Ухвала
від 07.11.2019 по справі 923/467/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,

тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


У Х В А Л А

07 листопада 2019 року м. Херсон Справа № 923/467/19

Господарський суд Херсонської області у складі судді Пінтеліної Т.Г. розглянувши справу за заявою : Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі ( м. Херсон пр.Ушакова 75)

до Боржника: Товариства з обмеженою відповідальністю "Конфорден неотрейд" (код ЄДРПОУ 41060108, м. Нова Каховка Херсонської області, пр. Перемоги 18)

про банкрутство

за участю представників:

від кредитора: Шаповал Д.В., уповноважений представник за довіреністю № 184/9/21-22-10-03-04 від 05.09.2019;

від боржника - ліквідатор Беляновський Р.Ю. - брав участь в засіданні в режимі відеоконференції

в с т а н о в и в:

Обставини справи викладені в попередніх судових рішеннях.

Постановою від 17.09.2019 визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "Конфорден неотрейд" банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру на 6 місяців, призначено ліквідатором Беляновського Р.Ю .

Ухвалою від 17.09.2019 затверджено звіт арбітражного керуючого розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Конфорден неотрейд" Беляновського Романа Юрійовича про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат у справі № 923/467/19 за період з 04.07.2019 по 13.09.2019 у розмірі 19500 грн грошової винагороди та понесені витрати на загальну суму 292 грн.

24.09.2019 електронною поштою без електронного цифрового підпису, а 08.10.2019 - поштою, надійшло клопотання арбітражного керуючого Беляновського Романа Юрійовича № 01-21/39 від 24.09.2019 про стягнення з ініціюючого кредитора - Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі 19500 грн грошової винагороди та понесених витрат на загальну суму 292 грн. за період виконання повноважень розпорядника майна у справі - з 04.07.2019 по 13.09.2019. Видати наказ.

Крім того, 25.09.2019 через "Електронний суд" надійшло клопотання арбітражного керуючого Беляновського Романа Юрійовича про витребування з відділу статистики у м.Новій Каховці копій усієї наявної річної фінансової звітності боржника за останні роки, що передують банкрутству (2016-2019 р.р.). Ліквідатор посилається, що незважаючи на його звернення та ухвалу суду від 15.08.2019, якою виконання обов`язків керівника та виконавчих органів управління боржника покладено на розпорядника майна Беляновського Романа Юрійовича, відділ відмовляє у наданні копій звітів боржника.

З огляду на викладене, суд призначив розгляд клопотань ліквідатора в засіданні суду 07.11.2019.

До суду надійшло клопотання Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про заміну кредитора - Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на правонаступника - Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (м. Херсон пр. Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 43143201).

Розглянувши заяву Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про заміну кредитора, суд дійшов висновку, що вона підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Ухвалою господарського суду Херсонської області від 15.08.2019 затверджено реєстр вимог кредиторів, відповідного до якого єдиним кредитором є Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі

Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року №537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби постановлено: реорганізувати Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Таким чином, постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року №537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , права кредитора по справі передано до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Згідно з ч. 6 ст. 12 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відповідно до ст. 52 ГПК України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.

Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.

З огляду на викладене, кредитор - Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі підлягає заміні на правонаступника - Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (код 43143201).

17.10.2019 до суду надійшло клопотання арбітражного керуючого, яким він просить зобов`язати керівника ТОВ Конфорден неотрейд - Телятникова Анатолія Микитовича, передати арбітражному керуючому Беляновському Роману Юрійовичу документи, посилаючись на те, що у відповідності до ч. 2 ст. 41 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ліквідатор з дня свого призначення аналізує фінансове становище банкрута. Таким чином, попри введення ліквідаційної процедури у справі про банкрутство, не відпала потреба у проведенні аналізу фінансового стану банкрута, а також виявлення (за наявності) ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства. Відповідно до вимог ст.ст. 38 , 41 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом з моменту визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури керівні органи боржника припиняють свою діяльність, керівник вивільняється та зобов`язаний на протязі 15 календарних днів передати ліквідатору установчі документи, печатку, штампи, майно та матеріальні цінності, належні банкруту на праві власності та повного господарського відання. Однак, керівник боржника не надав ліквідатору витребувані документи, не дивлячись на запит ліквідатора від 30.09.2019 № 01-21/45.

Розглянувши клопотання ліквідатора про витребування доказів, суд дійшов висновку, що вони підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства протягом 15 днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи банкрута зобов`язані передати бухгалтерську та іншу документацію, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов`язків відповідні посадові особи банкрута несуть відповідальність відповідно до закону. Ліквідатор має право замовити виготовлення дублікатів печатки та штампів у разі їх втрати.

Згідно з ст. 61 Кодексу ліквідатор аналізує фінансовий стан банкрута.

У відповідності до Методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства , затверджених наказом Мінекономіки № 1391 від 26.10.2010 року основними джерелами для проведення аналізу фінансово-господарської діяльності, інвестиційного становища боржника та його становища на ринках; виявлення (за наявності) ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства (надалі Аналіз) є:

• установчі документи підприємства (засновницький договір, статут) а також довідка про включення до ЄДРПОУ, свідоцтво про державну реєстрацію, реєстр власників акцій (за наявності);

• баланс підприємства (форма № 1, для суб`єктів малого підприємництва - форма № 1-м);

• звіт про фінансові результати (форма № 2, для суб`єктів малого підприємництва - форма № 2-м);

• звіт про рух грошових коштів (форма № 3);

• звіт про власний капітал (форма № 4);

• примітки до річної фінансової звітності (форма № 5);

• звіт про наявність та рух основних фондів, амортизацію (знос) (форма № 11-ОЗ);

• обстеження технологічних інновацій промислового підприємства (форма №1- інновація);

• звіт про фінансові результати і дебіторську та кредиторську заборгованість (форма № 1-Б);

• звіт з праці (форма № 1-ПВ);

• звіт про стан умов праці, пільги та компенсації за роботу зі шкідливими умовами праці (форма № 1-ПВ (умови праці));

• звіт про використання робочого часу (форма № 3-ПВ);

• звіт про виробництво промислової продукції (форма № 1П-НПП);

• інша інформація, необхідна для проведення аналізу та виявлення резервів виробництва.

У відповідності до ч. 8 ст. 19 Господарського кодексу України усі суб`єкти господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, виділені на окремий баланс, зобов`язані вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи, складати та подавати відповідно до вимог закону статистичну інформацію та інші дані, визначені законом, а також вести (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які провадять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці) бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством.

Згідно з ч. 2 ст. 18 Закону України "Про державну статистику" респонденти зобов`язані безкоштовно (за винятком проведення окремих вибіркових обстежень фізичних осіб або сукупностей таких осіб, за участь у яких респонденти отримують грошову компенсацію за витрату часу) в повному обсязі за формою, передбаченою звітно-статистичною документацією, у визначені строки подавати органам державної статистики достовірну інформацію, у тому числі з обмеженим доступом, і дані бухгалтерського обліку.

Отже, законом передбачено обов`язок суб`єктів господарювання подавати до органів державної статистики відповідну статистичну інформацію та дані бухгалтерського обліку. Таким чином, статистична інформація та дані бухгалтерського обліку ТОВ "Конфорден неотрейд" можуть бути наявними у органу державної статистики за зареєстрованим місцезнаходженням боржника, а саме у відділу статистики у м. Новій Каховці.

Однак, відділ статистики у м. Новій Каховці не надає витребувані ліквідатором відомості.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що клопотання ліквідатора про витребування документів підлягають задоволенню.

04.11.2019 ліквідатор електронною поштою з електронним цифровим підписом подав уточнення до клопотання № 01-21/39 від 24.09.2019 у зв`язку з реорганізацією податкової служби

Ухвалою від 17.09.2019 затверджено звіт арбітражного керуючого розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Конфорден неотрейд" Беляновського Романа Юрійовича про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат у справі № 923/467/19 за період з 04.07.2019 по 13.09.2019 у розмірі 19500 грн грошової винагороди та понесені витрати на загальну суму 292 грн.

Частиною 1 статті 98 Закону про банкрутство передбачено, що арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Законом.

Порядок сплати грошової винагороди арбітражного керуючого та відшкодування його витрат, понесених під час виконання повноважень у справі про банкрутство, визначено положеннями статті 115 Закону про банкрутство.

Відповідно до частини 1 статті 115 Закону про банкрутство, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.

Частиною 2 статті 115 Закону про банкрутство передбачено, що грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна визначається в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень або в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до відкриття провадження (проваджень) у справі про банкрутство, якщо такий розмір перевищує дві мінімальні заробітні плати. Розмір грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна не може перевищувати п`яти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.

Право вимоги грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень розпорядника майна боржника.

Сплата грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) здійснюється шляхом її авансування заявником (кредитором або боржником) у розмірі, зазначеному у цій частині. Сума авансового платежу вноситься на депозитний рахунок нотаріуса та виплачується арбітражному керуючому (розпоряднику майна) за кожний місяць виконання ним повноважень розпорядника майна.

Частиною 4 статті 115 Закону про банкрутство витрати арбітражного керуючого, пов`язані з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Законом, крім витрат на страхування його відповідальності за заподіяння шкоди внаслідок неумисних дій або помилки під час виконання повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора, а також витрат, здійснення яких безпосередньо не пов`язане з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, і витрат, пов`язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати, що перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг.

Сплата грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) та відшкодування витрат за виконання ним повноважень здійснюється шляхом її авансування заявником (кредитором або боржником) у розмірі, зазначеному у цій частині. Сума авансового платежу вноситься на депозитний рахунок нотаріуса та виплачується арбітражному керуючому (розпоряднику майна) за кожний місяць виконання ним повноважень розпорядника майна.

Ініціюючим кредитором не здійснено авансування та не сплачено арбітражному керуючому грошової винагороди та не відшкодовано витрати за виконання ним повноважень розпорядника майна, що стало причиною звернення арбітражного керуючого Беляновського Р.Ю. до суду із даним клопотанням про стягнення з ініціюючого кредитора грошової винагороди та витрат по справі за виконання повноважень розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю Конфорден неотрейд на загальну суму 19 792,00 грн., з них: 19 500,71 грн. - грошова винагорода арбітражного керуючого (розпорядника майна); 292,00 грн. - витрати по справі.

Крім того, статтею 43 Конституції України встановлено, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

При цьому, відсутність виробничої діяльності боржника, відсутність майна у боржника або ж відсутність інших джерел для покриття витрат на оплату послуг арбітражного керуючого слід вважати, як примушування до безоплатної праці, що забороняється та прирівнюється до рабства в контексті ст.4 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950р., а також інших міжнародних правових актів, та суперечить ст.43 Конституції України.

Слід зазначити, що розпорядник майна не є кредитором у даній справі та особою, яка заінтересована в банкрутстві та ліквідації ТОВ Конфорден неотрейд , а відтак вимоги по виплаті грошової винагороди розпорядника майна безпідставно залишати без задоволення та вважати погашеними відповідно до Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

Згідно з ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Широке тлумачення Європейським судом з прав людини даної норми покладає на суд обов`язок захистити право особи (по даній справі конституційне право ліквідатора на оплату праці) в такий спосіб, щоб порушене, не визнане або оспорюване право отримало ефективний та справедливий спосіб захисту.

В силу ч.1 ст.4 ГПК України, господарський суд вирішує господарські спори на підставі Конституції України, цього Кодексу, інших законодавчих актів України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Так, права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави (ст. З Конституції України), права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані (ст. 22 Основного Закону).

На підставі ст. 43 Конституції України, кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

Таким чином, норми Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , які визначають право арбітражного керуючого на оплату послуг, надання яких в рамках даної справи не заперечувалось, конкретизують положення Основного Закону, є правовою підставою для отримання арбітражним керуючим винагороди за виконану роботу.

Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом передбачена певна сукупність дій, яку необхідно вчинити розпоряднику майна в ході відповідної судової процедури, що застосовується до боржника.

Як вбачається з матеріалів справи, підсумкового звіту розпорядника майна, арбітражним керуючим Беляновським Р.Ю. в статусі розпорядника майна ТОВ Конфорден неотрейд вчинено ряд дій та заходів у відповідності з вимогами Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

При цьому будь-які скарги чи заперечення з боку кредитора у справі, інші обставини, які б свідчили про неналежне виконання розпорядником майна своїх повноважень, в матеріалах справи відсутні.

Таким чином, арбітражний керуючий Беляновський Р.Ю. має право на оплату грошової винагороди та на відшкодування витрат за здійснення повноважень арбітражного керуючого (розпорядника майна) у справі за рахунок майна (коштів) ініціюючого кредитора.

Керуючись ст.ст. 52, 234 ГПК України, суд

ухвалив:

1. Замінити кредитора - Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (м. Херсон пр. Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) на Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (м. Херсон пр. Ушакова, 75, код 43143201).

2. Зобов`язати відділ статистики у м. Новій Каховці терміново надати суду копії усієї наявної річної фінансової звітності боржника за останні роки, що передують банкрутству (2016-2019 р.р.).

3 . Зобов`язати керівника ТОВ Конфорден неотрейд - Телятникова Анатолія Микитовича, передати арбітражному керуючому Беляновському Роману Юрійовичу (свідоцтво № 1874 від 09.01.2019, м. Рівне вул. Кавказька 2):

- установчі документи підприємства (засновницький договір, статут), а також довідка про включення до ЄДРПОУ, свідоцтво про державну реєстрацію, реєстр власників акиій (за наявності);

- баланс підприємства за період 2016-2018 роки;

- звіт про фінансові результати за період 2016-2018 роки;

- звіт про рух грошових коштів за період 2016-2018 роки;

- звіт про власний капітал за період 2016-2018 роки;

- примітки до річної фінансової звітності за період 2016-2018 роки;

- звіт про наявність та рух основних фондів, амортизацію (знос) за період 2016-2018р.р.

-обстеження технологічних інновацій промислового підприємства за період 2016-2018р.р.

- звіт про фінансові результати і дебіторську та кредиторську заборгованість за період 2016-2018 роки;

- звіт з праиі за період 2016-2018 роки;

- звіт про стан умов праиі. пільги та компенсації за роботу зі шкідливими умовами праиі за період 2016-2018 роки;

- звіт про використання робочого часу за період 2016-2018 роки;

- звіт про виробництво промислової продукції за період 2016-2018 роки;

- договори про відчуження майна, отримання кредитів, договори по заставі, іпотеці за період 2016-2018 роки;

- судові рішення по стягненням боргів. Відкриті виконавчі провадження на користь боржника і з боржника;

- інвентаризація на останню звітну дату (основних засобів, нематеріальних активів, запасів, дебіторської заборгованості з вказанням дати виникнення, кредиторської заборгованості, фінансових інвестицій);

- печатку та штампи банкрута;

- майно та матеріальні цінності . належні банкруту на праві власності та повного господарського відання;

- інші наявні документи, що стосуються господарської діяльності ТОВ Конфорден неотрейд .

4. Стягнути з Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (73026, м. Херсон, просп. Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 43143201) на користь арбітражного керуючого Беляновського Романа Юрійовича (рахунок № НОМЕР_1 в ПАТ КБ Приватбанк , МФО 333391, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , адреса: 33013, м. Рівне, вул. Кавказька, 2, 10 поверх) за виконання арбітражним керуючим Беляновським Р.Ю. повноважень розпорядника майна у справі №923/467/19 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Конфорден неотрейд в період з 04.07.2019 року по 13.09.2019 року заборгованість на загальну суму 19 792,00 грн. (дев`ятнадцять тисяч сімсот дев`яносто дві грн. 00 коп.), з них: 19 500,00 грн - грошова винагорода арбітражного керуючого (розпорядника майна) Беляновського Р.Ю. та 292.00 грн. - витрати по справі №923/467/19 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Конфорден неотрейд , понесені арбітражним керуючим (розпорядником майна) Беляновським Р.Ю.

Видати наказ.

5. Копію ухвали надіслати учасникам справи та відділу статистики у м. Нова Каховка. (м. Нова Каховка вул. Історична 13).

Ухвала набрала законної сили 07.11.2019 і не підлягає оскарженню.

Суддя Т.Г. Пінтеліна

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення07.11.2019
Оприлюднено12.11.2019
Номер документу85551414
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/467/19

Ухвала від 21.01.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 21.01.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 17.01.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 17.12.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 07.11.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 04.11.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 30.09.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 17.09.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Постанова від 17.09.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 11.09.2019

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні