СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 жовтня 2019 р. Справа № 480/2246/19
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Глазька С.М.,
за участю секретаря судового засідання - Провозіна О.І.,
представника позивача - Самілика М.В.,
представника відповідача - Пишного Р.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу № 480/2246/19 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙД КОМУНІТІ" до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, товариство з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙД КОМУНІТІ" (далі по тексту - позивач, ТОВ "ТРЕЙД КОМУНІТІ"), звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Сумській області, Державної фіскальної служби України, в якій просить:
1. Визнати протиправними та скасувати:
- рішення Комісії Головного управління ДФС у Сумській області № 1154083/42490146 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 30 березня 2019 року;
- рішення Комісії Головного управління ДФС у Сумській області № 1154082/42490146 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 30 березня 2019 року;
- рішення Комісії Головного управління ДФС у Сумській області № 1154086/42490146 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 30 березня 2019 року;
- рішення Комісії Головного управління ДФС у Сумській області № 1154085/4290146 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 30 березня 2019 року;
- рішення Комісії Головного управління ДФС у Сумській області № 1154087/42490146 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 03 квітня 2019 року;
- рішення Комісії Головного управління ДФС у Сумській області № 1154084/42490146 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 04 квітня 2019 року;
2. Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 30 березня 2019 року на суму 236 928 грн., в тому числі ПДВ 39 488 грн.;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 2 від 30 березня 2019 року на суму 338 112 грн., в тому числі ПДВ 56 352 грн.;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 3 від 30 березня 2019 року на суму 213 312 грн., в тому числі ПДВ 35 552 грн.;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 4 від 30 березня 2019 року на суму 252 096 грн., в тому числі ПДВ 42 016 грн.;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 1 від 03 квітня 2019 року на суму 338 880 грн., в тому числі ПДВ 56 480 грн.;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 2 від 04 квітня 2019 року на суму 479 443 грн. 20 коп., в тому числі ПДВ 79 907 грн. 20 коп.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що оскаржувані рішення відповідача є протиправними та таким, що підлягають скасуванню, оскільки податкові накладні були складені з дотриманням вимог чинного законодавства та в повній мірі були підтверджені первинними документами наданими відповідачу під час зупинення реєстрації вказаних податкових накладних. Позивач зазначає, що відповідач протиправно застосував пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку", оскільки були відсутні відповідні підстави.
Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду від 05.07.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, справу призначено до розгляду у підготовчому засіданні на 25.07.2019.
Представником відповідача подано до суду відзив, в якому представник проти позовних вимог заперечує та просить відмовити в їх задоволенні, зокрема зазначивши, що позивачем при направленні повідомлень не було надано первинних документів в підтвердження реальності господарських операцій, які є необхідними для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних, а тому контролюючий орган прийняв рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних.
26.09.2019 протокольною ухвалою суду було задоволено клопотання представників відповідачів про заміну сторони відповідача та замінено відповідача - Головне управління ДФС у Сумській області його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Сумській області, а також Державну фіскальну службу України на правонаступника - Державну податкову службу України.
Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду від 10.10.2019 закрито підготовче провадження у даній справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 29.10.2019.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги з підстав, наведених у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав в повному обсязі та просив відмовити у їх задоволенні.
Заслухавши доводи представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що ТОВ "ТРЕЙД КОМУНІТІ" для здійснення господарської діяльності орендує нежитлове приміщення ТОВ "РОНЕНБУРГ", яке знаходиться за адресою: м. Суми, вул. Лінійна, буд. 24, на підставі договору оренди № 95 від 10 жовтня 2018 року (а.с. 21).
Крім того, відповідно до договору оренди складського приміщення № 2 від 01 березня 2019 року та акту приймання-передачі № 1, позивач у ТОВ "СКАНТОРП" орендує складське приміщення загальною площею 415 кв.м, яке знаходиться за адресою: Сумська обл., Краснопільський р-н, смт. Краснопілля.
Позивачем на підставі укладеного договору поставки №С/2019/14-02 від 14 лютого 2019 року було придбано у ТОВ "ФЛЕКСМАР" товар - соняшник (а.с. 29).
Оплата за вказаний товар була здійснена відповідно до платіжного доручення № 19 від 14 лютого 2019 року.
За результатами господарської діяльності ТОВ "ФЛЕКСМАР" склало та зареєструвало в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 15, № 16, № 17, № 18, № 20, № 21, № 42, № 43, № 44 від 14 лютого 2019 року.
28 березня 2019 року між ТОВ "ТРЕЙД КОМУНІТІ" та ПрАТ "ЛІГА А" було укладено договір поставки № 2803-0119 ПА, предметом якого був товар - соняшник.
Позивач, відповідно до умов договору № 2803-0119 ПА, поставив товар ПрАТ "ЛІГА А", що підтверджується товарно-транспортними накладними: №0000438 від 29 березня 2019 року, №0000439 від 29 березня 2019 року, №0000447 від 30 березня 2019 року, № 0000448 від 30 березня 2019 року, № 0000204 від 02 квітня 2019 року, №0000437 від 04 квітня 2019 року, №0000438 від 04 квітня 2019 року.
Транспортні послуги позивачу з перевезення вказаного вище товару, надавало ТОВ "УКРАВІАТРАНС" на підставі укладеного договору № ТП/020119 та акту надання послуг №13 від 08 квітня 2019 року.
За результатами фінансово-господарської діяльності ТОВ "ТРЕЙД КОМУНІТІ", відповідно до ст. 187.1 ПКУ (за першою подією - відвантаження товару), склало та надіслало для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні:
· №1 від 30 березня 2019 року на суму 236928 грн., в тому числі ПДВ 39488 грн.;
· № 2 від 30 березня 2019 року на суму 338112 грн., в тому числі ПДВ 56352 грн.;
· № 3 від 30 березня 2019 року на суму 213312 грн., в тому числі ПДВ 35552 грн.;
· № 4 від 30 березня 2019 року на суму 252096 грн., в тому числі ПДВ 42016 грн.;
· № 1 від 03 квітня 2019 року на суму 338880 грн., в тому числі ПДВ 56480 грн.;
· № 2 від 04 квітня 2019 року на суму 479443 грн. 20 коп., в тому числі ПДВ 79907 грн. 20 коп.
Як вбачається із квитанцій №9068585998, №9068584149, №9068596333, № 9068604705, №9068595715 від 10 квітня 2019 року, вказані податкові накладні були прийняті, однак їх реєстрація зупинена. Підставою для зупинення реєстрації податкових накладних суб`єктом владних повноважень вказано наступне: "відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 11.01.2019 № 12 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних."
ТОВ "ТРЕЙД КОМУНІТІ" було надіслано пояснення стосовно податкових накладних №1, №2, №3, №4 від 30 березня 2019 року, №1 від 03 квітня 2019 року, № 2 від 04 квітня 2019 року, що підтверджується повідомленням про подання пояснень та копіями документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 250419 від 25 квітня 2019 року та надано документи первинного бухгалтерського обліку:
- договір поставки № 2803-0119 ПА від 28 березня 2019 року;
- договір поставки №С/2019/14-02 від 14 лютого 2019 року;
- видаткова накладна № 00000013 від 14 лютого 2019 року;
- видаткова накладна № 00000018 від 14 лютого 2019 року;
- видаткова накладна № 00000019 від 14 лютого 2019 року;
- видаткова накладна № 00000020 від 14 лютого 2019 року;
- видаткова накладна № 00000023 від 14 лютого 2019 року;
- видаткова накладна № 00000024 від 14 лютого 2019 року;
- видаткова накладна № 00000025 від 14 лютого 2019 року;
- видаткова накладна № 00000026 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 00000013 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 00000018 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 00000019 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 00000020 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 00000021 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 00000023 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 00000024 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 00000025 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 00000026 від 14 лютого 2019 року;
- платіжне доручення № 19 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 0000438 від 29 березня 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 0000439 від 29 березня 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 0000447 від 30 березня 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 0000448 від 30 березня 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 0000204 від 02 квітня 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 0000437 від 04 квітня 2019 року;
-товарно-транспортна накладна № 0000438 від 04 квітня 2019 року;
- довіреність № 2803-Д001;
- договір № ТП/020119 від 02 січня 2019 року;
- акт надання послуг № 13 від 08 квітня 2019 року;
- платіжне доручення №21.
За результатами розгляду наданих позивачем пояснень та документів, Комісією ГУ ДФС в Сумській області прийняті рішення: №1154083/42490146, №1154082/42490146, №1154086/42490146, №1154085/4290146, №1154087/42490146, №1154084/42490146 від 03 травня 2019 року про відмову у реєстрації податкових накладних №1, №2, №3, №4 від 30 березня 2019 року, №1 від 03 квітня 2019 року, №2 від 04 квітня 2019 року.
ТОВ "ТРЕЙД КОМУНІТІ" не погоджуючись з вищевказаними рішеннями контролюючого органу, звернулося зі скаргами до Державної фіскальної служби України, проте рішеннями Комісії з розгляду скарг №27908/42490146/2, №27907/42490148/2, №27910/42490146/2, №27911/42490146/2, №27912/42490146/2, №27909/42490146/2 від 15 травня 2019 року, скарги залишено без задоволення, а рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Сумській області без змін.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018, № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Відповідно до вказаного Порядку податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Зазначені комісії приймають рішення про:
- реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;
- відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
У відзиві на позовну заяву відповідач зазначив, що квитанції, направлені на адресу позивача, в повній мірі відповідають вимогам п. 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема, у відзиві зазначено про те, що ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку .
У листі ДФС України від 05.11.2018 №4065/99-99-07-05-04-18, оприлюдненому на офіційному веб-сайті ДФС, наведені критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій. Зміст цього листа 31.10.2018 погоджено з Міністерством фінансів України.
Відповідно до п.1.6 погоджених Критеріїв, комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме в даному випадку, як вказує відповідач, була наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Відповідач зазначає, що позивач був включений до переліку ризикових платників за рішенням комісії Головного управління ДФС у Сумській області, у зв`язку з наявністю податкової інформації, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Позивачем, за наслідками зупинення реєстрації вищевказаних податкових накладних, не були надані до комісії первинні документи щодо зберігання соняшника, навантаження, розвантаження та перевезення соняшника від позивача до ПП ЛІГА А , а також документи на підтвердження проведення розрахунків по операції з постачання соняшника на адресу ПП ЛІГА-А .
Саме у зв`язку з викладеним, відповідач зробив висновок про непідтвердження реальності здійснення операції з постачання позивачем на адресу ПП ЛІГА А 200,00 т. соняшнику, на загальну суму 1920000,00 грн.
Суд не погоджується з вказаними висновками відповідача та вважає їх недоведеними та такими, що базуються на припущеннях, у зв`язку з наступним.
Так, на вимогу суду відповідачем був наданий витяг з протоколу засідання Комісії Головного управління ДФС у Сумській області від 08.04.2019 №124/2019, відповідно до якого було прийнято рішення про внесення позивача до системи АІС Податковий блок - режим Журнал ризикових платників за ознаками ризику наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операції платником (а.с.181).
Суд зазначає, що з дослідженого в судовому засіданні вищевказаного протоколу не було встановлено жодних фактичних підстав та обставин, які могли бути враховані комісією під час прийняття вказаного рішення. Обґрунтування вказаного рішення, відповідно до протоколу, полягає виключно в цитуванні нормативно-правових актів.
Щодо застосування відповідачем до позивача п.1.6.Критеріїв, суд зазначає наступне.
Згідно з пунктом 10 Порядку №117 Критеріїв ризиковості платника податку , критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.
ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Таким чином, на час виникнення спірних відносин та прийняття оскаржуваних рішень, реалізація механізму зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних поставлена у залежність від наявності критеріїв ризиковості господарських операцій.
Критерії ризиковості платника податків та критерії ризиковості здійснення операцій станом на час складення позивачем спірних податкових накладних, були визначені у листі Державної фіскальної служби України від 05.11.2018 № 4065/99-99-07-05-04-18.
Слід зазначити, що акти, які затверджують критерії ризиковості здійснення операцій, мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством. Листи Міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами, не є джерелом права, відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України.
Отже, зупинення реєстрації податкових накладних на підставі критеріїв ризиковості, встановлених листом ДФС, порушує принцип правової визначеності та передбачуваності, а відтак, є неправомірним.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 02.04.2019 у справі № 822/1878/18, від 21.05.2019 у справі № 815/2791/18, від 09.07.2019 у справі №140/2093/18, від 30.07.2019 у справі № 320/6312/18, від 02.10.2019 у справі № 520/10372/19.
Щодо реальності виконання позивачем договору поставки № 2803-0119 ПА, суд зазначає наступне.
На підтвердження реальності господарських операцій, позивачем надавалися наступні документи, які підтверджують факт поставки товару ТОВ "ФЛЕКСМАР":
- видаткова накладна № 00000013 від 14 лютого 2019 року;
- видаткова накладна № 00000018 від 14 лютого 2019 року;
- видаткова накладна № 00000019 від 14 лютого 2019 року;
- видаткова накладна № 00000020 від 14 лютого 2019 року;
- видаткова накладна № 00000023 від 14 лютого 2019 року;
- видаткова накладна № 00000024 від 14 лютого 2019 року;
- видаткова накладна № 00000025 від 14 лютого 2019 року;
- видаткова накладна № 00000026 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 00000013 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 00000018 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 00000019 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 00000020 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 00000021 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 00000023 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 00000024 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 00000025 від 14 лютого 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 00000026 від 14 лютого 2019 року.
Відповідно до товарно - транспортних накладних, ТОВ "ФЛЕКСМАР" поставило товар - соняшник ТОВ "ТРЕЙД КОМУНІТІ", за адресою: Харківська область, Золочівський район, с. Олександрівка, вул. Залізнична, де позивач, відповідно до договору оренди нежитлового приміщення № 1, орендує складське приміщення.
Крім того, ТОВ "ТРЕЙД КОМУНІТІ" оплатило поставлений ТОВ "ФЛЕКСМАР" товар, що підтверджується платіжним дорученням № 19 та випискою з банківського рахунку.
Позивач, відповідно до умов договору № 2803-0119 ПА, поставив товар ПрАТ "ЛІГА А", що підтверджує:
- товарно-транспортна накладна № 0000438 від 29 березня 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 0000439 від 29 березня 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 0000447 від 30 березня 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 0000448 від 30 березня 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 0000204 від 02 квітня 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 0000437 від 04 квітня 2019 року;
- товарно-транспортна накладна № 0000438 від 04 квітня 2019 року;
- довіреність № 2803-Д001.
Позивачем, з метою розвантаження та навантаження продукції, було укладено договори про надання послуг з ОСОБА_1 , паспорт: НОМЕР_1 та ОСОБА_2, паспорт: НОМЕР_2 (а.с. 157-158).
ТОВ "ТРЕЙД КОМУНІТІ" надіслано для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №1 від 30 березня 2019 року на суму 236928 грн., в тому числі ПДВ 39488 грн., № 2 від 30 березня 2019 року на суму 338112 грн., в тому числі ПДВ 56352 грн., № 3 від 30 березня 2019 року на суму 213312 грн., в тому числі ПДВ 35552 грн., № 4 від 30 березня 2019 року на суму 252096 грн., в тому числі ПДВ 42016 грн., № 1 від 03 квітня 2019 року на суму 338880 грн., в тому числі ПДВ 56480 грн., № 2 від 04 квітня 2019 року на суму 479443 грн. 20 коп., в тому числі ПДВ 79907 грн. 20 коп. за першою подією - відвантаження товару, тому посилання відповідача про відсутність розрахункових документів за результатами господарських правовідносин позивача з ПрАТ "ЛІГА А", є безпідставними.
У зв`язку з викладеним, відповідач, в порушення ч. 2 ст. 77 КАС України, не обґрунтував правомірність оскаржуваних рішень, у зв`язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи положення ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Сумській області судові витрати в розмірі 11526,00 грн.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙД КОМУНІТІ" до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати:
- рішення Комісії Головного управління ДФС у Сумській області № 1154083/42490146 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 30 березня 2019 року;
- рішення Комісії Головного управління ДФС у Сумській області № 1154082/42490146 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 30 березня 2019 року;
- рішення Комісії Головного управління ДФС у Сумській області № 1154086/42490146 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 30 березня 2019 року;
- рішення Комісії Головного управління ДФС у Сумській області № 1154085/4290146 про відмову у реєстрації податкової накладної № 4 від 30 березня 2019 року;
- рішення Комісії Головного управління ДФС у Сумській області № 1154087/42490146 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 03 квітня 2019 року;
- рішення Комісії Головного управління ДФС у Сумській області № 1154084/42490146 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 04 квітня 2019 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 30 березня 2019 року на суму 236 928 грн., в тому числі ПДВ 39 488 грн.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 2 від 30 березня 2019 року на суму 338 112 грн., в тому числі ПДВ 56 352 грн.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 3 від 30 березня 2019 року на суму 213 312 грн., в тому числі ПДВ 35 552 грн.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 4 від 30 березня 2019 року на суму 252 096 грн., в тому числі ПДВ 42 016 грн.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1 від 03 квітня 2019 року на суму 338 880 грн., в тому числі ПДВ 56 480 грн.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 2 від 04 квітня 2019 року на суму 479 443 грн. 20 коп., в тому числі ПДВ 79 907 грн. 20 коп.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ТРЕЙД КОМУНІТІ" (вул. Лінійна, 24, м. Суми, Сумська область, 40007, код ЄДРПОУ 42490146) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Сумській області (вул. Іллінська, 13, м. Суми, Сумська область, 40009, код ЄДРПОУ 43144399) суму судового збору в розмірі 11526,00 грн.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складений та підписаний 07 лиcтопада 2019 року.
Суддя С.М. Глазько
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2019 |
Оприлюднено | 13.11.2019 |
Номер документу | 85570493 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.М. Глазько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні