниками.

Відповідно до ч. 9 ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності Договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію.

Пункт 2.8. (п. 2.7. у попередніх редакціях) Розділу II Положення визначає, що кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту сплачуються в повному обсязі до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором.

Разом з тим, п. 5.3. Розділ V Положення встановлено, що у випадку якщо замовник не уклав відповідний Договір та не сплатив пайовий внесок до прийняття об`єкта в експлуатацію, такий замовник не вважається звільненим від сплати пайового внеску, а зобов`язаний звернутися до виконавчого комітету Броварської міської ради з відповідною заявою про укладання Договору про пайову участь, укласти такий договір та сплатити пайову участь.

Позивач обґрунтовує свої вимоги тим, що у строк, визначений чинним законодавством (зокрема, до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію) відповідач не виконав зобов`язання та не уклав договір з Броварської міською радою на оплату коштів пайової участі у розвитку інфраструктури міста та, відповідно, не сплатив визначений розмір пайової участі у розвитку інфраструктури міста Бровари, що в свою чергу завдало збитків у виді упущеної вигоди в розмірі 145720,00 грн.

Як вбачається із матеріалів справи Броварська міська рада зверталася до відповідача із листом від 19.12.2018 №2-6/4890 з пропозицією взяти участь у розвитку інфраструктури міста, проте відповідачем відповіді надано не було грошові кошти не сплачено.

Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 175 Господарського кодексу України майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України .

Положеннями ст. 509 ЦК України , ст. 173 ГК України встановлено, що господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Згідно зі ст. 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини. Цивільні права та обов`язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.

Згідно зі ст. 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (далі - Закон), замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов`язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту.

Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.

Величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами.

Договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію.

Відповідно до ч. 9 ст. 40 Закону , кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту сплачуються в повному обсязі до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором.

Згідно із ч. 1 ст. 40 Закону , порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону .

Рішенням сесії Броварської міської ради від 18.04.2013 №928-32-06 затверджено Положення про порядок залучення коштів замовників будівництва на розвиток інженерно- транспортної та соціальної інфраструктури м. Бровари, дія якого поширюється на замовників будівництва, які здійснюють будівництво на території міста Бровари.

Згідно з ч. 1 ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування" , акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Отже, норми чинного законодавства покладають на відповідача як замовника будівництва обов`язок звернутися до органу місцевого самоврядування та взяти участь у створенні і розвитку інженерно - транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту.

Як вбачається із матеріалів справи, відповідач з відповідною заявою до позивача не звертався та відповідний договір пайової участі не укладав.

Згідно зі ст. 22 Цивільного кодексу України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є, зокрема, доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

Відповідно до ст. 1166 ЦК України , майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної особи або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Для застосування такої міри відповідальності як стягнення збитків необхідною є наявність усіх елементів складу цивільного правопорушення, а саме: протиправної поведінки, збитків, причинного зв`язку між протиправною поведінкою боржника, збитками та вини.

Оскільки відповідач не звернулось до позивача та не уклав договору про пайову участь у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Бровари, то це свідчить про його бездіяльність у вчиненні передбачених законодавством обов`язкових дій щодо такого звернення та укладення договору.

Таким чином, неправомірна бездіяльність відповідача щодо його обов`язку взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, який кореспондується зі зверненням відповідача до Броварської міської ради із заявою про укладення такого договору, є протиправною формою поведінки, внаслідок якої Броварська міська рада позбавлена права отримати відповідну суму коштів на розвиток інфраструктури населеного пункту, яка охоплюється визначенням упущеної вигоди. При цьому наслідки у виді упущеної вигоди перебувають у безпосередньому причинному зв`язку із наведеною неправомірною бездіяльністю відповідача.

Дана правова позиція наведена у постанові Верховного суду України від 22.03.2017 у справі № 908/312/16 (№ 3-1553гс16).

Беручи до уваги вище зазначене, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Відповідно до ст. 129 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 73, 74, 76 , 77-79 , 86 , 91 , 129 , 236-241 Господарського процесуального кодексу України , Господарський суд міста Києва,-

ВИРІШИВ:

1. Задовольнити позовні вимоги повністю.

2. Стягнути із Товариства з обмеженою відповідальністю БРІГУС (02166, м. Київ, вул. Маршала Жукова, 26-А, ідентифікаційний код 18017633) на користь Броварської міської ради Броварського району Київської області (07400, Київська область, м. Бровари, вул. Гагаріна, 15, ідентифікаційний код 26376375) збитків у формі упущеної вигоди в розмірі 145 720 (сто сорок п`ять тисяч сімсот двадцять) грн.

3. Стягнути із Товариства з обмеженою відповідальністю БРІГУС (02166, м. Київ, вул. Маршала Жукова, 26-А, ідентифікаційний код 18017633) на користь прокуратури Київської області (01601, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 27/2, р/р 35216008015641 в ДКСУ м. Київ, МФО 820172, код ЄДРПОУ 02909996) судовий збір в розмірі 2185 (дві тисячі сто вісімдесят п`ять) грн. 80 коп.

4. Видати наказ.

Це рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги це рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 07.11.2019

Суддя В.І. Мельник

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.10.2019
Оприлюднено12.11.2019
Номер документу85550374
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/3244/19

Рішення від 21.10.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник В.І.

Ухвала від 23.09.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник В.І.

Ухвала від 05.07.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник В.І.

Ухвала від 31.05.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник В.І.

Ухвала від 23.04.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник В.І.

Ухвала від 19.03.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мельник В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні