ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" листопада 2019 р. справа № 300/1999/19
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Шуумей М.В. розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за ОСОБА_1 до Копанківської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Копанківської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суд від 10.10.2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи ( у письмовому провадженні).
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, що надійшов на адресу суду 30.10.2019 року, в якому не визнає своєї бездіяльності.
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 263 КАС України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та відзив на позов, встановив наступне.
19.08.2019 року ОСОБА_1 звернувся до голови Копанківської сільської ради із запитом про отримання публічної інформації згідно Закону України Про доступ до публічної інформації , в якому просив надати повну копію протоколу засідання сесії Копанківської сільської ради від 05.04.2019 року, а також повну копію протоколу засідання 27 сесії Копанківської сільської ради. Даний запит відповідачем отримано та зареєстровано під №127 19.08.2019 року.
Відповідно до відповіді за №174 від 27.08.2019 року на запит позивача від 19.08.2019 року , відповідач повідомив, про те, що протокол сесії складається з 78 сторінок, відповідно до п.2 ст.21 ЗУ Про доступ до публічної інформації в разі виготовлення копій документів в кількості більше 10 листків, запитувач зобов`язаний повернути фактичні витрати копіювання.
17.09.2019 року позивач повторно звернувся з запитом на отримання публічної інформації згідно з ЗУ Про доступ до публічної інформації , в якому просить надати інформацію який саме протокол (вказати якої сесії, від якого числа) містить 78 сторінок, а який протокол від якої сесії (вказати дату) містить 27 сторінок. Даний запит відповідачем отримано та зареєстровано 17.09.2019 №142.
19.09.2019 року за №193 відповідач надав відповідь на затребувану інформацію.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає наступне.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес визначає Закон України Про доступ до публічної інформації .
Публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом (стаття 1 Закону).
Частиною 2 статті 1 Закону України Про доступ до публічної інформації визначено, що публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до статті 4 Закону України ''Про доступ до публічної інформації'' доступ до публічної інформації відповідно до цього Закону здійснюється на принципах: прозорості та відкритості діяльності суб`єктів владних повноважень; вільного отримання, поширення та будь-якого іншого використання інформації, що була надана або оприлюднена відповідно до цього Закону, крім обмежень, встановлених законом; рівноправності, незалежно від ознак раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.
За змістом вимог частин 1-4 статті 19 Закону України ''Про доступ до публічної інформації'' запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запит може бути індивідуальним або колективним. Він подається у письмовій формі. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Письмовий запит подається в довільній формі.
Розпорядниками інформації є суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання (частина 1 статті 13 Закону України ''Про доступ до публічної інформації'').
Пунктом 1 частини 3 статті 10 зазначеного Закону встановлено, що розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов`язані надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених законом.
Пунктом 6 частини 1 статті 14 Закону України ''Про доступ до публічної інформації'' також визначено обов`язки розпорядників інформації, серед яких - надавати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації.
Частиною 4 статті 13 Закону України Про доступ до публічної інформації визначено, що усі розпорядники інформації незалежно від нормативно-правового акта, на підставі якого вони діють, при вирішенні питань щодо доступу до інформації мають керуватися цим Законом.
Суд звертає увагу на те, що позивач у своїх запитах просив надати повні копії протоколів засідань сесії Копанківської сільської ради в зв`язку з тим ,що не отримав результати розгляду заяв щодо питання про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою на земельну ділянку площею 0,1160 га в АДРЕСА_2.
У відповідності до частини 17 статті 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Згідно частини 1 статті 20 Закону України Про доступ до публічної інформації розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше пяти робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно до ч.2 статті 21 ЗУ Про доступ до публічної інформації у разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов`язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 22 Закону України Про доступ до публічної інформації розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту у випадку, коли особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов`язані з копіюванням або друком. Із наведеного положення випливає, що відмова у задоволенні запиту на цій підставі можлива лише за наявності одночасно двох обставин: встановлення розпорядником інформації розміру плати за копіювання або друк, повідомлення розпорядником інформації запитувачу інформації про розмір та способи сплати фактичних витрат на копіювання та/або друк запитаної інформації.
Однак , як вбачається з відповіді Копанківською сільською радою не враховано, те що, відповідно до постанови ВАСУ від 29.09.2016 № 10 Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації міжнародно-правові стандарти у сфері доступу до публічної інформації, оскільки належною практикою є надання за вимогою запитувача перших 10 сторінок безкоштовно одночасно з повідомленням про необхідність відшкодування витрат на виготовлення копій решти документів.
Статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування (частина 1 статті 73 вказаного Кодексу).
У відповідності до вимог частини 1 статті 76 Кодексу, достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Згідно частини 2 статті 77 вказаного Кодексу в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності субєкта владних повноважень обовязок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що відповідач не надав позивачу в повному обсязі інформацію на запит від 19.08.2019 чим протиправно порушив право позивача на публічну інформацію, допустивши бездіяльність, що є недотриманням вимог пункту 1 частини 3 статті 10, пункту 6 частини 1 статті 14 Закону України Про доступ до публічної інформації та підставою для зобов`язання повторно розглянути запит та надати копії запитуваних документів.
Суд вважає безпідставними доводи відповідача, зазначені у відзиві на позовну заяву з огляду на їх поверхневість, не вникнення в суть питання, а також представлення доказів , які не спростовують їх обгрунтованість відмови у наданні належної відповіді на запит про публічну інформацію. З аналізу відповіді на відзив вбачається , що відповідачем вчинено другорядні дії, які випливають із спірних правовідносин , однак не вирішують основного питання.
За таких обставин, адміністративний позов підлягає задоволенню.
Щодо розподілу судових витрат між сторонами, то суд дійшов такого висновку.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи те, що судове рішення ухвалене на користь позивача, то за рахунок бюджетних асигнувань Копанківської сільської ради належить стягнути на користь ОСОБА_1 768,40 грн. судових витрат по сплаті судового збору за подання позовної заяви до суду.
Також суд відповідно до частини 1 статті 371 Кодексу адміністративного судочинства України дійшов висновку звернути до негайного виконання рішення суду в частині зобов`язання Копанківської сільської ради Калуського району Івано-Франківської області повторно розглянути запит на публічну інформацію від 19.08.2019 року та надати копії документів, запитуваних у цьому запиті, в порядку, визначеному Законом України "Про доступ до публічної інформації".
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Копанківської сільської ради Калуського району Івано-Франківської області, яка полягає у ненаданні в повному обсязі публічної інформації на запит ОСОБА_1 від 19.08.2019 року.
Зобов`язати Копанківську сільську раду Калуського району Івано-Франківської області повторно розглянути запит на публічну інформацію від 19.08.2019 року та надати копії документів, запитуваних у цьому запиті, в порядку, визначеному Законом України "Про доступ до публічної інформації".
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Копанківської сільської ради Калуського району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 04356567, вул. Івасюка 13, с. Копанки, Калуський район, Івано-Франківська область, 77330) на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) судовий збір в розмірі 768,40 (сімсот шістдесят вісім гривень 40 копійок).
Допустити негайне виконання рішення суду в частині зобов`язання Копанківської сільської ради Калуського району Івано-Франківської області повторно розглянути запит на публічну інформацію від 19.08.2019 року та надати копії документів, запитуваних у цьому запиті, в порядку, визначеному Законом України "Про доступ до публічної інформації".
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Відповідно до статей 255, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до суду апеляційної інстанції через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Шумей М.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2019 |
Оприлюднено | 13.11.2019 |
Номер документу | 85569657 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Шумей М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні